Piotr1711

Dominator 88s, zapala się kontrolka na pulpicie i gaśnie kombajn

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piotr1711    12

Witam,

posiadam Claas DOminator 88s od dwóch sezonów, przy czym pierwszy sezon objeździłem bez problemu natomiast teraz mam pewien problem. Podczas kombajnowania, nagle zapala się kontrolka jak na zdjęciu po czym kombajn samoczynnie gaśnie na środku pola. Gdzie szukać przyczyny?

20220725_170054.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1711    12

Zapala się STOP na pulpicie i wykrzyknik na zegarze pod kierownicą i wtedy gasnie silnik. Czy pompa paliwową ma jakiś czujnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    19

nie mam 88 mam 86 być może masz wyposażony kombajn w system nie do zatarcia. Jeśli pompa jest mechaniczna to jedynie możesz mieć dojście 12v do cewki odcinającej paliwo. wymień czujnik ciśnienia ja bym od tego zaczął gdyż kiedyś miałem podobnie ze podświetlała na zimnym lampka smarowania wymiana pomogła.

kiedyś zapchał się filtr powietrza to kombajn też mi zgasł w polu (zabrzęczało i odcięło paliwo)

Edytowano przez rozal22
dopisanie tresci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    201

To jest kontrolka zapchanych wytrzasaczy. Czujnik jest na pierwszej korbie z pazurami ktore sa za odrzutnikiem nad wytrzasaczami a czujnik jest po prawej stronie na prawo od przenosnika ziarnowego. Sprawdz jego odstep od zebatki. Przeczysc jego styki. Napnij pas wytrzasaczy i tej pierwszej korby z pazurami. 

A to, ze konbajn gasnie jest dziwne... Chociaz w 88 pewnie masz perkinsa i ktos mogl podpiac te kontrolki pod cewke gaszenia. W kombajnach perkins tez gasnie z kluczyka? 

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1711    12

Tak mój jest na perkinsie ale gasi się dźwignią od gazu. Zacząłem szukać przyczyny od dojścia paliwa do filtra i na początku miałem przy pchany odstojnikk paliwa przy pompce ręcznej wymienię filtry paliwowe ale wszystkie podpowiedzi sprawdzę!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiuc2    5

Z opinii użytkowników dominatorów z perkinsem to najszybciej problem z paliwem. 


Zapraszam do obejrzenia:

olx(kropka)pl/oferta/sampo-rosenlew-600-CID757-ID4Sl8H.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    201

Jeszcze rurka w zbiorniku tez mogla zassac jakis syf. U mnie kiedys jakas slomke zassala. 

Ale jak on ci gasnie? Tak powoli schodzi z obrotow czy od razu gasnie? Zeby go potem odpalic musisz go odpowietrzyc? 

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1711    12

Od razu gasnie chwilę odczekam i odpali. Kupiłem filtry wymienię i podciasnie pasek na odrzutnik słomy tam gdzie jest ten czujnik i zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    201

Mysle, ze gdyby to byly filtry i paliwo to bez odpowietrzenia bys nie odpalil. Wyglada jakby go normalnie odcinalo. Nie ma tam przy pompie zadnej cewki?

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1711    12

Kupiłem Dominatora w zeszłym roku i nie było problemów a teraz wyszło że ma syf w zbiorniku zapycha się odstojnikk syfem i go odcina co dwie godziny wyczyszczę i jest ok! Czeka mnie mycie zbiornika


Nie zauważyłem cefki przy pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    201

Tez czyscilem. U mnie wystarczylo odkrecic ten duży korek spustowy na dole zbiornika. Zlac paliwo przefiltrowac je i wlac z powrotem i znowu spuscic. 2 razy tak zrobiłem i od tamtej pory odstojnik czysty

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Jemu po prostu spadają najpierw troche obroty i dlatego ta kontrolka się zapala, bo nie widzi dostatecznej prędkości , akurat tutaj zaczyna od wytrząsaczy, tylko taki ma to związek z gaśnięciem. A gaśnie, bo jest problem z paliwem albo z samą pompą. Proponuję zacząć od wypuszczenia wszystkiego z baku i wypłukania go. A potem iść po wężach aż do samej pompy i wszystko wyczyścić i sprawdzić szczelność i drożność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1711    12

Dziękuję wszystkim za cenne podpowiedzi! Mam syf w zbiorniku zapychaly się filtry robiło się podciśnienie. i dlatego gasiło mi silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKORPION1    0

Witam ja teraz mam problem z dominatorem 88 sl pochodzi około godziny i schodzi z obrotów po odkręceniu śruby przy filtrach i odczekaniu parę minut pompka poda paliwo i zapala następnie jest to samo ktoś powiedział że może być to jakaś cewka pod deska rozdzielcza kupiłem tą pompkę elektryczną i nowy korek wlewu paliwa ale nie kosiłem bo spadł deszcz Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1711    12

Przepłukałem zbiornik i wszystko wrzuciło do normy poprzedni właściciel pewnie tankował bez sitka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    733

Może tankował z sitkiem, teraz wystarczy zostawić paliwo na kilka miesięcy i masz gluty na dnie - biododatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    201

Po co kupujecie z dodatkami? W hurcie jest mozliwosc kupna ropy b0. Kupuje b0 juz z 5 lat i w zbiorniku na paliwo na dnie nadal czysto. Zima czy nie zima nic sie nie odklada

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    733

Bo to najczęściej sprzedawany ON w Polsce. Ja kupuję zimą więc również bez BIO ale przez większość roku na stacjach przeważnie z dodatkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    733

ON nic nie znaczy, np teraz na Orlen zwykły ON jest z dodatkiem bio. Swoją drogą to nie odłożyło się to u Ciebie tylko u poprzedniego właściciela bo potrzeba trochę czasu.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Witam, potrzebuję zdjęcia wnętrza modułu awaryjności. Mam upalony kondensator i nie mogę odgadnąć kolorów jakie miał.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianek20
      Witam, może już był taki temat ale zapytam ponownie może coś się ciekawszego dowiem od ludzi bogatszych w doświadczenia. 
      Któren z nich będzie lepszy praktyczniejszy, prostszy w naprawie i mniej awaryjny . 
    • Przez TurekR
      Pod podsiewaczem z przodu kombajnu są tulejki gumowe na tych patykach, mam prośbę czy podał by ktoś rozmiar lub numer katalogowy.dziękuje
       
    • Przez Artur312
      Witam . Mam dominatora pierwszy sezon może mi ktoś. Powiedzieć jak ustawić. Dominator 76 do poszczególnych zboż . Owsa pszenica jęczmień .?  
    • Przez Ziel
      Witam, Panowie czy byłby ktoś tak uprzejmy i zmierzył mi u siebie wysokość przedniej i tylnej osi nad ziemią? Najlepiej na rurze z przodu i na rurze z tylu (mocowanie osi). Mam nieoryginalne opony i wydaje mi sie że tył za nisko siedzi przez co za szybko wyjeżdża mi materiał z sit
    • Przez dominator85
      Witam. Posiadam dominatora 85 i chciałbym wyregulować klepisko. A dokładnie szczeline pomiędzy klepiskiem a cepami. Chodzi mi o to jaka powinna byc dokładnie ta szczelina, jaka powinna być odległość pomiędzy klepiskiem a cepem . Jaka powinna być szerokość szczeliny na wlocie i wylocie.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj