Skocz do zawartości

Jak ustawić zapłon URSUS C-360


PIOTREK44

Rekomendowane odpowiedzi

Dopytam jeszcze o ten zawór przelewowy przy pompie. Swego czasu wymieniałem filtry oleju z tych podwónych podobnych do paliwowych na taki jaki jest ory.w 60tce. Bo mój to 4011 tak naprawde choć teraz to już niczym się nie różni od 60tki oprucz mostu chyba. Ale do sedna. Jak kupowałem w agromie podstawe filtra i zawór przelewowy to gościu powiedział że možna go wrazie co jak by ciśnienie ojeju było za małe podkręcić czy podkładke dać coś w tym stylu, piepszył głupoty? Bo tak na zdrowy rozum jeżeli ciśnienia nie ma w układzie ucieka gdzieś no to na zaworze chyba podnieść się nie da bo i tak się on nie otwiera? Chyba że sam zawór puszcza. Dobrze myśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można było by podkręcić gdyby było tak: Podnosisz obroty na ciepłym silniku i nagle wskazówka stanęła nieruchomo na wartości 3,5 bar to znaczy że zawór otworzył się przy zbyt niskim ciśnieniu. Należało by wtedy dokonać regulacji zaworu. Tutaj albo masz niezbyt dużo szczęścia i pasowanie wału panewki jest nieodpowiednie, przeciek w innym miejscu magistrali albo po prostu pompa po tylu latach skapitulowała albo masz dużo szczęścia i padł czujnik.

Sprawdzam, mierzę jak jest do kitu to reklamacja i nie składam. Chociaż to już teraz mniejsza plaga niż kiedyś. 

Edytowane przez hubertb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na jeden remont jak robisz sobie rozumiem że zaopatrujesz się we wszystkie możliwe przyrządy pomiarowe jak manometry, mikrometry, średnicówki mikrometryczne no raczej metrówką czy linijką tego nie będziesz mierzył, bo jak dokonujesz pomiaru czopów wału po szlifie i jest błąd to tak samo może być bubel w zestawie naprawczym że tuleja ma za dużą średnicę wewnętrzną czy tłok. Tak samo z pompą oleju dajesz nową po remoncie odpalasz ciśnienie bije do prawie 6 czy 7 to co oddajesz pompę na reklamację bo jest do kitu źle ustawiony zawór czy może na wale za ciasne pasowane już :P 

Edytowane przez Roki212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam średnicówkę, suwmiarkę i mikrometry co prawda stary vis ale po sprawdzeniu i znam błąd(usługę zlecasz w jakiejkowiek narzędziowni nie jest droga). Wał sprawdzam pobieżnie w samochodzie żeby było szybciej plastic gauge. Pompa "fabrycznie zepsuta" trafiła się mi aż jedna i nie do 60 a do samochodu. Największe jaja są właśnie na zestawach tłoków i tulei. Jak były rozpakowane wcześniej to na 100% ktoś coś pomylił. Jakoś nie musisz inwestować milionów żeby skompletować wszystko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hubertb u mnie tak było że wskazówka stała nieruchomo jak dawałem gazu i podnosiłem obroty zatrzymała się na 3bar i koniec. Z tym że mierzyłem na zimnym i manometrem do pomiaru kompresji a to nie wiem czy jest miarodajne urządzenie do tego typu pomiaru. Ok. Zakupie ten do ciśnienia oleju i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak robisz tym często to inna sprawa, ale dla większości co sobie robią 60 czy 30 taki sprzęt do czego by był potrzebny później. Chyba aby tylko na półce miejsce zajmowal przez kolejne 10 lat o ile silnik będzie tyle chodził oczywiście jak ktoś chce coś mieć to nikt nikomu nie broni :) niech wypowiedzą się inni co mierzą sami sobie czopy wału po odebraniu go od szlifierza przed wstawieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź innym manometrem. Manometr z taką skalą jak dla pomiaru ciśnienia sprężania w dieslu jest zbyt mało czuły i nie dokładny. @Roki212 Ja zachęcam każdego żeby te pomiary zlecić komuś, wymontujemy silnik, wstępnie rozbieramy wieziemy do zakładu oni mierzą mówią co do wymiany, szlifują wał, naprawiają głowicę ty dostajesz silnik do złożenia. Oszczędność duża, pewność duża, satysfakcja że się zrobiło taniej samemu i dobrze też jest. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak to się odbywa i u mnie jak robiło się remont że po rozebraniu wał, głowice, korby idą na zakład, sam blok nawet jechał jak pod wałek trzeba było dać nowe tulejki wraz z ich rozwierceniem do tego legalizacja stóp głównych wszystko się zgadza.

Mi chodziło o takie coś że ktoś właśnie dostaje wszystkie już części z zakładu tak jak piszesz do złożenia i sobie poskłada zgodnie ze sztuką i potem zaskoczenie po odpaleniu bo ciśnienie czy coś tam innego nie tak jak trzeba i pyta się na takim forum co jest I zaczyna sie pisanie znawców że ten co składa się nie zna że spierdolił remont itd, a właśnie może być winny taki wal że za dużo zebrali czy źle panewki dobrali a ten co składa odebrał części nie ma czym dokonac pomiaru no ale skoro odebrał z zakładu powinno być ok. Chyba rozumiesz co mam na myśli :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LTZ55a druga sprawa to z tym manometrem. Za namową kolegów zamówiłem w poniedziałek z rana na allegro. Do dziś nie przyszedł, sprawdzam ststus przesyłki-wprowadzona do systemu. Czyli nawet jeszcze nie wysłana. A w agromie już dziś bym se kupił bo akurat będe w miście. I to niby miało być szybciej? 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, LTZ55a napisał:

Hehe, zmiana oleju faktycznie zwiększa ciśnienie. W moim mtz na tym paskudnym superolu ciśnienie wynosiło zaledwie 3,5 bar, a na genialnym turdusie aż 3,5 bar.

Zamiast cisnąć koledze, który sam próbuje ogarnąć motor, trzeba się zastanowić nad swoim podejściem.

Od kiedy on genialny jak spadł na psy i zaczął się pienić? Nikt sobie nie wklepie w google konkretny olej  i dane techniczne nie poczyta jakie ma parametry tylko wszystko na pałę,a zwłaszcza się zainteresować jaki wlać do auta gdy ma się turbo... Gdzie lata bardziej dają sie we znaki klimat się zmienia.

Ogarnąć motor? Odwalił maniane i teraz ma problemy kto tu ma zmienić podejście? Ja nie ogarniam jak po 7 latach może nie być ciśnienia i to nowy wał.To co brak zmiany oleju czy zbyt mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry testuje się ciśnieniem 15 bar. Przy tak dużym ciśnieniu może go równie dobrze nie być bo zawór w środku i tak będzie stale otwarty. Zbyt wysokie ciśnienie oleju powoduje wzrost jego temperatury olej się przegrzewa traci szybko właściwości smarne i w ten sposób uszkadzają się panewki ;] Drugim szkodliwym zjawiskiem jest kawitacja. Nie wiem co chcesz osiągnąć tym wielkim ciśnieniem ale mnie uczono że dla diesla 4 bary to ciśnienie maksymalne 0,35 bara to minimalne ciśnienie. Po za tym uczono też że najważniejsze jest dynamiczne ciśnienie cieczy smarnej a nie ciśnienie statyczne będące tylko pochodną dużego przepływu. Mówiąc w prost lepiej przepompować przez panewkę 10l oleju na minutę o ciśnieniu statycznym 2 bar niż 2l na minutę o ciśnieniu 10 bar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hubertb Książka mówi że do 5,5 bara ciśnienia i tego się trzymam,dlatego trzeba dobry olej zalewać  a nie gówno się pali przy dobrzej temperaturze i nic się nie uszkodzi.Tam kawitacji nie ma już wypisujesz głupoty,mówie tyle lat było takie ciśnienie i zjawiska kawitacji nie było.Nie będe wierzył jakiś głupim teoriom gdzie miałem z praktykowane.Najpierw mówisz o ciśnieniu 3 i 4 a potem wyjeżdżasz 10 chłopie jaka to jest rozbieżność.Olej się rozgrzewa i ciśnienie spada bo się staje rzadki dlatego trzeba mieć w zapasie te ciśnienie żeby cały czas smarowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michalq66
      Posiadacze i operatorzy CX6080/90 mam pytanie.. jak macie ustawione wiatry/sita na rzepak ? 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez edi2000
      Same Iron 150,
      Ciągle włączony zapłon, nawet po wymontowaniu stacyjki w ciągniku świecą się kontrolki, można włączyć światła itd.
      Gdy stacyjka na zero: świecą się kontrolki, można włączyć światła, kierunkowskazy itd. Jednak wyświetlacz na słupku pokazuje error i piszczy,
      Gdy stacyjka w pozycji I wyświetlacz się uspokaja wszystko działa poprawnie, można zmieniać biegi na Powershift ...
      Nie odpalałem, ale po przekręceniu stacyjki na max rozrusznik staruje normalnie
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...