grala13

Jak ustawić 1 tłok w gmp, jak ustawić zawory?

Polecane posty

grala13    7

Witam,ja ustawiłem ,w piatek.tylko nie miałem czasu odpowiadać,oczywiście ustawiłem na mijanke,jest to najszybszy,najłatwiejszy, prawidłowy sposób,ustawiałem zawory po raz 1 w życiu,może zajeło mi to 10,15min,chce jeszcze prawidłowo ustawić pompe w c 360 podpowiecie jak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

MAT912 nie bulwersuj się :D spokuj człowieku


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

spokuj człowieku

 

Sam się uspokój człowieku, biggrin.gif to ja nie będę musiał się bulwersować. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

dobra Ja jutro spróbuje ustawić zawory i chyba będę ustawiał na mijankę zobaczę jak Mi to wyjdzie jak czegoś nie będę wiedział będę pytał/pisał

a jeszcze jedno czy Jeżeli ustawie zawory czy traktor będzie lepiej palił ??

Ps. Myślę że nie będzie gorzej niż jest B)

Edytowano przez PIOTREK44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy będzie lepiej palił? o ile są bardzo źle ustawione {typu nie domykające się zawory} to powinien lepiej palić, ale jeżeli wymagają lekkiej korekty to raczej bym się nie łudził że zacznie lepiej palić.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Jeśli są rozbierzności w ustawieniu zaworów, szczególnie za duże luzy to po ustawieniu różnica w pracy silnika może być zauważalna. Z odpalaniem trudno powiedzieć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Jeżeli w 4 cylindrze odbywa sie sprężanie to w 1 nastąpi wydech Ustawiasz tak jak by parami 1 i 4 oraz 2 i 3 najlepiej regulować jak wystąpi mijanka czyli zawór wydechowy zamknie sie a dolotowy się otworzy wtedy w odpowiednim do niego cylindrze występuje praca więc nie ma problemu zawory są zamknięte mozna regulować. Dla 6 cylindrów będzie to 1z6, 2z5, 3z4


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziuta5636    6

Gadacie tu i gadacie o ustawianiu zaworów tak jak to jest napisane w książkach czyli najlepiej jak tłok jest podczas sówu sprężania a jak by ustawił zawory tak jak ja mówiłem że jak jeden jest otwarty to ustawiamy drugi to co będzie źle a dlaczego możecie mi powiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie będzie zle ale według twojej metody ustawiaja zawory dzieci. Będziesz kręcił wałem jak midiota i po pary razach zapomnisz które zawory ustawiałeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

nie beda dobrze ustawione. co jesli otworzył sie zawór wydechowy? ustwiesz luz z taka dokladnoscia jak na mijanke? widziales walek rozrzadu kiedys? jak widziales to wiesz ze wierzcholek krzywki od zaworu dolotowego nie bedzie na przeciwko popychacza tylko juz zacznie wchodzic na popychacz. zawory otwierają się nieco wcześniej niż następuje GMP i zamykają nieco później od osiągnięcia DMP. z tego powodu najlepiej ustawic na mijanke lub z tych znakow, (co wedlug mnie jest bardziej klopotliwe, ale dokladnosc ta sama. Oczywiscie trzeba pamietac w ktora strone silnik sie kreci). a jak ktos zadaje pytanie(#13): po czym poznac ze zawór sie otwiera to niech lepiej nie bierze sie za zawory tylko najpierw za ksiazke o silnikach. No i nalezy to robic na zimnym silniku, nie wiem czemu w instrukcji jest napisane ze na zimnym i zarowno goracym silniku. Przeciez tu glownie chodzi o rozszezalnosc cieplna.

Edytowano przez zbozowy

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

wyklepana klawiatura co z nią robić ?? dodane zdjęcia :

26629455370852327342.jpg

 

12223841379451146890.jpg

 

 

52124228008302355949.jpg

Edytowano przez PIOTREK44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kupić nowe dźwignie zaworów. Komplet kosztuje koło stówki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Co masz wyklepane? Przy klawiaturze interesuje cię jedynie by dźwigienki nie miały luzu na swoim łożyskowaniu na boki, jeżeli mają nici z ustawienia luzów, bo same się ustawią po swojemu. Jeżeli dźwigienki koszą się przez to i latają na boki możesz kombinować z wymianą wałka i tulejek, a najprościej kupić klawiaturę.

 

O kolega mnie uprzedził.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Nowe dźwigienki plus wsporniki, polecam sprawdzić w sklepie jak pasują do siebie, bo ja kupiłem takie, że latały jak k**wy po Bułgarii, gorzej niż stary zestaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

ile zawór w głowicy się może otworzyć najwięcej dokładnie sprężynka ?, ustawiam zawory i między zaworem a dźwigienką wkładam szczelinomierz tak go wkładam że się przesuwa między dźwignią a zaworem a później jak kręcę wałem to wydaje mi się że za bardzo dźwigienka wciska zawór ale to się chyba nic nie stanie jeżeli szczelinomierz wchodzi na zamkniętym zaworze co nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ustaw luz taki jak ma być i nie przejmuj się ile się otwiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

O matko. W końcu postęp. To tłumacze po raz kolejny. Mijanka oznacza że tłok jest w górze. Zamyka się wydechowy a otwiera ssący. Tłok jest w górze ale nie w momencie sprężania. Moment sprężania jest na innym cylindrze. I tak gdy zawory mijają się na 1 ustawiasz czwarty, gdy na 4 ustawiasz 1. Gdy na drugim ustawiasz 3 i gdy na 3 ustawiasz 2. Ustawiasz oba zawory jednocześnie. Wiesz już o co chodzi?

 

Dzięki MAT. Ręce opadają.

 

pierwszy tłok i ostatni od baku są wtedy w górze i np: na pierwszym jest mijanka to ustawia się zawory na ostatnim od strony baku i odwrotnie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Tłoki są w górze parami. Pierwszy z czwartym i drugi z trzecim. Jeden ma mijanke a drógi wtrysk paliwa. Ustawiasz na tym co ma wtrysk a cylinder który ma mijanke to..... odnośnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

dzięki , pytam się żeby się upewnić czy dobrze robię zawory ustawione tylko muszą jeszcze przejść dokładne ustawienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    35

Witam, słuchajcie ostatnio " wielki znawca" posłuchał jak pracuje silnik przy mojej c-360 i powiedział, że mam któryś zawór podparty. Za jakis czas przyszedł i postanowił zajrzec w zawory, zaden nie był podparty, stwierdził ze za duze luzy mam i po odkrecał każdego i kręcąc kołem zamachowym ustawił na oko kazdy zawór, gdy zapytałem gdzie ma szczeliniomierz odparł iż ma go w uchu...Poradzcie co robić bo mysle ze mój ciągnik chodził super a on tylko mi popsuł ustawiając na oko...I jakie są skutki zle ustawionych zaworów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    35

Głupi byłem, że mu dałem grzebać bo on na oko tego napewno dobrze nie zrobił? A luz zaworowy to ile wkońcu dla ssacych i wylotowych bo róznie mowią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj