Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

astrahxenon    137
7 minut temu, bergman31 napisał:

Dzwoń do producenta przyczepy i poproś o świadectwo homologacji. Podaj typ, model, rok produkcji i numer ramy. 

To tak nie dziala świadectwo kwalifikacji to tylko przy pierwszej rejestracji potem liczy się to co w dowodzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Każdy kolega co innego 🤷

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Wszyscy potwierdzają jedno można to zmienić przez zmiany konstrukcyjne ale to kosztuje co po niektórzy próbuja żeby to ugryźć bez kosztów 

Swoją drogą jakby trochę zinterpretować po swojemu to może by to wyszło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No może i z tą homologacją próbować 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137
1 minutę temu, Ursus932 napisał:

No może i z tą homologacją próbować 🤔

Ta homologacja ma być podkładka na to że ktoś kiedyś błąd wprowadził ale jak Twój wk jest skrupulatny to ten temat nie przejdzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
9 minut temu, astrahxenon napisał:

To tak nie dziala świadectwo kwalifikacji to tylko przy pierwszej rejestracji potem liczy się to co w dowodzie 

Ale zawsze jest jakaś informacja, że przyczepa była rolnicza i ktoś musiał później zrobić zmiany konstrukcyjne na ciężarową. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Może by to przeszło 

4 minuty temu, astrahxenon napisał:

Ta homologacja ma być podkładka na to że ktoś kiedyś błąd wprowadził ale jak Twój wk jest skrupulatny to ten temat nie przejdzie 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137
2 minuty temu, bergman31 napisał:

Ale zawsze jest jakaś informacja, że przyczepa była rolnicza i ktoś musiał później zrobić zmiany konstrukcyjne na ciężarową. 

No tak ale jakby tak było to jeszcze gorzej bo skoro ktoś zrobił zmiany na ciężarowa to znaczy że teraz trzeba robić zmiany na rolnicza a to można zrobić bez żadnej podkładki. 

Według mnie to ta homologacją ma jedynie sens na udowodnienie że się ktoś walnął kiedyś ale jak wk sprawdzi w swoim katalogu że występowała w 2 wariantach to odrzuca to bo powiedzą ze ten egzemplarz był ciężarowy i koniec. 

Jakby ten model był tylko rolniczy to by to przeszło i to chyba bez zgrzytow Bo jakby nie znaleźli w archiwach śladu po zmianach znaczy że błąd 

Edytowano przez astrahxenon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
9 minut temu, astrahxenon napisał:

Wszyscy potwierdzają jedno można to zmienić przez zmiany konstrukcyjne ale to kosztuje co po niektórzy próbuja żeby to ugryźć bez kosztów 

Swoją drogą jakby trochę zinterpretować po swojemu to może by to wyszło 

Przy zmianach konstrukcyjnych przyczepy ciężarowej na ciężarową-rolniczą największym problemem jest, że tak naprawdę nie trzeba fizyczne robić zmian konstrukcyjnych🤷‍♂️ 

Uprawniony warsztat ma zrobić zmiany konstrukcyjne ale jakie, skoro każda przyczepa ciężarowa spełnia wymogi techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej.

Diagnosta sprawdzi podczas badania, czy zmiany konstrukcyjne wprowadzone przez uprawniony warsztat spełniają wymogi dla przyczepy ciężarowej-rolniczej.

Mamy w Polsce takie głupie przepisy i musimy z nimi walczyć albo omijać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

No właśnie te zmiany to śliski temat ja bym wpisał tak montaż zaczepu do ciągnięcia 2 przyczepy plus media tego ciężarowa niema raczej jeszcze obniżenie napięcia na 12 v zmiana ogumienia na rolnicze zmianą instalacji pneumatycznej na 1 obwodowa wiem że to naciągane no ale co innego można zmienić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
12 minut temu, astrahxenon napisał:

 

Według mnie to ta homologacją ma jedynie sens na udowodnienie że się ktoś walnął kiedyś ale jak wk sprawdzi w swoim katalogu że występowała w 2 wariantach to odrzuca to bo powiedzą ze ten egzemplarz był ciężarowy i koniec. 

Ciężarowa od ciężarowej-rolniczej powinna różnić się oznaczeniem modelu, np. ostatnią cyfrą lub literą.  

@astrahxenon dobrze kombinujesz, w zaświadczeniu wpisać zmiany konstrukcyjne, których się tak naprawdę nie zrobiło.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137
1 minutę temu, bergman31 napisał:

Ciężarowa od ciężarowej-rolniczej powinna różnić się oznaczeniem modelu, np. ostatnią cyfrą lub literą.  

No właśnie nie musi mogą być i takie które się nie różnią modelem w Autosanie zazwyczaj się różniły ale gdzie indziej już tak nie było. 

Metchem Kościan t 058 w katalogu its ma 2 rubryki właśnie i w jednej rolnicza w drugiej ciezarowa

Edytowano przez astrahxenon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Chłopaki dajmy już spokój , chyba lepiej już robić ten przegląd co rok 🙆‍♂️ czym bardziej w las to gorzej skomplikowane 

5 minut temu, astrahxenon napisał:

No właśnie te zmiany to śliski temat ja bym wpisał tak montaż zaczepu do ciągnięcia 2 przyczepy plus media tego ciężarowa niema raczej jeszcze obniżenie napięcia na 12 v zmiana ogumienia na rolnicze zmianą instalacji pneumatycznej na 1 obwodowa wiem że to naciągane no ale co innego można zmienić 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643

@astrahxenon Autosan D44, D44A i D44B. Wszystkie te przyczepy fabrycznie były przyczepami uniwersalnym, czyli przystosowanymi do ciągnięcia przez samochody ciężarowe lub ciągniki rolnicze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

To jest proste tylko musisz ugadac 2 osoby diagnostę i kogoś od faktury i żeby obydwoje potwierdzili to samo i tyle 

Przed chwilą, bergman31 napisał:

@astrahxenon Autosan D44, D44A i D44B. Wszystkie te przyczepy fabrycznie były przyczepami uniwersalnym, czyli przystosowanymi do ciągnięcia przez samochody ciężarowe lub ciągniki rolnicze. 

D44b według its jest przyczepa rolnicza 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
5 minut temu, astrahxenon napisał:

 

Metchem Kościan t 058 w katalogu its ma 2 rubryki właśnie i w jednej rolnicza w drugiej ciezarowa

W takim przypadku ratuje tylko świadectwo homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137
4 minuty temu, bergman31 napisał:

W takim przypadku ratuje tylko świadectwo homologacji.

No tłumaczę Ci ze nie bo skąd wk będzie wiedział że to wydane teraz jest poprawne jak sprzedający przyczepę wtedy miał wybór jakie świadectwo wystawić i może być np tak że wtedy wystawił świadectwo na ciężarowa a teraz przyniósł by na rolnicza. Jakby w archiwach to świadectwo producenta znaleźli to prędzej ale oni tego dzisiaj nie znajdą za dużo czasu. 

Teraz zostają mu zmiany konstrucyjne i wtedy to w wk się będzie zgadzać bo oficjalnie kupił ciężarowa a przerobił ją i teraz jest rolnicza 

Edytowano przez astrahxenon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
1 minutę temu, astrahxenon napisał:

To jest proste tylko musisz ugadac 2 osoby diagnostę i kogoś od faktury i żeby obydwoje potwierdzili to samo i tyle 

D44b według its jest przyczepa rolnicza 

Z tą D44, D44A i D44B nie jest tak do końca. Temat wałkowany na forum norcom i na retrotraktor. 

Przyczepy D44, D44A i D44B były produkowane przez kilka innych producentów w Polsce i wynikają z tego spore rozbieżności. W przypadku przyczep D46 i D47 nie ma już tego problemu, bo producent przewidział  podział na ciężarowe i ciężarowo-rolnicze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

To ja próbuje od kilku postów powiedzieć że świadectwo na nic jak była w kilku wariantach jakby była tylko produkowana jako rolniczą i w katalogu its była tylko rolnicza to pani w wk ma podkładkę ze ktoś zawalił bo skąd mogła się wziąść ciężarowa jak zmian nie było a takich nie produkowali. 

A jak była w kilku wariantach to nie udowodnisz w jakim była Kupiona

Sąsiad np kupił nową d 47a i chodziła na zmianę za starem i ciagnikiem  

Edytowano przez astrahxenon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No dobra to jedno wiemy , musi być faktura i zmiany konstrukcyjne 

Inaczej tego się nie ugryzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643
4 minuty temu, astrahxenon napisał:

No tłumaczę Ci ze nie bo skąd wk będzie wiedział że to wydane teraz jest poprawne jak sprzedający przyczepę wtedy miał wybór jakie świadectwo wystawić i może być np tak że wtedy wystawił świadectwo na ciężarowa a teraz przyniósł by na rolnicza. Jakby w archiwach to świadectwo producenta znaleźli to prędzej ale oni tego dzisiaj nie znajdą za dużo.

Świadectwo homologacji zawiera numer VIN pojazdu, więc jest przypisane do konkretnej przyczepy. Nie ma teoretycznie możliwości zmiany numeru homologacji a więc i kategorii pojazdu (rodzaju pojazdu).

9 minut temu, astrahxenon napisał:

 

A jak była w kilku wariantach to nie udowodnisz w jakim była Kupiona

Sąsiad np kupił nową d 47a i chodziła na zmianę za starem i ciagnikiem  

Znajomy kupił D46A przerobioną na rolniczą (zaczep i media do drugiej przyczepy) ale w dowodzie rejestracyjnym nadal wpis, że ciężarowa. W końcu po paru latach przerejestrował na ciężarową-rolniczą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

No w świadectwie jest nr VIN ale świadectwo się wydaje nowej przyczepie celem pierwszej rejestracji i to się liczy a wk będzie miało gdzieś jakieś teraźniejsze świadectwo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643

Nie teraźniejsze świadectwo a świadectwo homologacji wystawione na konkretny egzemplaży przyczepy, czyli duplikat świadectwa homologacji jaki otrzymał kupujący nową przyczepę.

Z tym świadectwem do Wydziału Komunikacji i niech szukają gdzie i kiedy powstał błąd lub wprowadzono zmiany konstrukcyjne. Znając życie, jakiś urzędnik zamiast wpisać w Dowodzie Rejestracyjnym przyczepa ciężarowa-rolnicza, wpisał ciężarowa, bo mu miejsca w rubryce zabrakło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Wątpię że zgodzą się wystawić duplikat. Oni nie prowadzą chyba archiwum wydanych świadectw. O ile ta firma dzisiaj wogole istnieje 

@Ursus932 takich zagwostek się na słuchał ze chyba odpuści ten temat 

Edytowano przez astrahxenon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1690
11 godzin temu, Ursus932 napisał:

Tylko mogłem jeszcze z tysiąca urwać ,gdybym wiedział że to nie jest rolnicza

Tak diagnosta wczoraj zasugerował 

Oglądałeś dowód rejestracyjny?

Kombinuj ze świadectwem homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerDyzio
      Czy jest możliwość przerobienia układu hamulcowego w taki sposób żeby przyczepa miała możliwość współpracowania z ciągnikiem który jest wyposażony w instalację dwuobwodową. Przyczepa ma instalację jedno obwodowa która pracuje że starszym ciągnikiem. Jednak od czasu do czasu jest spięta z drugą przyczepa która ma instalację dwuobwodową. W skrócie czy jest możliwość zrobienia takiej przeróbki żeby przyczepa miała instalację jedno i dwuobwodową.? Ewentualnie jak rozwiązać problem hamulcow w drugiej przyczepie gdy są spięte razem ?
    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj