Skocz do zawartości

Ceny ciągników grupy CNH (Steyr, Case IH, New Holland)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odpukać na razie jest ok, ale dopiero zrobione 100 MTH, to ciężko coś oceniać. O komforcie w porównaniu z dawnym Ursusem 1212 nie ma nawet mówić. Reszta rzeczy sprawuje się na tą chwilę dobrze, skrzynia bajka, miałem brać EC, ale dobrze że był akurat na placu DC i na niego padło. Jeśli w dalszym użytkowaniu będzie się tak sprawował to będzie super. Pierdy zawsze się jakieś przytrafią, np. przed oddaniem ciągnika dealer wgrywał nowe oprogramowanie i później musiał mi drugi raz grzebać w systemie żeby odblokować bieg eco, bo na dzień odbioru nie był włączony. Chłopaki jeszcze jeden przewód od pneumatyki poprawiali, bo był tak poprowadzony, że obcierał kabinę, no i sam się przecierał. Puki co, to polecam. Spalania na razie tak szczegółowo nie mierzyłem, ale tak po tankowaniach i przepracowanych MTH wstępnie można powiedzieć, że wyszło mi 15-16 l/ha orki, 12l/ha siew uprawowo-siewnym, a w lżejszych pracach to tak ok. 8l/MTH pali. Miałem brać tak maks 120 KM, ale to że teraz mam podstawowej 145 KM to bardzo dobrze, przynajmniej przy każdej maszynie mam zapas mocy i ciągnik się nie męczy, a ja spokojnie mogę np. od 8 do 10 km/h orać, a sieje 9,5-10,0 km/h. (pług 4 skiby obrotowy, ustawiony na 2,0 m, zestaw upr.-siew. 3,0m w wałem packer i siewnikiem talerzowym).   

Opublikowano

Kilka dni temu rozmawiałem ze sprzedawcą nh i twierdził że jest gwarancja na skrzynię DC na 4 lata .A  wcześniej kilka miesięcy , ten sam twierdził że ta gwarancja na 4 lata to rodzaj ubezpieczenia takiego jakie wciskają np. przy zakupie sprzętu AGD. Sprzedawcy to  plotą wszystko co im ślina na język przyniesie, aby tylko ubrać klienta w produkt...😕 

Opublikowano (edytowane)

T6 155 DC spalanie:

Talerzówka akpil v ka 3,2 m na sucho po rzepaku (płytko) - 8-8,5l/ha

orka pod burki ibis l - 16 l /ha

orka pod pszenicę kl IIIa po koniczynie, ciężko i sucho 20,5l/ha

Prasa br 6090 w słomie na biegu wom 540 eco - 7-8lha

Tyle spostrzeżeń, odnośnie spalania. Zaznaczam, że ciągnik bez jakiegokolwiek obciążnika z przodu, obroty 1700.

Edytowane przez kamil18fmr
Opublikowano

szersze kapcie, lepsze oświetlenie, przedni tuz i wom, ramka do tura, amo ośka i kabina, automatyka przy nawrotach, 2 zawory międzyosobowe, 2 zawory elektryczne i 2 mechaniczne z tyłu

Opublikowano (edytowane)

Jak masz radar to wiesz jak szybko się przemieszczasz , a nie jak szybko Ci sie koła kręcą...czyli uwzględnia poślizg, a co za tym idzie wydajność , spalanie itd na wyświetlaczach jest pokazywane realnie a nie bez uwzględnienia poślizgu. Mając radar i poślizgi możesz poustawiać wypłycanie narzędzia przy określonym poślizgu... Niektóre narzędzia,np. rozsiewacz po izobusie ustalają dawkę wysiewu ...mówię o zaawansowanych sprzetach ale gdy nie masz GPSa

Edytowane przez strzechu
Opublikowano (edytowane)

Więc tak standardowo ciągnik prędkość jazdy odczytuje po ilości obrotów kół tylnich i obwodzie tych kół oraz czasie w jakim ilość tych obrotów nastąpiła. Radar to jest to dodatkowy czujnik prędkości ciągnika zainstalowany pod podwoziem (ja tak mam w NH T6.175), wysyła wiązkę sygnału, który odbija się od podłoża, po którym jedzie ciągnik i wraca z powrotem do urządzenia, na tej podstawie jest uzyskiwana realna prędkość ciągnika. Bo na przykład jak jest ślisko na polu, to koła generują poślizg i pomimo jakiejś liczby obrotów, ciągnik jedzie wolniej niż wskazywał by na to odczyt z kół. Podsumowując ciągnik bez radaru uzyskuje prędkość z kół i on nie określi poślizgu kół. Ciągnik wyposażony w radar, a raczej jego system otrzymuje dwa odczyty prędkości z kół i radaru, tutaj system może odczytać poślizg z kół, jeśli prędkość z kół będzie większa, aniżeli z radaru, wówczas można na przykład ustawić wypłycenie maszyny, z którą współpracujemy, żeby zmniejszyć "boksowanie" kół, co przełoży się na mniejsze zużycie paliwa i równomierną jazdę. Ja jak to używam przy orce, to na ciężkich glebach pokazuje mi tak ok. 8% poślizgu, na lżejszych jest różnie 5, 3 , a często 0.       

Edytowane przez adam0122
  • Like 1
Opublikowano

Wiec jadąc po polu z opryskiwaczem ciągnikiem bez radaru , prędkość która nam jest wyświetlana może nie być prędkością rzeczywista?? Ile to może się różnic od realnej prędkości ?

Opublikowano

Mam GPS  i opryskiwacz, ciagnik i GPS pokazuję zawsze inną prędkosć, niewiele bo do 0,5 no max 1 km/h i różnie raz na plus a raz na  minus. Ale przy gps  prędkosć bardzo szybko się zmienia i nie  zbyt idzie porównać z ciągnikiem a o opryskiwaczu to już nie ma co wspominać. 

ale przy opryskiwaczu to nie mamy poślizgu kół, chyba że pod górę.  Poślizg występuję przy orce tu potrafią być różnicę.

Opublikowano

przy orce tak przy głęboszowaniu poślizg jest od 7% nawet do 40% jak nie przypilnuje się ciśnienia w kołach i obciążenia ciągnika, ja u siebie jadąc max prędkością pokazuje mi 46km/h gps a wyświetlacz w ciągniku 42

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Planujecie zakup nowego ciągnika rolniczego w tym roku? Macie jakieś wyceny nowych ciągników? Odwiedziliście jakiegoś dilera?
      jeżeli znacie ceny nowych ciągników lub zamówiliście nowy ciągnik podzielcie się informacją z innymi użytkownikami, na pewno pomożecie podjąć decyzję.
      Kontynuacja tematu: 
       
    • Przez paweł199413
      Stoję przed wyborem przyczepy jednoosiowej coś w okolicy 4t. Co polecacie. Moze ktoś z was ma coś w miarę na sprzedaż 
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez ursus914mirokk
      Witam chce kupić rozrzutnik obornika SIPMA RO 800 Zefir lub PRONAR NV161/2  czy ktoś posiada taki rozrzutnik jaki podałem lub ma tej firmy?? jake sa wady i zalety ? na co zwrucic uwage 
    • Przez yacenty
      Witam!
      prosze w miare mozliwosci o rozne cenniki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v