Skocz do zawartości
ejczbio

Jak wyłączyć przedni napęd podczas wciskania hamulca?

Polecane posty

ejczbio    24

Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?

Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    492

Też nie wiem w czym to przeszkadza. Zimą czy na luźnej nawierzchni nawet poniżej 10 km/h się przyda. Sprawny eletryk napewno dorobi przełącznik on off. Tylko po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    827

Zgadzam się z @ejczbio. Przy puszczaniu hamulców na skręconych kołach na maxa czuć nieprzyjemne lekkie szarpnięcie przednimi kołami przy rozłączaniu napędu. Nie mówię że ta funkcja nie jest potrzebna bo przydaje się ale również chciałbym to zrobić jak kolega wyżej na jakiś przełącznik

Przy normalnych pracach polowych tego się nie zauważa ale przy manewrowaniu z ładowaczem na niskich prędkościach w małych pomieszczeniach czuć jak się napęd rozłącza przy puszczaniu hamulców. Wtedy najczęściej włączam napęd i niech będzie włączony cały czas

Jest sposób na to bo po rozłączeniu hamulców i przy hamowaniu jednym napęd nie włącza się ale hamowanie na jedno koło nie jest przyjemne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Też nigdy tego nie zauważyłem w swojm mf ie. Zastanawiam się co to może powodować. Czy jakieś naprężenia w układzie napędowym w chwili wciskania pedału hamulca? Czy jakiś luz w przedniej osi/układzie napędowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Naprężenia są powodowane tym że przy skręcie przednie koła mają większy promień ( dłuższa droga do pokonania) a tylne mniejszy i gdzieś ta różnica się musi rozejść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Zgoda. Ale trzeba by było przyjąć, że skręcasz z wciśniętym hamulcem. Też o tym myślałem. Ale jeśli jedziesz skręcając z napędem tylnej osi bez hamowania. Napęd przedni nie pracuje więc z tym związanych naprężeń nie powinno być. Jadąc wolno naciskasz hamulec powiedzmy na końcu łuku. Więc dużo drogi z wciśniętym hamulcem/włączonym napędem nie przejeżdżasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    24

W zasadzie danielhaker wyjaśnił o co chodzi, i nie jest to denerwujące zapalanie się lampki :lol:

Z włączonym napędem promień skrętu jest większy tak? No wiec przy wyłączeniu napędu przy skręconych kołach promień skrętu się zmniejsza, opory które powodują zwiększenie promienia skrętu ustępują, więc gdzieś na przekładniach to się odbija, i wtedy jest szarpnięcie. Nie wiem jak to Wam wytłumaczyć. W innych markach wciśnięcie hamulca też włącza przedni napęd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Moja valtra ma, pamiętam że jak ja kupowałem to zastanawiałem sie nad osią amortzowana i wtedy sprzedawca mówił cos że w tej amortyzowanej osi jest w jakiś inny sposób załączany napęd tylko nie pamietam o co to chodziło moze ktos inny wie, bo to możer miec jakies znaczenie, ten sposób załączania napedu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    24

Dobra pany, nie ma co się zastanawiać dlaczego tak się dzieje, bo tak sie dzieje i już :) Trzeba coś wymyślić aby można było to dziadostwo wyłączyć na jakiś czas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Odłącz czujnik STOP przy pedałach (jak tam jest) jesli po tym naped sie nie będzie włączać to wtedy zładować pod ten czujnik przełącznik i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Dokładnie tak jak mówi janusz, tylko nie wiem czy czasem czujnik od przedniego i stopu nie jest wspólny. Wstawienie takiego włącznika spowodowało by nie zapalanie się świateł stopu ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

@ejczbio nie wiem czy dobrze zrozumiałes to co napisał @danielhaker. On napisał, że po to aby uniknąc tego zjawiska jeździ z włączonym napędem podczas manewrowania. Przy jeździe z wyłączonym napędem nie działa on. Więc jak mogą powstać naprężenia na zakręcie? Chyba, że skręcasz trzymając pedał hamulca.

Co do samego wyłącznika tak jak wyżej napisano. Trzeba dorobić rozłączanie czujnika przy pedale i problem z głowy. Pamiętac tylko trzeba aby to włączać kiedy trzeba. Nie wiem czy jest jeden czujnik czy dwa. Napędu i stop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Napęd i stop ma osobny czujnik jesli już tak jest, ale istnieje możliwość że czujnik jest gdzies wbudowany w skrzynie i załącza sie gdy koło tylne zaczyna hamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    24

Hubertuss naprężenia na zakręcie działają podczas np ustawiania palet, lub zwożenia bel żeby podjechać gdzieś precyzyjnie ja np. zawsze trzymam na półsprzęgle i na hamulcu, bo jak inaczej podjechać na centymetry? i wtedy to wszystko działa jak opisałem wyżej. CO do zamontowania włącznika to ja wiem, zakładając ten temat bardziej chodziło mi o to, ze może wypowie się jakiś spec od JD i powie co jak i gdzie możnaby zamontować.... Czujnik raczej jest przy pedałach hamulca, tylko nie wiem jak to wszystko zareaguje, bo może być tak, że jak odłącze coś to napęd będzie włączony cały czas. Tak jak przy spalonym bezpieczniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    827

@ejczbio nie wiem czy dobrze zrozumiałes to co napisał @danielhaker. On napisał, że po to aby uniknąc tego zjawiska jeździ z włączonym napędem podczas manewrowania. Przy jeździe z wyłączonym napędem nie działa on. Więc jak mogą powstać naprężenia na zakręcie? Chyba, że skręcasz trzymając pedał hamulca.

Co do samego wyłącznika tak jak wyżej napisano. Trzeba dorobić rozłączanie czujnika przy pedale i problem z głowy. Pamiętac tylko trzeba aby to włączać kiedy trzeba. Nie wiem czy jest jeden czujnik czy dwa. Napędu i stop.

Tak, w ciasnych pomieszczeniach wolę włączyć przedni napęd, ponieważ przy najniższym biegu dosuwając paletę na centymetry trzymam go lekko na hamulcu i jadę na półsprzęgle. I ja, i @ejczbio mówimy o sytuacji gdy dojeżdżamy na łuku na wciśniętym lekko hamulcu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    24

Hahaha kuźwa ktoś był szybszy i do tego kasę trzepie:D Rewelka jaro, tylko cena nie rewelka :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

A co niektórym wydawało sie to takie proste, jak wpiąć wyłącznik w odpowiednie miejsce :D. W Reno Ares jest dokładnie tak samo, jeszcze co zauważyłem to że jak ciągnik stoi to naciśnięcie hamulca włącza stop a napęd nie, dodatkowo w Aresie napęd rozłącza się automatycznie po przekroczeniu 15 km/h, nie wiem jak jest w JD, co sugeruje że nie steruje tym prosty czujnik włącz/wyłącz. Ostatnio widziałem w Zetor Forterra hamulec tarczowy na wale napędowym, tego to już w ogóle nie pominie.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Sterowanie napędem odbywa się za pomocą sterownika/komputera. W większych i droższych ciągnikach to normalka. Nie wiem jak jest w tej serii jd. Możliwe, że podobnie dlatego instalację trzeba by obejżeć.

Wyjścia są dwa jeśli jest to proste sterowanie przy pomocy czujnika przy pedale i może jeszcze przekaźnika. Odłączenie/wyłącznik czujnika pomoże. Jeśli jest sterowanie przez ucu. Umieszczenie wyłącznika nawet za czujnikiem przy pedale może spowodować wywalanie błędó na kompie.

Forterra ma tarczę na wale. Hamowanie przedniej osi aktywowane jest hydraulicznie przez cięgła/dźwignie przy tylnych cylinderkach. Najpiewrw hamuje tył. Potem uruchamiany jest przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Wczoraj przy załadunku zborza zwróciłem na te szarpnięcia uwage (wcześniej tego nie zauwarzałem) i musze sie przyznać że w valtrze też jest to odczywalne. narazie pozostaje kręcić w ciasnych pomieszczeniach na włączonym napędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Daniel43
      Witam. Mam problem ze swoim agrotronem konkretnie z przednim napędem. Chodzi o to, że jak ma lekko (śnieg, błoto) działa dobrze, ale na twardym podłożu przód nie kręci tylko sam tył tak jak by chciał ale nie może. Nie wiem czy coś z prądem, hydrauliką czy czymś innym?? A i również blokada nie załącza na wszystkie 4 koła. Proszę o pomoc.
    • Przez saaQ
      mam maly problem kupilem ciagnik hurliman(to samo co same antares lub lamborghini)sprawdzialem naprawde wszystkie dzwignie przyciski itp a przedni tuz ani drgnie wiem tylko ze jest sprawny. Jesli ktos ma taki lub podobny bylbym wdzieczny za pomoc.
    • Przez Maciek1091
      Cześć! Czy ma ktoś w swoich zbiorach taką część? A może ktoś wie gdzie mógłby dostać coś takiego... Jest to tryb napędzający zewnętrzny wirnik

    • Przez Cheesburger
      Cześć.
      Mam taki problem ze cięzko wyłączyć napęd. Włącza sie pieknie a pozniej zaczyna sie szarpanie.
      Troche do przodu troche do tyłu, przedłużka na wajche i po 50 próbie się wyłaczy.
      Pisali gdzie tutaj ze leja olejem albo psikają wd40 to miejsce gdzie wchodzi wajcha i pomaga.
      No u mnie niestety nie.
       
      Stad moje pytanie - idzie jakos to poprawic? 
      Mozna rozerbac jakos to gdzie się ten naped załacza?
      Tam gdzie dochodzi drut od wajchy załączania?
      Jest tam jakas kulka czy cos co by mozna wywalic?
      Uzywam tylko napedu na stałe wiec naped pośredni mi nie potrzebny.
       
      Pomozcie albo podzielce sie patentem na to.
    • Przez corrado
      Witam.
       
      Potrzebuję pomocy przy wyborze przyczepy objętościowej, oś typu tandem  z tym że ma być z napędem. Macie może jakieś doświadczenie w kwestii takiej przyczepy? Mam na oku Kaweco tylko na co zwrócić uwagę przy jej zakupie?   
×