rolnik1414

Wałek od przedniego napędu

Polecane posty

corrado    401

No właśnie tu jest problem ze wszyscy oni mówią ze sie znają na rzeczy a ile w tym prawdy...

Wałek wysłałem. Zastanawiam się teraz nad tulejami. Czy kupić oryginał czy dać dotyczyć. Ogólnie to zawsze uważałem ze oryginał to oryginał ale martwię się ze może juz się tam trosze wszystko powyrabiało i może nie będzie pasować.

 

 

Więc może uda się trafić na takich co znaja się na sprawie. Ja to już robiłem kilkakrotnie a to znajomemu a to z polecenia i jak do tej pory nikt nie robił tego ponownie a za nowy oryginalny dać taką kasę trochę przykro.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak pisałem wyżej tuleje to podstawa i ich smarowanie . gdyby nie luzy na tej tulei wałek nie ma prawa sie objechać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Oj chyba ma prawo. Może nie być luzów a będą źle dobrane koła/opony i daje to ten sam efekt .


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

No nie zgodzę się z tobą, gdyby były nie te koła to wałek albo by ciągną lub hamował, frez był by ciągle zazębiony i nawet śladu zużycia by nie było. Jeśli oś ma luz to nawet na luźno go zetnie, bo chodzi krzywo, przesuwa się w tył i przód i po prostu się wyciera :( Od niedobranych kół morze rozsypać się jakiś tryb, czy to na ataku, satelitach w kołach czy w skrzyni - w zależności co słabsze ( w reni słyszałem że koło pośrednie od napędu w skrzyni osadzone na łożysku igiełkowym :wacko: ) Gdyby na tym wałku napędzającym przedni napęd był krzyżak od strony mostu to było by po sprawie a tak to 1,5 metrowa ośka łączy się na sztywno z mostem i w przypadku luzów na moście coś musi pierdyknąć. A że ośka jest osadzona na sztywno (w dodatku podparta w środku) to wyrabia na połączeniu ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

To co pisze Wojtek987 zgadza się co do joty, z tym że przy żle dobranych kołach jak jest luz na tulejce to najszybciej ją rozerwie.Co do wałka od ataku (pisałem już w innym temacie) szwagier robił jakieś 2 lata temu w Grajewie (urwana końcówka z frezem) zregenerowana tak że laik nie rozpozna że robione czy orginał. Koszt coś jak dobrze pamiętam wraz z tulejami na oś 1300 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Witam ktoś może wie gdzie kupię ten wałek od przedniego napędu z frezem na końcu co wchodzi w przedni most, właśnie przez wybity przód już prawie cały frez na wałku i w tulei mi obcięło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Wszędzie gdzie rozbierają renówki (nawet spalone). Przypuszczam że umiesz szukać np na olx i zadzwonić :P  - chyba że szukasz za darmo to będzie ciężko.

Skoro nie jest zdarty frez do końca to obróć ten wałek i kup nową mufę, na jakiś czas pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Zrobiłem tak jak kolega Wojtek sugeruje i faktycznie pomogło ale na krótką metę, zaorałem ok 10 ha i w tym czasie obrobiło mi też ten długi wałek co łączy skrzynię z mostem i teraz mam dwa do roboty, będę dorabiał frez w zakładzie tokarskim tak jak koledzy powyżej. A jak wam się spisują te dorabiane frezy na starych wałkach nie zużywają się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    158

Trochę jest,wyjąć wał(to akurat szybko) ,odsunąć główny obciążnik z przodu(lub zdjąć).Trzeba lekko unieść przód i można działać.Te na sworzniu są wytrzymałe jak nie wiem co,siadają te w obudowach,a to dobrze bo się je łatwo wymienia.

Smarować ,smarować i jeszcze raz smarować i będzie chodził długo.

 

W temacie wałka,a nie próbował nikt zamiast dorabiania frezu zrobić flansze i dać np na kołki lub śruby?Nie taniej a zadanie spełni?

 

Mam tak (w innym ciągniku) i chodzi dobrze już parę lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ta flansza w innym ciągniku była oryginalnie czy to autorski pomysł ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    158

Autorski pomysł z zastosowaniem bo adaptacja jest po części z innego sprzętu w którym tak działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    158

Akurat nie mam ale zrobię ,choć prosta sprawa bo dwie flansze osadzone na wałkach skręcone śrubami M8x4szt tylko dorabiałem je bo musiały być pasowne w otworach żeby nie obrobiło albo ścięło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ile godzin i w jakich warunkach obciązenia to zrobiło ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    158

Mam to w c360 z silnikiem zetora z przodkiem na szerokich kołach.

 

Najcięższe prace to orka,wyciąganie przyczep,uprawa aktywnym pod siew,talerzówka.Mtg ok 300 może coś więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

aaaa myślałem że w Renault . W Renault ten patent nie przejdzie , zniszczycie całe łożyskowania ataku ,może pęknąć wał napędowy.

Na tulei łącznika jest zawsze trochę luzu nawet jest tam kalamitka do smarowania.. Rozwiązaniem było by zastosowania krzyżaka ale niestety jest tam za mało miejsca 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19

Witam wyrobiły mi się tuleje przedniego mostu wiec zamówiłem drugie z tym ze sprzedawca powiedział ze ta z przodu i tylu ma taki sam wymiar i zamówił 2 takie jak na zdjęciu  image.jpeg.1546ed4b2c5e112159e72e338a28dde1.jpeg czy tak może być bo widziałem na necie komplet to jedna była taka a druga jakby z innego tworzywa. A i dodam ze moje są ostro przerobione i ciężko mi rozpoznać dlatego tez pytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19
8 minut temu, Renault85-15TX napisał:

Wymieniałam to dwa lata temu i są obie identyczne.

 Ok wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1161

po obu stronach jest to samo

co ważne na stronę idzie dwie tuleje

Znalezione obrazy dla zapytania tuleja mostu renault


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1161

zawsze można naciąć jak nie chce zejść po dobroci 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam , pacjent Renault Ares 630 RZ ze sprzęgłem hydraulicznym , rewersem mechanicznym i skrzynia quadrishift.
      Po maksymalnym skręceniu kołami zanika ciśnienie 17 bar i rozłącza jazdę, sprzęgło.
      Gdy nie ruszamy kierownicą lub nie skręcamy na max to problem nie występuje, wom działa, pól-biegi (1, 2, 3, 4) zmienia płynnie, napęd załącza, sprzęgło działa.
      Ciśnienie na wyjściu pompy jest ok.
      Niestety nie mam przepływomierza żeby sprawdzić wydajność pompy.
      Miał ktoś podobny problem??
      Czy winy szukać w orbitrolu a może w zaworze rozdzielającym czy od razu dobierać się do pompy?
       
    • Przez XTomekDX
      Witam. W moim Aresie pojawił się ostatnio problem w postaci szarpania na 1 biegu przy ruszaniu. Gdy puszczam sprzęgło, zaczyna łapać po czym jak gdyby odpuszczał i łapie znowu. Na pozostałych biegach tego nie ma. Jakie mogą być przyczyny?
    • Przez Maklaren111
      Witam,jestem pierwszy raz.Kupiłem Aresa 725RZ,kupiłem trzy filtry do hydrauliki,jeden wiem gdzie się znajduje(agco 5110990) nie wiem gdzie pozostałe dwa.Proszę o pomoc,może jakieś foto.
    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez EteroxPL
      Witam, pacjent renault Ares 556rz, zaczął sporadycznie wyskakiwac błąd taki jak na filmie przy okazji podnośnik przerywał przy podnoszeniu, wymienione 2 elektrozawory od podnoszenia i opuszczania, podnoszenie i opuszczanie jest już płynne, ale działa jedynie z błotnika, ehr kompletnie nie działa co widać na filmie, wiązka z rozdzielacza do kabiny przejrzana, przejście na piny jest,kompletnie już brak pomysłu o co chodzi
      Dodaje link do filmu, na początku jest pokazane co się dzieje jak używam przycisków z błotnika a potem jak próbuję odblokowac
      Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co sprawdzić itp. pozdrawiam 
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj