galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

jahooo    9266

a zakładasz dopiero ten układ, czy tak się stało na działającym

a luz jest na pracującym silniku czy na zgaszonym ?

masz dwa drążki między kołami czy jeden długi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Ciągnik kupiony jakiś czas temu, tak już było więc powymieniałem  te najprostsze części czyli krzyżaki i tuleje wiadomo że się troszkę poprawiło bo gdzieś tam się usztywniło ale i tak ten spory tak mi się wydaje luz na wyjściu tego wałka jest. Przecieków przy tym nie widać. Luz jest zarówno na zgaszonym jak i na pracującym, drążek jeden długi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9266

Orbotrol nie posiada "luzu" - jak jest ciśnienie z pompy, to luz może być tylko  na częściach mechanicznych, na przykład na uchu siłownika

taki objaw, że orbitrol zaczyna skręcać koła po wykonaniu sporego ruchu kierownicą świadczy o tym, że

jest za mało oleju w układzie

układ się zapowietrza - punkt wyżej lub nieszczelnośc w układzie ssawnym

uszkodzony orbitrol (ja się nie spotkałem, aby był uszkodzony w ten sposób)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Dziękuję za zainteresowanie się moim przypadkiem. Sam się zastanawiam co jest grane bo układ jest pełny brak ubytków czy przecieków. Nie mam do porównania innego orbirtola żeby stwierdzić jaki i czy powinien być luz. Jeśli chodzi o zapowietrzanie układu to jak gdzie? Ale dzięki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9266

U mnie na orbitrolu rych max 1-2cm na obwodzie koła kierowicy i koła zaczynają się kręcić

nie wiem, jaki układ jest u ciebie, jak podłączona pompa itp, u mie też jest orbitrol na wałku z serwa i poza luzem na zwrotnicy wszystko jest sztywne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

No i pewnie tak powinno być. Muszę sprawdzić ten orbitrol bo nic innego nie pozostało. Dzięki kolego za info. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

A ten wałek co przez kolumnę przechodzi sprawdzałeś? Bo to jest tak robione że obcinają oryginalny wałek od serwa i spawają do niego końcówkę co wchodzi w orbitrol. Tak jak piszą, też się nie spotkałem z takim problemem w samym orbitrolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Nie sprawdzałem  co by to miało znaczyć tego wałka ale jeśli chodzi o frezy na łączeniu z tuleją to są ok. Ale gdyby nawet był jakoś spawany  to co to ma do luzu. Dzięki kolego jeśli masz jakieś wskazówki to ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Przyznam szczerze nie pomyślałem o tym ale gdyby coś się zadziało to może w ogóle nie można by było kierować. Nie wiem nie sprawdzałem,oczywiście dzięki za podpowiedzi. Może w weekend odpale go i popatrze jeszcze  co jest grane. Jeszcze pytanko jakby pękł  to gdzie tam zerknąć żeby coś stwierdzić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

jak by pękł to w ogóle by się nie dało skręcać. może frezy obrobione bo np zrobili za krótki. Odkręc orbitrol i zobaczysz w jakim to jest stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9266
11 godzin temu, mani51 napisał:

jak by pękł to w ogóle by się nie dało skręcać. może frezy obrobione bo np zrobili za krótki. Odkręc orbitrol i zobaczysz w jakim to jest stanie.

zależy, w jaki sposób pękł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2367

jak nie chcesz wydawać niepotrzebnie kasy na nowy orbitol to odezwij sie na priw, mam w garażu sprawny tyle że czasami w jednym momecie nie dalo sie ukręcić jakby cos blokowało


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9266

tak się dzieje w MTZ, jak wałek z wielofrezem jest krzywy, ja nie montowałem drugiego łożyska na wyjściu z kolumny

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2367
jahooo napisał:

tak się dzieje w MTZ, jak wałek z wielofrezem jest

jeżeli to do mnie to na 99% przyczyna leży w tym orbitrolu , bo na nowym problem znikł, a na tamtym kilka tyg chodźi ok a raptem nie można przekręcić w jednym miejscu jakiś sie rozrusza i znowu chodzilo kilka tyg

  • Like 1

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kNalk    31
Napisano (edytowany)

Chłopaki sprawa wygląda tak że zamówiłem długi drążek poprzeczny do mtz bez napędu i przy montażu ogarnąłem że pod niego idzie inny typ wąsa bo te przeguby już są większe. I teraz moje pytanie czy jak kupie te dwa to wszystko będzie pasować czy były też jakieś różnice w zwrotnicach.

https://mtzparts.pl/pl/p/WAS-UKLADU-KIEROWNICZEGO-PRAWY-MTZ-BELARUS/749

https://mtzparts.pl/pl/p/WAS-UKLADU-KIEROWNICZEGO-LEWY-MTZ-BELARUS/750

Edytowano przez kNalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj