PSTK

John Deere 6930 Premium potrzebne porady przedzakupowe

Polecane posty

PSTK    9

Witam, nie ukrywam, że jestem świeży na forum. W niedalekiej przyszłości będę się rozglądał za zmianą ciągnika na nieco większy i świeższy.

Wybór raczej pada na John deere'a 6930 Premium(czy taki 6630 Premium różni się czymś jeszcze oprócz mocy?), skrzynia najlepiej AutoQuad+ (nie myślę nawet o AutoPower, a do Powershift nie jestem przekonany). Panowie, na co zwrócić uwagę przy potencjalnych oględzinach? Jaki przebieg powinien już odstraszać? Czy wersji z common rail'em mam się obawiać i kierować się w stronę tradycyjnej pompy? No i jak z awaryjnością? Zasłyszałem o częstym wydmuchiwaniu uszczelki pod głowicą.

Będzie on służył jako główny ciągnik, gdyż poprzednik można powiedzieć, że powoli już kuca

Potrzebuję opinii osób, które zjadły zęby na tych jelonkach.

Posiadam areał 70ha, można powiedzieć, że 50/50 łąki i orne. 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Wybrałbym wersję comfort a nie premium, w comforcie silnik nie jest tak spieprzony krótko mówiac, mniej elektroniki chyba że na moc potrzebujesz zaworów scv i innych udogodnień, układ wtryskowy w jest do bani w jd(wymiana wtrysków po 6tys godzin to jest kpina), skrzyń PowerShift w ogóle w nich nie było dostępnych, uszczelki pod głowicą to raczej większość już ma wymieniona, do sprawdzenia łozyska w zwolnicach tylnych i reszta podstawowych rzeczy,poza tym to twarde ciągniki.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PSTK    9

W comforcie występuje TLS? Zależy mi również na Auto Quadzie i przednim tuzie, ciężko będzie znaleźć? 

Z powershiftem mogłem pomylić 7810, tam go chyba widziałem 

Edytowano przez PSTK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Tls był możliwy tak jak tuz a auto quad chyba nie bo zmiana auto polbiegów była programowana z command centera którego w comforcie brak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Jest jednak też minus taki, że w comforcie ani nie odczytasz błędów bez advaisora ani nie skalibrujesz skrzyni bez niego, praktycznie nie zrobisz nic. Układ wtryskowy jak w każdej xx30 jest z gównolitu, tak pompa jak i wtryski, bez znaczenia czy to premium czy comfort. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PSTK    9

No dobrze, a jak wygląda sprawa w serii 6x20, jest różnica w układzie wtryskowym? Comfort i Premium? Może w tę stronę się kierować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Ciekawe jest to, że układy wtryskowe CR w xx20 sie tak nie sypią jak w xx30 i nowszych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    53

Te wtryski nie lubią długiego postoju,siarka w paliwie powoduje że układ paliwowy koroduje,najlepiej lać B0 i często jeździc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Może ale to i tak dziadostwo, kto w innych ciągnikach myśli wymieniać wtryski po takich małych przebiegach ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    53

Sąsiad w tym roku w nh t7 przebieg 4100mtg robił wtryski i pompę,oglądałem to wszędzie rdza w układzie .Ciągnik stoi dużo na dworzu i pewnie dużo wilgoci skrapla się w zbiorniku,potem woda zalega na spodzie baku i tam namnażają grzyby które są destrukcyjne dla układu paliwowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Unexpected    246
Dnia 31.08.2023 o 10:28, JD1052 napisał:

6020pr na commonrailu a zwykle miały normalna pompę i wtryski

A czy nie przypadkiem tylko z pierwszych roczników( bez wzgledu czy premium) miały zwykłą pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    53

6020 S od roku produkcji 2003,pierwsze lata produkcji  2001,2002 nie miały cr

Edytowano przez thomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    82

A jak wygląda porównanie komfortu  w kabinie 6930 vs 6920? Jest jakaś różnica między tymi modelami jeśli chodzi o kabinę, wyciszenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Omniq
      Witam,
      Posiadam instrukcję serwisową do JD 7430 i 7530 Premium. Instrukcja w języku angielskim w formacie PDF, nie skan książek tylko porządny pdf. Mogę się podzielić gdyby ktoś potrzebował
       

    • Przez Johny7430
      Witam, mam problem z ciągnikiem JD 7430 po wyskoczeniu komunikatu ecu 84.31 "ograniczona prędkość drogowa" traktor przestaje jechać po usunięciu komunikatu traktor pracuje dalej lecz po kilku minutach jest to samo. Proszę o pomoc.
    • Przez ejczbio
      Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?
      Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?
    • Przez dawwro03
      Wita mam problem z tls-em w john deere 6430. Dokładnie chodzi  o to że po odpaleniu traktora gdy oś chce wrócić do swojej wysokości nie podnosi płynnie tylko szarpie ( jest ustawione na auto), ale da się sterować wszystkimi jej funkcjami ( auto, max, manual). Jednak po jakimś czasie wyskoczy błąd- TSC 523976.04 i wtedy nie da się ustawiać między tymi funkcjami. Gdy traktor się zgasi i odpali na nowo wszystko jest znowu ok ( oprócz szarpania tlsem) ale błąd za chwilę znów wyskoczy i nic nie da się ustawić. Traktor mam od niedawna więc nie za bardzo wiem od czego mam zacząć szukać dla tego piszę tu. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.


    • Przez dawwro03
      Witam mam problem w ciągniku john deere 6430 premium z tlsem. Dokładnie chodzi o to że zaraz po odpaleniu ciągniku gdy oś ustawia się do swojego poziomu( jest ustawione na auto) nie podnosi płynnie ale mocno szarpie ale da się przełączać między funkcjami( auto, max, manual) i na wszystko reaguje ale zawsze szarpie. po jakimś czasie wyskakuje błąd ( TSC 523976.04) i już nie da się nic zrobić to znaczy przełączać miedzy tymi funkcjami. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu traktora wszystko jest ok oprócz szarpania, ale po jakimś czasie znów to samo. Traktor mam od nie dawna więc nie za bardzo wiem co by mogło być problemem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. 

      20240308_170545[1].heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj