adi972

Awaria skrzyni w T25

Polecane posty

GoRAL1    63

Kolego odnośnie górnego zaczepu to jesteś w błędzie,przy przyczepie dwuosiowej wysokośc zamocowania ma duży wpływ na siłe uciągu.

Moja wypowiedz dotyczy

#60 Geo

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

A w którym miejscu pisałem, że nie ma wpływu? ;) Ja do przyczep dwuosiowych mam tą belkę od jumza. Zakładam ją tak jak każdą belkę na podnośniku i od tego jak wysoko podniosę podnośnik zależy czy chcę, żeby traktor miał większą przyczepność czy nie. W górnym położeniu przy ciężkiej przyczepie to nawet przód mi podnosi we Władku ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

w sumie taka belkę to chyba nie trudno zrobić wystarczy odpowiednio wygięty plaskownik z otworami pasujacymi do zwykłej belki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Do ciągnięcia przyczep służy górny zaczep a nie belka.Później będzie płacz że siłownik cieknie,uciągi pękają lub ucho

na którym zamocowany jest siłownik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Belka od jumza jest tak zbudowana, że nie obraca się dokoła własnej osi. Jest blokowana na ramionach podnośnika. Do tej belki można przykręcić zaczep też specjalnie do tej belki dostosowany. Ja mam trochę większy od DT-a, ale też pasuje i jest przykręcany na dwie śruby. Zaleta - w ciągu kilku sekund mam założony hak do holowania. Często odkręcam dolny hak, bo używam go głównie do rozrzutnika obornika i mocuję go wtedy na ostatnie otwory i do podnośnika - ze względu na długość wałka odbioru mocy.

Wada - trochę luzów.

A ucho od podnośnika jeszcze mi nie pękło a już tak jeżdżę kilka lat i wożę czasami piach na 4,5t przyczepie, częściej siano w ciukach. Co prawda dużo piachu nie sypię, bo z piaskownicy nie wyjadę. Jak nasypię całą przyczepę to nawet jumz ma co robić przy wyjeżdżaniu. Niestety na piachu jest za miękko trochę ;). A po drugie jak zamontujesz górny zaczep do T-25 to i tak można coś urwać - przede wszystkim płaskownik od mocowania łącznika górnego. A poza tym nie rozumiem dlaczego ucho od siłownika ma się urwać, szybciej się urwie jak z kosiarką rotacyjną jadę po wertepach. A siłownik mi cieknie, ale z innego powodu - kosiarka rotacyjna ;) + polskie tłoczysko, które muszę wymienić na oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Przecież fabrycznie zaczep dolny opierał się na podnośniku i nikt nic chyba nie urwał,przynajmniej ja nie urwałem to dlaczego ma coś pękać przy takiej belce,wiadomo trzeba mieć umiar.A co do urwanego płaskownik do cięgła to się nie urwie tylko dolne śruby wyrywa.

 

@Geo zrób jakieś zdjęcie jak wygląda taka belka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Belki we władku mają podnosić do 600 kg a nie ciągać 6000 kg a to chyba różnica.Przy skręcaniu występuje duże obciążenie uciągów

i ich układu mocowania.Zaczep powinien być zamocowany raczej sztywno w poziomie.Jesteś zdolny sam sobie zrób porządne zaczepy,

jak nie to kup gotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

W zaczepie kupionym w sklepie masz u dołu napinacza aby zaczep się nie trzymał tylko u dołu na tych 2 śrubach, muszę darować skądś wymiary i zrobić. :)

 

Jeśli ma ktoś taki napinacz u siebie to niech mi poda wymiary albo sprzeda. :D

Edytowano przez Piotruniu25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Mam ale nie sprzedam...Jutro jak nie zapomnę to pomierzę.

Chyba jest śruba 24 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Oki,tylko że twój zaczep ma inne wymiary niż sklepowy i nie wiem co ci to da kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Twój jest bardziej wysunięty w tył a mój w przód,mi jest tylko potrzeba szerokość tego napinacza a resztę będę mierzył aby mi pasowała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Uszy tego napinacza czy jak to nazwać są przymocowane tam gdzie ty masz sworznie od belek i uciągów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ponieważ jak przeczytałem posta to już było ciemno dlatego załączam zdjęcia z katalogu części. Właśnie taką mam belkę do ciągania przyczep tyle, że zakładam ją do góry nogami bo belki we władku są nieco węższe. Przepraszam ale nie mogę już tu załączać zdjęć - skończył mi się limit na zdjęcia. Za chwilę spróbuję inaczej pokazać te zdjęcia.post-37328-0-70680100-1330974362_thumb.jpg

No cóż to już naprawdę ostatnie zdjęcie jakie tu zamieściłem. Musiałem zmniejszyć do 18KB więc przepraszam za wielkość zdjęcia ;).

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Wiem, przełożę te płaskownik tymi sworzniami od belek.W płaskownikach będzie trzeba powiercić większe dziury najwyżej. Koncepcje mam opracowaną tylko kupić materia nagwintować i reszta zależy do ciebie bo tylko szerokość mi potrzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Belki we władku mają podnosić do 600 kg a nie ciągać 6000 kg a to chyba różnica.Przy skręcaniu występuje duże obciążenie uciągów

i ich układu mocowania.Zaczep powinien być zamocowany raczej sztywno w poziomie.Jesteś zdolny sam sobie zrób porządne zaczepy,

jak nie to kup gotowe.

 

 

U mnie od nowości władek targa wszystko na cięgnach tzn. przyczepy jednoosiowe nie wiem ile tam maksymalny ciężar będzie 2,5 t większy raczej nie bo z góry by się można było przejechać. Po 30 latach takiego jeżdżenia: cięgła trochę pospawane, były luzy na "gruszkach", drugi rozdzielacz, trzecia pompa hydrauliczna. Jeśli ceny części były by droższe może szkoda było by tak jezdzić ale jak pompa kosztuje około 70 zł a nie 1700 zł to idzie to przeboleć. Ale dopóki nie były wożone bele sianokiszonki po dziurach to jeszcze wszystko się w miarę trzymało potem poszła pompa, rozdzielacz śruby w kołach...


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

@Piotruniu25 musiałbyś nagwintować prawy i lewy gwint do tego śrubę rzymską,taką jak masz w uciągach.

@Witek2010 lepiej mieć porządny zaczep a nie wyroby zastępcze.Przecież gdy się coś wyrywa na siłę,np

drzewo to są duże przeciążenia,po co to ma iść na siłownik i układ podnoszenia narzędzi?Bez sensu jest

taka robota,szkodzenie sobie samemu.Taniej kupić gotowe zaczepy,ja mam je od ponad 8 lat

i są super [po małym tuningu].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ja drzewo ciągam na podnośniku, bo można unieść jeden jego koniec nieco ponad poziom gruntu i nie ryje się wtedy ziemi, więc traktor idzie lżej. Zresztą do ciagania drzewa mam specjalnie dorobiony podnośnik, który mi służy między innymi do ładowania kłód na furę.

Porządny zaczep do ciągania to jest fabryczny zaczep ;). I dopóki traktora się używa z wyobraźnią i nie szarpie to nic nie powinno się urywać, no przynajmniej nie z częstotliwością raz na tydzień ;). Kiedyś T-25 był głównym traktorem w gospodarstwie i nie mogłem sobie pozwolić na częste remonty. Jest kilka zasad które trzeba przstrzegać, a każdy traktor się za to odwdzięczy bezawaryjną pracą.

Jeśli chodzi o hak fabryczny to należy dbać o to, aby nie było luzów na śrubach którymi hak jest przykręcony. Jak się pojawią luzy należy je zlikwidować, tak żeby śruby nie były ścinane, ale pracowały na rozciąganie. Śruby ogólnie są przystosowane do pracy na rozciąganie, ale jak pojawiają się luzy oprócz siły rozcigajacej poajwiają się siły ścinające, a przy większych luzach też zginające. I wtedy łatwo urwać hak na śrubach holując na nim np. przeładowany rozrzutnik obornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Czyli nie bójmy się kluczy i przykręcajmy śruby i nakrętki.Opłaci się to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

@Piotruniu25 musiałbyś nagwintować prawy i lewy gwint do tego śrubę rzymską,taką jak masz w uciągach.

@Witek2010 lepiej mieć porządny zaczep a nie wyroby zastępcze.Przecież gdy się coś wyrywa na siłę,np

drzewo to są duże przeciążenia,po co to ma iść na siłownik i układ podnoszenia narzędzi?Bez sensu jest

taka robota,szkodzenie sobie samemu.Taniej kupić gotowe zaczepy,ja mam je od ponad 8 lat

i są super [po małym tuningu].

 

Tak zgadzam się z Tobą z jednym ale. Kiedyś były inne czasy wszystko praktycznie trzeba było zrobić ręcznie i tutaj przydawało się jeśli dwukołówka była na belce a nie na zaczepie bo było wygodniej ją zaczepić, przy załadunku np. drzewa, obornika, siana itp. można było opuścić aby było niżej ładować i spoziomować jeśli chodzi o siano.

 

Są w sprzedaży zaczepy górne ale jeśli ktoś chce na nim ciągać dwuosiówkę to trzeba by jakoś ten zaczep przerobić aby on chodził góra dół bo w dołkach można pogiąć dyszel lub rozwalić ten zaczep...


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

W nowych ciągnikach są sztywne zaczepy i jakoś nikt ich nie przerabia.Ruchomy zaczep był w rodzinie C360

ale to nie było dobre rozwiązanie.Ja mam sklepowe zaczepy od ponad 8 lat i nic nie pogiąłem nim jeszcze

a działo się nieraz.

@Piotruniu25 http://allegro.pl/zaczep-gorny-t-25-t25-wladimirec-transportowy-i2160142121.html

Między uszami tego "naciągacza" po zmierzeniu wyszło mi 41 cm.

Edytowano przez volvo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Jak by panowie w lesie ciągali drzewo to by im podnośnik wyrwało,volvo ma racje lepszy gorszy zaczep niż wymian części podnośnika.Ja potrzebuje zaczepu na belkę tylko do rozrzutnika podczas wożenia słomy i siana.ja mój zaczep mam już z 10lat i też jest ok tylko mógł by być wyżej ale się nie dało.

 

Vovlo ja wiem jak ten naciągacz wygląda tylko mi potrzeba szerokość.Nie trzeba gwintować tylko kupić drut gwintowany i dospawać do tego poprzecznego pręta pod zaczepem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj