Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, hubertuss napisał:

Ale brednie.

W tym czasie kiedy się wypala to na pewno bardziej szkodzi , np. wjezdżam do garażu po robocie i nagle cyk zaczyna się wypalać i nie możesz go zgasić póki się nie wypali , czasami 20 minut musi chodzić na pusto , 2 przykład jadę po polu opryskiwaczem , spalanie mi pokazuje od 2do 3 litrów na godz - załącza się wypalanie i spalanie w tym czasie idzie do góry na 8-9 litrów , więc razy 3, . No i to co miwigos napisał , jak pierwszy raz po kupnie ciągnika mi się zaczął wypalać dpf , to aż wysiadłem z ciągnika i szukałem przyczyny , bo myślałem że się z ciągnikiem coś dzieje , a tu śmierdziało tym wypalaniem , 

5 godzin temu, miwigos napisał:

To powąchaj jak śmierdzi jak wypala się DPF

więc nie rozumie czemu się  @Roxer  z tego śmieje 

  • Like 2
Opublikowano

DPF jest po to żeby produkcja szła , serwis , to nic wspólnego z EKO nie ma, to jest biznes

Opublikowano

jak wszystko eko, ekologicznie to było jak napoje rozwozili w szklanych butelkach, potem wymyślili ze za dużo wody się marnuje na mycie i paliwa wypala na zbieranie szkła ...

cyk ... i tak powstała ekologiczna plastikowa buteleczka 😜 po kilkunastu latach się okazuje że pozbierać te butelki tez trzeba i paliwo się wypala, nie ma co z tymi butelkami zrobić a najlepszą metodą utylizacji są pożary wysypisk ... ekologia pełna gębą :)

podobno obornik też już nie będzie niedługo nawozem naturalnym, pewnie nie będzie nawozem nawet :)

i pytanie do tych bogatszych ... czy jakiś nowy ciągnik z nowszym silnikiem palił wam kiedyś mniej niż te starsze - nieekologiczne?

  • Like 6
Opublikowano
4 godziny temu, Nintendo napisał:

Na inflacji nikt nie zarabia. Możesz jedynie ograniczyć w jakimś stopniu utratę wartości gotówki. Niestety od całości jest jeszcze do zapłaty podatek Belki. Rzeczywsita inflacja i tak jest wyższa niż oficjalna. 

Jak część swoich oszczędności odkładasz na emeryturę to zależy Ci żeby ryzyko utraty środków było minimalne i dlatego ludzie wybierają obligacje. Dodatkowo w czasie recesji cięzko jest gdzieś zainwestować oszędności. Jakbym miał info z pewnych źródeł(NBP) to też bym wykupił obligacje. Mam wrażenie że nie dostrzegasz obłudy Morawieckiego. Jedno mówi a drugie robi. 

Zawsze azot był najtańsdzy maj czerwiec. Kontrakty na gaz też pokazują że im bliżej zimy tym wyższe stawki za gaz będą. Powoli trzeba zbierać oferty. 

 

  • Like 2
Opublikowano
11 minut temu, kibix napisał:

Jak część swoich oszczędności odkładasz na emeryturę to zależy Ci żeby ryzyko utraty środków było minimalne i dlatego ludzie wybierają obligacje. Dodatkowo w czasie recesji cięzko jest gdzieś zainwestować oszędności. Jakbym miał info z pewnych źródeł(NBP) to też bym wykupił obligacje. Mam wrażenie że nie dostrzegasz obłudy Morawieckiego. Jedno mówi a drugie robi. 

zawsze sie traci na obligacjach bo oprocentowanie jest ponizej inflacji zawsze , obecnie inflacja za 2 lata wyniesie pewnie około 20 % a na obligacjach można było zarobić góra 5 % netto przez dwa ostatnie lata razem wzięte [ było 2,75 % w skali brutto ] . oczywiscie  nie ma nic lepszego , ostatnio krypto waluty poleciały w dół , giełda tez nie rozpieszcza może więc złoto ale jest rekordowo drogie i inwestowanie przy tak wysokich stawkach jest ryzykowne 

Opublikowano
23 minuty temu, sylwek23111 napisał:

Tylko że stary ciągnik zanieczyszcza środowisko tak jak 200 nowych.

Stary traktor pojedzie na byle jakim paliwie . 

A nowy traktor h*j strzeli  mu wtryski i będzie stał lub kilka tysięcy na wymianę . Nowe wymysły , Francja spaliły się 2 elektryczne  autobusy .

Elektryczne autobusy wycofywane z niemieckich miast. Wszystko przez pożary .

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, Mateusz1q napisał:

Galan 99, tracker i kolejny sykwek23111 trafia do kolegów na listę odklejeńców

Zobaczymy ile tych nowych traktorów będą ładować wtryski jak paliwa  dobrego brakować a jak będzie to po kosmicznej cenie .

dopiero będą odklejeni od normy jak to powiadasz .

Edytowane przez galan99
Opublikowano
9 godzin temu, miwigos napisał:

To powąchaj jak śmierdzi jak wypala się DPF

Brednie piszesz. Już ci napisałem. A ty dalej brniesz. Nie masz o tym pojęcia i piszesz brednie.

4 godziny temu, mysza103 napisał:

W tym czasie kiedy się wypala to na pewno bardziej szkodzi , np. wjezdżam do garażu po robocie i nagle cyk zaczyna się wypalać i nie możesz go zgasić póki się nie wypali , czasami 20 minut musi chodzić na pusto , 2 przykład jadę po polu opryskiwaczem , spalanie mi pokazuje od 2do 3 litrów na godz - załącza się wypalanie i spalanie w tym czasie idzie do góry na 8-9 litrów , więc razy 3, . No i to co miwigos napisał , jak pierwszy raz po kupnie ciągnika mi się zaczął wypalać dpf , to aż wysiadłem z ciągnika i szukałem przyczyny , bo myślałem że się z ciągnikiem coś dzieje , a tu śmierdziało tym wypalaniem , 

więc nie rozumie czemu się  @Roxer  z tego śmieje 

To, że postępujesz nie właściwie to nie wina dpf u tylko twojego braku wiedzy. Nie wypala się dpf u na postoju bo temperatura spalin nie jest tak wysoka jak w czasie pracy pod obciążeniem. Jeśli wjeżdżasz do garażu lub zaraz masz wjechać i zaczyna się wypalać a wiesz, że jutro np jedziesz do roboty w polu to jak najbardziej nie daj mu się wypalać na postoju i wyłącz. Wypali się następnego dnia na polu dużo lepiej. Sprawdzone na podstawie doświadczeń na autach robionych przez wiele osób. Wypalanie na postoju nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy w przypadku auta. Dlatego, że spaliny nie osiągają tak wysokich temperatur.

Miałem samochody co miały ponad 500 tys km i dpf był i działał. Najwięcej miedzy wypalaniami udało mi się przejechać coś ponad 1,5 tys km. A wypalał się przez 15km .Czyli 1 % przejechanego dystansu śmierdziało. Dpf w autach bo traktora z dpf nie mam jest na tyle skuteczny, że nie zobaczysz czarnego dymu. A wiele problemów z nim związanych bierze się z niewiedzy właścicieli. Dlatego ludzie się śmieją widząc tę nie wiedze.

2 godziny temu, KarolaKarotka napisał:

jak wszystko eko, ekologicznie to było jak napoje rozwozili w szklanych butelkach, potem wymyślili ze za dużo wody się marnuje na mycie i paliwa wypala na zbieranie szkła ...

cyk ... i tak powstała ekologiczna plastikowa buteleczka 😜 po kilkunastu latach się okazuje że pozbierać te butelki tez trzeba i paliwo się wypala, nie ma co z tymi butelkami zrobić a najlepszą metodą utylizacji są pożary wysypisk ... ekologia pełna gębą :)

podobno obornik też już nie będzie niedługo nawozem naturalnym, pewnie nie będzie nawozem nawet :)

i pytanie do tych bogatszych ... czy jakiś nowy ciągnik z nowszym silnikiem palił wam kiedyś mniej niż te starsze - nieekologiczne?

Szklane butelki kosztują. A klient chce tanio.

49 minut temu, sylwek23111 napisał:

Najbardziej to szkoda Adblue. Bo cały azot z adblue oraz tlenki azotu w spalinach zamiast spaść z deszczem i użyźnić ziemię to są rozbijane do azotu atmosferycznego. 

Ale ty głupi jesteś. NOx które redukuje ab blue są bardzo rakotwórcze. Człowieku głupota z tego wpisu aż się leje. Niestety ciemnota i zabobon w społeczeństwie bardzo mocno się trzyma. Twoje płuca będą się cieszyć z tego ad blue choć mózg nie pojmuje.

31 minut temu, tommy66692 napisał:

Tylko nowy ciągnik 100km pali tyle paliwa co stary 150km bez żadnych udziwnień i gdzie tu ekologia?

Wywal Klimę,, dziesiątki biegów pod obciążeniem różne inne wynalazki załączane elktrohydraulicznie zamiast rewersu daj sprzęgło cierne suche jak w trzydziestce i będzie palił mniej. Chce się komfortu i bajerów trzeba lać. By to wszystko uciągnąć.

  • Like 4
Opublikowano

@hubertus Ty jesteś alfa i omega, wszystko wiesz, a może kit nam wciskasz, połowa samolotów lata nie potrzebnie , one bardziej trują

Opublikowano

Tylko że ja mam ten ciągnik 65 km i raczej robi w lekkich pracach to nie za bardzo widzi tą ciężką robotę , a nawet w instrukcji pisze że jak nie dasz mu się wypalić kilka razy to póżniej już się nie wypali sam , tylko trzeba pod komputer podpiąć i  dpf wyczyścić 

19 minut temu, hubertuss napisał:

Brednie piszesz. Już ci napisałem. A ty dalej brniesz. Nie masz o tym pojęcia i piszesz brednie.

To, że postępujesz nie właściwie to nie wina dpf u tylko twojego braku wiedzy. Nie wypala się dpf u na postoju bo temperatura spalin nie jest tak wysoka jak w czasie pracy pod obciążeniem. Jeśli wjeżdżasz do garażu lub zaraz masz wjechać i zaczyna się wypalać a wiesz, że jutro np jedziesz do roboty w polu to jak najbardziej nie daj mu się wypalać na postoju i wyłącz. Wypali się następnego dnia na polu dużo lepiej. Sprawdzone na podstawie doświadczeń na autach robionych przez wiele osób. Wypalanie na postoju nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy w przypadku auta. Dlatego, że spaliny nie osiągają tak wysokich temperatur.

Miałem samochody co miały ponad 500 tys km i dpf był i działał. Najwięcej miedzy wypalaniami udało mi się przejechać coś ponad 1,5 tys km. A wypalał się przez 15km .Czyli 1 % przejechanego dystansu śmierdziało. Dpf w autach bo traktora z dpf nie mam jest na tyle skuteczny, że nie zobaczysz czarnego dymu. A wiele problemów z nim związanych bierze się z niewiedzy właścicieli. Dlatego ludzie się śmieją widząc tę nie wiedze.

 

Opublikowano
15 minut temu, miwigos napisał:

@hubertus Ty jesteś alfa i omega, wszystko wiesz, a może kit nam wciskasz, połowa samolotów lata nie potrzebnie , one bardziej trują

To, że ty nie wiesz to nie znaczy, że wszyscy nie wiedzą. Alfa i omega nie jestem ale akurat dpf ogarniam i to dość dobrze i wiem ,że głupoty piszesz.

14 minut temu, mysza103 napisał:

Tylko że ja mam ten ciągnik 65 km i raczej robi w lekkich pracach to nie za bardzo widzi tą ciężką robotę , a nawet w instrukcji pisze że jak nie dasz mu się wypalić kilka razy to póżniej już się nie wypali sam , tylko trzeba pod komputer podpiąć i  dpf wyczyścić 

Kilka razy to tak. Ale jeśli już musisz wypalać na postoju włącz mu klimę możesz mu wałczyć oświetlenie drogowe i robocze by jak najbardziej obciążyć silnik. to pomoże podnieść temp spalin. Niektóre auta nawet latem w procedurze wypalania włączają ogrzewanie tylnej szyby i lusterek by dodatkowo obciążyć silnik.

26 minut temu, jacor73 napisał:

Nie bardzo, wniosek złożony 16.04 i cisza.

Nikt jeszcze kasy nie dostał. Ludzie gadają jedni drugim bzdury nie wiem po co.

Opublikowano
27 minut temu, jacor73 napisał:

Nie bardzo, wniosek złożony 16.04 i cisza.

A mówita że śpita na pieniądzach.

3 godziny temu, sylwek23111 napisał:

Tylko że stary ciągnik zanieczyszcza środowisko tak jak 200 nowych.

Co ty gadasz!!!!!  O.o

  • Haha 1
Opublikowano

Co do czystości spalin to jak mówił mi zaprzyjaźniony diagnosta w starszych dieslach jest problem podczas rozgrzewania silnika. Podczas badania spalin w  starym  mercedesie 124 93 rok to jak na gorącym silniku idą tak samo czyste spaliny jak w prawie nowym aucie. Na zimnym dramat. A co DPFu wszystko zależy w czym on siedzi. Jak w ładowarce czy ciągniku pomocniczym co służy tylko do pyrkania to jest problem. Podobnie jak w samochodach. Mieliśmy w firmie Iveco co jeździło dziennie po kilka kilometrów-cały czas pierdzielił się dpf, nie mógł się wypalić, błędy, itp itd. Później zaczeliśmy wymieniać się z innym samochodem co chodził w trasy i problem jak ręką odjął.

Opublikowano
25 minut temu, Desperado napisał:

A mówita że śpita na pieniądzach.

Mnie to akurat lotto, nie spodziewam się aby dopłaty do nawozów były wypłacane wcześniej niż w grudniu.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

To, że postępujesz nie właściwie to nie wina dpf u tylko twojego braku wiedzy. Nie wypala się dpf u na postoju bo temperatura spalin nie jest tak wysoka jak w czasie pracy pod obciążeniem. Jeśli wjeżdżasz do garażu lub zaraz masz wjechać i zaczyna się wypalać a wiesz, że jutro np jedziesz do roboty w polu to jak najbardziej nie daj mu się wypalać na postoju i wyłącz. Wypali się następnego dnia na polu dużo lepiej. Sprawdzone na podstawie doświadczeń na autach robionych przez wiele osób. Wypalanie na postoju nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy w przypadku auta. Dlatego, że spaliny nie osiągają tak wysokich temperatur

 nie powinno się przerywać procesu wypalania dpf bo to jest szkodliwe dla silnika ! rozpoczęty proces najlepiej skończyć . ja mam adblu i dpf w samochodzie .

Edytowane przez jarecki
Opublikowano

Nie powinno się przerywać. Ale jak masz wypalać na postoju a np jutro jedziesz w trasę lub w pole. To jak najlepiej jest przerwać by wypalił się na trasie lub na polu. Dlaczego to już pisałem.

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, jarecki napisał:

 nie powinno się przerywać procesu wypalania dpf bo to jest szkodliwe dla silnika ! rozpoczęty proces najlepiej skończyć . ja mam adblu i dpf w samochodzie .

Miałem opla z dpf i czasami zaczynał się wypalać w najmniej odpowiednim czasie, czyli po dojechaniu do celu. Na początku czekałem aż się wypali, później już olewałem sprawę i zatrzymywałem motorownie, samochód sprzedany przy 350 tys km I nigdy nie był wypalany serwisowo.

Pany, jaka obecnie jest cena siarczanu magnezu?

Edytowane przez jacor73
Opublikowano
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Brednie piszesz. Już ci napisałem. A ty dalej brniesz. Nie masz o tym pojęcia i piszesz brednie.

To, że postępujesz nie właściwie to nie wina dpf u tylko twojego braku wiedzy. Nie wypala się dpf u na postoju bo temperatura spalin nie jest tak wysoka jak w czasie pracy pod obciążeniem. Jeśli wjeżdżasz do garażu lub zaraz masz wjechać i zaczyna się wypalać a wiesz, że jutro np jedziesz do roboty w polu to jak najbardziej nie daj mu się wypalać na postoju i wyłącz. Wypali się następnego dnia na polu dużo lepiej. Sprawdzone na podstawie doświadczeń na autach robionych przez wiele osób. Wypalanie na postoju nie jest tak skuteczne jak w czasie jazdy w przypadku auta. Dlatego, że spaliny nie osiągają tak wysokich temperatur.

Miałem samochody co miały ponad 500 tys km i dpf był i działał. Najwięcej miedzy wypalaniami udało mi się przejechać coś ponad 1,5 tys km. A wypalał się przez 15km .Czyli 1 % przejechanego dystansu śmierdziało. Dpf w autach bo traktora z dpf nie mam jest na tyle skuteczny, że nie zobaczysz czarnego dymu. A wiele problemów z nim związanych bierze się z niewiedzy właścicieli. Dlatego ludzie się śmieją widząc tę nie wiedze.

Szklane butelki kosztują. A klient chce tanio.

Ale ty głupi jesteś. NOx które redukuje ab blue są bardzo rakotwórcze. Człowieku głupota z tego wpisu aż się leje. Niestety ciemnota i zabobon w społeczeństwie bardzo mocno się trzyma. Twoje płuca będą się cieszyć z tego ad blue choć mózg nie pojmuje.

Wywal Klimę,, dziesiątki biegów pod obciążeniem różne inne wynalazki załączane elktrohydraulicznie zamiast rewersu daj sprzęgło cierne suche jak w trzydziestce i będzie palił mniej. Chce się komfortu i bajerów trzeba lać. By to wszystko uciągnąć.

Porównuje Renault Ares z 2001r i Massey Ferguson z 2019r jeden i drugi ma wszystko tylko Ares jest bez ekologi i renault nie pali więcej a jest w 6 cylindrach 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witajcie, poniżej zamieszczam listę 10 najpopularniejszych pytań dotyczących cen nawozów z jakimi sie spotykamy:
      Jakie będą ceny nawozów w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować saletrzak w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować mocznik w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować saletra amonowa w 2025 roku?
      Jakie będą ceny nawozów wieloskładnikowych w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować polifoska 4 w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować polifoska 8 w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować saletrosan w 2025 roku?
      Czy ceny nawozów pójdą w górę w 2025 roku?
      Co się będzie działo z cenami nawozów w 2025 roku?
      Zapraszam do wymiany opinii na temat cen nawozów, podawajcie proszę konkretne ceny nawozów u swoich dostawców, w poszczególnych powiatach. Informujcie czy cena dotyczy sprzedaży detalicznej czy są to ceny za dostawy całosamochodowe.
      Przykładowo niech to będą wpisy tego typu: powiat świdnicki, saletra Zaksan 33.5 - cena 1300zł netto - zakup całosamochodowy.
      Przy dyskusjach unikajmy poróżnień, wyzwisk, czy wycieczek politycznych. Rozmawiajmy merytorycznie, szanując rozmówcę i jego punkt widzenia.
    • Przez AgroMinerał
      Zainteresowanych proszę o kontakt pod numerem telefonu 577177974. Możliwy dowóz na terenie całej Polski. Produkt, suchy idealnie nadający się jako nawóz naturalny pod wszystkie rodzaje upraw.
       Chętnych zapraszam do kontaktu.
       Pozdrawiam 
      AB
    • Przez chabo
      Witam czy RSM 32 trzeba rozcieńczać wodą przed aplikacją w zbożach ?
    • Przez Bartek933
      Ceny nawozów utrzymują się nadal na bardzo wysokim poziomie. Cena i dostępność nawozu sprawia trudności z zaplanowaniem zakupów. Ciężko przewidzieć czy ceny będą spadać czy nieoczekiwanie będziemy obserwować ich wzrost
       
      Jak myślicie? czy ceny będą spadać? jaki nawóz najlepiej kupić? 
      Proszę o podawanie cen, miejsca zakupu i wolumenu ton dla której sprzedający zaoferował tą cenę 
      Temat jest kontynuacją: 
       
    • Przez Bartek933
      Szereg czynników w ostatnim roku wywindował ceny nawozów do niespotykanego poziomu. Każdy z nas jest dotknięty wysoką ceną nawozów jako jednego z podstawowych składników produkcji rolniczej. Końcówka ubiegłego roku przyniosła mały spadek w cennikach sprzedawców nawozów. 
      Jak myślicie? czy ceny będą spadać? jaki nawóz najlepiej kupić? 
      Proszę o podawanie cen, miejsca zakupu i wolumenu ton dla której sprzedający zaoferował tą cenę 
      Temat jest kontynuacją: 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v