Skocz do zawartości
News
Bardock

Układ hydrauliczny podwozia skid steer - sterowanie burtowe

Polecane posty

Bardock    6

Hej wszystkim!

Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.

Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:

- strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,

- w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.

Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.

 

To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.

 

Dziękuję z góry za wszystkie pomysły :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysio22    209
Moim zdaniem, jest to gra nie warta świeczki, używane ładowarki nie sa aż tak drogie, żeby robić od podstaw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardock    6

Krzysiek, nie pytam o opłacalność tylko o pomoc w zaprojektowaniu układu hydraulicznego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MichalT25    12
Najlepiej by było zastosować dwie pompy, jedną do jazdy + dzielnik 50/50 (prawa/lewa strona), a drugą do reszty hydrauliki. Przy takim rozwiązaniu sterowanie jazdą było by teoretycznie niezależne od sterowania osprzętem, a jeżeli zrobisz to na jednej pompie to ciężko będzie osiągnąć niezależność tych obwodów.

nowe cylindry---->500zł
nowa pompa---->300zł
ryk T-25----->bezcenny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    36
A moim zdaniem na lewą i prawą pompę czy silnik aby szły równo to podczas jazdy na wprost musiałby być taki zawór jak np do synchronizacji ruchu siłowników czyli takie cudo co jak masz np dwa siłowniki w ramię od tura i będzie obciążenie na jedną stronę to podniesie siłownik ten który ma lżej A jak masz synchronizację to pójdzie równo ale nie zastanawiałem się nigdy nad czymś takim a nie możesz np zobaczyć jak jest w starym warynskim w gasienicy i na zlomie poszukać? cała działająca kosztuje ok 10tys A części tanie są napędza ja silnik od c360 może warto pomyśleć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardock    6

O dwóch pompach myślałem... Skoro kolejna osoba to proponuje to może rzeczywiście to rozwiązanie będzie najciekawsze... 

A może wypowie się jeszcze ktoś, kto posiada/posiadał np miniładowarkę i widział/wie jak tam jest to rozwiązane? U mnie w okolicy niestety nikt nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja  raczej  byłbym  za dwoma niezależnymi  układami  

pierwszy/jazda 

pompa zebata /dzielnik /rozdzielacz/ silnik hydrauliczny 

drugi  na mniejszej  pompie  do osprzętu  

sądzę  ze te rozwiązanie  będzie  mniej problematyczne niż  stosowanie  dwóch  dzielników     do jednej pompy 

 temat ciekawy  będę  obserwował  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    281
Trochę duża wydajność ale.. Układy kierownicze mają króciec tank podłączany do systemów o niższej wydajności. A jak zrobić na jednej pompie i jednym ciśnieniu? Trzeba zastosować odpowiednio dupną pompę i prawidłowo dobrany układ stabilizacji ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardock    6
(edytowany)

Witam. 

W układzie będą dwie (a w zasadzie cztery pompy). Jedna tłoczkowa na jedną stronę jazdy, druga tłoczkowa na drugą stronę jazdy, jedna doładowująca dwie poprzednie (te trzy pompy w jednej obudowie). Pompy tłoczkowe o zmiennej geometrii. Ostatnia pompa, zębata, do wysięgnika i osprzętu. To pozwoli na płynne sterowanie jazdą.

Edytowano przez Bardock

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marekbuli
      Witam. Nie działa sterowanie prędkością nagarniacza( kręci się stale tak samo). Na płycie sterującej są 4 diody informujące o błędach. Nie pali się żadna (błąd brak zasilania) jednak zasilanie jest na płycie. Wprost płyta  nie wydaje się uszkodzona. Ktoś możne spotkał się z tym problemem. W sumie skończy się pewno wezwaniem serwisu. Może ktoś to już przerabiał taki temat
    • Przez Bocian1520
      Witam. Mam problem z MF 399 bardzo grzeje mi sie olej hydrauliczny. Sprawdzane były juz hamulce skrzynia most i chyba wina lezy w pompie lub jakimś zaworze dławiącym .... Moze miał ktos podobny problem??? Pozdrawniam 
    • Przez krzysiek100
      Witam posiadam c330 z 1977r. Chciałbym zamontować jedno wyjście hydrauliczne wprost z rozdzielacza i zmienić olej w skrzyni i w kolumnie kier. Moje pytanie brzmi: Czy lepszym rozwiązaniem będzie kupienie wyjścia z przewodem stalowym czy z gumowym oraz jaki najlepiej olej wlać do skrzyni i kolumny kierowniczej? 

    • Przez kamiljaro
      Witan Po rozgrzaniu dobrze ciągnika na skreconych kołach ciągnik rozlacza biegi, wyskakuje żółtka lampka na wyświetlaczu. Odrazu rozlacza hydraulike i wspomaganie tak jakby słabiej działa. Za pierwszym razem tak jakby było mało oleju więc dolałem i hydraulika wróciła ale nie dał rady unieść agregatu z siewnikiem Ani nawet siewnika hydraulika zarzucic na agregat( jak gaz opór to ledwo uniosl). Po tym  zostal wymieniony filtr, olej w normie a problem dalej ten sam. Ciśnienie ba wyjściu około 200.
      Jakby ktoś coś doradzil jakie mogą być ewentualne przyczyny 
    • Przez Kamil1025
      Witam mam rekorda z 86r i od 3 sezonów mam problem w tym kombajnie z Hydrauliką, a konkretnie na początku wyglądało to tak że hydraulika się zacinala i kompletnie nic nie działało, wtedy dokręcalismy zawór ciśnieniowy z rozdzielacza 4 sekcyjnego i przechodzilo, w zeszłym sezonie pod koniec zdażalo się to już tak często że wymienilismy pompę hydrauliki i zawór ciśnieniowy z rozdzielacza 2 sekcyjnego ( nic to nie pomogło) a nawet powiedział bym że cała hydraulika zaczęła działać znacznie wolniej. W tym sezonie wyjechałem i wymieniłem filtr oleju hydraulicznego niestety muszę przyznać że nie był w najlepszej kondycji a problem jaki mam teraz z Hydrauliką polega na tym że działa wszystko oprócz hederu który bardzo wolno podnosi się na około poł metra i to na bardzo wysokich obrotach i dalej ani milimetra. Już zupełnie nie wiem co robić co wymienić żeby było dobrze. Zastanawiam się czy nie wymienić rozdzielacza dwu sekcyjnego bo przez niego jak się nie mylę napoczatku przepływa olej. Macie jakieś pomysły a może mieliście taki problem, z góry dzięki za pomoc. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.