Zaloguj się, aby obserwować  
kukum

Coś zgrzyta MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kukum    9

Witam

Mam taki problem gdy chce nim ruszyc gwaltownie to mi tak zgrzyta i sie uspokaja za chwile.

Ale tez jak puszczam sprzeglo powoli to tez lubi zgrzytnac co to moze byc???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

one juz tak mają w naturze. miałem to ustroństwo przez 10 lat i od poczatku do konca zgrzytało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

U mnie jest w dwóch Mtz ten sam problem, ale narazie nic z tym nie robimy i powiem szczerze że któryś rok już tak chodzi i jak narazie nic wiecej sie nie psuje. Dodam jeszcze że u jednego mojego była wymieniana tarcza sprzęgłowa wiosną tego roku i tak samo zgrzyta jak mówisz. Być może już się oberwała ale jest to mało prawdopodobne. Najlepiej będzie jak rozbierzesz sprzegło wtedy będziesz mieć pewność czy to wina sprzęgła czy coś inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rami    14

ja go mam od nowego to jest od 1994r i u mnie nic nie zgrzyta wiesz podejrzewam że to coś w skrzyni bo jak byto była tarcza to by się ślizgał na sprzęgle ,albo łożysko oporowe masz do wymiany też daje takie efekty ,tylko trochę wyje to efekt wypracowania się skrzyni

 

u mnie tylko zgrzyta przy włączaniu i zmianie biegów tak ten typ ma ale przy gwałtownym ruszaniu nic się nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

wicie w instrukcji napraw pisze ze to jest wina sprzegla ABD i ze tam trzeba wyminic tez tarcze tylko ze mniejsza jak w sprzegle bo czasem sie uspokaja i chodzi plynnie a jak cos mu odbije to tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

mojemu się tak zrobiło ze dwa lata po zakupie.(kupiony w 96r. nówka) Nic z tym nie robię, przyzwyczaiłem sie i mi to nie przeszkadza. Wszystko działa normalnie. ten typ chyba tak ma.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

też mi nie przeszkadza ale chcialem sie zapytac

bo go kupilem 11lat temu za 100 tys zl jeszcze produkowany w zssr nie mial akpitalki nic i to mnie zaskoczylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

WU mnie jak naprawde brutalnie puści się sprzęgło, pod dużym obciążeniem to czasem też zgrzytnie. Ale rozbierałem to i takie dzwieki wydaje tarcza lub doćisk zadrży gdy slizgnie przy już mocnym ścisku. Żadne łożysko, żadna skrzynia. Nie ruszam bo nic się temu nie dzieje i w niczym nie przeszkadza. Przynajmniej u mnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

A ja mam taki problem z Belarusem 82:

Dostałem do remontu bo zgrzytały biegi i to ostro no więc 1 to sprzęgło w rozsypke no i tarcz zjechana do nitów, łozysko juz chwiarszczało :D wiec kupiłem wszystko nowe, wyregulowałem skok pedału 4 cm odpalam i oczywiście dalej zgrzyta lecz przy zgrzycie aż szrpnie ciągnikiem i w tym momencie gdy wrzucam inne biegi jest ok wchodzą jak w masło, lecz gdy puszcze pedał i znowu wcisne znowu zgrzytnie i dalej to samo dalej wchodza dobrze, mogę delikatnie puścić żeby zaczął ciągnąć wcisnąć i zmienie bez zgrzytu ale jak puszcze do oporu dalej zgrzyta. Czyżby tarcz zacinała sie na wałku czy jaki diabeł tutaj tkwi


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    440

Nasmarowałeś wałem sprzęgłowy i frez na tarczy smarem. Doregulowałeś te 3 śruby na docisku, żeby równo brało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

a jak wciśniesz i poczekasz chwilę to jak ? może wałek nie zdąży wyhamować. może hamulec w skrzyni nie działa jak powinien. trzeba pod regulować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

Łapki są idealnie, hamulec skrzyni hmm to juz nie ten egzemplarz ja w moim mam a ten juz nie ma. Robiłem niedawno pronara to samo i było wszystko ok


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

W moim tak samo się dzieje. Od jakiegoś czasu. Możesz pół dnia sprzęgło trzymać a tarcza i tak nie stanie. A powinna.

jak jest mróz na polu i olej w skrzyni gęsty to stanie i fajnie wchodzą. Nie rozpoławiałem go na razie więc nie wiem jak wygląda sprzęgło ale zastanawiam się czy silnik nie jest źle ustawiony względem skrzyni. To znaczy czy na poduszce z przodu nie jest opuszczony lub podniesiony za wysoko. Ogólnie nie mam za bardzo pomysłu na to.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

A ten zimny po kilku dniach i to samo ale powiem ci genialny jesteś z tym silnikiem względem skrzynie tylko znowu skoro jest skręcony na dobre to nie powinno być różnicy. Sądze że moze wałek sprzęgłowy prosi o wymiane się i tyle


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Może być różnica. W jednej z instrukcji jest coś na temat regulacji poduszki z przodu silnika. W tych ciągnikach silnik nie jest sztywno względem skrzyni bo trzyma się jej tylko przez blachę która umożliwia niewielkie odchyłki od osi. Na przedniej poduszce jest możliwośc regulowania tego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

W sumie tak ta płyta to nie jest niewiadomo jak solidna więc możliwe że lekki odchyłek i już mamy problem


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Właśnie.

http://zapodaj.net/4...73757f.jpg.html

Tu masz tą poduszkę. tylko ciężko powiedzieć jak to sprawdzić czy silnik jest w osi ze skrzynią

Jeszcze swojego czasu myślałem że wewnętrzny wałek sprzęgłowy ten od jazdy kręci się ciężko wewnątrz zewnętrznego który go przez to napędza. Ale to za bardzo mi też nie pasuje bo taki patent jest w większości ciągników i nie zgrzyta. Nawet w tych najstarszych.

A najbardziej mi pasuje teoria że po wciśnięciu sprzęgła odsuwa się docisk ale sama tarcza nie odsuwa się po wieloklinie od koła zamachowego. Ale na razie nie mam na to dowodów.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Witam was u mnie też tak zgrzytnie jak szybko puszcze sprzęgło na wysokim biegu

 

Mam do was jedno pytanie ponieważ robiłem skrzynie w moim mtz-cie (atak i łożyska na wałku głównym) i teraz nie mogę wymyśleć gdzie podhaczyć sprężynę trzymającą pedał sprzęgła??????? :ph34r: tą pod kabiną z lewej strony. Rozbierałem to w grudniu i wywietrzało z głowy jak to było :wacko:. Gdyby ktoś podpatrzył u siebie albo zrobił zdjęcie to będe bardzo wdzięczny bo wczoraj wypiłem czteropaka i nie dało rady podhaczyć :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Masz tu zdjęcie jak chodzi o tę sprężynę zakładasz ją na śruby na spód i prawy narożnik dekla od skrzyni biegów ;) .

post-47279-0-07368200-1360786984_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    29

Jeśli zgrzyta to dobrze,taka maszyna, gorzej jak przestanie :)


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Wielkie dzięki kolego Biznez404 :) Właśnie nie zakręciłem tego wspornika nr 4 i nie było o co ją zahaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

Tylko jak zgrzyta na wolnych obrotach na minimalnych aż potrafi go zadusić to mocno nie halo. Faktycznie Seweryna teoria może byc najbardziej prawdopodobno bo rozebralem go znowu na 2 i wałek sprzegłowy jak nowy jest, ale wystarczy zeby tarcza była pod kątem na nim i sie juz klinuje


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

No własnie jak silnik nie będzie w osi np przód za wysoko to górna część tarczy nie odejdzie od koła zamachowego a dolna od docisku. czyli jest pod katem a efekt to niecałkowite rozłączenie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj