Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cena nie idzie w parze z jakością ;)

I otóz to,chociarz kupujac czesci do skuterów niejednokrotnie jest tak ze te tansze sa lepsze;a jak dobrze licze wyremontowalem juz 32 silniki motocyklowe,poczynajac od rometa-konczac na silniku pjure jest w aprilli di-tech.

Opublikowano

taniej Cię wyjdzie używany, kupisz sprawny i masz pewność że będzię działał długi czas

 

PS.Aprilia Di-Tech to silnik Morini, PureJet to P/G

Opublikowano (edytowane)

poco przepłacać za nowy alternator od samochodu jest wystarczający na stronie głównej jest temat instrukcja obsługi c-330 wstawiony przez kolegę roki212

za chęć pomocy zostałem nagrodzony % teraz pytanie pomagac czy nie jak myślicie :lol: :lol: :lol:

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

taniej Cię wyjdzie używany, kupisz sprawny i masz pewność że będzię działał długi czas

 

PS.Aprilia Di-Tech to silnik Morini, PureJet to P/G

Ops,moja gafa,juz nie pamietam gdyz to byl jeden z silników bardziej zaawansowanych technicznie co robilem;ptak to 139qmb,czasem podrobe minarelli horizontal...swoja droga pjure-jet to sa silniki orginalne piaggio??czy tak jak apka minarelli albo moto morini,z tego co wiem tgb jedzie na moto morini,i niezbyt udane to sa silniki...

Edytowane przez Szudy
Opublikowano

Witam.

 

Czy ma ktoś schemat smarowania? I proszę o poradę jak to robić najwygodniej. Strzykawką np? Mam smarowniczkę taką ręczną, ale dużą ma dosyć końcówkę przez co ciężko smar wprowadzać.

 

I jaki smar? Czy to nie ma znaczenia czy ŁT-42 czy 43?

Opublikowano (edytowane)

kolega pewnie chce przesmarowac tawotem traktor to ja ci polecam tak dobra tawotnice wziąść lub kupic a nie szczykawka a ile suwów trzeba dac to pisz na email to ci wysle instrukcje obsługi do c330 tam jest wszystko napisane ile i co jaki czas kowaw88@gmail.com

 

samr jak smar ja zawsze łt-42 zielonym i jest super oczywiscie niektórzy smarują wysoko temperaturowym ale po co jak i tak i tak co 10 motogodzin trzeba wszystko przesmarowac od nowa bo tak jest napisane w instrukcji

Edytowane przez Ursus328
Opublikowano

Chodziło mi o przesmarowanie wszystkiego co się powinno smarem stałym.

 

Mam te instrukcje, ale tam (strona 101) to jest mało wyraźnie pokazane na zdjęciach (po wydrukowaniu słabo widoczne).

 

Ma ktoś może jakąś bardziej widoczną wersję?

 

Co do smarowniczki to mam, ale jak pisałem taką większą, chyba za dużą: ma długość ok. 1 metra.

 

O smar ŁT-3 zamiast ŁT-4 mi chodziło:) Może być ŁT-3?

 

Pzdr.

Gege

Opublikowano

Już wszystko się wyjaśniło:). Potrzebowałem dokładnego rysunku/zdjęcia, bo nie wiedziałem, że do smarowania służą grzybki wmontowane w różne miejsca.

 

I teraz mam kolejne pytania:

1. do niektórych grzybków smar nie chce wchodzić, od razu przy pierwszym suwie wyłazi na zewnątrz. Raczej nie jest zapchany brudem, bo próbowałem przetykać igłą. Chyba, że jest pełny smaru? Ale po tylu latach nie wydaje mi sie.

2. do niektórych nie chce się zaczepić smarownica, tak jakby były nieco mniejsze (te przy układzie kierowniczym). Czy to możliwe?

3. i co to znaczy "do ukazania się smaru"? Gdzie ma się ukazać? Te przy układzie kierowniczym to nawet po 30 suwach nic sie nie pojawia nigdzie, a smar ciągle jakby włazi.

 

Dzięki z góry,

Gege

Opublikowano

Igła to raczej do czego innego służy nie do dziubania kalamitek. Wciśniesz kólkę do środka i tak ją zatkasz. Na dzień dobry wykręć jedną na wzór i kup sobie od razu ze dwadzieście. Jeśli się nie myle to w 30-ce są wszystkie takie same. Grosze to kosztuje a jest podatne na uszkodzenie i zatkanie. Jak dasz nową i smar nie pójdze to znaczy że zamulony jest otwór głębiej lub nawet cała tulejka. Ale tym to się pomartwimy jak dasz nowe kalamitki.

 

Nie ma mniejszych. Załóż nowe.

 

Gdzie przy układzie kierowniczym w 30-ce jest kalamitka? Lecąc od kierownicy to są cztery gałki na drążkach i po dwie na zwrotnicy.

 

Takie miejsca jak zwrotnice, sworzeń osi, tylny, prawy wieszak, osie drążków hamulcowych smarujesz do mometu ukazania się smaru w najbliższej okolicy kalamitki. Łożysko sprzęgła, gałki na drażkach kierowniczych wciskasz systematycznie raz za czasu 3-4 razy i tyle. Pompa wody... nowsze nie posiadają kalamitki, starsze mają i pchasz do momętu ukazania się smaru w małym otworze w górnej części pompy lub 3-4 razy systematycznie.

 

 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź!

 

A co z tym faktem, że nawet po bardzo wielu suwach smar nigdzie nie pojawia się (na tych na drążkach z przodu)?

Opublikowano

Zapchane - to by od razu wyłaził smar na zewnątrz - tak się dzieje w niektórych. Ale w innych to tak jakby nie było dna - mogę suwać i suwać a tu nie ma końca:)

 

Zapowietrzona smarownica? To raz by działała raz nie? Jak to sprawdzić i odpowietrzyć ją? Mam taką metalową raczej starsza niż nowsza, wygląda dosyć porządnie. Coś w tym stylu http://allegro.pl/smarownica-i1731883465.html ale w znacznie lepszym stanie;).

 

G

Opublikowano

Ale przeciesz jak smarownica zapowietrza sie, to odrazu idzie wyczuc czy podaje smar czy nie...

Sprawdz dokładnie wszędzie czy smar wychodzi, jak nie to jest go w danym elemęcie zamoło, i jedziesz dalej-proste

Mam tą samą smarownice co ty, i jescze orginalną ruską cccp :lol:

Opublikowano

tylko przy pompie wodnej 3-4 suwy nie wiecej bo pompe szlak trafi ja tak zepsułem stara zaczeła wode przepuszczac a w intrukcji pisze ile suwów i nie po 30 tylko po 3 i co jakis czas

Opublikowano

U mnie w C-360 jest jeszcze olej z 1986 roku taki jaki fabryka zalała i jest skrzyń czyściutka.

A w ciapku to z 3 rodzaje oleju jest w skrzyni :rolleyes: podnosi , kipruje aż miło.Napewno jest mieszanka Chipolu , Superolu i chyba Mobil1 10W/40 z osobówki :D śniga aż miło skrzyń.

Opublikowano

Ja się wypowiem jeszcze w sprawie AGROL-U z lotosu. Przeszukiwałem to forum szukając odpowiedniego oleju do c330 wszyscy polecali hipol lub ten właśnie agrol-u no i niestety wybór padł na agrol i zaczął się horror, podnośnik jak wcześniej opadał z pługiem przez ok 1h na rozgrzanym oleju to z tym olejem opadał przez 10min, zaczęły się wycieki z WOM'u, jednej ze zwolnic (co skutkowało brakiem hamulca) i oczywiście ciągłe gazowanie przy podnoszeniu, pojechałem wiec do kolegi żeby założył mi nowe pierścienie na tłoku, według niego tłok razem z tuleją nadawał się do wymiany ponieważ były porysowane, oczywiście wszystkie oringi również zostały wymienione, lecz nadal opadał, prawdopodobnie winny jest rozdzielacz ale nie mam zamiaru wydawać 500zł. z tego powodu ze ten olej jest po prostu za rzadki do tego traktora. Skończyło się na tym ze wlaliśmy stary olej a po zimie jestem zmuszony kupić hipol lub inny olej o tej gęstości.

Podsumowując wymiana oleju na Agrol-u kosztowała mnie

Olej około 270zł

Tuleja + tłok+pierścienie + oringi ok. 150zł

a wystarczyło kupić hipol ;/

Oczywiście nie mowie ze u innych w 330 lub 360 bedzie to samo, ale jeżeli nie wiecie w jakim stanie jest podnośnik i nie macie zamiaru w najbliższym czasie w nim grzebać nie lejcie do niego agrol-u.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



    • Przez Jamalek
      Witam
      W najbliższym czasie chciałbym pomalować felgi w ursusie 4514 rok produkcji 2000. Wie ktoś jaki kolor RAL mają oryginalnie te felgi. Chciałbym pomalować w kolor oryginału. Temat był już poruszany na forum ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v