Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 minuty temu, pawel_rawa napisał:

oc wykupuje sie na pojazd a nie na właściciela. jeżeli jest zarejestrowany na kogoś innego to możesz na jego numerach bo pewnie o to ci chodzi

dokładnie oto mi chodzi to można  tak zrobić ?

34 minuty temu, jonek98 napisał:

jak sobie to wyobrażasz ?

no nie wiem dlatego tu piszę żeby ktoś powiedział co robić?

 

Opublikowano
dziadek oddał mi gospodarkę tylko że jest jeden problem ciągnik ma wszystkie papiery dowód i wgl ale nie był ubezpieczany przez jakieś 15 lat i powie mi ktoś czy jest możliwość żeby tak jakbym kupił ten ciągnik od dziadka i wtedy od nowa go ubezpieczeczyc aby uniknąć płacenia kary za lata poprzednie
Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze: Czy traktor jest zarejestrowany, bo że jest dowód rejestracyjny o niczym nie świadczy.

Po drugie: To przeglądu technicznego pewnie nie ma. Bez aktualnego badania technicznego niezarejestrujesz ciągnika.

Po trzecie: Ile lat ma Ursus, jaki jest rok produkcji? W przypadku braku OC może być bardzo ważne.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

Możesz go kupić i ubezpieczyć, ale dziadkiem zajmie się Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Kara go nie ominie. Jedynie mogę cię pocieszyć, że kara jest taka sama, bez względu, czy pojazd nie był ubezpieczony 15 lat, czy 1 miesiąc. Teraz, to chyba 5600

Opublikowano
bergman31 napisał:

Dla ciągników rolniczych, przyczep to około 900zł.

Potwierdzam, a jeżeli chodzi o przegląd to chyba nie jest większy problem, pytanie za które z góry przepraszam, czy dziadek żyje, jeżeli tak to wszystko da się zrobić.

Opublikowano

Najlepiej ubezpieczyć 31 Grudnia, wtedy UFG nie zdąży rozpocząć kontroli, a może karać tylko za bieżący rok w którym takowej dokonano. (tak przynajmniej wywnioskowałem po zapoznaniu się z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych i ubezpieczeniowym funduszu gwarancyjnym.) A co do kary tak jak koledzy zaznaczali ciągnik jest w kategorii trzeciej "inne pojazdy" (potwierdzalem w UFG ) więc kary nie są tak drastyczne. 

Opublikowano

Kupowałem przyczepę co nie miała 6 lat ubezpieczenia i w dniu kupna, podpisania umowy ubezpieczyłem ją na siebie [tak mi powiedzieli w starostwie ] i nie było żadnych problemów z rejestracją  ,tylko ze przyczepa miała dowód pisany długopisem w gminie to mogli jej nie mieć w komputerach    

Opublikowano

Proponuje sprawdzić czy ciągnik jest zarejestrowany gdyż dawniej była możliwość wyrejestrowania. Ja miałem przypadek swój taki że ciągnik z przyczepą stał na osobę zmarłą 20 lat oc płacone było. Ryzyko było to że jest obowiązek w ubezpieczeniach okazać akt zgonu by ubezpieczający się zmienił i właściciel ustawowy nikt tego nie zrobił. Ryzyko że UFG doczepi się kto za właściciela ubezpieczał narazie rok minął po wyprostowaniu wszystkiego i jest git jednak u mnie była ciągłość OC.

Tobie na pewno nic nie zrobi UFG ale dziadkowi karę może dać ale też nie musi nie wiadomo teraz pojazdu w systemie nie ma bo dawno był opłacany przy opłaceniu wirtualny policjant może się doczepić.

Opublikowano

Odgrzebie trochę temat odnośnie ubezpieczenia OC samej 30-stki czy też innych starszych modeli z lat produkcji 1982 i wcześniejszych...

Bo jest coś takiego jak pojazd historyczny nie mylić z zabytkowym czyli nie musi mieć żółtych tablic i z tego co obiło mi się o uszy pojazd historyczny gdy od daty produkcji minęło minimum 40 lat i w przepisach o ubezpieczeniach pojazdów pojazd historyczny nie musi mieć ciągłości ubezpieczenia OC i za jego brak nie mogą ukarać tym bardziej jak nie jeździsz możesz nie wykupywać czyli nie musi być ciągłość. Słyszał ktoś coś o tym czy może ktoś korzysta nie koniecznie jeśli chodzi o ciągnik 

Opublikowano

Zgadza się tylko czy właśnie ktoś z tego korzysta, jak do tego podchodzą ubezpieczyciele itd. bo jest sporo osób co zapewne nie jest świadoma mając takie pojazdy że jest taka możliwość 😉 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v