Rolnik_

Zwiększenie mocy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rolnik_    2

Witam mam pytanie czy zwiększał ktoś moc w ciągnikach? Czy prawdą jest to że spada spalanie i czy przyrost mocy jest widoczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Pewnie chodzi o chiptuning. 

Wszystko zależy od tego co zrobi osoba modyfikująca wsad sterownika i jakie są możliwości konkretnego egzemplarza.

Przyrost mocy z reguły jest odczuwalny.

Co do spalania to zależy, czy są jakieś rezerwy i czy tuner potrafi je wykorzystać. 

Fabryka optymalizowała sterowanie tak, żeby pogodzić niskie spalanie z narzuconymi normami ekologicznymi, trwałością samego silnika, osprzętu, płynnym rozwijaniem parametrów, czy żeby wejść w widełki parametrów pomiędzy sprzedawane modele. 

Czasami można odczuwalnie zmniejszyć spalanie, ale tak naprawdę tuner nie ma możliwości, takich jak jakaś firma badająca silniki i tworząca na tej podstawie program.

 

Jak poprawę uzyskamy kosztem większej emisji cząstek stałych, czy tlenków azotu, to pół biedy dla użytkownika. Równie dobrze zmieniając kąt wtrysku, czy dawki można zabrać 1/3, czy 1/4 żywotności silnika. Tego żaden tuner nie wie, bo nie ma kilku silników do eksperymentów "długodystsowych" czy rozebrania po czasie w celach porównawczych. A jak "padnie" prędzej to i tak jeden egzemplarz nie jest miarodajny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106

Alchemik dobrze to opisał.
Oczywiście jest to możliwe i przyrost mocy jest widoczny. 

Jeśli zwiększysz moc i będziesz ją wykorzystywał to spalanie musi wzrosnąć.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

z perspektywy auta, zwiększenie mocy ze 130 na 160km. Auto było dużo bardziej żwawe. Jak jeździłem jak stara baba 90km/h to spalanie kapkę spadło, ale takim żwawym autem nie dało się jeździć 90, więc siłą rzeczy spalanie było podobne, jak nie większe.

Na pewno szybciej padały opony i klocki hamulcowe


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1268

Z perspektywy ciągnika, ze 170 do ponad 210, przy tych samych głębokościach roboczych, spadek zużycia średnio 0,5 litra na ha i szybciej zrobione. 

Edytowano przez bezbarwny

You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Z reguły przyjmują za bezpieczne  wzrost 10-15% mocy i ok 20-25% maksymalnego momentu. 

W praktyce zależy od konkretnej sytuacji. 

Czy nie jest to akurat silnik "specjalnej troski", albo akurat w drugą stronę mocno zdławiony, pancerny silnik dostępny z tym samym osprzętem, co mocniejsze wersje w kilku odmianach mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

A jak się to ma do filtrów DPF, co daje ich usunięcie i czy trzeba zmieniać wtedy mapę silnika? 


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

oprogramowanie silnika musi "widziec dpf"


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanAres    131

Mam ursusa 75 km, ale były wersje z tym samym silnikiem 110km - Perkins 4,4l. Myślicie, że warto się bawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330
8 godzin temu, Alchemik napisał:

Pewnie chodzi o chiptuning. 

Wszystko zależy od tego co zrobi osoba modyfikująca wsad sterownika i jakie są możliwości konkretnego egzemplarza.

Przyrost mocy z reguły jest odczuwalny.

Co do spalania to zależy, czy są jakieś rezerwy i czy tuner potrafi je wykorzystać. 

Fabryka optymalizowała sterowanie tak, żeby pogodzić niskie spalanie z narzuconymi normami ekologicznymi, trwałością samego silnika, osprzętu, płynnym rozwijaniem parametrów, czy żeby wejść w widełki parametrów pomiędzy sprzedawane modele. 

Czasami można odczuwalnie zmniejszyć spalanie, ale tak naprawdę tuner nie ma możliwości, takich jak jakaś firma badająca silniki i tworząca na tej podstawie program.

 

Jak poprawę uzyskamy kosztem większej emisji cząstek stałych, czy tlenków azotu, to pół biedy dla użytkownika. Równie dobrze zmieniając kąt wtrysku, czy dawki można zabrać 1/3, czy 1/4 żywotności silnika. Tego żaden tuner nie wie, bo nie ma kilku silników do eksperymentów "długodystsowych" czy rozebrania po czasie w celach porównawczych. A jak "padnie" prędzej to i tak jeden egzemplarz nie jest miarodajny.

A czy po chiptuningu nie padnie wcześniej DPF? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

jak zrobi Fachowiec to działa, jak zrobi fachowiec to później ciągnik potrafi stać pół roku :P


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1746
17 minut temu, PanAres napisał:

Mam ursusa 75 km, ale były wersje z tym samym silnikiem 110km - Perkins 4,4l. Myślicie, że warto się bawić?

Ale mogło być większe turbo , ic , wytryski , itd. te 10 koni można spokojnie podkręcić .  U mnie w case był dławik w pompie paliwa 20 minut roboty i kilka koni więcej czuć od razu było. 

Nawet dziś był post od sport miles seryjny silnik 2.5 tfsi wytrzymał 800 koni znaczy wytrzymywał bo korba wyszła bokiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanAres    131

 W 110 km na pewno większe turbo, pompa, pewnie chłodnica też inna. Nie wiem jak w wersji 92 km🤔

 

 

IMG_0473.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
33 minuty temu, Alchemik napisał:

Z reguły przyjmują za bezpieczne  wzrost 10-15% mocy i ok 20-25% maksymalnego momentu. 

Zapomniałem dodać, że chodzi o silniki z turbodoładowaniem.

 

8 minut temu, sylwek23111 napisał:

A czy po chiptuningu nie padnie wcześniej DPF? 

Przy lekkim tuningu padnie pewnie minimalnie wcześniej. 

Chyba, że ktoś zwiększy mocno emisję cząstek stałych programem, to ekspresowo będzie zapychać DPF i dużo szybciej zakończy żywot.

36 minut temu, Bartek933 napisał:

A jak się to ma do filtrów DPF, co daje ich usunięcie i czy trzeba zmieniać wtedy mapę silnika? 

Jak mocy nie przybędzie dużo i tuner pamięta o nim, to może zostać. 

 

Z programów sterownika usuwają różnymi metodami DPF. Zależy od sterownika i jak bardzo jest rozgryziony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Chodzi o samo usunięcie filtra, bez zwiększania mocy 


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Przed chwilą, Bartek933 napisał:

Chodzi o samo usunięcie filtra, bez zwiększania mocy 

w autach nie da się samego. w traktorach zapewne to samo. zbyt proste to by było gdyby tylko usunąc sie dało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28757
14 godzin temu, yacenty napisał:

z perspektywy auta, zwiększenie mocy ze 130 na 160km. Auto było dużo bardziej żwawe. Jak jeździłem jak stara baba 90km/h to spalanie kapkę spadło, ale takim żwawym autem nie dało się jeździć 90, więc siłą rzeczy spalanie było podobne, jak nie większe.

Na pewno szybciej padały opony i klocki hamulcowe

również mogę się wypowiedzieć na przykładzie auta, u mnie po chipie spalanie spadło, mimo żwawszej jazdy, wg. wyliczeń o ok. 0,5-0,9l/100km

11 godzin temu, Bartek933 napisał:

A jak się to ma do filtrów DPF, co daje ich usunięcie i czy trzeba zmieniać wtedy mapę silnika? 

można usunąć DPFa, tak jak napisał Jacek, komputer musi zostać "oszukany"

w aucie które chipa miało zrobionego w 2014r. DPF i EGR wyleciały dopiero w zeszłym roku, DPF tylko profilaktycznie, EGR bo zaczął się psuć, auto poszarpywało

z tego co widzę to po takim zabiegu spalanie na dłuższych odcinkach zmalało, natomiast na krótkich (do pracy 15km itd) wzrosło-bez EGR silnik dłużej się nagrzewa, więc w poczatkowej fazie więcej pali

Edytowano przez bratrolnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
11 godzin temu, Bartek933 napisał:

Chodzi o samo usunięcie filtra, bez zwiększania mocy 

Z zasady zawsze jakieś czujniki pilnują działania DPF. Lambda, czujniki ciśnienia, temperatury.

Jak nie działa poprawnie to pojawiają się błędy i tryby awaryjne ( obcięta moc)

Po fizycznym usunięciu trzeba albo oszukać czujniki (emulator), albo pozbyć się go że sterownika.

 

Czasami "przełączają" w sterowniku poprostu ,,mapę" jak dla wersji bez sterownika, czasami blokuje się wypalanie zmieniając odpowiednią część mapki, czy parametry czytane z czujników. Czasami usuwają mapę w trybie wypalania na taką jak normalnie i blokuja sterownikowi błędy, czy możliwość pokazania wszystkiego związanego z DPF. 

 

Tylko sterowników jest wiele, są różnie zabezpieczone przed modyfikacjami. Czasami wychodzą kwiatki w stylu prób wypalania DPF przez sterownik w silniku z usuniętym DPF, duże zużycie paliwa i brak błędów, albo dziwne błędy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394
49 minut temu, Alchemik napisał:

Po fizycznym usunięciu trzeba albo oszukać czujniki (emulator), albo pozbyć się go że sterownika.

 

Czyli zamiast pychy będzie rura?

Szkoda silnika bo pracuję na krótkich dystansach i nie ma jak się "oczyścić" podczas pracy i jest coraz dłuższe wypalanie


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
11 godzin temu, Bartek933 napisał:

Chodzi o samo usunięcie filtra, bez zwiększania mocy 

Patroszysz filtr DPFa tylko trzeba jeszcze usunąć ze sterownika/kompa że takowy jest i nic poza tym. 

Po usunięciu filtra silnik jest bardziej żwawy i spalanie paliwa ciut mniejsze. 

3 minuty temu, hubertb napisał:

To oddaj filtr do czyszczenia/regeneracji. 

Nie warta skórka wyprawki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
1 minutę temu, PRIMO napisał:

Nie warta skórka wyprawki. 

Nie możesz zostawić "pustej puszki" w wydechu bo to mocno wpłynie na pracę np. turbo sprężarki. Po za tym to wycięcie w ECU też może być średnie i czasem sobie można narobić tylko problemów.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
1 minutę temu, hubertb napisał:

Nie możesz zostawić "pustej puszki" w wydechu bo to mocno wpłynie na pracę np. turbo sprężarki. Po za tym to wycięcie w ECU też może być średnie i czasem sobie można narobić tylko problemów.  

Tak tak sobie tłumacz. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28757
8 minut temu, PRIMO napisał:

i spalanie paliwa ciut mniejsze.

jeśli Bartek mówi że ciągnik mało się rusza, to spalanie wzrośnie, wg. tego co napisałem powyżej

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Leobone
      Kontrolka włącza się jak ciągnik się zagrzeje jak jest zimny nie swieci. Czujnik wymieniony na nowy. 
      Znajomy sugeruje zwarcie w wiązce przewodów. 
      Macie jakieś doświadczenia…?

    • Przez olo1104
      Witam, pomóżcie jak to uszczelnić? Te 2 przewody wychodzą ze skrzyni do pompy,pod pedałem hamulca,z jednego leci olej,model to john deere 1020,traktor może i stary,ale wierny,bez papiera i pewnie będzie do sprzedania ,

    • Przez BartoszK
      Posiada ktoś może instrukcję obsługi do John deere 6820? Najlepiej w pdf
    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Pacjent John Deere 66 20
      Bezpieczniki za siedzeniem
      Znikły mi plusy na radio radio nie działa który bezpiecznik jest od plusa radia.
      Czy ma ktoś schemat bezpieczników od 20 wersji będę wdzięczny
    • Przez Kasa997
      Witam mam taki problem wyskakuje mi błąd d1A co z tym zrobić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj