Zaloguj się, aby obserwować  
kukum

Coś zgrzyta MTZ 82

Polecane posty

Wojtek987    63

 

Już całe allegro przejrzałem i nie tylko :mellow: ,nikt z tej strony nie zrobił widocznego zdjęcia, było piękne ale z drugiej. Na szczęście już doszedłem :)

Na przyszłość trzeba skracać czas naprawy to będzie się pamiętać jak było (albo mniej piwa przy robocie) Dzięki za zainteresowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiem jak szukałeś ale ja znalazłem w ciągu 30-tu sekund. Firma Grant ma na aukcji eleganckie fotki z oby stron. Jest na niej tylko jeden otwór.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

No i wszystko sposoby wyprobowane, ciągnik pojechał juz do właściciela lecz i tak zgrzytało. Przypadek bardzo dziwny


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kisielo    0

Z doświadczenia powiem, że zgrzytanie przy wrzucaniu biegów może być spowodowane założoną na odwrót tarczą sprzęgła, wtedy nity tarczy trzymające wewnętrzną tulejkę haczą o śruby mocujące koło zamachowe efekt jest taki, że docisk się cofa, ale nie na tyle, tarcza odsuwa się od koła zamachowego, ale nie od docisku. Sądzę, że może również tak być przy już nadmiernie zużytej tarczy sprzęgłowej. Poza tym polecam każdemu kto robi remont skrzyni dospawanie do wała sprzęgłowego przedłużenia i podparcia go dodatkowo w kole zamachowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

A ja próbowałem w MTZ odwrotnie ja założyć i nie chciała pasować bo odpychało ją od koła zamachowego


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kisielo    0

Może zależy od producenta tarczy:) Tarcza ma 6 nitów, a koło zamachowe 6 śrub jak się ustawią w mijankę to tarcza dobrze dolega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

panowie z tym zgrzytaniem jak puszczamy sprzęgło to może coś być z osią silnika i skrzyni, może to i ta poduszka ,ja miałem to samo do niedawna ale o dziwo zaprowadziłem ciągnik do mechanika na wymiane tulei, sworzni przedniego mostu i uszczelnienie przedniego napędu ,wymieniliśmy także te tuleje gdzie siedzą sprężyny przednij amortyzacji na te z grubszym kołnierzem nowszy typ i sprężyny też nowe, przód ciągnika podniósł się do góry o kilka centymerów i przestało zgrzytać zrobiłem 7 mtg i na razie nic nie zgrzyta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj