SzaX

Pług do 82KM

Polecane posty

seweryn20    825

A jaki masz ciągnik, na jakich oponach stoi? W życiu nie kupił bym pługa na starych grudziądzkich odkładniach. Szukaj lepiej trójki jednobelkowego czy innego o szerokości 3x40 lub 3+1 ale więcej niż 35 na korpus.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    21

Witam .Mam mtz 82 chciał bym kupić do niego  pług obrotowy ,ziemia 4-5 klasa , bardzo dużo kamieni ,góry,obecnie mam pług zagonowy fiskars 3 x16"  

z zabezpieczeniem non stop , myślę o pługu  agrozet PH1 441 ,może ktoś miał do czynienia z tym wynalazkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Obrotówka 3x40 lub 3x45 

Będzie chodził jak złoto. 16-ka zagon  to za mały pług dla tego ciągnika. Ganiasz w kółko a roboty nie przybywa. Zagon zachodni 4x40.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektro2015    89

Witam jaki pług do NH td5 85 klasa ziemi 4,5,6 piach myślałem nad Sukov Junior Roto 3+1 lekki pług około 1 tony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Planuję zmienić pług zagonowy 4x14" na obrotowy i ciekawi mnie taki pług http://olx.pl/oferta/plug-3-skibowy-obrotowy-kverneland-ld-100-oryginal-CID757-IDg6ABJ.html#ce447897cf;promotedpowie mi ktoś coś na temat takiej maszyny czy nie za ciężko będzie miał MF3060 z nim chodzi bardziej o wagę bo szerokość to da się wyregulować a np przy 18" da się pracować na IV klasie ziemi wszystkie rady mile widziane jestem poważnie zainteresowany takim pługiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Witam działa ale pod warunkiem że sprężyny nie sa ubite i maja dobra twardość,miałem okazje takim pracowac i cyrki byly na zwięzłych glebach nier równo kladł skiby ,po za tym pług ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    722

Nie wiem jak w Lemken ale Kverneland przy sprężynach ma możliwość zabezpieczania kołkiem zrywalnym oraz regulację naciągu sprężyn - przynajmniej w starszych modelach tak było.

Sam mam takie rozwiązanie w Kverneland i mocno zwięzłe gleby więc coś mogę napisać lub bardziej potwierdzić to co kolega wyżej napisał ale aby być obiektywnym należy dodać że na takich glebach kołki zrywa ziemia bez kamieni czy innych gratisów. U mnie tego typu zabezpieczenie działa poprawnie i nie zauważyłem aby z tego powodu krył nierówno tym bardziej że działa dość dynamicznie ( nie ma możliwość dłuższej jazdy z poderwanym korpusem tylko od razu wraca w swoją pozycję pracy ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

kolego masz rację ,ale tym co ja orałem to sprezyna się tak uginała ze trzymała korpus na plytszym poziomie niz pozostałe stąd moja opinia działo sie to na cięzkich glebach ,natomiast ten co mam teraz z zabezpieczeniem na kołki nie zrywa nic ,padaja tylko przy kamieniach ,nie chcę kolegi zniechęcać do zakupu bo pług dobry ,lecz niech zwróci na to uwagę podczas zakupu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No bo to dobre póki jest nowe... każda sprężyna kiedyś traci swoje właściwości... ciekawe ile kosztuje nowa bo bez takiej wiedzy nawet bym nie spojrzał na taki używany pług

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    722

Jak się zużywają to regulujesz naciąg. Sprężyny tego typu wymienia się jak pęknie choć i to zdarza się rzadko.

Co do twojego pytania o cenę owej sprężyny - ile może kosztować zwykła sprężyna naciskowa??? Polska ok 20 zł a oryginał Lemken może 3, 4 razy więcej ( w końcu niebieska ).

Bardzo dobre pługi, zdecydowanie lepsze niż zrywalne a zapewne można i te sprężyny zablokować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciapek330    0

Witam chciałbym się dowiedzieć jaki pług polecacie do John Deere 6110 85km. W grę wchodzi tylko obrotówka

Połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3957

3x 50 będzie w sam raz. Lepszy taki niż 4 którą będzie rzucać na boki przy obrocie oraz więcej wydasz na materiały eksploatacyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2654

Jak lekkie ziemie lepiej 3 na dużych odkładaniach, widziałem już Proxime 85 czy 90 w małych czwórkach na dość dobrej ziemi to pierdziala a nie jechała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gospodarhz    12

3 obrotowej 40 na skibe to weźmiesz 1,2 m na jeden przejazd. Trochę mało nie ? Najlepiej sobie potestuj od kogoś 4 czy da radę bo dla mnie się liczy wykorzystanie maszyny A nie jeżdżenie z 3 bo się ciągnik nie meczy hahaha . Niektórzy tez boją się żeby plug przy obrocie nie przewrócił ciągnika tak ? jest coś takiego jak liniowanie pluga wiesz ? z tych 4 to polecam akpil Mix due , ok 21 tyś za 3+1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysztofwyp17
      Dzień dobry, przychodzę z nietypową i jednocześnie bardzo irytującą sprawą. 
      Otóż mamy w posiadaniu na gospodarstwie pług Kverneland ES110 i w tym roku dzieją się za jego sprawą dziwne historie.. podczas wiosennej orki z użyciem JohnDeere 6190R pojawił się intensywny  wyciek oleju z góry skrzyni biegów z okolicy pompy oleju, wszystko wskazywało na to że spod jej górnej pokrywy. Co najlepsze wyciek pojawiał się tylko podczas orki więc później traktor został oddelegowany do innych prac i sprawa została zapomniana do czasu powrotu do orki tyle że innym ciągnikiem a dokładnie 6215R i jakie zdziwienie powstało gdy po kilku godzinach orki olej w tym ciągniku zaczął lać się z tego samego miejsca co w poprzednim… wszystko więc na to wskazuje że wina leży po stronie pługa i tutaj przychodzę z pytaniem czy ktoś jest w stanie mi pomóc znaleść przyczynę ? Czy ktoś kiedyś spotkał się z taką sytuacją ? Wymieniliśmy wszystkie końcówki złącz hydraulicznych ale to nic nie dało, jedno z dwóch złącz od obrotu wpinaliśmy w wolny spływ ale z takim samym efektem… co o tym myślicie ? Jedna rzecz jaka przychodzi na myśl w tej chwili to tzw kostka pamięci ale nie chciałbym jej wymieniać na ślepo bez pewności. Pozdrawiam 
    • Przez krzysztofwyp17
      Dzień dobry, przychodzę z nietypową i jednocześnie bardzo irytującą sprawą. 
      Otóż mamy w posiadaniu na gospodarstwie pług Kverneland ES110 i w tym roku dzieją się za jego sprawą dziwne historie.. podczas wiosennej orki z użyciem JohnDeere 6190R pojawił się intensywny  wyciek oleju z góry skrzyni biegów z okolicy pompy oleju, wszystko wskazywało na to że spod jej górnej pokrywy. Co najlepsze wyciek pojawiał się tylko podczas orki więc później traktor został oddelegowany do innych prac i sprawa została zapomniana do czasu powrotu do orki tyle że innym ciągnikiem a dokładnie 6215R i jakie zdziwienie powstało gdy po kilku godzinach orki olej w tym ciągniku zaczął lać się z tego samego miejsca co w poprzednim… wszystko więc na to wskazuje że wina leży po stronie pługa i tutaj przychodzę z pytaniem czy ktoś jest w stanie mi pomóc znaleść przyczynę ? Czy ktoś kiedyś spotkał się z taką sytuacją ? Wymieniliśmy wszystkie końcówki złącz hydraulicznych ale to nic nie dało, jedno z dwóch złącz od obrotu wpinaliśmy w wolny spływ ale z takim samym efektem… co o tym myślicie ? Jedna rzecz jaka przychodzi na myśl w tej chwili to tzw kostka pamięci ale nie chciałbym jej wymieniać na ślepo bez pewności. Pozdrawiam 
    • Przez Grzegorz19
      Cześć jakie macie w swoich pługach typy odkładni
       
       
       
    • Przez MICH4Ł
      Witam. Posiadam pług Kuhn i ma problem z obracaniem. Liniuje i nie chce obrócić musze 2 raz hydrauliką ruszyć żeby obrócił. Gdzie szukać przyczyny, może ktoś się spotkał z takim czymś? Z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj