Skocz do zawartości
luuk

John Deere 6900 słabo pali w zimie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
luuk    0

Mam problem ze swoim John Deerem 6900. Dopóki temperatura nie spadnie poniżej 0 pali elegancko, ale nawet przy lekkim mrozie ciężko go zapalić. Grzanie świecą żarową praktycznie nic nie zmienia (mimo że kolektor nagrzewa się). Dopiero z użyciem samostartu coś da sie zrobić. Rozrusznik kręci dobrze, nie bierze oleju, paliwo verva z orlenu. Podczas kręcenia z wydechu wydobywa się szary dym. Dzisiaj przy próbie odpalenia nagle cos zaczęło stukać w okolicach rozrusznika. Stuka tylko w momencie pracy rozrusznika i w tej chwili rozrusznik widocznie zwalnia. Po odpaleniu wszytko wraca do normy. Nie mam już pomysłów co to może być. Przebieg 7500 mtg i raczej jest oryginalny. Co to może być? Zarówno cieżkie odpalanie jak i te stuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

W JD to normalne praktycznie we wszystkich JD jakie posiadają moi znajomi jest z tym problem szczególnie w starszych seriach, ja w swoim 6430P nienażekam parę obrotów i chodzi. Kolega ma 6620 SE i tak samo jak u ciebie, drugi kumpel ma 6400 i to samo. A ty swojego masz pierwszy rok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Mam JD 6800.Rozrusznik kręci bardzo wolno,jest po przeglądzie,ale wystarczy ćwierć obrotu i silnik chodzi.Na liczniku ma 13000. Wczoraj remontowałem peugeota 405 1.9 tdi-ciężko palił.Wstępna diagnoza:świece, następnie akumulator wyeliminowane.Pomyślałem w końcu,że to zły stan silnika(400000tyś km), ale nie odpuściłem.Znalazłem drobne nieszczelności w układzie zasilania i je usunąłem.Efekt: przy -2 st C nie usłyszałem nawet rozrusznika i już silnik chodził.Diesel musi palić przy pierwszym uderzeniu rozrusznika, przynajmniej do kilku stopni na minusie później wiadomo spada "sprawność" akumulatora.Znajomy sprzedał niedawno jd z przebiegiem 20k , który palił w mrozy na dotyk.To może być drobiazg...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luuk    0

Mam go już drugi rok, ale dopiero teraz jest mi potrzebny w zimie. W poprzednim roku słabo kręcił to zregenerowałem rozrusznik, przyszła wiosna i problemu nie było. Nie widać na nim żadnych wycieków ani nic podobnego, co by świadczyło o nieszczelności układu zasilającego. Wszystkie filtry, oleje oczywiście wymienione. Może przestawił się kąt zapłonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chciał bym się wymądrzać ale sprawa w teori wgląda tak; żeby doszło do uruchomienia silnika wysokoprężnego o zapłonie samoczynnym to po sprężeniu powietrza w cylindrze musi osiągnąć temperaturę co najmniej 860 stopni celsjusza i wtedy następuje wtryśnięcie rozpylonego oleju napędowego i następuje jego zapłon i jest OK.tyle teoria wystarczy że na pierścieniach jest za duży luż,tuleja lekko podjechana, zawory są nadmiernie podklepane mają za duży lub za mały luz , wtrysk trochę słabiej rozpyla lekko zapowietrzony układ przez coanie się paliwa trochę za słaba bateria lub kradnący prąd rozrusznik i dxxa jak kolega pisze z rury wydobywa się tylko szary dym po chwili rozrusznik coraz wolniej kręci dwie lub trzy nieskuteczne pruby i ręce opadają bo tak naprawdę to ciężko określić co jest tego przyczyną. druga sprawa to nikt do końca nie zna przebiegu silników które są sprowadzane wiadomo że im miej na zegarze to na pewno prędzej się sprzeda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    1

W JD to normalne praktycznie we wszystkich JD jakie posiadają moi znajomi jest z tym problem szczególnie w starszych seriach, ja w swoim 6430P nienażekam parę obrotów i chodzi. Kolega ma 6620 SE i tak samo jak u ciebie, drugi kumpel ma 6400 i to samo. A ty swojego masz pierwszy rok?

 

 

nie zgodze sie z tym co tu kolega wypisuje ja mam jd 6830 i w zime -25 normalnie odpala tylko wiadomo musi zakrecic to nie lato ze od kopa a przy -30 krecil ale niechcial opoalic patrze w ostojnik a tam kicha smalec sie zrobil z parafiny.

 

p.s nasze zimowe paliwo jest do d*py

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

jeżeli pojawia Ci się dym i nie pali oznacza że brakuje mocy na rozruchu więc albo bateria niedoładowana albo rozrusznik muli (nie rozbierałem być może są tulejki, stojan podjchany) przez co nie ma dosłownie siły zaburzyć, druga sprawa jeżeli nie ma z początku dymu to oznacza że na postoju schodzi Ci paliwo z układu (węże, uszczelki, filtr paliwa) przez co zapowietrza się układ. trzecia sprawa jaką zaostosowałem w tą zimę a brakło mi tego w poprzednią http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/330716-john-deere-6210/ i -30 mi nie straszne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

mam JD 5080R zamontowałem grzałke i bez efektów. może ktoś doradzić jak rozwiązać ten problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    12

Jak to bez efektów? Ile czasu masz włączoną tą grzałkę przed próbą uruchomienia silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

nie no juz rozwiazałęm problem. bo ci co zakładali grzałke mowili ze godzine trzeba czekac a w rzeczywistosci trzeba minimum 5. ale skutecznosc 100 %

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

5 godzin :o ? chyba coś Ci się pomyliło, po godzinie to u mnie silnik jest cieplutki aż miło i przy opdalaniu dymka nie pusći. Może masz coś nie tak ? jaka to jest grzałka ? moc firma itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Moze to nie JD ale mam grzałke w ursusie 1014 i po godzine grzania odpala od strzala w mrozy rzedu -20-25 wiec te 5 godziny to az niemozliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

nie wiem jakiej firmy. zamowiłem w serwisie i taką przywieźli. a długo pewnie dlatego ze jest mała. ma jakies 10 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1206    0

Mój john 6630 też dość ciężko kręci (może mam tylko takie wrażenie) ale po kilku sekundach odpala bez problemu jedynym warunkiem jest dobre paliwo a z tym jest troche ciężko ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    12

nie wiem jakiej firmy. zamowiłem w serwisie i taką przywieźli. a długo pewnie dlatego ze jest mała. ma jakies 10 cm

 

 

Jakiej mocy jest ta grzałka? Ja w Farmtraku też mam grzałkę i w instrukcji od niej pisze że do 4 cylindrów starczy jedna, a do silnika 6 cylindrowego trzeba dwie takie grzałki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TraktortoZetor
      Mam problem z moim JD 6200. Mianowicie chodzi o to że potrzebuję wyciągnąć wałek łączący silnik ze skrzynią biegów. Odkręciłem wałek od skrzyni biegów i od silnika bodajże na 6 śrubach tłumik drgań. Teraz ten wałek nie chce wyjść. Pytanie jak wyciągnąć ten wałek? Muszę silnik wyciągnąć czy jak? 
    • Przez zuwar
      Mam problem z niedziałającymi  światłami stop w JD 7700. Bezpieczniki wszystkie całe, zasilanie na przełączniku przy pedale - jest. Czy po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik ? Może ktoś ma schemat elektryki do tego modelu.
    • Przez radeklegia
      Witam.potrzebuje opisu bezpieczników bo na tej klapce to nic nie ma.i chciał bym się dopytac co do oświetlenia zegarów i radaru czy tam się wymienia jakieś żarówki. ?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam taki problem z john deere 6900 mianowicie problem polega na tym ze ciągnik zapala normalnie chodZi i wszystko wydaje sie byc dobrze a po chwili gasnie. gasniecie wyglada tak jak by ciagnik miał odcinane paliwo i jak zgasnie to nie mozna go uruchomic czasami przez chwile a czasami przez dłuzszy czas tj ok 30 min pozniej ciaggnik zapala normalnie i nie jest ani zapowietrzony ani nic zapala tak jak by go ktos normalnie zgasił i zapalił moze ktos sie z czyms takim spotkał lub wie co to moze byc prosił bym o jak najszybsza podpowiedz dziekuje i pozdrawiam.
    • Przez tomrolnik
      panowie tak jak w temacie prosilbym o opinię tego traktora ponieważ przymierzam się do zakupu tego modelu z góry dzięki za odpowiedź
×