Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Raczej nie powinno się lać do silnika rekorda tego samego oleju co do supra ponieważ w rekordzie jest turbina i olej się różni. Ja osobiście do supra leje olej superol A, a do bizona rekorda zalał bym olejem superol M, ponieważ jest przystosowany do turbiny. Pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Superol to badziewie do silnika który pracuje w kombajnie,a tam lekko nie ma.Dobrym i tanim olejem jest np.Turdus.Superol natomiast jest doskonałym olejem do smarowania łańcucha piły spalinowej :) .

Opublikowano

Ja leje Disel 2 20W50 chyba z Orlenu do 56 i teściu do 58.Leje go z 6 może więcej lat i nie ma żadnych problemów.Smarowanie 0,4 mpa jak się mocniej nagrzeje to dochodzi do 0,5 mpa [dziwny objaw ale tak mam]i od zmiany do zmiany bez dolewek.Chyba że są mocne gorączki to trochę weźmie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Diesel2 ma podobną specyfikację do Turdusa ,a jest parę złotych tańszy i równie dobry.

Opublikowano

ja do supra leje juz 7 sezon superol CC, oczywiscie co roku przedsezonowa wymiana oleju bez wyjątkow i nie bylo nigdy zadnych problemów z silnikiem, nie grzeje sie itd, <odpukac>

Opublikowano

Ja do Supra leję ojej 15w50 turdus lub fusch, kupuję tylko w agromie.Jak lałem superol cc to potrzebne były dolewki i z temperatura też był problem .Warto zapłacić więcej i mieć spokojne żniwa .Pozdrawiam ! :)

Opublikowano

witam

slyszalem ze olej fuscha jest lepszy od turdusa bo lepiej odprowadza cieplo a jak wiadomo cieplo to mankamet rekorda nawet jak sie chlodnice czysci codziennie,ktos moze zmienil olej na fuscha?jak tak to widoczne jest lepsze odprowadzanie ciepla czy nie?zamierzam i tak zalac na ten sezon fuscha bo litr prawie w tych samych pieniadzach co turdus

Opublikowano

Tak się składa że chodzę na kurs kombajnisty i koleś mówi że do rekorda dobrym olejem jest TURDUS 15W40 a wymienia się go PO SEZONIE a nie jak większość (jak nie wszyscy) przed sezonem. Chodzi o to że gdy olej jest już trochę zużyty to wtedy wytwarza się siarka która to robi wżery na cylindrach, panewkach itp. Ale gdy ktoś już wymienia przed sezonem to kombajn musi chodzić na pełnych obrotach ok 2 godz żeby wszystki olej dobrze się wymieszał i nie został stary. Podobno na dnie miski olejowej tworzy się taki kozuch jak smar i tyle właśnie czasu trzeba zeby sie wymieszał

Opublikowano

Tak się składa że chodzę na kurs kombajnisty i koleś mówi że do rekorda dobrym olejem jest TURDUS 15W40 a wymienia się go PO SEZONIE a nie jak większość (jak nie wszyscy) przed sezonem. Chodzi o to że gdy olej jest już trochę zużyty to wtedy wytwarza się siarka która to robi wżery na cylindrach, panewkach itp. Ale gdy ktoś już wymienia przed sezonem to kombajn musi chodzić na pełnych obrotach ok 2 godz żeby wszystki olej dobrze się wymieszał i nie został stary. Podobno na dnie miski olejowej tworzy się taki kozuch jak smar i tyle właśnie czasu trzeba zeby sie wymieszał

 

 

Tak w ogóle to powinno się olej wymieniać i przed i po sezonie. Czemu wymieniać przed sezonem jak po sezonie był wymieniany? A dlatego że po zimie olej straci swoje właściwości i tęż nie powinien być użytkowany.

Opublikowano

tak koleś tłumaczył i myślę że ma racje. Wystarczy że będziesz wymieniał po sezonie, a nie przed. Na pewno nie straci swoich właściwości jak będzie nie używany przez rok

Opublikowano

Czyli kiedy w końcu jest lepiej wymienić olej bo zawsze myślałem, że lepiej po sezonie, dlatego, że przez zimę traci swoje właściwości ale jak czytam wasze wypowiedzi to sam nie wiem. Na pewno odpada opcja przed i po sezonie bo olej nie jest tani. Ciekawe co mówią na ten temat producenci kombajnów nie wie ktoś? W instrukcji bizona chyba nic nie pisze na ten temat..?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez warchest
      witam pękł mi blok w bizon rekord i mam takie pytanie gdzie regenerują silniki i jak to cenowo wyglada , a gdzie mozna kupic sam blok ? 
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
    • Przez klakiergsi
      Witam.chciałbym opisać mój problem z zetorem proxima 90 2014 rok. A mianowicie po pięciu latach użytkowania i 1500mtg remont silnika.pierwszą objawą był dziwny gwizd silnika i to nie Turbo ale okazało się że wałki wyważające silnik.przy okazji wymienili pierścienie na tłokach bo troszkę dmuchał odmą no i sprzęgło bo ciężko się zmieniało biegi.czyli ciągnik rozebranyna dwie części....co wy o tym myślicie...? Z czego i jak oni robią te ciągniki!dodam że zetor pracował z turem i nie wykonywał ciężko prac i był ciągnikiem pomocniczym w gospodarstwie.
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v