Celownik07

C360 czarna maź w kolektorze wydechowym itłumiku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
samtech84    101
17 minut temu, Desperado napisał:

Co ty pieprzysz, w każdym ciągniku to było od zawsze, nawet zakłady naprawcze typu Słupsk zakładały podkładki miedziane i jest nadal zakłdane, w katalogu nie ma fakt, ale podkładka praktycznie nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, zaraz ktoś napisze że ciśnienie w oponach za niskie od strony tłumika i wali paliwem w kolektor.   xD

Jak masz płaską powierzchnię styku, owszem podkładka obowiązkowa, natomiast na stożku absolutnie się nie daje.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2994
15 minut temu, JD1052 napisał:

Głębokość osadzenia wtryskiwacza nie ma znaczenia? To po co w instrukcjach serwisowych silników wymiary wystawania końcówki z głowicy podaje się do setnych części milimetra?

ma ...dlatego podkładka jest cienka i powinna być tylko jedna ...Nie przesadzaj tu z setnymi w tym ciągniku 🤷‍♂️

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4111
10 minut temu, samtech84 napisał:

Jak masz płaską powierzchnię styku, owszem podkładka obowiązkowa, natomiast na stożku absolutnie się nie daje.

Się lepiej martw o grubość uszczelek pod głowice, bo robią jak komu czapka stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

@Desperado Ja kieruję się zasadą, że nie udzielam się tam, gdzie brak mi wiedzy. A tymi podkładkami pod wtryskiwacze w 360 się kompromitujesz.

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4111

Człowieku weź się nie ośmieszaj do reszty, każdy jeden silnik ma założone podkładki pod wtryskiwacze, są normalnie w sprzedaży i zawsze były, były nawet wtedy gdy ty wchodziłeś pod szafę na stojąco, więc co chcesz mi tu udowadniać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4111

Chyba u ciebie w twoim klamocie. Jeszcze powiedz że to jest przyczyną plucia paliwem w kolektor, o ile to jest w ogóle paliwo a nie wyrąbany silnik który pluje już olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Ja akurat 360 nie mam, ale nie jeden silnik od 360 zrobiłem i nigdy podkładek nie dawałem, bo się ich tam nie daje. A pluje paliwem jak jest kijowe spalanie, przyczyn może być kilka, jak końcówka za mało wystaje również może po części to powodować, ale zazwyczaj objawia się to zwiększonym zadymieniem.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    72
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, JD1052 napisał:

Głębokość osadzenia wtryskiwacza nie ma znaczenia? To po co w instrukcjach serwisowych silników wymiary wystawania końcówki z głowicy podaje się do setnych części milimetra?

Oczywiście masz rację ale  nie ma co uszczęśliwiać ludzi na siłe sam zakładam miedziane że względów budżetowych bo nie chce mi się wymieniać gniazd i nakrętek a prawie zawsze w tych trupach wszystko jest zużyte a to że dymi to tak musi być itd. termostat niepotrzebny i inne bzdety do których przywykłem co ludzie wypisują tu jest Polska tu się drutuje :) zrobi pompę i mu przejdzie jeśli końcówki były dobrze zrobione i ustawi kąt wtrysku jak książka pisze

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653

poczytalem i sproboje dac bez tych podkladek. u mnie gniazda wygladaja na dobre - poczyszcze je tylko czyms na wiertarce. podkladki zamowilem i niech beda w "zanadrzu" ,zauwaze wyciek to zaloze. Jak zawsze i z taka pierdołą muszą byc dwie szkoly mechaników - a najwazniejsze finalnie to ma działać. Dodatkowo sprawdze luzy zaworowe i przed demontazem pompy zobacze z ciekawosci czy miala ustawiony dobry kąt wtrysku dotychczas - jak miala to oznacze sobie punkty na obudowach zeby miec punkt wyjscia , chyba ze po regeneracji to sie zmienia?. Dzięki wszystkim za rady. Odpisze finalnie czy pomoglo czy szukam dalej usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    996

Odkręcałeś kolektor wydechowy żeby było widać z których cylindrów wydobywa się ten czarny kit? Dla pewności sprawdziłbym jeszcze raz te wtryskiwacze u innego majstra jak już będą wykręcone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653

w piatek sie tym zajme bo jestem na wyjezdzie. na sobote jestem umowiony do pompiarza z pompa i wlasnie tymi wtryskami (powiem mu ze robione byly 3-4miesiace temu i niech oceni robote poprzednika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653

pompa + wtryski oddane do regeneracji odbieram w sobotę. Luzy zaworowe wyregulowane - nie bylo tragedii no ale wymiarów 0,2 i 0,3 nie trzymały. przed wymontowaniem pompy sprawdziłem kat wtrysku. wyszło jak na zdjęciu, nie pamiętam kto wcześniej ustawiał ale  jezdzilo sie ok - oprocz tego braku mocy, moglo sie przestawic samo? (w miedzyczasie robione sprzegło). głowice + kolektor wydechowy zaj3bane nagarem że nożem mozna kroić (juz wyczyszczone w miare dostępu).

1684923029004.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    72
Napisano (edytowany)

W 4011  18 stopni przed gmp w c 355 20 stopni przed gmp a w c 360 24 stopnie przed gmp od 18 do 24 stopnie będzie dobrze czym większe wyprzedzenie tym większa moc lepsze odpalanie ale twarda praca czym późniejszy to mięko pracuje ale gorzej odpala jak zimny i słabszy. Teraz dużo zależy czy masz koło zamachowe ze znakami z 4011 c 355 czy c 360

IMG_20230524_185155699.jpg

IMG_20230524_185125053.jpg

IMG_20230524_185136868.jpg

Edytowano przez Grab12
  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653
Napisano (edytowany)

Napisalem w tytule ze c360 ale faktycznie (z dowodu) jest to c355 wiec i kolo raczej takie. W sobote bede zakladal pompe i ustawial kat wtrysku to cos wiecej napisze. 

Ps. W tym przypadku jak na moim zdjeciu to pompe ustawiam do silnika - dobrze rozumiem?

Edytowano przez Celownik07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653

Pompa poskladana. Troche mocy dostal ale to na tym koniec pozytywow. Maź jak wychodzila tak wychodzi- 1cylindrem (patrzac od chlodnicy) . Probowalem ustawic poczatek wtrysku zgodnie ze znakami na kole zamachowym- pompa max do silnika  przesunieta i nawet podfrezowalem te otwory fasolkowe i niestety jeszcze brakuje z 5cm do tych znakow - z rury wali bialy dym jak sie gazuje.  Rozumiem ze teraz trzebaby zobaczyc czy rozrzad dobrze ustawiony? Czy mozliwe ze jak bylo robione sprzedlo to mechanik zle zalozyl ?(wieniec kola tez byl wymieniany). Olej nie ubywa. Specjalnie zalozylem wskaznik cisnienia oleju i pokazuje jak na foto. To wskazanie powinno byc stale podczas jazdy? Bo jak jade i gazuje to pokazuje wyzsze a jak jade wolno to spada ( wtedy jest na tym zielonym polu)

IMG_20230527_130826.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    72
Napisano (edytowany)

Cieśnienie oleju od 1.5 do 5.5  na rozgrzanym silniku jak się mieści w tym zakresie to jest dobrze. U mnie pompa też jest max na silnik ale mieści się akurat w kreskach jedyne wyjście to koło zębate pompy przesunięte o zęba albo sprzegiełko pompy złe jak chcesz zrób zdjęcie kiedy paliwo drgnie na pierwszej sekcji i zdjęcie okienka. Koło wałka rozrządu powinno być kropki do kropek a koło pompy wtryskowej 0 do 0 jak jest inaczej jest źle

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653
Napisano (edytowany)

Zobrazuje to posilkujac sie wczesniejszym zdjeciem bo teraz zapomnialem zrobic- pomaranczowa kreska to co udalo sie uzyskac po podfrezowaniu fasolek- wtedy drga paliwo w kapilarce. Znaki zaznaczylem strzalka. Frezowac jeszcze moze te fasolki? Wczesniej tez byla zle pompa ustawiona (biala kreska) ale widac nikt juz tam nie chcial kombinowac bo pompa byla max na silnik. Mowisz o tym kole pompy (zdj2)?

IMG_20230528_140723.jpg

IMG_20230519_205100.jpg

Edytowano przez Celownik07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    72
Napisano (edytowany)

Na pompie masz sprzegiełko  koło zębate pompy jest pod przednią pokrywą trzeba odjerzać przodem zdjąć chłodnice i odkrécić przednią pokrywę bo coś mi się wydaje że ktoś mógł przestawić o ząbek i wtedy nie da się wyregulować https://m.youtube.com/watch?v=m_sIW-VYE6k&pp=ygUNcmV0cm8gdHJha3Rvcg%3D%3D        https://m.youtube.com/watch?v=Bi__hZJ4rvU&t=676s obejrzyj te dwa filmiki to ci sporo rozjaśni 

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2994
Napisano (edytowany)

da się skoro traktor chodzi ...trza przeciac podwójny frez na sprzęgiełku pompy  i przesunac o ząbek z jednej strony przykładowo od pompy ...Jak ktoś nie potrafi określić w którą stronę to próba raz w jedną raz w druga ...Tu może być tyz zamieniony ten trybik napędowy  pompy na ośce .... bo od c-385 wzrokowo jest taki sam a różnica osadzenia wgzgledem   klina  a frezem podwójnym  jest o jeden ząbek chyba  🤷‍♂️...w sklepach to po zamieniają i jak ktoś nie wie że to trza sprawdzić to potem cyrk ...😜

w c 360 będzie 6 ząbków względem klina a c385  chyba 7 ząbków ....o ile dobrze pamiętam,albo odwrotnie  🤔

Edytowano przez Bogdan_ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    72

No niby można ale to nie fachowe wiem że to sporo roboty a traktor potrzebny pewnie ale czasem warto poświęcić trochę czasu i zrobić jak się należy a przynajmniej sprawdzić co poprzedni naprawiacze odwalili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2994
Napisano (edytowany)

po co rozbierać jak prosty zabieg załatwi sprawę 🤷‍♂️..ktoś coś pomylił albo koła źle oznaczone albo sprzęgiełko zamienione....dochodzenie i rozbieranie to strata czasu 

fachowiec zawsze porównuje ,przykłada stare do nowego i sprawdza takie niby duperele ...dziś potrafią źle oznaczyć koła rozrzadu i sprzedawać to ludziom ...🤷‍♂️

Edytowano przez Bogdan_ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    996

Może po partacku ale można spróbować odkręcić pompę, zdjąć sprzęgiełko i zeszlifować jeden ząbek, złożyć i wtedy ustawić kąt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj