adam0122

Members
  • Ilość treści

    205
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

21 Excellent

8 obserwujących

O adam0122

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 01/22/1992

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

2329 wyświetleń profilu
  1. Pszenicę sprzedawałem dla LECH Świebodzin, pszenżyto dla AL-SAMER Elewator Świebodzin.
  2. Lubuskie w tym tygodniu wywożona 820 zł netto/t.
  3. Mnie w NH t6.175 pierwszy przegląd bez filtrów i olejów kosztował bodajże ok. 800-1000 zł brutto, a filtry oleju i jakaś dolewka wyszło ok. 1300-1500 zł brutto. Ceny z jesieni 2019.
  4. Lubuskie Najlepiej płacący skup na wczorajszy dzień, elewator Świebodzin: - pszenica jak leci byle bez robaka 780-800 zł netto - pszenżyto 650 zł netto
  5. adam0122

    Woprol Proton 1500

    Mój dla prędkości 500 obr./min. wałka potrzebuje 1450 obr. silnika i chyba jeżdżę B6 albo B7 biegiem już nie pamiętam.
  6. adam0122

    Woprol Proton 1500

    No tak plus/minus wychodzi, wliczając dojazdy na pola, a kawałki największe mam 3,5 ha, a odległość najdalszą to 36 km. Paliwo po odliczeniu Vat-u i akcyzy to jest za grosze. Jak się dorobię to kupie dla większe mniejszego kolegę równie wygodnego jak większy i będę prace lżejsze wykonywał mniejszym. Teraz np. jak mam patrzeć tylko na spalanie, a nie na całościowy komfort użytkowania to pierdziele jeździć całą wiosnę w Ursusie.
  7. adam0122

    Woprol Proton 1500

    Ścieżki robione na 15 m i tak też dobrane maszyny. Ja pryskam w tym przedziale prędkości jak piszesz, rozsiewam też z podobną prędkością. Wolę wolniej, a dokładniej. Te parę dodatkowych minut życia mi nie zmarnuje :-). Orka w zależności od gleby od 6,5 do 10 km/h w agromaszu 4-skibowym obrotowym rozstawionym na 50 cm skiba, siew w czystą orkę ok. 10 km/h przy wyższych prędkościach trochę się dusi, jakby było w pierw uprawione to pewnie i z 13 km/h można by zasuwać z zestawem uprawowo-siewnym.
  8. adam0122

    Woprol Proton 1500

    T6.175 DC - rozsiewanie nawozów 2,5 l/ha, oprysk liczony tak około bo jeszcze nie miałem czasu tankować tylko do oprysku (robione również cięższe rzeczy na tym samym tankowaniu) 5l/ha. Wychodzi mi średnia na motogodzinę 7,5-9,5l od prac lżejszych do upraw polowych.
  9. W czerwcu jeszcze w tej cenie dawali przedni TUZ i amortyzowaną ośkę. 😞
  10. Więc tak standardowo ciągnik prędkość jazdy odczytuje po ilości obrotów kół tylnich i obwodzie tych kół oraz czasie w jakim ilość tych obrotów nastąpiła. Radar to jest to dodatkowy czujnik prędkości ciągnika zainstalowany pod podwoziem (ja tak mam w NH T6.175), wysyła wiązkę sygnału, który odbija się od podłoża, po którym jedzie ciągnik i wraca z powrotem do urządzenia, na tej podstawie jest uzyskiwana realna prędkość ciągnika. Bo na przykład jak jest ślisko na polu, to koła generują poślizg i pomimo jakiejś liczby obrotów, ciągnik jedzie wolniej niż wskazywał by na to odczyt z kół. Podsumowując ciągnik bez radaru uzyskuje prędkość z kół i on nie określi poślizgu kół. Ciągnik wyposażony w radar, a raczej jego system otrzymuje dwa odczyty prędkości z kół i radaru, tutaj system może odczytać poślizg z kół, jeśli prędkość z kół będzie większa, aniżeli z radaru, wówczas można na przykład ustawić wypłycenie maszyny, z którą współpracujemy, żeby zmniejszyć "boksowanie" kół, co przełoży się na mniejsze zużycie paliwa i równomierną jazdę. Ja jak to używam przy orce, to na ciężkich glebach pokazuje mi tak ok. 8% poślizgu, na lżejszych jest różnie 5, 3 , a często 0.
  11. adam0122

    New Holland T6.155

    Raczej EC 16/16. Ta seria ma dostępne 3 skrzynie: EC, DC, AC.
  12. Odpukać na razie jest ok, ale dopiero zrobione 100 MTH, to ciężko coś oceniać. O komforcie w porównaniu z dawnym Ursusem 1212 nie ma nawet mówić. Reszta rzeczy sprawuje się na tą chwilę dobrze, skrzynia bajka, miałem brać EC, ale dobrze że był akurat na placu DC i na niego padło. Jeśli w dalszym użytkowaniu będzie się tak sprawował to będzie super. Pierdy zawsze się jakieś przytrafią, np. przed oddaniem ciągnika dealer wgrywał nowe oprogramowanie i później musiał mi drugi raz grzebać w systemie żeby odblokować bieg eco, bo na dzień odbioru nie był włączony. Chłopaki jeszcze jeden przewód od pneumatyki poprawiali, bo był tak poprowadzony, że obcierał kabinę, no i sam się przecierał. Puki co, to polecam. Spalania na razie tak szczegółowo nie mierzyłem, ale tak po tankowaniach i przepracowanych MTH wstępnie można powiedzieć, że wyszło mi 15-16 l/ha orki, 12l/ha siew uprawowo-siewnym, a w lżejszych pracach to tak ok. 8l/MTH pali. Miałem brać tak maks 120 KM, ale to że teraz mam podstawowej 145 KM to bardzo dobrze, przynajmniej przy każdej maszynie mam zapas mocy i ciągnik się nie męczy, a ja spokojnie mogę np. od 8 do 10 km/h orać, a sieje 9,5-10,0 km/h. (pług 4 skiby obrotowy, ustawiony na 2,0 m, zestaw upr.-siew. 3,0m w wałem packer i siewnikiem talerzowym).
  13. Kos_pl jak kupowałem latem T6 serii DC to już ta gwarancja nie obowiązywała. Dealer mówił, że była wprowadzona przez pierwsze pół roku po wprowadzeniu tej skrzyni, żeby zachęcić klientów.
  14. Wyposażenie i cena b. dobre. Jednak jak piszesz o T6.145 DC z ładowaczem za 300 netto, to możesz mieć problem się w tej sumie zmieścić. Pierwsza sprawa taka, że jak pod program to na wstępnie załóż że kupisz go za ok. 2 lata, to cena +10-20%. Po drugie, ta T^.180 to chyba placowa, bo zamawiając z fabryki raczej cena nie do utrzymania. Ja w czerwcu miałem T6.145 DC wycenioną na 305 000 netto (z porządnym wyposażeniem, jak w Twoim poście) + ładowacz Stoll'a bez osprzętu za 30 tys. netto. Koniec końców u innego dealer'a wziąłem placową T6.175 DC z przednim TUZ'em i amort. ośką, i obciążnikiem 650 kg za 259 netto. Tak, jak Ty na początku przymierzałem się do T5.120, ale po jeździe w T6 to po prostu nie chciało się wysiadać.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj