Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wiekszość towaru z firmy Techmot jest z Chin. NIE MA takiej firmy jak THM . To nie jest zaden producent, to jest tylko i wyłacznie nazwa handlowa, brend wymyślony w tym ciekawym miejscu. Zastanawiając się nad jakością towaru z jakiejkolwiek firmy nalezy zadać se pytanie o system kontroli jakości. Polecam sprawdzić jak to wygląda w THM(Techmocie). Z zestawów naprawczych tej firmy najlepsze są tłoki do dnia dzisjeszego najprawdopodobniej importowane nadal z indii(kiedyś kompletne z założonymi pierścionkami które teraz są już chińskie i dokładane oddzielnie). NIe jestem jakimś hejterem, znajomi szlifierze se ten towar chwalą np: zestawy do C360 ale wk....wia mnie mamienie ludzie ze kupują towar angielski , srelski. Ludzie jaki anglik by produkował zestawy do c360.

Pozdrawiam poocha trzeźwo myslącego ;)

A co do panewek to polecem mikrometr i pomiar panewki bimetu oraz THM i wówczas wyrażanie opini. Po złożeniu silnika u znajomego na panewkach THM był ciągle kłopot z cisnieniem oleju. Po testowej wymianie panewek nawet nie na Bimet tylko MAHLE problemy ustały . I weź tu bądź człowieku spokojny.

Edytowane przez lobo_Z
Opublikowano

ciagnik czeski robiony w polsce silnik wraz ze skrzynia pośredia i skrzynią przychodził z czech a zwolnice tylny most podnośniki robili nasi i tutaj jest cały ambaras więć jak moga polacy robić oryginał jak oni silników nie robili w tym rzecz oryginał robi producent chyba co nie??

Opublikowano

Ale w tym przypadku oryginał rozumiemy jako produkt wypuszczony przez konkretną firmę :) Mówiąc oryginał URSUS - mówimy o produkcie wypuszczonym przez daną firmę.

Opublikowano

Witam, ostatnio zauważyłem dziwne zjawiska w swoim traktorze :huh: , tzn. silnik tak jakby nie dał rady osiągnąć maksymalnych obrotów.

Turbina od dołu ładnie ciągnie a pod koniec jakby pojawia się odcięcie i delikatnie przerywa, oleju nie bierze, ani się nie przegrzewa, odpala od strzała, daje troche niebieskim dymkiem ale tylko na pusto, pod obciąrzeniem dymu praktycznie brak.

Czy to mogą być objawy padającej turbiny lub wtryski ?

Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że mój 1014 ma mniej mocy (kiedyś śmigał z 5 zagonową dziś już tylko z 4), postanowiłem zmierzyć ciśnienie w kolektorze ssącym i wyszło mi < 0,1 bara (kilka pomiarów 2 zegarami), Odkręciłem turbo i wirnik ma trochę luzu na boki i wzdłuż osi (myślę, że jest to ok 1 mm). Moja diagnoza była, że turbo do wymiany, ale zaniepokoił mnie fakt, że w ogóle nie brał mi oleju i w kolektorze też sucho. W sklepie mi powiedzieli, że to turbo wygląda na zdrowe i teraz mam dylemat czy kupować nowe. Jak myślicie czy może być inna przyczyna braku odpowiedniego ciśnienia (wszystkie połączenia są szczelne). Może macie jakieś pomysły na sprawdzanie turbiny, w okolicy nie słyszałem o jakimś zakładzie, który mógłby mi takie coś sprawdzić. Obawiam sie trochę że wydam kasę a efektu nie będzie.

Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że mój 1014 ma mniej mocy (kiedyś śmigał z 5 zagonową dziś już tylko z 4), postanowiłem zmierzyć ciśnienie w kolektorze ssącym i wyszło mi < 0,1 bara (kilka pomiarów 2 zegarami), Odkręciłem turbo i wirnik ma trochę luzu na boki i wzdłuż osi (myślę, że jest to ok 1 mm). Moja diagnoza była, że turbo do wymiany, ale zaniepokoił mnie fakt, że w ogóle nie brał mi oleju i w kolektorze też sucho. W sklepie mi powiedzieli, że to turbo wygląda na zdrowe i teraz mam dylemat czy kupować nowe. Jak myślicie czy może być inna przyczyna braku odpowiedniego ciśnienia (wszystkie połączenia są szczelne). Może macie jakieś pomysły na sprawdzanie turbiny, w okolicy nie słyszałem o jakimś zakładzie, który mógłby mi takie coś sprawdzić. Obawiam sie trochę że wydam kasę a efektu nie będzie.

 

I jak rozwiązałeś problem z Turbosprężarką, bo mam podobny problem i nie wiem czy kupić nową ?

Opublikowano

Kupiłem nową czeską turbinę, bo ciśnienie na starej wyraźnie wskazywało że jest za małe. Teraz na biegu jałowym mam max ~0,45 bara, a przy obciążeniu (orka obroty 2200) średnio 0,7 bara. Totalny max jaki wycisnąłem z niej to 1,1 bar, ale to gaz dosłownie w podłodze i pewnie spalanie też nie małe, więc to tylko dla testu zrobiłem. Co do moich odczuć, powiem tak, spodziewałem się większego kopa i 'świstu' kręcącej się turbiny, ale może jestem zbyt wymagający. Co prawda coś tam słychać, ale jako laik w mechanice nie jestem w stanie ocenić czy to tak ma brzmieć. Co do mocy to 4x40 w obrocie daje radę, a tego się szczególnie obawiałem.

Wiem jedno kolejną rzeczą która mnie czeka to eliminacją przedmuchów na pierścieniach (chyba odmą mi za dużo coś daje), ale najpierw muszę dorobić jakiś miernik ciśnienia sprężania :D i się wyjaśni.

Proponuję pomierzyć ciśnienia: kompresji i w kolektorze ssącym i coś Ci się wyklaruje.

Opublikowano

Moje turbina oleju nie bierze , ale po podłączeniu czujnika to daje ciśnienie na max obrotach bez zbytniego obciążenia 0,5 bara, a do 1400 obr to pompuje poniżej 0,1.

Co o tym sądzisz ?


Na biegu jałowym masz 0,45 bar na maxa, ale przy jakich obrotach silnika ?

Opublikowano

Ja na jałowym mam 0,45 na max obrotach, nie pamiętam dokładnie czy było to 2200 czy 2440.

Wydaje mi się, że Twoja turbina ma jeszcze potencjał, dla pewności najlepiej jak byś sprawdził pod obciążeniem, bo wtedy powinno wzrosnąć ciśnienie. Tak czy siak jak nie bierze oleju, a ma takie ciśnienie to bym zostawił.

Ale to tylko moja subiektywna opinia, gdyż nie jestem mechanikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v