News
ejczbio

Jak wyłączyć przedni napęd podczas wciskania hamulca?

Polecane posty

ejczbio    39

Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?

Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    745

Też nie wiem w czym to przeszkadza. Zimą czy na luźnej nawierzchni nawet poniżej 10 km/h się przyda. Sprawny eletryk napewno dorobi przełącznik on off. Tylko po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    2722

Zgadzam się z @ejczbio. Przy puszczaniu hamulców na skręconych kołach na maxa czuć nieprzyjemne lekkie szarpnięcie przednimi kołami przy rozłączaniu napędu. Nie mówię że ta funkcja nie jest potrzebna bo przydaje się ale również chciałbym to zrobić jak kolega wyżej na jakiś przełącznik

Przy normalnych pracach polowych tego się nie zauważa ale przy manewrowaniu z ładowaczem na niskich prędkościach w małych pomieszczeniach czuć jak się napęd rozłącza przy puszczaniu hamulców. Wtedy najczęściej włączam napęd i niech będzie włączony cały czas

Jest sposób na to bo po rozłączeniu hamulców i przy hamowaniu jednym napęd nie włącza się ale hamowanie na jedno koło nie jest przyjemne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    745

Też nigdy tego nie zauważyłem w swojm mf ie. Zastanawiam się co to może powodować. Czy jakieś naprężenia w układzie napędowym w chwili wciskania pedału hamulca? Czy jakiś luz w przedniej osi/układzie napędowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    156

Naprężenia są powodowane tym że przy skręcie przednie koła mają większy promień ( dłuższa droga do pokonania) a tylne mniejszy i gdzieś ta różnica się musi rozejść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    745

Zgoda. Ale trzeba by było przyjąć, że skręcasz z wciśniętym hamulcem. Też o tym myślałem. Ale jeśli jedziesz skręcając z napędem tylnej osi bez hamowania. Napęd przedni nie pracuje więc z tym związanych naprężeń nie powinno być. Jadąc wolno naciskasz hamulec powiedzmy na końcu łuku. Więc dużo drogi z wciśniętym hamulcem/włączonym napędem nie przejeżdżasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    39

W zasadzie danielhaker wyjaśnił o co chodzi, i nie jest to denerwujące zapalanie się lampki :lol:

Z włączonym napędem promień skrętu jest większy tak? No wiec przy wyłączeniu napędu przy skręconych kołach promień skrętu się zmniejsza, opory które powodują zwiększenie promienia skrętu ustępują, więc gdzieś na przekładniach to się odbija, i wtedy jest szarpnięcie. Nie wiem jak to Wam wytłumaczyć. W innych markach wciśnięcie hamulca też włącza przedni napęd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

Moja valtra ma, pamiętam że jak ja kupowałem to zastanawiałem sie nad osią amortzowana i wtedy sprzedawca mówił cos że w tej amortyzowanej osi jest w jakiś inny sposób załączany napęd tylko nie pamietam o co to chodziło moze ktos inny wie, bo to możer miec jakies znaczenie, ten sposób załączania napedu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    39

Dobra pany, nie ma co się zastanawiać dlaczego tak się dzieje, bo tak sie dzieje i już :) Trzeba coś wymyślić aby można było to dziadostwo wyłączyć na jakiś czas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

Odłącz czujnik STOP przy pedałach (jak tam jest) jesli po tym naped sie nie będzie włączać to wtedy zładować pod ten czujnik przełącznik i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Dokładnie tak jak mówi janusz, tylko nie wiem czy czasem czujnik od przedniego i stopu nie jest wspólny. Wstawienie takiego włącznika spowodowało by nie zapalanie się świateł stopu ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    745

@ejczbio nie wiem czy dobrze zrozumiałes to co napisał @danielhaker. On napisał, że po to aby uniknąc tego zjawiska jeździ z włączonym napędem podczas manewrowania. Przy jeździe z wyłączonym napędem nie działa on. Więc jak mogą powstać naprężenia na zakręcie? Chyba, że skręcasz trzymając pedał hamulca.

Co do samego wyłącznika tak jak wyżej napisano. Trzeba dorobić rozłączanie czujnika przy pedale i problem z głowy. Pamiętac tylko trzeba aby to włączać kiedy trzeba. Nie wiem czy jest jeden czujnik czy dwa. Napędu i stop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    36

Napęd i stop ma osobny czujnik jesli już tak jest, ale istnieje możliwość że czujnik jest gdzies wbudowany w skrzynie i załącza sie gdy koło tylne zaczyna hamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    39

Hubertuss naprężenia na zakręcie działają podczas np ustawiania palet, lub zwożenia bel żeby podjechać gdzieś precyzyjnie ja np. zawsze trzymam na półsprzęgle i na hamulcu, bo jak inaczej podjechać na centymetry? i wtedy to wszystko działa jak opisałem wyżej. CO do zamontowania włącznika to ja wiem, zakładając ten temat bardziej chodziło mi o to, ze może wypowie się jakiś spec od JD i powie co jak i gdzie możnaby zamontować.... Czujnik raczej jest przy pedałach hamulca, tylko nie wiem jak to wszystko zareaguje, bo może być tak, że jak odłącze coś to napęd będzie włączony cały czas. Tak jak przy spalonym bezpieczniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    2722

@ejczbio nie wiem czy dobrze zrozumiałes to co napisał @danielhaker. On napisał, że po to aby uniknąc tego zjawiska jeździ z włączonym napędem podczas manewrowania. Przy jeździe z wyłączonym napędem nie działa on. Więc jak mogą powstać naprężenia na zakręcie? Chyba, że skręcasz trzymając pedał hamulca.

Co do samego wyłącznika tak jak wyżej napisano. Trzeba dorobić rozłączanie czujnika przy pedale i problem z głowy. Pamiętac tylko trzeba aby to włączać kiedy trzeba. Nie wiem czy jest jeden czujnik czy dwa. Napędu i stop.

Tak, w ciasnych pomieszczeniach wolę włączyć przedni napęd, ponieważ przy najniższym biegu dosuwając paletę na centymetry trzymam go lekko na hamulcu i jadę na półsprzęgle. I ja, i @ejczbio mówimy o sytuacji gdy dojeżdżamy na łuku na wciśniętym lekko hamulcu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    39

Hahaha kuźwa ktoś był szybszy i do tego kasę trzepie:D Rewelka jaro, tylko cena nie rewelka :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    156

A co niektórym wydawało sie to takie proste, jak wpiąć wyłącznik w odpowiednie miejsce :D. W Reno Ares jest dokładnie tak samo, jeszcze co zauważyłem to że jak ciągnik stoi to naciśnięcie hamulca włącza stop a napęd nie, dodatkowo w Aresie napęd rozłącza się automatycznie po przekroczeniu 15 km/h, nie wiem jak jest w JD, co sugeruje że nie steruje tym prosty czujnik włącz/wyłącz. Ostatnio widziałem w Zetor Forterra hamulec tarczowy na wale napędowym, tego to już w ogóle nie pominie.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    745

Sterowanie napędem odbywa się za pomocą sterownika/komputera. W większych i droższych ciągnikach to normalka. Nie wiem jak jest w tej serii jd. Możliwe, że podobnie dlatego instalację trzeba by obejżeć.

Wyjścia są dwa jeśli jest to proste sterowanie przy pomocy czujnika przy pedale i może jeszcze przekaźnika. Odłączenie/wyłącznik czujnika pomoże. Jeśli jest sterowanie przez ucu. Umieszczenie wyłącznika nawet za czujnikiem przy pedale może spowodować wywalanie błędó na kompie.

Forterra ma tarczę na wale. Hamowanie przedniej osi aktywowane jest hydraulicznie przez cięgła/dźwignie przy tylnych cylinderkach. Najpiewrw hamuje tył. Potem uruchamiany jest przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

Wczoraj przy załadunku zborza zwróciłem na te szarpnięcia uwage (wcześniej tego nie zauwarzałem) i musze sie przyznać że w valtrze też jest to odczywalne. narazie pozostaje kręcić w ciasnych pomieszczeniach na włączonym napędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez arkadian12
      Witam
      Proszę o podpowiedź. Mianowicie chcę wymienić uszczelniacz w przednim napędzie na wałku. Jest tam nakrętka na klucz 55mm. Według instrukcji odnośnie części powinno się ją dać wykręcić, na schemacie nie widzę żadnych dodatkowych zabezpieczeń, jednak próbując ją odkręcić nie che ruszyć. Proszę o podpowiedź  dla pewności jaki jest tam gwint - lewy czy prawy, czy mam próbować aż do skutku. Na rysunku jest to ta nakrętka numer 2 a ja chcę wymienić uszczelniacz numer 3. Kolejne pytanie rozumie, że tą nakrętką mogę zniwelować luz na tym wału, są tam na schemacie dwa łożyska stożkowe i dokręcając likwiduje luz? Wałek ma trochę luzu jak go ruszam.
      Pozdrawiam
      Arek
      getPDFAttachment.pdf

    • Przez Janek7
      Mam problem z zetorem 7745.Podczas jazdy nagle gaśnie więcej nie chce odpalić trzeba podpompować i wtedy odpali.Co może być przyczyną?
       
    • Przez ghanew
      Witam. Chciałbym uzyskać opinie na temat Renault ceres 345x 2003rok i pytanie jak sie załącza przedni napęd 
    • Przez BartomiejSkrczyski
      Gdzie kupię? Na forum piszą że po 600-800zł. Ja znalazłem tylko za prawie 3tyś.
    • Przez artur04c
      Witam, potrzebuję przedni napęd lub układ planetarny przedniego napędu ewentualnie krótszą pochwę napędu (lewą) jak się nie znajdzie to chociaż 3x satelity i rozdzielacz hydrauliczny na 3 sekcje, najlepiej warmińsko-mazurskie, ewentualnie poza jak się nie znajdzie. W razie pytań proszę o pisanie pod tym postem lub pv. Pozdrawiam. 
      ps. co do rozdzielacza to mam pytanie, otóż czy w garażowych warunkach da radę samemu wymienić uszczelniacze? Ponieważ mam 2 sekcyjny i cieknie i został zakupiony 3 sekcyjny i tak samo się z niego cieknie. Nie z każdej sekcji, ale cieknie, Chciałem do 2 dołożyć 3 z 2 rozdzielacza, ale jest inny typ i nie pasuje. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj