Celownik07

C360 czarna maź w kolektorze wydechowym itłumiku

Polecane posty

Celownik07    664

Panowie, zajrzalem do filtra i kolektora powietrza. Olej dolewalem w zime do miski i juz zostalo polowe, kolektor zaolejony wiec mozliwe ze to ten olej robi robote w tlumiku. Dlaczego tak zasysa ten olej? Jak mozna temu zaradzic? Najbardziej "ciagnie" do glowicy od kabiny (czyli tej najdalszej od filtra)- tam tez jest najmniejsze cisnienie 22bary. 

@Grab12 @Bogdan_ja @Desperado

IMG_20230610_144510.jpg

IMG_20230610_143905.jpg

IMG_20230610_143916.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Ciśnienie spreżania 22 bary to bardzo mało. Spadek ciśnienia o 20% poniżej nominału jest jeszcze dopuszczalny do użytkowania ale Twój wynik to wskazuje na konieczność naprawy. Na słowo mi nie musisz wierzyć, masz foty ze starych instrukcji napraw.

0wiIM6UWNjXJ0tWoDQNyV5sujcDEltTHk1MExE0ZuyemNYMqpvqtZTw0zCHPhjE4G65dsl5J7RELq_64PF55wU9mi5wSDxkS2sCwrBBF1MC7iIDuwrl_-RYun9uKmNkhkeArBMa8gaCQ7btQC8JrtNo0vX_v-8Mtm_NY19trknbCkuz_wJ5u87obA7BLjk_1GJvmtG6whK3eDPiui5_tefjHxzyxi2eEmRLXI7yCiRlyqNut5epAKG9EvFwwD-ebCNyhLTFF-3iA9XL1qpSYUv80h4nxOKTYWkZKH3qy2XkYeq0VJCFsMtnVenHjxyjTE9RBnD1JSQhy1HzYPbBZBJizpRKRpwzkcg9e--00WZ4I0Mjsw45FnZ2Zv__mYJ78-giAEuCH_fPrJ6wIqCVpKH8zMvnuqjJY9CY4DgvK5RNFylp2OLBOgckd-HgfbBSifAZ0tMYjPLW3RDCn7VQjxyZ585VW_s0wwKOOHvbpUsX5Evb0Sp1--S5uWTM-NuoGF-9bphOyys6eOG2wWGYJlxUPhWcxop8xhDCxpwU5pMJoOIYZvLVSaXbaBNIeGLHgabE4HfQABmKyQHqDuDvjf_8PJVzR5tLeFLYjEPS1ZQpPUESNC5_kfW2AKU8CDomrwKHckfBZtZ5eb_cwNBT6YIzUKgq8u48hczi7jFuRVa3Nb8iNLniyBcP_wIfXzBi8aSjkm9ZCPrxB7uHXw999OIkdu8zu-hy8TJvoKMAb2fQISL4ERrld-yGiISG9OcXCc1ykfO08o8bdzmaLy1ShmdxTrqE-PAptbUm_IQkehG1nm9UsSncJ8UG9KUk9QMMZFT-KbnjMFzqforXmSh1Lu5CBaBEFKERJNxmZOaexLPBisNrm5yzHmecSXqwrShVlnhRgUUJaJWsKR28mmgNLMbeYZuZ5c4QDZABuaeBJnP9C=w1249-h937-s-no?authuser=0

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Mokre filtry są trochę upierdliwe ale bardzo dobrze filtrują zanieczyszczenia bardzo ważne jest połączenie z tym kolankiem i odejściem z sprężarki jak jest nieszczelne to szybko silnik zarzyna piach i inne zanieczyszczenia. olej lejesz oczywiście do wytłoczenia nie więcej. Myśle że olej cieknie ci po prowadnicach zaworowych po prostu zużyły się i tyle a i tak jak kolega wyżej pisze może spróbować zamontować suchy filtr i zaobserwować co się będzie działo ale remont sam wiesz pewnie cię nie minie a przy remoncie najważniejsza weryfikacja części pomiary i co się da regeneracja bo dzisiejsze cześci to loteria

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    664
6 minut temu, Pigmei napisał:

Ciśnienie spreżania 22 bary to bardzo mało. Spadek ciśnienia o 20% poniżej nominału jest jeszcze dopuszczalny do użytkowania ale Twój wynik to wskazuje na konieczność naprawy. Na słowo mi nie musisz wierzyć, masz foty ze starych instrukcji napraw.

0wiIM6UWNjXJ0tWoDQNyV5sujcDEltTHk1MExE0ZuyemNYMqpvqtZTw0zCHPhjE4G65dsl5J7RELq_64PF55wU9mi5wSDxkS2sCwrBBF1MC7iIDuwrl_-RYun9uKmNkhkeArBMa8gaCQ7btQC8JrtNo0vX_v-8Mtm_NY19trknbCkuz_wJ5u87obA7BLjk_1GJvmtG6whK3eDPiui5_tefjHxzyxi2eEmRLXI7yCiRlyqNut5epAKG9EvFwwD-ebCNyhLTFF-3iA9XL1qpSYUv80h4nxOKTYWkZKH3qy2XkYeq0VJCFsMtnVenHjxyjTE9RBnD1JSQhy1HzYPbBZBJizpRKRpwzkcg9e--00WZ4I0Mjsw45FnZ2Zv__mYJ78-giAEuCH_fPrJ6wIqCVpKH8zMvnuqjJY9CY4DgvK5RNFylp2OLBOgckd-HgfbBSifAZ0tMYjPLW3RDCn7VQjxyZ585VW_s0wwKOOHvbpUsX5Evb0Sp1--S5uWTM-NuoGF-9bphOyys6eOG2wWGYJlxUPhWcxop8xhDCxpwU5pMJoOIYZvLVSaXbaBNIeGLHgabE4HfQABmKyQHqDuDvjf_8PJVzR5tLeFLYjEPS1ZQpPUESNC5_kfW2AKU8CDomrwKHckfBZtZ5eb_cwNBT6YIzUKgq8u48hczi7jFuRVa3Nb8iNLniyBcP_wIfXzBi8aSjkm9ZCPrxB7uHXw999OIkdu8zu-hy8TJvoKMAb2fQISL4ERrld-yGiISG9OcXCc1ykfO08o8bdzmaLy1ShmdxTrqE-PAptbUm_IQkehG1nm9UsSncJ8UG9KUk9QMMZFT-KbnjMFzqforXmSh1Lu5CBaBEFKERJNxmZOaexLPBisNrm5yzHmecSXqwrShVlnhRgUUJaJWsKR28mmgNLMbeYZuZ5c4QDZABuaeBJnP9C=w1249-h937-s-no?authuser=0

 

 

Tak wiem ze jest male, po sezonie bedzie grana kapitalka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Czyli się nie myliłem że silnik do remontu, to że porywa olej z filtra to coś z rozrządem nie tak, z zaworami, złym ustawieniem, że porywa olej na ssaniu z filtra. Ale jak najbardziej w kolektorze może to być ten niespalony olej z filtra, silnik może być wyrąbany, jednak z filtra oleju normalnie nie powinien zabierać.

2 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

Widać dobre ssanie jest

Palnął Ćwirek        :P   Rysiek Ty jak coś powiesz to klękajcie narody, to pewnie w tych nowych dlatego suchy filtr zakładają, bo olej im wypijały, taaaaakie ssanie  mają.   xD

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    664

Dolalem oleju silnikowego do filtra- wszedl rowny 1L. Po tym z komina niemilosiernie wali bialym dymem. Co ciekawe zmienilem tlumik z nowego - warynskiego na stary (byl jakis najtanszy). I ku mojemu zdziwieniu cisnienie oleju spadlo z 3-4 bar( jest foto we wczesniejszym poscie gdzies) do 1-1,5bar(foto). Na wolnych obrotach to w ogole ponizej 1bara.  Silnik rozgrzany. Mozliwe ze ten tlumik od warynskiego trzymal takie cisnienie w silniku? No i dodatkowo maź nie leci juz wszystkimi otworami na starym tlumiku. Dziwny ten ciagnik. 

IMG_20230610_185957.jpg

IMG_20230610_190029.jpg

Warynski

IMG_20230610_190018.jpg

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

No gdzie tłumik ma wpływ na ciśnienie oleju. Jak olej leci tylko z jednej głowicy, to trzeba zdjąć tę głowicę i przyjrzeć się czy zawory są całe, przez to może być tak niskie ciśnienie na tym cylindrze i zasysa olej z filtra.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1268

@Celownik07, się z Kowalskiego śmiejesz, a sam ze swoją wiedzą i teoriami ministrem mógłbyś być🤣 np motoryzacji🤣

  • Haha 1

You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Dziwne te wskazania manometru od ciśnienia najpierw tak potem tak rzadko kiedy spotkałem się żeby silnik miał 4 ATM przy tych samych obrotach a potem nie miał 1 przy tych samych warunkach nie możliwe żeby tak się zużył chyba że chodził bez smarowania albo ten wskaźnik pokazuje w cały świat. U mnie jak były już głebokie rysy na panewkach i wale to wskazówka drgała od 2 do 4 a na ciepłym prawie zero i oczywiście jakiś fachman podniósł ciśninie zaworu przelewowego podkładkami do 6 ATM co oczywiście jest bezcelowe bo na ciepłym i tak będzie zero. Co do wydechu to wątpie by miał jakiś wpływ jego zadaniem jest tylko niwelować hałas i nie sądze że aż tak blokuje przepływ. Co do głowicy to można ją zrzucić i zobaczyć w razie czego założysz nową uszczelkę i tyle.  zawory sprawdzisz naftą ropą czy benzyną czy nie przeciekają i czy gniazda nie są popękane jakbyś zdjął zabezpieczenia i sprężyny zaworów mógłbyś sprawdzić luz w prowadnicach i tyle.

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

wkręć tu dobry zegar, bo te jak widać na załączonym foto mają niezły rozrzut


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    664

Raport z garażu: 

Korzystam z *deszczowych dni i robie polkapitalke ze znanomymi. 

Do tej pory zrobione:

- wymienione tuleje, tloki ,pierscienie

- nowy rozrzad

- glowice po regeneracji ( byly oryginaly ZMU)  jutro wjezdzaja  na miejsce. (140zl/szt)

-wymieniona sprezarka przy okazji

-wal korbowy okazal sie z 2009r(ładny)

- panewki nominal- zostawilem, bo tak mi doradzili jak nie szlifowalem walu

-walek rozrzadu bez skazy, krzywki pomierzone i sa ok

- jutro wjada nowe szklanki i popychacze choc stare byly ok ale juz mialem nowe kupione

- rozrzad skladal jakis  bezbarwny melepeta albo magik, nie mam zdjecia ale zaden znak sie nie pokrywal i to qwa o xxx zebow (wtf?!)

- 0,7l na 3ech

-2x6pak łomży

-2x6pak warki

 

 

* Taki ch*j z tym deszczem, od miesiaca posucha

 

IMG_20230616_165619.jpg

IMG_20230616_213850.jpg

Edytowano przez Celownik07
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

O to to to, od razu mówiłem że silnik do remontu, pierścienie nie były popękane albo zapieczone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Ja nie mogę jaki syf na silniku,było go zdemontować i wymyć jak wał wyjąłeś.To że miałeś mokry dolot równie dobrzecmogłes pęknięty filtr powietrza.Koła rozrządu jakiej firmy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    664
20 godzin temu, Desperado napisał:

O to to to, od razu mówiłem że silnik do remontu, pierścienie nie były popękane albo zapieczone?

Nie nie byly, uszczelniajace mialy szczeliny zamkow poza dopuszczalna wartoscia ( pow. 0,5mm a nawet 0,9mm) a zagarniajace na "piczy wlos" czyli na zyletke wiec ok. Tloki wyrobione od strony sworzni. Głowice po regeneracji sa szczelne- zalewane gniazda nafta ladnie trzymaja. Jutro zalewanie plynami i proba + cisnienie sprezania.

11 godzin temu, Ursusc360polska napisał:

Zestawy naprawcze jakiego producenta założyłeś? 

Kupilem wszysto primy. 300zl/komplet Czytałem ze teraz to oprocz Chełmna ( i złoteckiego?) jest top i trzyma wymiary. Po niedzieli napisze jak to chodzi.

5 godzin temu, Adi96 napisał:

Ja nie mogę jaki syf na silniku,było go zdemontować i wymyć jak wał wyjąłeś.To że miałeś mokry dolot równie dobrzecmogłes pęknięty filtr powietrza.Koła rozrządu jakiej firmy?

Ten silnik pracuje a nie jest na wystawie. Walu nie wymontowywalem - dlatego nazwalem to polkapitalka. Wal okazal sie ładny (z 2009r), panewki nie wydarte.

Kolo walu skropol reszta to zestaw naprawczy z mizara za 5xx zł. (Noname ale ladnie pasuja oprocz walka pompy wtryskowej- dalem stara bo nowa trzebabylo duzo szlifowac). Filtr powietrza nie byl pekniety. 

IMG_20230617_120508.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj