Michu33Pl

Massey 3065s ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów

Polecane posty

Michu33Pl    0

Witam, 

Mam w swoim posiadaniu od tygodnia ciągnik (jak w tytule ) i mam w nim pierwszy problem. Biegi na zającu według mnie fajnie płynnie wchodzą lecz gdy przełączę na żółwia to od razu wajcha zmiany biegów opornie chodzi. Z dość dużym oporem. Co może być przyczyną oraz awarią tego ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek87    6

Po przełączeniu na żółwia drążek od biegów jest cały czas sztywny? Czy jeśli poruszasz nim w jedną i w drugą stronę to opór ustępuje? Jeśli poruszasz i opór znika to jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu33Pl    0

Powiem ci w ten sposób ... Jak mam przełączone na żółwia i jestem na luzie to na drążku czuję taki lekki opór .. natomiast jak włączę pierwszy bieg  kawałek pojadę i będę chciał wrzucić na dwójkę to powiedzmy że jest okey .. lecz gdy chce zmienić położone i włączyć trójkę to drążek jest sztywny ( tak jakby zaciął się w pionie z możliwością wrzucenia 1 lub 2 )  algdy użyje ciut więcej siły poziomej na luzie to drążek dalej chodzi z takim lekkim oporem wrzucam 3 i sytuacja powtarza się tak samo jak na biegach 1-2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1055

blokada, mechaniczne zabezpieczanie przed przełączeniem reduktora zapewne Ci się poluzowało. Zdjąć dekiel, ustawić, dokręcić i ma działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmerss34    220

na dżwigni biegów pod kabiną są takie kielichy z regulacją , je się wkręca lub wykręca  wchodzi na kule od dżwigni do skrzyni , popatrz tam może trzeba wyregulować 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu33Pl    0
10 godzin temu, lukbold napisał:

blokada, mechaniczne zabezpieczanie przed przełączeniem reduktora zapewne Ci się poluzowało. Zdjąć dekiel, ustawić, dokręcić i ma działać

Gdzie ten dekiel się znajduje ? Pod kabiną z prawej strony tam gdzie wchodzą wajchy do skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu33Pl    0
Dnia 19.10.2022 o 19:37, grzesiek87 napisał:

Po przełączeniu na żółwia drążek od biegów jest cały czas sztywny? Czy jeśli poruszasz nim w jedną i w drugą stronę to opór ustępuje? Jeśli poruszasz i opór znika to jest ok

Dokładnie tak. 

Problem taki sam pojawił się teraz na zającu . Podciagnołem sprzęgło ( pod pedałem ,gdyż zauważyłem że przy wrzuceniu biegu ciągnik jakby chciał jechać więc sądziłem że wina sprzęgła. A teraz pojawił się ten problem tu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu33Pl    0
Dnia 19.10.2022 o 21:17, lukbold napisał:

blokada, mechaniczne zabezpieczanie przed przełączeniem reduktora zapewne Ci się poluzowało. Zdjąć dekiel, ustawić, dokręcić i ma działać

Ma Pan na myśli tą złotą śrubkę która znajduje się w głębi całkowicie po lewej ?

IMG_20221130_170121.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1055

Ten zaznaczony dupsel nie śmie ocierać o wybierak bo będzie uczucie, że dźwignie biegów trzyma. Zamontowany jest na stożku i zaklinowany koronkową nakrętka na pręcie który tam widać.

IMG_20221130_170121.jpg.83191bc369d9c14a5fa3e71890370a04.jpg

image.png.8cfc2c8eeef1cb19f236d04ad6357b46.png

  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ferguson3075
      Od ostatniego czasu mam problem z wspomaganiem kierownicy , chodzi cięzko na wolnych obrotach , ciśnienie na magistrali 19 bar czyli dobre, zauważyłem tez ze na półbiegu na zającu ciągnik tak jakby cos blokuje gdy jest na luzie , tak jakby nie chciał przełączyć, po przełączeniu na zajaca ciśnienie na magistrali spada do 9 bar
       Co może byc przyczyną ? 
    • Przez ferguson3075
      Od ostatniego czasu mam problem z wspomaganiem kierownicy , chodzi cięzko na wolnych obrotach , zauważyłem tez ze na półbiegu na zajacu ciągnik tak jakby cos blokuje gdy jest na luzie , po przełączeniu na zółwia na luzie problem ustępuje , gdy jest rozgrzany i jest na zajacu sam zmienia na zółwia , pompe wymieniono w 2016 roku na nową, wymieniony filtr hydrauliki i wyczysciłem filtr niskiego ciśnienia od wspomagania,od czasu do czasu zaświeca sie kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach
    • Przez lukaszkuc
      Witam mam problem z wbiciem biegów na zapalonym silniku ,a na zgaszonym da się wbić 
      Massey6120
    • Przez RybbA1999
      Witam chce podlaczyc hamulce hydrauliczne przyczepy do mf jednak posiadam tylko takie wyjście jak na zdjęciu.
      Czy to jest wyjście do przyczepy zrobiłem jeszcze zdjęcie pokrywy filtra i przewod wchodzący do pokrywy idzie z pompki hamulcowej a wyjście idzie właśnie na to gniazdo jednak nie ma na tym gnieździe wogole ciśnienia oleju nawet po wciśnięciu hamulca


    • Przez MarcinZt
      Witam. Mam pytanie odnośnie Massey Ferguson 3085. Czy jest mi ktos wskazac co trzeba zamienić w koszu polbiegu by ciagnik jechał 40km/h . Skrzynia 16x16 z jednym polbiegiem bez AB. Ciagnik mam rozjechany i mechanik mówił ze jest mozliwosc odwrócić o 180stopni taka "choinke". Jest ktos w stanie pomoc lub pokazac schemat .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj