Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem pare dni temu D-47B z 74 roku, od 2giego wlasciciela który miał ją od początku lat 80tych, jeszcze na czarnych tablicach. Tabliczka jest tylko nigdzie na belce nie mogę numeru ramy znaleźć, nad kołami też nie widać, belka ori jak cała przyczepa. Możliwe że nie był wybity ? Bawiąc się stronką UFG po vinie mi wyskoczył jeszcze 2 takie przyczepki tylko każda inaczej zapisana - moja jako Sanok D-47B, druga Autosan D-47B a trzecia Sanok D 47B.  Możliwe to ? Przeglądu jeszcze nie robiłem bo dopiero ogarnąłem elektrykę. 

 

darłem belkę z farby i też nie znalazłem numeru, rocznik ten sam, coś mi się wydaje że albo nie był jeszcze bity albo malowali numery

Opublikowano

Już kilka lat praktycznie rama przyczepy pogiętej leży w krzakach ,dowód rejestracyjny jest  więc OC co roku przysyłają ,te kilkadziesiąt zł to nie dbałem czy płacę za trzy czy dwie przyczepy ale jednak trzeba to wyprostować idziesz z dowodem do komunikacji mówisz że nieużytkowany złom i wyrejestrują ,czy inaczej

telefon do wydziału komunikacji.

Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu i już.

Druga opcja to opierniczyć papiery z tablicą i potwierdzeniem OC a resztki ramy zezłomować. Umowę KS zanieść do WK i ubezpieczyciela.

Oczywiście sprzedajesz przyczepę z papierami a że kupującego nie interesuje rama albo tylko jej wycinek z nr ramy to już jego sprawa.

 

Natomiast na Twoim miejscu o ile przyczepa jest rolnicza dopytałbym w WK o możliwość wyrejestrowania (stan złomowy, do remontu) z późniejszą możliwością zarejestrowania (przyczepa rolnicza i ciągnik rolniczy podlega ponownej rejestracji), OC Ci odejdzie a może kiedyś papiery się przydadzą. 

Opublikowano

Może coś poradzicie można jakoś zarejestrować przyczepę chyba d46 (była na niej jakaś beczka w wojsku) beczkę ktoś zdjął przyczepę kupił ojciec z 15 lat temu bez żadnych dokumentów. Jest prawie w idealnym stanie, mało używana ale dobre by było ja zarejstrowac

Opublikowano

darłem belkę z farby i też nie znalazłem numeru, rocznik ten sam, coś mi się wydaje że albo nie był jeszcze bity albo malowali numery

malowali owszem ale w ruskich PSE gomsielmasz oraz chyba w starych uazach. W polskich był bity.

Opublikowano (edytowane)

zadaj to pytanie diagnoście ;)

Podstawowa czynność na stacji kontroli pojazdów to chyba identyfikacja pojazdu który przechodzi badanie techniczne czyli nr rejestracyjny,  nr ramy lub VIN oraz tabliczka znamionowa lub tabliczka znamionowa zastępcza.

 

No i idąc za PORD do umieszczania cech identyfikacyjnych takich jak nr ramy jest z tego co pamiętam albo producent albo uprawniona stacja kontroli pojazdów na podstawie decyzji starosty.

Każde nabijanie numerów ramy jak wyjdzie że sobie właściciel sam nabił to prorok murowany. A czy wyjdzie i czy warto ryzykować to już sam oceń.

 

 

 


Może coś poradzicie można jakoś zarejestrować przyczepę chyba d46 (była na niej jakaś beczka w wojsku) beczkę ktoś zdjął przyczepę kupił ojciec z 15 lat temu bez żadnych dokumentów. Jest prawie w idealnym stanie, mało używana ale dobre by było ja zarejstrowac

yyy?

Legalnie? Znajdź kwity od niej i całą historię kto od kogo kupił.

Nielegalnie? Kup dokumenty lub poczytaj forum diagnostów norcom (bezpośrednio nie jest napisane ale jak poczytasz to znajdziesz że da się zarejestrować przyczepy niby z Niemiec, beneluxu czy innego kraju UE)

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

telefon do wydziału komunikacji.

Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu i już.

Druga opcja to opierniczyć papiery z tablicą i potwierdzeniem OC a resztki ramy zezłomować. Umowę KS zanieść do WK i ubezpieczyciela.

Oczywiście sprzedajesz przyczepę z papierami a że kupującego nie interesuje rama albo tylko jej wycinek z nr ramy to już jego sprawa.

 

Natomiast na Twoim miejscu o ile przyczepa jest rolnicza dopytałbym w WK o możliwość wyrejestrowania (stan złomowy, do remontu) z późniejszą możliwością zarejestrowania (przyczepa rolnicza i ciągnik rolniczy podlega ponownej rejestracji), OC Ci odejdzie a może kiedyś papiery się przydadzą. 

teraz to już nie przejdzie  to  wyrejestrowanie  i ponowna  rejestracja 

 

Ministerstwo Infrastruktury na temat procedur wyrejestrowania przyczep rolniczych

przyczepa.jpgW odpowiedzi na wystąpienie Zarządu Krajowej Rady Izb Rolniczych z dnia 24 sierpnia br., w którym przedstawiony został wniosek podjęty w trakcie XIII Posiedzenia KRIR dotyczący zmiany ustawy Prawo o ruchu drogowym umożliwiającej wyrejestrowanie przyczepy rolniczej na podstawie oświadczenia właściciela pojazdu, Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia, że art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późn. zm.) określa przypadki, w których pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela.

 

Właściciel pojazdu może wnioskować o jego wyrejestrowanie wyłącznie w oparciu o określone w ww. przepisie przesłanki (zniszczenie, demontaż, wywóz pojazdu z kraju, jeżeli był zarejestrowany lub zbyty za granicę, kradzież, udokumentowana trwała i zupełna utrata posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności) i żadna z nich w założeniu nie wiąże się z możliwością dalszego posiadania i użytkowania pojazdu. W konsekwencji przyjętych rozwiązań ustawa Prawo o ruchu drogowym jednoznacznie określa (art. 79 ust 4), że pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, wymieniając jedynie wąski katalog wyjątków od tej reguły. Zatem w intencji ustawodawcy wyrejestrowanie pojazdu jest ostateczne i oparte o decyzję właściciela wyrażoną wnioskiem o wyrejestrowanie pojazdu, popartym dokumentacją potwierdzającą rzeczywiste wystąpienie określonych ww. ustawą podstaw.

 

W świetle powyższego nie jest możliwe, aby wyrejestrowanie pojazdu miało charakter swobodny, tymczasowy i nie mający oparcia w faktycznej utracie posiadania i możliwości korzystania z pojazdu, a takie byłyby konsekwencje umieszczenia w ustawie Prawo o ruchu drogowym proponowanych przez Państwa zmian w zakresie wyrejestrowania pojazdów. Nie stanowi tu przesłanki określenie przez ustawodawcę przyczep rolniczych jako szczególnych pojazdów, wobec których dopuszcza się na podstawie art. 79 ust. 4 ww. ustawy ponowną rejestrację pomimo uprzedniego wyrejestrowania.

 

Jednocześnie, że art. 78a ww. ustawy Prawo o ruchu drogowym dopuszcza możliwość czasowego wycofania pojazdu z ruchu, które funkcjonuje na odmiennych zasadach niż wynikające z przepisów o wyrejestrowaniu pojazdu i ograniczone jest do niektórych rodzajów pojazdów wymienionych w tym przepisie. Takimi pojazdami są m.in. przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t., co obejmuje również część przyczep rolniczych.

Opublikowano: 03 październik 2010       https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjIgvy0vvnRAhXpCMAKHdEAAmcQFgg1MAI&url=http%3A%2F%2Fwww.krir.pl%2F2014-01-03-03-24-03%2Fpozostale%2F1208-ministerstwo-infrastruktury-na-temat-procedur-wyrejestrowania-przyczep-rolniczych&usg=AFQjCNHUKnUoCwRxOoiCXjbU5zhUriafvw&sig2=KBiuHdQ24_1X91LG3KQU0A
Opublikowano

Panowie jak to jest chciał bym za rejestrować na siebie Autosanke d47, nie posiadam na siebie pola więc za rejestrowana będzie jako drogowa czy rolnicza... ?

Będzie z takim samym przeznaczeniem jak jest obecnie wpisane w DR.Jak zarejestrujesz na siebie jako ciężarowa a nie masz więcej jak 1ha pola to musisz podatek drogowy płacić.
Opublikowano (edytowane)

Jakieś bajki piszesz.Jak mogłeś dostać odszkodowanie za kolizje skoro nie byłeś włascicielem pojazdu.Po drugie z instytucji państwowych nie ma umowy kupna sprzedaży tylko faktura lub rachunek.

Każesz iść koledze do sądu jak przyczepa była kupiona na podstawioną osobę.

właścicielem jestem - mam umowę k-s, a dokładnie 2 (ciągłość). oc jest na mnie, pojazd ma ważne OBT, tylko nie jest przerejestrowany bo jest błąd na jednej umowie, a osoba która widnieje jako kupujący na tej umowie już nie żyje i nie da się tego poprawić. WK wydał decyzję odmowną dot. rejestracji. nie chcesz to nie wierz

z resztą jedziesz do handlarza, kupujesz pojazd od niego na który wystawia Ci fakturę/spisujecie umowę. pojazd ten ów handlarz kupił od kogoś na umowę k-s. też mu powiesz że nie jest właścicielem bo nie widnieje w DR?

nikomu nic nie każę. sąd to drogi temat i moim zdaniem szkoda się w to pchać. każdy robi jak uważa

Edytowane przez Buszmen11
Opublikowano

Będzie z takim samym przeznaczeniem jak jest obecnie wpisane w DR.Jak zarejestrujesz na siebie jako ciężarowa a nie masz więcej jak 1ha pola to musisz podatek drogowy płacić.

Właśnie coś mi się o tym o uszy obiło, i chciałem się upewnić. Dzięki

Opublikowano

A jeśli mam w dowodzie Sanok D-47B a polu przeznaczenie jest po prostu "-" to jak diagnosta ją zakwalifikuje ? Koła balony, zaczep i media na drugie są więc myślę że jako rolnicza. Z tego co widziałem to wcześniej miała przeglądy tylko na rok dawane.

Opublikowano

Jeśli jest przegląd co rok to jest to przyczepa ciężarowa  a jeśli co dwa lata to może być ciężarowa-rolnicza lub rolnicza

Opublikowano (edytowane)

D47B wskazuje na rolniczą natomiast ładowność 4 tony już na ciężarową bo rolnicze miały 4,5 tony choć z tym wpisywaniem różnie bywa...

Właśnie najlepiej jak ją diagnosta w czasie badania zakwalifikuje jako rolnicza i w wydziale komunikacji mieć nadzieję że przejdzie skoro ma literkę B choć różnie z tym bywa...

Miesiąc temu kupiłem Sanok D46A i była ona zapewne ciężarowa bo dane w dowodzie czyli ładowność 4000 kg, masa własna 1780 kg i DMC 5780 kg wszystko było wpisane od ciężarowej tylko w rodzaju pojazdu nic nie było, dodatkowo jak oczyściłem tabliczkę znamionową z rdzy i zrobiłem jej zdjęcie w domu po powiększeniu bardzo słabo widać, ale coś widać że prędkość max 60 km/h i inne dane były takie same jak w dowodzie czyli ciężarowa i tez miała wszystko na drugą przyczepę i też myślałem że nic się już nie da zrobić...

Ale przy badaniu technicznym diagnosta wpisał w swoim protokole co wydał odnośnie badania że przyczepa ciężarowa - rolnicza (wiadomo trzeba było mu pomóc aby zobaczył rolnicza...) i z tym papierem w wydziale komunikacji udało się przepchnąć ją na rolniczą. Wszystkie dane w nowym już dowodzie uległy zmianie czyli ładowność 4500 kg, masa własna 1640 kg i DMC 6140 kg zostały wpisane jak dla rolniczej i w przeznaczeniu ciężarowa - rolnicza tylko przy modelu pozostała literka A i co ciekawe jest sztywna a w ich systemie wpisali jako wywrotka. Tabliczka normalnie nie jest czytelna bo rdza ją zjadła i w razie jak by kto mi kazał dać zastępczą to dane już wpiszą aktualne. Trzeba próbować  ;)

 

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Żeby przekwalifikować to musi znaleźć stację ASSO która ma uprawnienia na przebudowę przyczep 

Opublikowano

Co OSKP i co WK to inne widać zasady obowiązują u mnie udało się i wystarczył sam protokół z badania technicznego w którym diagnosta wpisał co trzeba. 

Jak się nie będzie próbować to na pewno się nie uda 

Opublikowano

Ja niestety nie miałem tyle szczęścia do WK i ten numer nie przeszedł 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v