Skocz do zawartości
rolnik1414

Wałek od przedniego napędu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wałek
rolnik1414    0

Posiadam renault 103.14 .Popsuł mi się wałek który wychodzi z mostu poprostu obrobiło frezy .Mechanik twierdzi że to nie możliwe ale mi tak właśnie się przytrafiło.Lecz wymiana tego nie jest taka tania ponieważ za używaną część trzeba zapłacić 5 tys a za nową 7 tys.czy wiecie może gdzie można znaleść taką część za dużo mniejsze pieniądze .prawidłowo nazwa tej cześci to ,,Wałek Centralny Osi,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
groszek    0

kolego jedz do pożądnego zakładu ślusarskiego w pobliżu zawieź im starą część i oni dorobią Ci nową tylko podkreślam do porządnego zakładu który ma sprzęt i utwardza materiał. Mi dorabiali taki wałek właśnie ten sam co u ciebie poczekasz z tydzień ale zrobią ci porządnie z utwardzaniem itp. koszt zalezy jakie ceny ale do 1000 zł powinni zrobić spokojnie duzo taniej i niema co walić kase na nowe bo te dorabiane są równie wytrzymałe, u mnie chodzi juz z 5 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    0

Na wiosne miałem taki problem w renault ares. Szukałem kogos kto mi to dorobi, w końcu znalazłem zakład który sie w tym specjalizuje, jeżeli chcesz namiary pisz na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jony171    0

Ja mam taki problem w 103.54 i tez każdy mówi że to drogie. Tak jak wcześniej koledzy pisaliście będę też dorabiał na wiosnę. Znajomy robił i zapłacił 800zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tonyk    0

Witam. Mam ten sam problem. Wczoraj zauważyłem ze nie załącza sie przedni napęd. Okazało sie ze ścieło mi frezy na wałku wychodzącym z przedniego mostu. zastanawiam sie czy winą nie jest to ze miałem żle dobrane opony i mechanizmy sie niezgrywały tz miałem z tyłu opony 18.4 r 38 a z przodu 480/70 r 28.

Jak sie zabrac za naprawe? Duzo roboty? Koszty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    10

Koszty czesci sa kosmiczne 4 tyś za wałek plus koło talerzowe .

Szukaj zakladu tokarskiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masfer5455    6

jezelichcesz nowe częsci to zmiana wałka i kola talezowego jezeli naprawa to naspawanie frezu to taniej i prosciej bo zmiana ataku wiąze sie ze zmianami ustawien ataku bo kazdy ma komplet kolo i walek ilosc podkladek dystansowych ja ostatnio w 11054 zmienialem komplet bo zerwalo zeby natalezu i kupilem zamiennik za 2700 brutto w koninie tel 508098552 na razie chodzi a w ogóle to jest bardzo duzo typow mostow anajlepsze z tego jest to ze jest to most carraro a czesci w carraro dla renowek sa zastrzezone tylko dla serwisow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tonyk    0

Dzwoniłem do serwisu to krzyknęła 5000 netto :-( używane z ogłoszenia 3000 zł. Chyba poszukam dobrego zakładu ślusarskiego.

Tak przy okazji to niemoge zdjąć pokrywy od ataku. Odeszła na 1 cm i nie idzie dalej. Co ja trzyma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

A wyciągłeś półosie????? Bo tam prawdopodobnie cały mechanizm wychodzi z tym dużym deklem

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masfer5455    6

zgadza sie musisz odjac zwolnice zwrotnice wyciągnąć polosie i dopiero podniesiesz dekiel z atakiem i dyfrem kupa roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tonyk    0

Własnie sie zorientowałem ze nie bedzie to takie proste jak by sie wydawało na poczatku. Wszystko dzis porozbierałem jedną półoś wyciagnołem a druga ta od strony tłumnika zacholere niechce wyjsc ;(

Jutro z rana zrobie jeszcze jedno podejscie i powinno byc ok. Pozostanie tylko kupic nowe tuleje i ogarnąc temat z wałkiem.

Cały czas sie zastanawiam czy go regenerowac i gdzie czy kupic uzywke.

Edytowano przez tonyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tonyk    0

Doszedłem do etapu ze mam cały mechanizm różnicowy z walkiem na stole i niewiem jak to rozebrać żeby nie narobić szkod. Od kręciłem 4 śroby i zostawiłem proszę o pomoc.

post-14554-0-03786800-1397136169_thumb.jpg

post-14554-0-52059300-1397136468_thumb.jpg

Edytowano przez tonyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

I teraz powinny te podpory łożysk ze szpilek zejść.

Edytowano przez corrado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tonyk    0

Udało sie wałek wyjęty. Choc łożysko stawiało bardzo, bardzo duzy opór i niechciało zejsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Ale to w środku wszystko ładniuśkie :rolleyes: , obym u siebie tego nie oglądał ;)

Co teraz robisz??? Regenerujesz czy kupujesz inne???

Ja osobiście bym zregenerował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tonyk    0

Bede regenerował. Róznica w cenie jest bardzo duza wiec warto spróbowac. Tylko ciągle szukam kogos kto sie tego podejmie. Są firmy które napawają i frezuja a inne odcinają i dospawóją nową końcówke hmm... Najlepiej jakby ktoś podał namiary na sprawdzoną firmę u której regenerowął i chodzi.

 

P.S. zdjęcia moze tego nieodzwierciedlaja ale srodek to wyglada naprawde jak nowy. Koles któy pracuje w serwisie Ursusa widział to i mu lekko szczęka opadła ;)

Edytowano przez tonyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    10

Winą za zniszczenie frezu na wałku jest, tuleja wachliwa która trzyma most. Kiedy nie wymieni się w porę most idzie po skosie względem wału napędowego i ścina wielowypust

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Wszyscy którzy krzyczą że części do zachodnich maszyn są drogie powinni zobaczyć te zdjęcia... Do ursusa owszem tanie ale czy tak właśnie wyglądają po 20 latach użytkowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Ja robiłem ten wałek w firmie Transcom w Poznaniu. Naprawa polegała na napawaniu i frezowaniu nowego wielowpustu Niedawno to robiłem więc nie moge powiedzieć na ile to trwałe jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Jeśli znają się na rzeczy to będzie chodził kolejne długie lata. Wiem bo już tak robiłem nie raz i z tego co wiem chodzi do tej pory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tonyk    0

No właśnie tu jest problem ze wszyscy oni mówią ze sie znają na rzeczy a ile w tym prawdy...

Wałek wysłałem. Zastanawiam się teraz nad tulejami. Czy kupić oryginał czy dać dotyczyć. Ogólnie to zawsze uważałem ze oryginał to oryginał ale martwię się ze może juz się tam trosze wszystko powyrabiało i może nie będzie pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×