Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No według mnie to trochę mało chce za tego zetora, ale obciążników przed maska nie ma. Szyba tylna wybita (chyba).

Co prawda to 75 koni, najlepiej pojechać obejrzeć i się przejechać.

Jeszcze nie widziałem na oczy posiadacza zetora który nie zawyżył by mocy, w mojej wsi 7245 mają 75 koni :)  , ten zetor miał 71 koni jak wyjechał z fabryki 

Opublikowano

Jeszcze nie widziałem na oczy posiadacza zetora który nie zawyżył by mocy, w mojej wsi 7245 mają 75 koni :)  , ten zetor miał 71 koni jak wyjechał z fabryki 

 

Oj tam 4 konie różnicy ;) Ale to, że zetor 7211 nie ma 70 km to wiem :D

Opublikowano (edytowane)

zetor 7245 ma 66 KM a zetor 7745 ma 73 KM WEDŁUG tej strony www.konedata.net

mało prawdopodobne choć dość blisko prawdy

wg posiadanych przeze mnie instrukcji po polsku , dane z tabel przedstawiają sie następująco (moc była podana w kilowatach więc przeliczyłem na km wg przelicznika 1KM=735,5W)

 

dla starszej serii moc jest podana na WOM                   a dla nowszej jako moc silnika

5211>  31kW>  42KM                                                     3320/3340>  33,1kW>  45KM

6211>  39kW>  53KM                                                     4320/4340>  41,8kW>  57KM

7211>  43kW>  58,5KM                                                  5320/5340>  46kW>     62,5KM

7711/7745>  46,5kW+5%>  63KM+3KM(66KM)              6320/6340>  50kW>     68KM

                                                                                       7320/7340>  57kW>     77,5KM

nie rozumiem tego sformuowania +5% ale taki był zapis także go podaję i przeliczam choć wątpię w jego prawdziwość bo w każdym jest róznica w mocy przenoszonej na wom (im większa moc przenoszona na wałek tym większe są jej straty)

może na zachodnich stronach internetowych podawana jest większa moc gdyż rzekomo tem na export szły mocniejsze "podrasowane "sztuki

Edytowane przez konteno
Opublikowano

Z tą mocą zetorów to gdzie popatrzysz to są podawane inne wartości to niema co się spierać  ja mam zetora 6245 z 89 r to w dowodzie jest 45 KW *1,36= 61,2 KM tylko też trzeba paczyć na lata produkcja bo 52xx i 62xx  do 87 roku są trochę słabsze a po 87 r mocniejsze mam też 5211 z 86 roku z sąsiedniej wiosce  ma z 90 i aż czuć ze jest mocniejszy

Opublikowano

mało prawdopodobne choć dość blisko prawdy

wg posiadanych przeze mnie instrukcji po polsku , dane z tabel przedstawiają sie następująco (moc była podana w kilowatach więc przeliczyłem na km wg przelicznika 1KM=735,5W)

 

dla starszej serii moc jest podana na WOM                   a dla nowszej jako moc silnika

5211>  31kW>  42KM                                                     3320/3340>  33,1kW>  45KM

6211>  39kW>  53KM                                                     4320/4340>  41,8kW>  57KM

7211>  43kW>  58,5KM                                                  5320/5340>  46kW>     62,5KM

7711/7745>  46,5kW+5%>  63KM+3KM(66KM)              6320/6340>  50kW>     68KM

                                                                                       7320/7340>  57kW>     77,5KM

nie rozumiem tego sformuowania +5% ale taki był zapis także go podaję i przeliczam choć wątpię w jego prawdziwość bo w każdym jest róznica w mocy przenoszonej na wom (im większa moc przenoszona na wałek tym większe są jej straty)

może na zachodnich stronach internetowych podawana jest większa moc gdyż rzekomo tem na export szły mocniejsze "podrasowane "sztuki

 

O tych mocach Zetorów to temat rzeka. Gdzie nie patrzeć różne dane, a i każdy kogo się nie zapytać wie lepiej... Te nowsze serie tylko w starej masce to miały chyba tych kilka KM więcej niż podałeś. Tak po za tym to sam nie wiem ile mówić, że mój ma. W dowodzie 71,5, na tractoor.pl 73, a ma tą jakąś nalepke na masce i tam 75 HP. W tym ogłoszeniu widać o co mi chodzi na 1 i 2 zdjeciu:

http://olx.pl/oferta/zetor-5340-wart-uwagi-CID757-ID5inVf.html#c5ff1fd1a7

Chociaż gdzieś teżsłyszałem, że te angliki miały w troche inny sposób mierzone czy przeliczane...

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, sposób mierzenia mocy silnika ma znaczny wpływ na wynik pomiaru. W metodzie "amerykańskiej" moc mierzy się dla silnika bez filtra powietrza, alternatora czy innych urządzeń towarzyszących, jedynym obciążeniem (poza tarciem wewnątrz silnika) jest prosty układ wydechowy bez udziwnień w formie katalizatora czy filtra cząstek stałych.

Po dołączeniu całego wyposażenia, przy silnikach do 100 KM, odczuwalny jest spadek mocy jaką pochłania osprzęt silnika, którego w nowoczesnych maszynach jest od groma. Dodając do tego problemy eksploatacyjne, jak np. przytkane filtry, może wywołać co najmniej rozczarowanie użytkownika...

 

Inną kwestią jest jeszcze jednostka w jakiej jest podawana moc bo KM to co innego niż HP, do tego dochodzą jeszcze normy zależne od kraju, a nawet roku produkcji.

 

Co Bizona - to chyba świąteczne szaleństwo go dopadło, nawet za "stan perfekcyjny" nikt mu nie da takich pieniędzy, w końcu to Bizon... nie to żebym gardził, sam mam ZO56, ale tutaj człowieka poniosło o jakieś 20-30 tys.

Edytowane przez zaq1987
Opublikowano

HP  to  koń  parowy i  różnica  jest  nie za duża ....

Koń mechaniczny [KM], to jednostka opracowana w Niemczech na wzór konia parowego [HP] (1 KM=0,9863 HP) stosowanego nadal  w krajach anglosaskich. Najprościej można to wytłumaczyć na przykładzie konia wierzchowego ze stadniny w Janowie - moc 1KM odpowiadała mocy zaprzęgowi  z koniem czystej krwi arabskiej. I choć rasa konia ma tu drugorzędne znaczenie, głównie chodzi w tym porównaniu o „ power” czyli moc takiego zaprzęgu z pominięciem strat. Niemcy z kolei podają, nawet  w dokumentach wozu, skrót  [PS] (Pferdestärke; 1KM=1PS).

Opublikowano (edytowane)

He he najlepszy facet z tekstem o spalinach:)   Co do mocy różnie podawana jest raz mniej raz więcej, ale fakt np zetor 7245 nawet przy mocy 66km ma uciąg jak dzisiejsze traktory po około 80km a to spora różnica już :)

 

 

Z innej beczki, he ekologia fajna rzecz ale niestety rolnik jak zwykle po d*pie dostaje z ceną:) A to zamiennik, ciekawe ile fabryczny:)

http://allegro.pl/zetor-forterra-zamiennik-filtr-dpf-fap-okazja-i4916399216.html

Edytowane przez zetorlublin7341
Opublikowano

 

konteno, w 01 Sty 2015 - 23:19, powiedział:snapback.png

 

mało prawdopodobne choć dość blisko prawdy

wg posiadanych przeze mnie instrukcji po polsku , dane z tabel przedstawiają sie następująco (moc była podana w kilowatach więc przeliczyłem na km wg przelicznika 1KM=735,5W)

 

dla starszej serii moc jest podana na WOM                   a dla nowszej jako moc silnika

5211>  31kW>  42KM                                                     3320/3340>  33,1kW>  45KM

6211>  39kW>  53KM                                                     4320/4340>  41,8kW>  57KM

7211>  43kW>  58,5KM                                                  5320/5340>  46kW>     62,5KM

7711/7745>  46,5kW+5%>  63KM+3KM(66KM)              6320/6340>  50kW>     68KM

                                                                                       7320/7340>  57kW>     77,5KM

nie rozumiem tego sformuowania +5% ale taki był zapis także go podaję i przeliczam choć wątpię w jego prawdziwość bo w każdym jest róznica w mocy przenoszonej na wom (im większa moc przenoszona na wałek tym większe są jej straty)

może na zachodnich stronach internetowych podawana jest większa moc gdyż rzekomo tem na export szły mocniejsze "podrasowane "sztuki

 

Tylko jedna uwaga jest to moc "wyjściowa" sprawdziłem w instrukcji od 7211 i są to KM czy KW mierzone już na wałku WOM czyli silnik musi mieć więcej ^^

Opublikowano

Może być,używam taki 3-4 lata,i polecam,słabe malowanie,ale solidne wykonanie,jak na polski sprzęt. zęby spręzyste nie pękają,i redliczki mało się ścierają. Gdybyś brał nowy,to bierz na Docisku centralnym,,apollo, robi robote.nowy kosztuje nie wiecej jak ten z ogłoszenia,a jak się dogadasz,to za stówkę przywiozą  ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v