Skocz do zawartości
bem

JD 8100, 8200, 8300

Polecane posty

bem    0

Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psellos    0
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?

 

Pracowałem przy zniwach na 8420 wiem ze maja podobne skrzynie biegów co seria 8100 jesli cos cie interesuje to pytaj nie jestem ekspertem ale moze bede mógl pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil8530    0
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?

Witam ja mam 3 ciągniki John Deere 8520 i sprawują mi się na 2000ha superek dużo nie palą a moc jest gigantyczna a oprócz tego konfort jazdy.Polecam serdecznie :lol: ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Arni    1

kamil8530 napewno masz te john deerey?

Daj ich fotki na dowód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

koło mnie jeden gosć miał 8200 i obrabiał nim ponad 1000h wykrecił nim ponad 15000 mth a rok temu wymienił go na 8320.

to co mówił o nim to ze nie do zajechania i pojedzie na wszystkim....jak bede miał mozliwosc to strzele fotke ale nie wiem kiedy bo teraz z opryskiwaczem+1614 go spotykam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterek    0

kupiłem w zeszłym roku 8100 z 96roku. w zasadzie cały sezon pomagał a na jesien dostał w pędzel przy 5zębowym głęboszu rau i przy kvernelandzie. jak go kupiłem miał 6500mth a teraz ma 800mth więcej. przez ten okres nie zdazyło sie w nim nic.

mam 100% zaufanie do serii 8000. znajomy obrabia 1360ha jednym 8300 z 98roku. ma już 16tyś mth.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6420    0
kupiłem w zeszłym roku 8100 z 96roku. w zasadzie cały sezon pomagał a na jesien dostał w pędzel przy 5zębowym głęboszu rau i przy kvernelandzie. jak go kupiłem miał 6500mth a teraz ma 800mth więcej. przez ten okres nie zdazyło sie w nim nic.

mam 100% zaufanie do serii 8000. znajomy obrabia 1360ha jednym 8300 z 98roku. ma już 16tyś mth.....

Boze swięty z kąd wy macie tyle pola??????? ja mam JD 6420se ale mam 7ha-warzywa.ale wam to dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD6820    0

Niedaleko pacuje 8100. ma 10 tys godzin i padły tylko hamulce. Skończyło się na wymianie jakiejś pompki. W tym roku kupili 8430. Widać mają zaufanie do marki. Słyszałem od wielu użutkowników że seria 8000 to traktory nie do zajechania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin8410    0

Ja użytkuje dwa JD 8130 i 8410 o pierwszym nie moge zadużo powiedzieć jest z lipca 2007 roku i ma dopiero 600 goz, a drugi to rok 2000i ma ok 9000 godz i sprawuje się super prucz filtrów i oleju i wspawania chaków w cięgłach nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Posiadam 8200 i 8300 spisują się świetnie. Po za tym że dużo palą. No ale to normalne. Serja 8 jest bardzo wytrzymała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris017    1

Ja miałem przyjemność jeździć JD 8200 i powiem że bardzo fajnie nim sie jeździ i w ogóle dobra maszyna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Prowadziłem wszystkie 3 wymienione serie a dokładnie 8200, 8310, 8320, powiem że fajne maszynki, niezły komfort pracy najbardziej podoba mi sie pulpit na którym sie steruje hydrauliką, biegami itp.

awarie o jakich wiem to u 8310 pojeździł 200mtg i pękła korba i tłok na pół, 8320 60mtg skrzynia kaput 12 bieg wykończony. Wszystkie ciągniki nie są moje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

Witam

 

ja za to mam okazję pojezdzić ciagnikiem 8200 z 98 roku moc 210 KM - co do trwałości to zgodze się z poprzednikami trzeba się naprawde starac zeby coś w nich popsuć - nasz traktorek ma obecnie ok 8600 mth i obrabia ocznie około 800 ha kiedys tylko orka a obecnie orka plus talerzowanie - nie zgodze się z opinią ze duzo pali bo tak niby nominalnie na mth to łyknie te 25 litrów w orce ale w ciagu jednej mth zaoram nim 1,8 ha czyli jakieś 13,9l/ha nie uwazam zeby to był jakiś przesadny wynik

 

co do samego ciagnika to komfort pracy dla kogos kto miał dotychczas stycznośc z ursusami czy zetorami to jak dzień do nocy - apropo nocy to orka w pazdzierniku do godziny 22 nie stanowi wiekszego problemu bo światełęk ma tyle ze ho ho wiec wszystko w miare widac (wada w tym przypadku jest taka ze nie ma podswietlenia wskazników na słupku i trzeba se po ciemku wspomagać bocznym wyswietlaczem) - zmiana biegów i wogule obsługa jest dziecinnie prosta a przyządy sterownicze znajduj sie tam gdzie odruchowo sie ich szuka - powiem nawet dosadniej taki 200 konny kolos jest łatwiejszy w obsłudze dla początkujacego operatora niż poczciwa C-360tka

 

biegi sa zestopniowane tak ze nie ma problemów z częstym redukowaniem bo w moim przypadku np zdazało się tak ze jezdło sie np w orce kilka godzin na tym samym biegu bez zmiany ani w góre ani w dół - bo czego nie da rady zrobic skrzynia to skoryguje piekielnie solidny silnik którego chyba jedyną wadą jest to ze potrzebuje az 23 litry oleju podczas zmiany - w kabinie zadbanie o porzadek to nie problem bo schowków i róznego rodzaju skrzynek jest tyle ze cały zestaw kluczy i rózne szpargały swobodnie sie w nich mieszczą (niestety u mnie młotek 2kg musi jezdzi na podłodze bo ma za długi trzonek i nie chce sie zmiescic)

 

to chyba na tyle w razie jakichs konkretnych pytań pisac bez krepacji w miare mozliwosci postaram sie odpowiedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubi    0

a czy komuś przeszkadza pedał gazu w tych ciągnikach??

 

miałem okazje pojeździć 8320 i jakoś nie mogłem sie dopasować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2207    0

Musisz popracować nad dopasowaniem siedziska do siebie, wzrost i waga, a także sposób amortyzacji.

Pedał gazu sprawia kłopot również wtedy, gdy wykorzystujesz cały jego zakres ruchu ze względu na jego kształt, a to w ogóle nie jest konieczne!

Staraj się również ruszać z innego biegu niż 7. Jest to możliwe by zmienić nastawienie w PCU i wybrać bieg do przodu i do tyłu.

Wiem to bo jestem mechanikiem i pracuję w serwisie John Deere Polska

Wejście do tego adresu jest możliwe z płaszczyzny dilera (serwisowej) i jeżeli chcesz to mogę pomuc.

Poza tym nowe wersje ciągników serii 8020 lub 8030 są wyposażane w inteligentny układ amortyzacji przedniej osi "ILS" to dopiero jest gratka. Wspaniała i płynna jazda osłabia efekt odwróconego pedału gazu. Spróbuj kiedyś!

 

Nie cytuj poprzedniego postu!!

Edytowano przez robertbara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubi    0

no ja bardzo chetnie bym spróbował, tylko nie wiem kiedy następnym razem będę miał okazję pojeździć ciągnikiem z tej serii.

 

do jakiego adresu wejście możliwe jest z płaszczyzny dilera?

 

trochę poza tematem :P to JD Polska ma swój serwis, czy pracujesz u jakiegoś dilera sprzętu JD??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2207    0
Prowadziłem wszystkie 3 wymienione serie a dokładnie 8200, 8310, 8320, powiem że fajne maszynki, niezły komfort pracy najbardziej podoba mi sie pulpit na którym sie steruje hydrauliką, biegami itp.

awarie o jakich wiem to u 8310 pojeździł 200mtg i pękła korba i tłok na pół, 8320 60mtg skrzynia kaput 12 bieg wykończony. Wszystkie ciągniki nie są moje.

 

Ciągniki serii 8000, 8010, 8020 i 8030 były wyposażane w różne silniki o różnej mocy i wiele innych funkcji. Przeraził mnie krótki okres czasu w którym uszkodzeniu uległ silnik w 8310, ale jeżeli chodzi o 12 bieg w 8320, to musisz wiedzieć, że za każdy bieg odpowiadają różne sprzęgła wejściowe i wyjściowe w skrzyni POWER-SHIFT co powinno rzutować na pracę biegów 4, 11, 12 i 16 które współpracują ze sprzęgłem C4 lub na biegi 6, 8, 10 i 12 które współpracują ze sprzęgłem Cc wyjściowym. Jak widzisz musiałoby nie pracować więcej niż jedno sprzęgło do przodu i jedno do tyłu. Aby sprawdzić które ze sprzęgieł jest uszkodzone konieczny jest pomiar ciśnienia na portach pomiarowych każdego z nich i ustalić co dzieje się z ciśnieniem. Najprostszą metodą diagnozowania jest odczyt kodów diagnostycznych i powtórna kalibracja skrzyni ale to już inny rozdział, o którym może kiedyś opowiem więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Ja jak jeździłem tym ciągnikiem to tez miałem problem z gazem ale ustawiłem sobie obroty na 2100 przy pełnym wduszeniu pedału gazu i wtedy pedał do dechy, jednak bardziej podobało mi sie sterowania gazem ręcznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2207    0
no ja bardzo chetnie bym spróbował, tylko nie wiem kiedy następnym razem będę miał okazję pojeździć ciągnikiem z tej serii.

 

do jakiego adresu wejście możliwe jest z płaszczyzny dilera?

 

trochę poza tematem :P to JD Polska ma swój serwis, czy pracujesz u jakiegoś dilera sprzętu JD??

 

Do wszystkich, tych kalibrowalnych też

Musisz wiedzieć że każdym podzespołem ciągnika zawiaduje sterownik (komputer pokładowy) nawet siedziskiem i mają określone skróty nazw.

Np: Kontrolerem skrzyni POWER-SHIFT jest sterownik o nazwie PCU

Silnikiem steruje ECU

CCU to sterownik główny z magistralą CAN

ACU to kontroler podłokietnika i siedziska, a w modelach po wyżej numeru 20 000 siedziskiem steruje ASU

HCU to hydraulika robocza i 3 punktowy układ zawieszenia

SCU i SCo to kontrolery gniazd hydraulicznych od 1 do 3 i 4 do 6

Cab i wiele innych odpowiadających za pracę poszczególnych odbiorników.

 

Nie, nie posiadam własnego serwisu. Pozdrawiam

 

Skąd Pan jest Panie Andrzeju-jeżeli oczywiście spytać można ?

 

Zostałem postawiony w sytuacji dość niezręcznej i może (na razie) pozostanę w formie bardziej anonimowej. Nie stroniąc od odpowiedzi na pytania!!!

 

no ja bardzo chetnie bym spróbował, tylko nie wiem kiedy następnym razem będę miał okazję pojeździć ciągnikiem z tej serii.

 

do jakiego adresu wejście możliwe jest z płaszczyzny dilera?

 

trochę poza tematem :) to JD Polska ma swój serwis, czy pracujesz u jakiegoś dilera sprzętu JD??

 

Oczywiście John Deere Polska ma sieć serwisów w Polsce, o czym można sie dowiedzieć na stronie www.deere.com/pl

Ja pracuję w jedny z nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

"

 

CYTAT(jaro @ Oct 26 2008, 21:31 )

Skąd Pan jest Panie Andrzeju-jeżeli oczywiście spytać można ?

 

 

Zostałem postawiony w sytuacji dość niezręcznej i może (na razie) pozostanę w formie bardziej anonimowej. Nie stroniąc od odpowiedzi na pytania!!!

Eee tam Andrzeju-my rolnicy to z natury dosyć gruboskórni jesteśmy :P-i odpowiedziedź-"z Południowej lub Północnej Polski"starczyłaby w zupełności :).Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
forest    0
Do wszystkich, tych kalibrowalnych też

Musisz wiedzieć że każdym podzespołem ciągnika zawiaduje sterownik (komputer pokładowy) nawet siedziskiem i mają określone skróty nazw.

Np: Kontrolerem skrzyni POWER-SHIFT jest sterownik o nazwie PCU

Silnikiem steruje ECU

CCU to sterownik główny z magistralą CAN

ACU to kontroler podłokietnika i siedziska, a w modelach po wyżej numeru 20 000 siedziskiem steruje ASU

HCU to hydraulika robocza i 3 punktowy układ zawieszenia

SCU i SCo to kontrolery gniazd hydraulicznych od 1 do 3 i 4 do 6

Cab i wiele innych odpowiadających za pracę poszczególnych odbiorników.

 

Nie, nie posiadam własnego serwisu. Pozdrawiam

 

 

 

Zostałem postawiony w sytuacji dość niezręcznej i może (na razie) pozostanę w formie bardziej anonimowej. Nie stroniąc od odpowiedzi na pytania!!!

 

 

 

Oczywiście John Deere Polska ma sieć serwisów w Polsce, o czym można sie dowiedzieć na stronie www.deere.com/pl

Ja pracuję w jedny z nich.

 

John Deere Polska nie ma sieci serwisów. Serwisowaniem zajmują się dilerzy, z których każdy jest osobnym podmiotem.

Tyle ode mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piochu    7

W pobliskiej spółce pracują dwa John Deere: 8300 i 8200, obrabiali nimi 3000ha (w ubiegłym roku ANR sprzedała ziemie i pracą na 1500 ha), mają po 20 tyś motogodzin. Naprawiali przy nich pompy wtryskowe, poza tym chodzą bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×