Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra trochę się dowiedziałem w urzędzie komunikacji, to może rozwieję jakieś wątpliwości.
Można zarejestrować przyczepę sprowadzoną z Niemiec tam niezarejestrowaną ale potrzebna jest
1. Umowa JA - NIEMIEC, bądź NIEMIEC - HANDLARZ, HANDLARZ - JA   -> musi być przetłumaczona, nawet jak jest dwujęzyczna.
2. Adnotacja na tej umowie, na której widnieje Niemiec, że przyczepa nie była tam zarejestrowana.
3. Musi być na umowie tej z Niemcem oraz tej HANDLARZ - JA: VIN oraz rok produkcji.
4. Oświadczenie, kiedy była przyczepa sprowadzona do Polski, konkretny dzień, miesiąc rok. Oświadczenie pisane przeze mnie albo przez handlarza. Zależy czy kupujemy prosto od Niemca, czy od handlarza.

Druga opcja jeżeli handlarz nam wystawi fakturę, to wtedy nie musimy mieć tej umowy NIEMIEC - HANDLARZ. Sama faktura od handlarza nam wystarczy.
Musi być na tej fakturze natomiast napisane:
1, VIN
2. Rok produkcji
3. Adnotacja, że przyczepa nie była w Niemczech zarejestrowana
4. Data sprowadzenia przyczepy do Polski, konkretny dzień, miesiąc, rok.
Dodatkowo handlarz musi nam dać zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej.

Takie informacje dostałem prosto ze swojego urzędu.
Oczywiście wtedy najpierw dostajemy tablice tymczasowe (czerwone), jedziemy na przegląd i z powrotem wracamy do wydziały komunikacji po już normalne tablice rejestracyjne.

  • Like 1
  • Thanks 2
Opublikowano
3 godziny temu, MrDex napisał:

Dobra trochę się dowiedziałem w urzędzie komunikacji, to może rozwieję jakieś wątpliwości.
Można zarejestrować przyczepę sprowadzoną z Niemiec tam niezarejestrowaną ale potrzebna jest
1. Umowa JA - NIEMIEC, bądź NIEMIEC - HANDLARZ, HANDLARZ - JA   -> musi być przetłumaczona, nawet jak jest dwujęzyczna.
2. Adnotacja na tej umowie, na której widnieje Niemiec, że przyczepa nie była tam zarejestrowana.
3. Musi być na umowie tej z Niemcem oraz tej HANDLARZ - JA: VIN oraz rok produkcji.
4. Oświadczenie, kiedy była przyczepa sprowadzona do Polski, konkretny dzień, miesiąc rok. Oświadczenie pisane przeze mnie albo przez handlarza. Zależy czy kupujemy prosto od Niemca, czy od handlarza.

Druga opcja jeżeli handlarz nam wystawi fakturę, to wtedy nie musimy mieć tej umowy NIEMIEC - HANDLARZ. Sama faktura od handlarza nam wystarczy.
Musi być na tej fakturze natomiast napisane:
1, VIN
2. Rok produkcji
3. Adnotacja, że przyczepa nie była w Niemczech zarejestrowana
4. Data sprowadzenia przyczepy do Polski, konkretny dzień, miesiąc, rok.
Dodatkowo handlarz musi nam dać zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej.

Takie informacje dostałem prosto ze swojego urzędu.
Oczywiście wtedy najpierw dostajemy tablice tymczasowe (czerwone), jedziemy na przegląd i z powrotem wracamy do wydziały komunikacji po już normalne tablice rejestracyjne.

Niech ci importer zrobi przegląd.

 

Opublikowano
9 godzin temu, asharot napisał:

Pani zapomniała dodać że przegląd jest z ustaleniem danych. Jeśli okaże się po przeglądzie że przyczepa jest ciężarowa to zostaniesz z kupą złomu.

Dlaczego ma się okazać, że przyczepa jest ciężarowa?

7 godzin temu, Nikita_Bennet napisał:

no i pamiętać o tym żeby wykupić OC z chwilą jej zakupu!!!

Nie wykupisz bo nie będziesz miał dowodu rejestracyjnego :)

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, MrDex napisał:

Dlaczego ma się okazać, że przyczepa jest ciężarowa?

Diagnosta  ustala dane przy pomocy katologów, nie każda przyczepa 4T jest przyczepą rolniczą.

OC na nr VIN jest praktycznie nic nie ważne tylko tyle że masz kwit. W razie kolizji zakład ubezpieczeń podważy tą polisę ponieważ nie masz przegladu technicznego i zapłacisz za szkodę że swojej kieszeni.

Edytowane przez asharot
Opublikowano
32 minuty temu, asharot napisał:

OC na nr VIN jest praktycznie nic nie ważne tylko tyle że masz kwit. W razie kolizji zakład ubezpieczeń podważy tą polisę ponieważ nie masz przegladu technicznego i zapłacisz za szkodę że swojej kieszeni.

OC po to aby nie czepił się UFG, tylko i wyłącznie a do czasu przeglądu/badania technicznego to lepiej żeby jechała na drugiej przyczepie/lawecie. z HL/HW 6 tonowych to wklejałem gdzieś która jest rolniczą i jakie cyferki ma znaleźć diagnosta na badaniu (tabliczka z a.....). 

  • Thanks 1
Opublikowano

😉

nie, skądże, ciągle się uczę ale miałem w cholerę problemów z wydziałem komunikacji i nie raz dzwoniłem po ościennych powiatach żeby dowiedzieć się jak oni to robią a potem kłócić sie u siebie w Wydz. Komunikacji że nie mają racji.

Opublikowano
8 godzin temu, Nikita_Bennet napisał:

OC po to aby nie czepił się UFG, tylko i wyłącznie a do czasu przeglądu/badania technicznego to lepiej żeby jechała na drugiej przyczepie/lawecie. z HL/HW 6 tonowych to wklejałem gdzieś która jest rolniczą i jakie cyferki ma znaleźć diagnosta na badaniu (tabliczka z a.....). 

Tabliczka to ta HW 6011 ND chyba nie? Przesyłam zdjęcie w załączniku to ta z numerem 4.

 

2b85e1cb4ddcbed7f5fa2f92c23b (1).jpeg

Opublikowano

Jest do sprzedania przyczepa której poprzedni właściciel nie przerejestrował na siebie kupiona była z skr ale zgubił fakturę przyczepa posiada tabliczkę znamionowa i rejestracje da radę to jakoś zarejestrować ?

Opublikowano

Właściciel musi zgłosić na policję zaginięcie dokumentów, potem już leci. Najprawdopodobniej przypieprzą mu karę za brak opłacania ubezpieczenia, oraz doczepią się dlaczego nie przerejestrował(tu będzie bez kary). 

Opublikowano

No to jak kupił i wyrejestrował czy kupił wyrejestrowaną ? Jeśli kupił wyrejestrowaną to możesz potrzebować zaświadczenia że pojazd nie jest kradziony, nie każdy urząd tego wymaga. Gorzej jak rzeczywiście była z wędki bo ty masz 48 na komendzie twój sprzedawca zostanie paserem obaj macie po przyczepie i po pieniądzach. 

Jak wyrejestrował po kupnie problemu nie ma spisujesz umowę kupna sprzedaży i rejestrujesz ponownie. 

Co do OC sprzęt nie zarejestrowany niema wymogu ubezpieczeniowego. 

 

Opublikowano

Jestem tak ugadany że kupie ją tylko wtedy gdy będzie na niego zarejestrowana, wiem o czy mówisz ja też chce mieć głowę spokojną więc jak będzie na niego zarejestrowana to niema się co bać twierdzi tak że skr ją wyrejestrował i sprzedał na fakturę która mu zaginęła

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v