Skocz do zawartości
atomik

ciągnik napędzany energią elektryczną

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
atomik    145

witam

 

przeszukałem forum i nie znalazłem takiego tematu. ostatnio napotkałem artykuł o ciągniku nagordzonym na agritechnice zailaneym prądem, produkuje go firma RIGITRAC. czy ktoś spotkał się z podobnym rozwiązaniem lun z tym modelem. Ceny paliw dają w kość a zapowiada się tylko gorzej. link z portalu farmer

 

Zapraszam do dysuksji !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

Gdzieś czytałem że zasięg samochodu elektrycznego to około 100km , ciekawe jaki jest czas pracy takiego ciągnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli uda się zmieścić na ciągniku akumulatory o pojemności ok 1000 kWh, to spalinowe będą stały w krzakach ;). I nie chodzi tylko o koszty eksploatacji, ale o sterowanie i charakterystykę. Z silnikami bezszczotkowymi można robić praktycznie wszystko ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomi382    97

taki ciagnik jak c330 to śmiało możnaby gdzieś wpakować akumulatory wkońcu ciągniki mają kadłub silnika z żeliwa wraz z głowicami więc tą wagę można zastąpić aku. Jeżeli pojazd przejedzie 100km na baterii to porównywalny ciągnik będzie robić w polu godzinę? a do tego radio klima a ogrzewanie zapomnijmy chyba że jak się skrzynia zagrzeje to będzie ciepło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    265

Widziałem taki ciągnik ale działał on na innej zasadzie. Był normalnie silnik spalinowy a zamiast skrzyni biegów była prądnica która zasilała silniki elektryczne umieszczone przy kołach. Podobno dawało to oszczędność 20% paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

myślę że nie da się przeliczyć w ten sposób czasu pracy, poprostu zapotrzebowanie na moc na koła i pojemność akumulatorów itd. Cały pomysł jak i użytkownanie jest dle mnie zagadką, swoją drogą im większy ciagnik tym większe zapotrzebowanie. Ciekaw jestem jak te ciągniki będą funkcjonować w przyszłości np za 50 lat, teraz jest to abstrakcja jednak 50 lat temu uprawa bezorkowa wygladała podobnie a dziś podstawa wielkoobszarowych gospodarstw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Samochody elektryczne mają akumulatory o pojemności 20-50 kWh. Ciągnik 100 KM potrzebuje ok 80 kWh / godzinę pracy z pełnym obciążeniem. Przez najbliższe 10-20 lat nie ma szans na takie akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

ale opcja hybrydy zawsze pozostaje do rozwiązania w najbliższym 10-cioleciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hybryda ma sens jedynie w ruchu miejskim, a nie w ciągniku, gdzie cały czas silnik jest obciążony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Mam pomysł na silnik który będzie w sobie zawierał źródło energii i będzie go można montować w miejsce dotychczasowych siników spalinowych. Potrzeba mi na to jeszcze co najmniej 10 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22

ten generator wodoru ciekawy wynalazek żeby to naprawdę działało to oszczędność by była nawet do przyjęcia na ciągniki elektryczne to przyjdzie mam jeszcze poczekać gdzieś czytałem że new holland coś z napędem wodorowym coś kombinowali był tam zbiornik na wodór i silnikami elektrycznymi napędzane były koła skrzynia biegów i wom ale taki generator do c330 360 i t25 można by spróbować to założyć to stare konstrukcje przepalą wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer94    0

bodajrze coś było? woda zostaje rozgrzana do posatci gazu i wtłaczana do komory spalania pod dość dużym ciśnieniem, dzięki temu wodór i tlen mogą się ze sobą rozszczepić, a jak wiadomo i wodór i tlen są pierwiastkami łatwo palnymi więc POWER = WATER???? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

ten ciągnik z pierwsego linku ma silnik spalinowy który napędza generator i silniki elektryczne które napędzają koła. być może to jest przyszłość, a nie jakieś tam vario czy powershifty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

technologia zasialnia wodoru dawno jest obmyślana i nie jeden na niej zasuwa problem w tym że koncerny paliwowe skutecznie blokują wdrożenie napędzania wodorem jednostek napedowych z wiadomych przyczyn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wodór to nie jest paliwo. To nośnik energii, taki sam jak akumulator. Tu nie chodzi o koncerny, ale o małą gęstość gromadzonej energii, w stosunku np. do ON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Dzisiaj czytałem w Art expresie i napędzie elektrycznym na przyczepy. Chodzi o to że w ciągniku na przednim TUZ zakłada się generator prądu napędzanym z WOM i kablami do tyłu na przyczepę. Na kołach są silniki i wspomagają jazdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×