Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, zajrzalem do filtra i kolektora powietrza. Olej dolewalem w zime do miski i juz zostalo polowe, kolektor zaolejony wiec mozliwe ze to ten olej robi robote w tlumiku. Dlaczego tak zasysa ten olej? Jak mozna temu zaradzic? Najbardziej "ciagnie" do glowicy od kabiny (czyli tej najdalszej od filtra)- tam tez jest najmniejsze cisnienie 22bary. 

@Grab12 @Bogdan_ja @Desperado

IMG_20230610_144510.jpg

IMG_20230610_143905.jpg

IMG_20230610_143916.jpg

Opublikowano

Ciśnienie spreżania 22 bary to bardzo mało. Spadek ciśnienia o 20% poniżej nominału jest jeszcze dopuszczalny do użytkowania ale Twój wynik to wskazuje na konieczność naprawy. Na słowo mi nie musisz wierzyć, masz foty ze starych instrukcji napraw.

0wiIM6UWNjXJ0tWoDQNyV5sujcDEltTHk1MExE0ZuyemNYMqpvqtZTw0zCHPhjE4G65dsl5J7RELq_64PF55wU9mi5wSDxkS2sCwrBBF1MC7iIDuwrl_-RYun9uKmNkhkeArBMa8gaCQ7btQC8JrtNo0vX_v-8Mtm_NY19trknbCkuz_wJ5u87obA7BLjk_1GJvmtG6whK3eDPiui5_tefjHxzyxi2eEmRLXI7yCiRlyqNut5epAKG9EvFwwD-ebCNyhLTFF-3iA9XL1qpSYUv80h4nxOKTYWkZKH3qy2XkYeq0VJCFsMtnVenHjxyjTE9RBnD1JSQhy1HzYPbBZBJizpRKRpwzkcg9e--00WZ4I0Mjsw45FnZ2Zv__mYJ78-giAEuCH_fPrJ6wIqCVpKH8zMvnuqjJY9CY4DgvK5RNFylp2OLBOgckd-HgfbBSifAZ0tMYjPLW3RDCn7VQjxyZ585VW_s0wwKOOHvbpUsX5Evb0Sp1--S5uWTM-NuoGF-9bphOyys6eOG2wWGYJlxUPhWcxop8xhDCxpwU5pMJoOIYZvLVSaXbaBNIeGLHgabE4HfQABmKyQHqDuDvjf_8PJVzR5tLeFLYjEPS1ZQpPUESNC5_kfW2AKU8CDomrwKHckfBZtZ5eb_cwNBT6YIzUKgq8u48hczi7jFuRVa3Nb8iNLniyBcP_wIfXzBi8aSjkm9ZCPrxB7uHXw999OIkdu8zu-hy8TJvoKMAb2fQISL4ERrld-yGiISG9OcXCc1ykfO08o8bdzmaLy1ShmdxTrqE-PAptbUm_IQkehG1nm9UsSncJ8UG9KUk9QMMZFT-KbnjMFzqforXmSh1Lu5CBaBEFKERJNxmZOaexLPBisNrm5yzHmecSXqwrShVlnhRgUUJaJWsKR28mmgNLMbeYZuZ5c4QDZABuaeBJnP9C=w1249-h937-s-no?authuser=0

 

 

Opublikowano (edytowane)

Mokre filtry są trochę upierdliwe ale bardzo dobrze filtrują zanieczyszczenia bardzo ważne jest połączenie z tym kolankiem i odejściem z sprężarki jak jest nieszczelne to szybko silnik zarzyna piach i inne zanieczyszczenia. olej lejesz oczywiście do wytłoczenia nie więcej. Myśle że olej cieknie ci po prowadnicach zaworowych po prostu zużyły się i tyle a i tak jak kolega wyżej pisze może spróbować zamontować suchy filtr i zaobserwować co się będzie działo ale remont sam wiesz pewnie cię nie minie a przy remoncie najważniejsza weryfikacja części pomiary i co się da regeneracja bo dzisiejsze cześci to loteria

Edytowane przez Grab12
Opublikowano
6 minut temu, Pigmei napisał:

Ciśnienie spreżania 22 bary to bardzo mało. Spadek ciśnienia o 20% poniżej nominału jest jeszcze dopuszczalny do użytkowania ale Twój wynik to wskazuje na konieczność naprawy. Na słowo mi nie musisz wierzyć, masz foty ze starych instrukcji napraw.

0wiIM6UWNjXJ0tWoDQNyV5sujcDEltTHk1MExE0ZuyemNYMqpvqtZTw0zCHPhjE4G65dsl5J7RELq_64PF55wU9mi5wSDxkS2sCwrBBF1MC7iIDuwrl_-RYun9uKmNkhkeArBMa8gaCQ7btQC8JrtNo0vX_v-8Mtm_NY19trknbCkuz_wJ5u87obA7BLjk_1GJvmtG6whK3eDPiui5_tefjHxzyxi2eEmRLXI7yCiRlyqNut5epAKG9EvFwwD-ebCNyhLTFF-3iA9XL1qpSYUv80h4nxOKTYWkZKH3qy2XkYeq0VJCFsMtnVenHjxyjTE9RBnD1JSQhy1HzYPbBZBJizpRKRpwzkcg9e--00WZ4I0Mjsw45FnZ2Zv__mYJ78-giAEuCH_fPrJ6wIqCVpKH8zMvnuqjJY9CY4DgvK5RNFylp2OLBOgckd-HgfbBSifAZ0tMYjPLW3RDCn7VQjxyZ585VW_s0wwKOOHvbpUsX5Evb0Sp1--S5uWTM-NuoGF-9bphOyys6eOG2wWGYJlxUPhWcxop8xhDCxpwU5pMJoOIYZvLVSaXbaBNIeGLHgabE4HfQABmKyQHqDuDvjf_8PJVzR5tLeFLYjEPS1ZQpPUESNC5_kfW2AKU8CDomrwKHckfBZtZ5eb_cwNBT6YIzUKgq8u48hczi7jFuRVa3Nb8iNLniyBcP_wIfXzBi8aSjkm9ZCPrxB7uHXw999OIkdu8zu-hy8TJvoKMAb2fQISL4ERrld-yGiISG9OcXCc1ykfO08o8bdzmaLy1ShmdxTrqE-PAptbUm_IQkehG1nm9UsSncJ8UG9KUk9QMMZFT-KbnjMFzqforXmSh1Lu5CBaBEFKERJNxmZOaexLPBisNrm5yzHmecSXqwrShVlnhRgUUJaJWsKR28mmgNLMbeYZuZ5c4QDZABuaeBJnP9C=w1249-h937-s-no?authuser=0

 

 

Tak wiem ze jest male, po sezonie bedzie grana kapitalka.

Opublikowano (edytowane)

Czyli się nie myliłem że silnik do remontu, to że porywa olej z filtra to coś z rozrządem nie tak, z zaworami, złym ustawieniem, że porywa olej na ssaniu z filtra. Ale jak najbardziej w kolektorze może to być ten niespalony olej z filtra, silnik może być wyrąbany, jednak z filtra oleju normalnie nie powinien zabierać.

2 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

Widać dobre ssanie jest

Palnął Ćwirek        :P   Rysiek Ty jak coś powiesz to klękajcie narody, to pewnie w tych nowych dlatego suchy filtr zakładają, bo olej im wypijały, taaaaakie ssanie  mają.   xD

Edytowane przez Desperado
Opublikowano

Dolalem oleju silnikowego do filtra- wszedl rowny 1L. Po tym z komina niemilosiernie wali bialym dymem. Co ciekawe zmienilem tlumik z nowego - warynskiego na stary (byl jakis najtanszy). I ku mojemu zdziwieniu cisnienie oleju spadlo z 3-4 bar( jest foto we wczesniejszym poscie gdzies) do 1-1,5bar(foto). Na wolnych obrotach to w ogole ponizej 1bara.  Silnik rozgrzany. Mozliwe ze ten tlumik od warynskiego trzymal takie cisnienie w silniku? No i dodatkowo maź nie leci juz wszystkimi otworami na starym tlumiku. Dziwny ten ciagnik. 

IMG_20230610_185957.jpg

IMG_20230610_190029.jpg

Warynski

IMG_20230610_190018.jpg

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

No gdzie tłumik ma wpływ na ciśnienie oleju. Jak olej leci tylko z jednej głowicy, to trzeba zdjąć tę głowicę i przyjrzeć się czy zawory są całe, przez to może być tak niskie ciśnienie na tym cylindrze i zasysa olej z filtra.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano (edytowane)

Dziwne te wskazania manometru od ciśnienia najpierw tak potem tak rzadko kiedy spotkałem się żeby silnik miał 4 ATM przy tych samych obrotach a potem nie miał 1 przy tych samych warunkach nie możliwe żeby tak się zużył chyba że chodził bez smarowania albo ten wskaźnik pokazuje w cały świat. U mnie jak były już głebokie rysy na panewkach i wale to wskazówka drgała od 2 do 4 a na ciepłym prawie zero i oczywiście jakiś fachman podniósł ciśninie zaworu przelewowego podkładkami do 6 ATM co oczywiście jest bezcelowe bo na ciepłym i tak będzie zero. Co do wydechu to wątpie by miał jakiś wpływ jego zadaniem jest tylko niwelować hałas i nie sądze że aż tak blokuje przepływ. Co do głowicy to można ją zrzucić i zobaczyć w razie czego założysz nową uszczelkę i tyle.  zawory sprawdzisz naftą ropą czy benzyną czy nie przeciekają i czy gniazda nie są popękane jakbyś zdjął zabezpieczenia i sprężyny zaworów mógłbyś sprawdzić luz w prowadnicach i tyle.

Edytowane przez Grab12
Opublikowano (edytowane)

Raport z garażu: 

Korzystam z *deszczowych dni i robie polkapitalke ze znanomymi. 

Do tej pory zrobione:

- wymienione tuleje, tloki ,pierscienie

- nowy rozrzad

- glowice po regeneracji ( byly oryginaly ZMU)  jutro wjezdzaja  na miejsce. (140zl/szt)

-wymieniona sprezarka przy okazji

-wal korbowy okazal sie z 2009r(ładny)

- panewki nominal- zostawilem, bo tak mi doradzili jak nie szlifowalem walu

-walek rozrzadu bez skazy, krzywki pomierzone i sa ok

- jutro wjada nowe szklanki i popychacze choc stare byly ok ale juz mialem nowe kupione

- rozrzad skladal jakis  bezbarwny melepeta albo magik, nie mam zdjecia ale zaden znak sie nie pokrywal i to qwa o xxx zebow (wtf?!)

- 0,7l na 3ech

-2x6pak łomży

-2x6pak warki

 

 

* Taki ch*j z tym deszczem, od miesiaca posucha

 

IMG_20230616_165619.jpg

IMG_20230616_213850.jpg

Edytowane przez Celownik07
  • Like 1
Opublikowano

Ja nie mogę jaki syf na silniku,było go zdemontować i wymyć jak wał wyjąłeś.To że miałeś mokry dolot równie dobrzecmogłes pęknięty filtr powietrza.Koła rozrządu jakiej firmy?

Opublikowano
20 godzin temu, Desperado napisał:

O to to to, od razu mówiłem że silnik do remontu, pierścienie nie były popękane albo zapieczone?

Nie nie byly, uszczelniajace mialy szczeliny zamkow poza dopuszczalna wartoscia ( pow. 0,5mm a nawet 0,9mm) a zagarniajace na "piczy wlos" czyli na zyletke wiec ok. Tloki wyrobione od strony sworzni. Głowice po regeneracji sa szczelne- zalewane gniazda nafta ladnie trzymaja. Jutro zalewanie plynami i proba + cisnienie sprezania.

11 godzin temu, Ursusc360polska napisał:

Zestawy naprawcze jakiego producenta założyłeś? 

Kupilem wszysto primy. 300zl/komplet Czytałem ze teraz to oprocz Chełmna ( i złoteckiego?) jest top i trzyma wymiary. Po niedzieli napisze jak to chodzi.

5 godzin temu, Adi96 napisał:

Ja nie mogę jaki syf na silniku,było go zdemontować i wymyć jak wał wyjąłeś.To że miałeś mokry dolot równie dobrzecmogłes pęknięty filtr powietrza.Koła rozrządu jakiej firmy?

Ten silnik pracuje a nie jest na wystawie. Walu nie wymontowywalem - dlatego nazwalem to polkapitalka. Wal okazal sie ładny (z 2009r), panewki nie wydarte.

Kolo walu skropol reszta to zestaw naprawczy z mizara za 5xx zł. (Noname ale ladnie pasuja oprocz walka pompy wtryskowej- dalem stara bo nowa trzebabylo duzo szlifowac). Filtr powietrza nie byl pekniety. 

IMG_20230617_120508.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v