Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,owszem można sobie pokręcić na próbe jeśli silnik szwankuje w celu postawienia diagnozy,np. nie ma mocy itd., i podejrzewamy pompę że z nią coś jest nie tak i zamierzamy ją potem dać i tak do naprawy, lub regulacji, i po to aby postawić jakąś trafną diagnozę w znalezieniu przyczyny awarii -zgoda, to możemy sobie zmieniać dawkę na tgz."oko" na krótki okres czasu ,ale jeśli się chce aby silnik miał odpowiednią dawkę paliwa, tak jak trzeba, tzn. miał odpowiednią moc i wkręcał się na obroty odpowiednio , to należy ustawić na przyżądach, a nie na ''oko" ,w przeciwnym razie może to skutkować poważnym uszkodzeniem silnika takim jak pęknięcie wału, urwanie korbowodu ,czy pęknięciem cylindra lub głowicy wypaleniem zaworów itd. ,cały szereg może być skutków ubocznych, a w konsekwencji całkowitym zniszczeniem silnika sposobem takich ów regulacji, mam wtym temacie praktyki ponad 30 lat i wiem co piszę, a na "oko" to można sobie pług ustawić wstępnie, a potem w czasie orki i tak odpowiednio ustawić do potrzeby orki ,nie byłem i nie jestem zwolennikiem robienia czegokolwiek na "oko" ,a już napewno takich regulacji, bał bym się poprostu że komuś lub sobie mogę dopiero narobić kosztów i roboty brakiem odpowiedzialności, no cóż ale różni są ludzie ,i jak ktoś nie uważa co i jak robi!- to potem niech robi jak uważa :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano (edytowane)

Witam, mamy problem z naszym ''ruskim'', nie da się go odpalić,przyczyna- nie daje paliwa .Wszystko posprawdzane odstojnik wyczyszczony, nowe filtry, Po tych zabiegach jak próbowaliśmy go odpalić nic nie szło, małe psiuknięcie coś typu plak -załapał i chodził. Dzisiaj mieliśmy go przestawić, palimy go i nic, żadnej reakcji, dyma nie daje, zdjełiśmy przewód z paliwem co idzie do wtrysku i żadnej reakcji, po odkręceniu przewodu od pompy do filtra paliwa paliwo podaje. Gdy odkręciliśmy przewod przy samej pompie (te na wtryski) nie daje paliwa ale było to wiadome już wcześniej. Jaka jest przyczyna że pompa nie daje paliwa ?

Z góry dziękuje i Pozdrawiam :D

 

Połączone

Edytowane przez razor275
Dublowanie tematu
Opublikowano

Kolego, odkręć pokrywkę boczną pompy mocowaną czterema śrubami. Zobaczysz sprężynkę rozruchową ( bardzo delikatną) i mechanizm dźwigienek przesuwania tulejki dozownika na tłoku sekcji. Sprawdź czy tam się nie zacięło i tulejka nie pozostaje w położeniu jak do zatrzymania silnika. Trochę głębiej i w stronę regulatora, koło zębate pośrednie napędzające obrót tłoka. Może też być popękana sprężyna cofająca tłok sekcji i zawieszony albo z pękniętą sprężyną zaworek nadmiarowy zwany w instrukcji tłumikiem. Tłumik to ten króciec na drugiej stronie z przykręconym cienkim przewodem powrotnym. Przy kręceniu rozrusznikiem przesuń dźwigienki tak jakby miała je ciagnąć ta cienka sprężynka czyli jak do rozruchu. A zaworek tłumika po odkręceniu kołpakowej nakrętki jeżeli się zawiesił przesuniesz do środka nawet gwoździem. Wymiana sprężyny sekcji czy całej sekcji to już dla kogoś kto ma opis albo doświadczenie. Przy wprawie można to zrobić nie zdejmując pompy z silnika.

Opublikowano (edytowane)

W pompce zasilającej od spodu są dwie śruby na klucz 19 i jedną dziś odkręciłem w celu wymiany miedzianej podkładki. Wypał plastikowy określe to słowem " bolec" plus sprężynka , i jak mam to dobrze skręcić, czy mam ten bolec z sprężynkom włożyć do tej śruby , czy na początku włożyć to razem ze sprężynom do pompki zasilającej i potem wkręcić tą śrubę ?

Edytowane przez kapi123
Opublikowano

Witam, dla eksperymentu wymienilem olej w pompie na polsyntetyk 10w40, bedzie chodzic?

Na Turdusie zauwazylem, ze ciezarki w regulatorze troche leniwe sa i niezbyt rowno reguluje obroty gdy zimny.

A zmienilem, bo sie przelalo.

Opublikowano

Pewnie będzie, w końcu to też olej.

Na mineralnym 15W40 z domieszką ropy pewnie tak samo będzie pracować.

Gdy jest pełna ropy to w tedy pewnie ciężarki mają gorzej bo pracują w pełnym zanurzeniu, a nie w powietrzu.

Opublikowano

Panowie jest możliwość złego założenia pompy wtryskowej?Pytam ponieważ po remoncie silnika ciągnik nie odpala,puszcza tylko siwy dymek.Po psiknieciu starterem odpala i zaraz gaśnie

Opublikowano

Pompa byla robiona? Moze kolo zebate przeskoczylo przy skladaniu o zabek, ono latwo ucieka. Musisz sprobowac ustawic kat wtrysku wedlug instrukcji, lub info na wczesniejszych stronach tego tematu. Albo na podstawie filmiku:

m.youtube.com/watch?v=nIyem9C-Ln4&guid=&hl=pl&gl=PL&client=mv-google

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie w tej rurce przed odstonikiem powinno byc cały czas paliwo?Bo zauważyłem że u mnie jak przestanie sie kręcić rozrusznikiem to idą bąble

Opublikowano

W przewodzie między zbiornikiem a odstojnikiem podczas pracy silnika powietrza nie powinno być widać. Ale po zgaszeniu może pojawić się tam powietrze, wydostaje się z odstojnika bo nie ma możliwości się go pozbycia. Ale podciśnienie działa i paliwo jest podtrzymywane.

Ale co się dzieje u Ciebie nie widzę.

Jeśli odpala na chwilę i zaraz gaśnie więc jedynym paliwem jest tylko samostart, brak jest paliwa z pompy.

Układ w pełni odpowietrzony? Odkręć przewody wysokiego ciśnienie od wtrysków i kręć silnikiem. Paliwo tryska z nich.

Sprawdź poprawność początku kąta wtrysku.

Opublikowano

witam ja też mam pytanie odnośnie władka jak jest zimny to pali ładnie natomiast jak się rozgrzeje to jakby coś silnik podparło czy jest możliwe że to pompa jest przesunienta o ząbek i ma za wczesny wtrysk czy może ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak ? dodam że go kupiłem w zeszłym roku i jeszcze nic w nim nie grebałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez Cumins
      Witam wszystkich , jestem posiadaczem ciągnika case 1055 silnik d358 , ostatnio  gdy odkręciłem bagnet od oleju zaczeła wylewac się z niego spora ilość wody , dodam że dzieje się to tylko wtedy gdy postoi dłuzszy czas , w czasie sezonu gdy pracuje dzień w dzień nie zaobserowałem takich objawów . Jaka może być przyczyna tak dużej ilości wody w oleju podczas postoju ? Z góry bardzo dziękuję 😉
    • Przez Polacek
      Witam,

      Zeby wymienić pompe oleju muszę odjechać przodem, czy jest to konieczne ? Czy wystarczy zdemontować zbiornik paliwa ? Sprawdzę luz na pompie odkręcając miskę oleju ?
    • Przez m3tysek
      Witam, orientuje się ktoś gdzie  dostanę korbowód pompy hardi typ 1301 nr z korbowodu "110 224" 
      "4-4" pierwszy od strony wałka wom, może ktoś posiada na sprzedaż lub wie kto ma  


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v