Skocz do zawartości
Mareczek78

akumulator hydrauliczny

Polecane posty

Mareczek78    1

Witam - jak w temacie chodzi o akumulator hydrauliczny - jak rozpoznać, czy on jest sprawny, czy warto go wymieniać, jaka jest różnica między niedziałającym a działającym akumulatorem w działaniu hydrauliki czy też w zachowaniu się hedera.

 

Kolejna rzecz - czy regenerowany czy nowy - jaki wybrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

akumulator akumuluje energie podczas nagłego uderzenia podskoku itp hedera, czyli nadaje mu płynności, odkręć przewód od akumulatora jak będzie długo leciał olej ciurkiem to przepona jest pęknięta i nalezy ją wymienić. regeneracja dobrze przeprowadzona jest tak dobra jak nowy hudroakumulator. u mnie z regenorowanymi akumulatorami jak usiade na heder to jakieś 30 cm sie opuści i jak zejdę to zostaje opuszczony i spokojnie go rękami podnoszę o te 30cm. Jak chcesz to na priv dam ci namiary na człowieka który dobrze robi regenerację.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mareczek78    1

Tak myślałem - czyli mam niesprawny = wymiana. Muszę wymienić bo widzę po przewodach że przy zakuciach zaczynają się pocić. Przy podskokach hederu ciśnienie jest tak duże że psuje przewody hydrauliczne a one do najtańszych rzeczy nie należą.

Acha - zapomniałem dodać - heder bez sprężyn....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jak byly sprezyny to nie bylo aku i na odwrot wiec nic nie musiales dodawac. Sprezyny to duzo gorsze rozwiazanie.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

A więc tak - w moim bizonie akumulator hydrauliczny był niesprawny. Pytanie jak to zdiagnozować.

Otóż np przy przejeżdżaniu przez nierówności heder powinien ładnie "huciać". da się zauważyć, że heder ładnie pracuje i nie słychać na większych dziurach głuchych uderzeń tylko syk oleju przelewanego przez dławik.

Drugi sposób - na postoju - odkręcić rurkę od akumulatora, wyjąć go i odkręcić cały dławik od spodu. Po włożeniu palca powinno się namacać się membranę. Jeśli jej nie ma tuż przy wylocie a jest głęboko to się rozszczelniła i akumulator niesprawny. jeśli membrana jest to trzeba ją spróbować wcisnąć. Membrana nie powinna ustąpić (za nią powinno być gaz o ciśnieniu 50 bar). Tak samo sprawdza się np regenerowany akumulator, żeby nie kupić niedziałającego - po prostu membranę wcisnąć paluchem. Jak już mówiłem membrana nie powinna wtedy pracować.

Ja 7 lat kosiłem na niedziałającym akumulatorze. Po jego wymianie ( koszt ok 180 regenerowany) praca nieporównywalna. Po pierwsze lepsza jazda z podniesionym hederem po polu, a po drugie przy za nisko opuszczonym hederzre kosa nie ryje w ziemię. W poprzednim sezonie w czasie pracy urwało się bądź pękło 9 żyletek - w tym tylko jedna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Ano ma - na logikę trochę dziwne, ale prawdziwe.

Teraz jak mam sprawny akumulator i heder jest uniesiony do połowy to podchodzę i za targaniec jestem w stanie heder unieść i jakieś 10-15 cm w górę i tak zostaje. Jak wejdę na heder to się opuści.

Podczas koszenia zauważyłem takie zachowanie, że jak przecinałem pole prostopadle do uprawy i przednie koła wjechały w zagłębienie, heder oparł się na ślizgach na ziemi, podniósł się lekko i kosa w ziemię nie zaryła. Poprzednio jak akumulator nie działał to heder rył w ziemi jakbym fadromą jeździł.

 

Podobnie jest w bizonkach jak mają siłowniki ze sprężynami. Na opuszczonym hederze rękoma heder trochę uniesiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

najprostrzym sposobem na jego sprawdzenie jest odkręcenie przewodu od akumulatora jak dłuższy czas leci ciurkiem olej to akumulator jest niesprawny , jezeli olej nie leci to akumulator jest sprawny.

heder na sprawnych akumulatorach bedzie pływał można go spokojnie unieść o 10 cm rękami i opuścić opierając sie o niego, przy pracy skutkuje to tym ze heder lekko i płynnie pływa po ziemi jest jak gdyby za lekki zeby zaryć w ziemię ponieważ akumulatory pomagają podnieść heder gdt napotka on przeszkodę np wzniesienie.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Akumulatory w sumie są takie same, tam gdzie robią do polskich kombajnów zrobią i do zachodniego.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Niestety nie wiem. Panowie, czy to normalne żeby po 1,5 roku użytkowania akumulatora uciekł prawie cały gaz?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielj001    0

mozliwe, w dodatku prawdopodobne jest też ze pękła przepona bo takie teraz robią ze sezonu nie wytrzymują. co do gazu to ja przed kazdym sezonem uzupełniam go

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz robią taką tandetę, że w zeszłym sezonie musiałem trzy razy wymieniać. Jeden od razu nie działał, drugi wytrzymał godzinę, a dopiero trzeci działa drugi sezon. A w pługu obracalnym z 95 roku akumulator działa bezawaryjnie do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez marioc14
      Witam jaki olej hydrauliczny polecacie do valtry 6400. Zastanawiałem się nad valtra transmission HT 100. Może ktos sie orientuje czy modele 6400 były wyposarzone w chłodnice oleju bo jak wiecej popracuje ciągnikiem to olej hydrauliczny osiaga dużą temperatura juz wczesniej zadawałem te pytanie na forum ale nie uzysk ałem zadawalajacej odpowiedzi jak myslicie co moze byc spowodowane szybki wzrostem temperatury oleju moze to byc spowodowane nie wlasciwym olejem zanieczyszczeniem filtrów?? Bede wdzieczny za pomoc.
    • Przez Rolnik_Szuka
      Najnowszy wynalazek Sterowanie podnośnikiem z zewnątrz w 7211   Działa w pełnym zakresie wysokości. Dźwignia jest krótka ale przełożenie powoduje, że działa lekko. Zaczepianie maszyn naprawdę stało się łatwiejsze... (bez zbędnej gimnastyki, czyli wsiadaniu i wysiadaniu po to aby wyregulować podnośnik) Jeśli ktoś chce to mogę mu zrobić (pasuje do wszystkich z kabiną bk 6011 - 5211,7211,5245,7245,7711,7745), gotowe elementy łatwo zamontować. Bez demontażu żadnych elementów traktora. Jeśli jest ktoś zainteresowany to proszę pisać!.
       


       
       
    • Przez PatrykSenior
      Witam, problem dotyczy zetora proximy 8441. Obrotomierz nie działa oraz alternator nie ładuje, wymieniłem akumulator(był uszkodzony) natomiast alternator raz jest zimny jak lód a raz nie daje sie go dotknac, tak sie grzeje. co moze byc przyczyna? alternator jest ok, sprawdzałem... Problem jest dosc uciążliwy, zwłaszcza gdy braknie pradu na polu i nie da sie zetora zapalic.. z gory dzieki za pomocne odpowiedzi
    • Przez deluss
      Mam pytanie odnośnie akumulatora. Chcialbym wymienic na jeden duzy 12V. Chodzi mi oto ile najmniej moze mniec on Ah zeby odpalił c360 ? Chodzi mi tu o okresy kiedy na polu jest +10,15 min.
×