Skocz do zawartości

Polecane posty

waldek315    2

witam zauważyłem że w jednym akumulatorze jest dziura w okolicach słupka wygląda jak by była wypalona akumulator ma ok. 4-5lat 6v w ciągniku są dwa różne aku ale o tych samych parametrach co mogło być przyczyną takiego uszkodzenie ciągnik nie odpala na tych akumulatorach jedynie jest przejście że światła świecą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Nie wypalone ale wymulane napewno(kamien lub cos innego wpadło i wymylało akumulator) mialem takie soc w C 330 kiedys mimo ze i akumulator byl zabezpieczony pokrywa i docisniety to kamyczek pod nim zrobił swoje i won akumulator poszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

W tym roku jeden wystrzelił ładowałem prostownikiem i zapomniałem odłączyć i po naciśnięciu startera eksplodował pękł na pół światła świeciły ale rozrusznikiem już nie dawał rady zakręcić może u ciebie w korkach odpowietrzniki były zapchane i nazbierało się gazów i wystrzelił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

wygląda to tak jak by ktoś przyłożył coś gorącego do obudowy i zrobiła się dziura nie jest to pęknięcie lub coś w tym stylu

 

akumulator nie ma pokryw a dziura jest do góry przy 1cm od słupka plusowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

A u mnie w starych ruskich to pękniecia się zxrobiły. Zakleiłem lepikiem i trzymały :D

 

sam akumulator tak nie reaguje - być może ładowanie wyzsze jak 15V -sprawdzic układ ladowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałem się zapytać co może być przyczyną wystrzelenia akumulatora. Sytuacja ta miała podczas dużych mrozów i nie wiem czy to mogło mieć jakiś związek z tym. Dodam, że nie jest to pierwsza taka sytuacja. Jakieś 2 lata temu była podobna z tym, że wystrzeliły oba akumulatory. Ciągnik to MTZ 82 z 96 roku. A akumulatory 6V połączone szeregowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Akumulatory wybuchają z powodu niedrożnych odpowietrzników. Nagromadzony gaz wydzielający się podczas ładowania rozsadza aku.

Bo zrozumiałem że wybuchł podczas pracy ciągnika czyli ładowania aku. przez alternator.

Akumulator może wybuchnąć podczas rozruchu, zwarcia jak i rozruchu przez kable rozruchowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Zazwyczaj przyczyną jest pośpiech, czyli prostownik na max 15min i później odpalanie ciągnika :rolleyes: wtedy nagromadzone gazy rozsadzaj akumulator, a wiadomo iż podczas ładowania należy odkręcić korki i po zakończeniu ładowania poczekać chwilę aż aku przestanie gazować, to samo z odpaleniem, nie można odpalać zaraz po zakończeniu ładowania.

 

Druga przyczyna to słabe akumulatory i próba odpalania, a nuż załapie mimo że słabo kręci :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafall9607    0

Tematy połączone

 

Witam mam taki oto problem:

Około miesiąc temu odpaliłem rano c 360 żeby odpiąć od cyklopa podniosłem go wyjechałem za podwórko opuściłem łapy na dosyć sporych obrotach bo za dobrze to on już nie chodzi odpiąłem wjechałem na podwórko wychodząc z ciągnika ustałem na tą blachę co przykrywa aku ale zwarcie na klemach raczej wykluczam bo była tam podłożona dętka i nagle wybuchł lewy aku obejrzałem go ale rozerwało go tylko u góry ciągnik był potrzebny a a odpalał jakby nigdy nic więc go zostawiłem i chodził tak do tej pory ze 2 dni temu nie chciał odpalić wiec prostownik i chodził dalej ale ostatnio prostownik na rozruch i nic więc zdejmuje blachę od aku a tam dymek trochę leci więc odłączyłem prostownik wyjąłem go i okazało się że jest suchy ten drugi tak samo wiec je wyjąłem przechyliłem ten wybuchniety na bok to poleciało trochę elektrolitu ale tym rozerwanym nie korkami wiec jest go tam naprawdę troszeczkę postawiłem je w garażu i tak stoją ten wybuchnięty ma 6.2 v a ten cały 6.7 v

Co mogło być tego przyczyną czyżby to alternator przeładowywał? dodam jeszcze że był on od poloneza tylko koło pasowe miał jakoś przerabiane chyba z prądnicy.

Akumulatory maja około 3 lat więc szkoda ich wyrzucić.

I teraz moje pytanie co z tym zrobić wylać wszytko i nalać elektrolitu czy przedtem zapłukać wodą destylowaną ??

Ile orientacyjnie będę potrzebował elektrolitu na oba te akumulatory?

Jakim prądem je ładować?

Ładować oba na raz czy osobno?

I jak sprawdzić ten alternator?

 

 

cepb.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co mogło być tego przyczyną czyżby to alternator przeładowywał?

Tylko Ty znasz odpowiedź na to pytanie.

dodam jeszcze że był on od poloneza tylko koło pasowe miał jakoś przerabiane chyba z prądnicy.

To akurat nie ma żadnego znaczenia.

I teraz moje pytanie co z tym zrobić wylać wszytko i nalać elektrolitu czy przedtem zapłukać wodą destylowaną ??

Możesz tak zrobić. Na pewno to nie zaszkodzi. W niczym też nie pomoże.

Jakim prądem je ładować?

Ładować oba na raz czy osobno?

Żadnym prądem. Po takim czymś akumulatory nadają się tylko do oddania do punktu utylizacji. Skoro nie miały elektrolitu to są tak zasiarczone, że mają pojemność równą akumulatorom od latarki.

I jak sprawdzić ten alternator?

O tym było już wielokrotnie pisane na forum. Jakbyś przeczytał przypięte tematy w tym dziale zanim napisałeś temat, to miałbyś odpowiedzi na większość pytań. W jednym z nich jest podany sposób diagnostyki alternatora. Ale widząc Twój poziom wiedzy na temat obsługi akumulatorów nie sądzę żebyś sobie poradził z alternatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    169

wymień oba bo na tym nie zapalisz ani nie ujeździsz u mnie nie wybuchł ale spadł na bronę bo podstawka zgniła i się złamała no i zrobiła się dziura że mieścił się palec elektrolit wyleciał i palił tak jeszcze ze 2 dni normalnie potem z tydzień na prostowniku a potem to już nowy Zap Sznajder 12v 120Ah 690A pali od strzała a mam prądnicę i jak najbardziej polecam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fotograf    0

Witam,

mam pytanie: jak naprawić pieniek + i - w akumulatorze? Pożyczyłem akumulatory sąsiadowi i odwiózł z nadpalonym pieńkiem . Mówi , że palił koparkę "na krótko" i nie było dobrego styku. Akumulatory prawie nowe!

Nie wiem czy to dobry dział forum,na takie pytanie.

Z góry dziękuję!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie całkiem z rurki bo to są stożki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Jak już będzie miał kołek w kształcie walca to już dopracować to nie problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Słyszałem, ale nie robiłem tego sam, że bierze się kawałek ołowiu z starego aku napawa się jak spawarką. Podłancza się coś w rodzaju przewodu od spawarki do drugiego słupka w aku i normalnie napawa się tem wypalony słupek, prądem z aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Nie mówiąc, że aku. nie lubi zwierania bezrezystancyjnego słupków, czyli zwarć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U mnie tak elektryk już trzy razy nadlewał tyle że podłączył dodatkowo drugi akumulator i nic się nie stało. Tulejka na biegun, gruby przewód, rączka od spawarki tylko zamiast elektrody grafit z baterii. Ołów, woda do chłodzenia i wio. 2 minuty roboty i po sprawie. Nie mówię, że to dobry i bezpieczny sposób, ale skuteczny. Innym razem widziałem podobna metodę, tyle że nie prąd z akumulatora tylko z "ZASILACZA CZOŁGOWEGO 220/12/24V" podłączonego pod tulejkę. To też było u mnie tyle że dawno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Proponuję zakończyć bezsensowną dyskusję na ten temat. Tej metody "naprawy" akumulatora nie należy stosować ze względów bezpieczeństwa samego akumulatora jak i naprawiającego. Dalsze posty na ten temat zostaną odpowiednio nagrodzone zgodnie z pkt. 1.8 taryfikatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fanzlo    0

Witam.

Dzisiaj gdy naladowalem akumulator prostownikiem, podczas odlaczania prostownika od gniazda akumulator wystrzelil w miejscu zacisku glownego (klemy). Akumulator nie byl ladowany duzym napieciem. Dodam, ze akumualtor ma dopiero 2 miesiace. Akumulator 170 Ah 12V. Jaka jest przyczyna takiego zdarzenia? Czy uznadza na gwarancji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lysyrolnik
      Witam
       
      No i stalo sie w moim MTZ 82TS padly baterie, i tu nasuwa sie moje pytanie- Jakie polecacie akumulatory?
      dodam ze w moim MTZ-cie sia aku... 2x 6v
    • Przez ferguson235
      Co sadzicie o takim czyms ? :huh:
      http://www.youtube.com/watch?v=TeClNwc2vlM
    • Przez sebo1986
      tak mnie naszło pytanie, czy to prawda że podczas spawania czegoś przy ciągniku nalezy odkręcić kleme bo inaczej rozładuje sie aku?? czy to mit?
    • Przez szkodnik14
      moze ktos fotke wrzucic jak to wyglada
    • Przez Ludzik
      Witam mam problem. Kończę teraz gimnazjum i chcę dalej iść na technikum mechanizacji rolnictwa ale nie mam gospodarki. Może wiecie co można robić po skończeniu takiego technikum? Jakiej pracy szukać a może polecacie jakieś inne kierunki związane z rolnictwem. Nie ukrywam interesuję się majsterkowaniem i lubie prace na roli:)
×