1Paqvs

Deutz-Fahr 1320m problem z ostatnim cylindrem

Polecane posty

1Paqvs    0

Witam,prośba o pomoc pacjent Kombajn zbożowy Deutz-Fahr 1320m 6 cylindrów.
Podczas pracy kombajnu grzeje się ostatni cylinder licząc od strony wiatraka. Chłodzony oczywiście powietrzem wszystko suche i czyste brak wycieków. Niestety nie wiem co robić. Temperatura osiąga 120 stopni Celsjusza. Reszta cylindrów ok temperatura. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Może zmienić szajbke wentylatora na mniejszą.? Jeśli tak to na jaką?
Czy jest to normalne zjawisko ? Oczywiście wszystko regularnie nawet w ciągu dnia czyszczone z kurzu. Filtr dmuchany rów iez na bieżąco. Mam dylemat czy grzebać w cylindrze, czy może wymiana wentylatora wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Nie normalne, na pewno nie wina wentylatora chyba że pasek się ślizga. Szukaj przyczyny w cylindrze, wtrysk, kompresja luzy zaworowe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1Paqvs    0

Chciałem właśnie uniknąć rozbierania bo pali od strzała. Pasek był wymieniany w ubiegłym sezonie. Sprawdzę teraz wtryski 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4691
Napisano (edytowany)

Jak wyżej napisane jeśli to nic nie da to możliwe ,ze jest zatarty na tym garze puchnie i dlatego to się dzieje. W zasadzie słaba kompresja czy nieszczelne zawory nie powodują przegrzania. Trzeba sprawdzić jedynie wtryskiwacz czy nie leje ale to wątpię. Najprawdopodobniej starł się teflon z tłoka całość uległa przegrzaniu i teraz szybko i łatwo się przegrzewa puchnie i jeszcze bardziej się przegrzewa.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718
Napisano (edytowany)

Luzy zaworowe mogą zaburzać proces usuwania spalin co w skrajnych przypadkach może podnosić temperaturę lub zmniejszyć moc co też ma wpływ na temperaturę podczas pracy. Ok to skrajności.

Telefon na tłoku przyczyną zacierania? Połowa silników nie ma teflonu i jakoś pracuje. Zresztą nie wiem czy ten silnik na tłoki z warstwą teflonu.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4691

Taki luz zaworowy musiał by mieć z pół centymetra by spowodować, że np zawór otworzy się tylko do połowy swego skoku. To by oznaczało duże stuki w głowicy. Luz zaworowy nawet milimetr czy dwa nie spowoduje takich problemów.

Jeśli silnik nie ma teflonu jest fabrycznie luźniej pasowany. Jeśli natomiast go ma jak np fl912 czy fl 913 to nawet jeśli częściowo starty to jest pomocny. Te silniki jeśli już się przegrzały raz czy dwa będą puchnąć i się przegrzewać ponownie. Znajomy kiedyś kupił same z silnikiem chłodzonym powietrzem. Po rozgrzaniu silnik zdychał i gasł bo puchł. Po ostygnięciu znowu chodził. Tutaj puchnie jeden gar inne go dalej ciągną i dlatego takie temperatury.

Oczywiście zakładamy, ze obudowy silnika są szczelne żeberka cylindra czyste przepływ powietrza jest dobry itd. No i pytanie czy tam za tym cylindrem nie ma np chłodnicy oleju która jest zabita i hamuje przepływ powietrza przez ostatni gar. To samo tyczy się sprawności wentylatora jego napędu itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Ile czasu masz ten kombajn i od kiedy to się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1Paqvs    0

Właśnie od ubiegłego roku tak się dzieje. Sezon pracował na takiej wysokiej temperaturze 120 stopni.  Wentylatora ma nowy pasek, działa sprawnie. Oczywiście chłodnica oleju jest przed cylindrami. Czysta, przed sezonem czyszczona skrupulatnie. Myślę aby rozebrać ten właśnie cylinder. Tylko pytanie czy warto naprawiać jeden. Tak każdy z nich można rozebrać osobno. 

W pierwszej kolejności sprawdzę wtryski. Lecz jeśli wtryski będą ok. Chyba trzeba rozebrać ? 

Pompa oleju działa sprawnie więc chyba nadmiernie oleju nie grzeje. 

Pytanie czy oznaczony zakres na czerwono nie powinien mieć jakiś blaszek zaślepiający. Zdjęcie poglądowe z internetu 

IMG_20240510_090541.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Jest osłona, zasłania przestrzeń między cylindrami. Tak ma być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1Paqvs    0

I może tutaj też jest lekki problem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Na zdjęciu widać tą osłonę, a u Ciebie nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Fryderyk65
      Mam krótkie pytanie o Deutz-Fahr Agrofarm 410 ile potrzebujemy do wymiany oleju w silniku Deutz-Fahr?

    • Przez 1Paqvs
      Witam,prośba o pomoc pacjent Kombajn zbożowy Deutz-Fahr 1320m 6 cylindrów.
      Podczas pracy kombajnu grzeje się ostatni cylinder licząc od strony wiatraka. Chłodzony oczywiście powietrzem wszystko suche i czyste brak wycieków. Niestety nie wiem co robić. Temperatura osiąga 120 stopni Celsjusza. Reszta cylindrów ok temperatura. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Może zmienić szajbke wentylatora na mniejszą.? Jeśli tak to na jaką?
      Czy jest to normalne zjawisko ? Oczywiście wszystko regularnie nawet w ciągu dnia czyszczone z kurzu. Filtr dmuchany rów iez na bieżąco. Mam dylemat czy grzebać w cylindrze, czy może wymiana wentylatora wystarczy.
    • Przez 1Paqvs
      Witam,prośba o pomoc pacjent Kombajn zbożowy Deutz-Fahr 1320m 6 cylindrów.
      Podczas pracy kombajnu grzeje się ostatni cylinder licząc od strony wiatraka. Chłodzony oczywiście powietrzem wszystko suche i czyste brak wycieków. Niestety nie wiem co robić. Temperatura osiąga 120 stopni Celsjusza. Reszta cylindrów ok temperatura. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Może zmienić szajbke wentylatora na mniejszą.? Jeśli tak to na jaką?
      Czy jest to normalne zjawisko ? Oczywiście wszystko regularnie nawet w ciągu dnia czyszczone z kurzu. Filtr dmuchany rów iez na bieżąco. Mam dylemat czy grzebać w cylindrze, czy może wymiana wentylatora wystarczy.
    • Przez MałyRolas
      Witam. Mam problem z brakiem zasilania na zegary. Nie działa żadna kontrolka. Zauważyłem że ze stacyjki wypięty jest jeden przewód, jak podam na niego zasilanie to prąd dochodzi do wskaźnika temperatury i paliwa a kontrolki nadal nie świecą. Żarówki w zegarze ok bo go wyjąłem i sprawdziłem kontrolki podając prąd na każdy pin z osobna. Podobno część kontrolek działa po załączeniu zespołu żniwnego (ale tak tylko słyszałem) jednak takie kontrolki jak ładowanie i ciśnienie oleju powinno się palić po przekręceniu zapłonu. Może ktoś ma pomysł gdzie szukać problemu?
    • Przez zbych1500
      Witam 
      Mam problem z silnikiem w kombajnie Deutz Fahr 4065 hts .( Silnik BF 6L 913 CT)
      Mianowicie chodzi o pracę silnika  który objawia się tym iż w trakcie koszenia gdy kombajn podjeżdża pod wzniesienie to obroty silnika zmniejszają się samoczynnie co za tym idzie również obroty młocarni na zegarze ,i jest to również słyszalne z kabiny a przy zjeździe z wzniesienia silnik dostaje strasznej mocy aż wszystko się trzęsie ,zaznaczę że silnik pracuje tak przy koszeniu jak j również podczas przejazdu z pola na pole .
      Proszę o pomoc w fachowym  rozwiązaniu problemu moi drodzy .
      Z góry dziękuje 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj