Polecane posty

AndyWarchol    0
Napisano (edytowany)

Witam serdecznie,

Problem jest związany z wałkiem WOM w Massey 3125.

W trakcie pracy ciągnika z kosiarką napędzaną WOM wałek przestał się obracać bez odcięcia Autotronickiem. 

Kontrolka świeci napięcie na elektrozawór jest podawane, wałek zaczyna lekko obracać ale można go zatrzymać ręką. Hamulec wałka działa. 

Ciśnienie oleju prawdopodobnie dobre gdyż działa dobrze 4WD i blokada mostów.

W układzie może znajdować się powietrze gdyż sprzęgło skrzyni biegów co jakiś czas się zapowietrza. Jest nieszczelność na wałku 4WD. Sprzęgło samo się odpowietrzało po przełączeniu na blokadę i 4WD, trochę pompowania sprzęgłem i łapało. 

1. Czy możliwe jest zapowietrzenie sprzęgła PTO (WOM) ? Na przykład przy dużym przechyleniu ciągnika w terenie.

2. Czy usterki upatrywać raczej w mechanice?

Pozdrawiam

Problem rozwiązany - Dla potomnych:

Po rozebraniu dekla z korkiem wlewu oleju hydraulicznego mogłem prześledzić sposób działania przekładni wałka. Zauważyłem że dźwignia obrotów ekonomicznych nie przesuwa się w całym zakresie i brak jest możliwości ustawienia zakresu 1000rpm-1550 silnik. To skłoniło mnie do sprawdzenia dźwigni zmiany obrotów wałka między 540 a 1000rpm.

Okazało się że linka zmiany obrotów jest zbyt długa i w pozycji 1000rpm nie była w stanie załączyć koła 1000 obrotów. Regulacja linki spowodował że można już załączyć wałek.

Wszystko śmiga jak do tej pory.

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowano przez AndyWarchol
Problem rozwiązany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    28

Rozumiem, że teraz nie działa już wcale tylko kręci się i można go spokojnie zatrzymać? 

 

Miałem raz taki problem w 6190. Przyjechał serwisant, podłączył komputer poprzestawial coś i wałek się naprawił, więc może też być wina autotronic lub instalacji. 

 

Nie wykluczone też że tarczki się skończyły 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AndyWarchol    0

Autotronic jest tak mało zaawansowany w tym ciągniku że wykluczam jego wadliwe działanie. Jedynie przy przeciążeniu odłącza wałek, ale sygnalizuje to miganiem kontrolki WOM.

"Komputer" prawidłowo podaje napięcie na zawór WOM. Mierzyłem, załącza i rozłącza.

Niestety nie wiem czy jest możliwe zapowietrzenie linii hydraulicznej sprzęgła WOM (PTO), jeśli tak to próbowałbym je odpowietrzyć a w ostateczności zlać olej i napełnić układ od nowa.

Zapowietrzanie przerabiam ciągle przy sprzęgle skrzyni biegów i tam wiem gdzie jest punkt odpowietrzana. 

Potrzebna informacja od kogoś kto zna hydraulikę tych ciągników. Może wystarczy powalczyć z olejem zanim rozbiorę kawał ciągnika?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    159

Podmień elektrozawór, ale nie samą cewkę tylko trzpień, może jest przycięty i pomimo napięcia nie reaguje. Druga opcja to ukręcony wałek za sprzęgłem. Odkręć  pokrywę tą gdzie jest wkręcony korek wlewu oleju, sporo przez nią zobaczysz.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    265

A w jaki sposób wom sygnalizuje kontrolką przeciążenie tzn. jaki jest sposób czy częstotliwość migania kontrolki bo mi właśnie miga od pewnego dłuższego czsu w pewnym powtarzalnym cyklu i nikt nie wie o co chodzi bo wom działa prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AndyWarchol    0
Napisano (edytowany)

Częstotliwość migania to niecała sekunda. Dość szybko pulsuje.

1 godzinę temu, ptaszyna napisał:

Podmień elektrozawór, ale nie samą cewkę tylko trzpień, może jest przycięty i pomimo napięcia nie reaguje. Druga opcja to ukręcony wałek za sprzęgłem. Odkręć  pokrywę tą gdzie jest wkręcony korek wlewu oleju, sporo przez nią zobaczysz.

Jakoś mi ten elektrozawór nie pasuje gdyż awaria nastąpiła w trakcie pracy, kiedy wałek był załączony, czyli przepływ oleju był ustalony. Możliwe ze jakiś brud z oleju przytkał przepływ ale taki problem raczej by wystąpił przy załączaniu WOM.

Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić tego elektrozaworu.

Ciągnik zostawiłem z uniesionym przodem może, jeśli to powietrze, to się gdzieś przemieści.

Edytowano przez AndyWarchol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    265

U mnie jest tak: jedno mrugnięcie przerwa 1s i znów 3mrugnięcia z przerwą 0,5s i tak cały czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    93

A to nie jest tak, że gdy wykryje poślizg to zaczyna mrugać i autotronic rozłącza ? Mrugać będzie również przynajmniej w serii 6100 gdy sobie ustawisz wałek na 1000, a nie przerzucisz pstryczkiem informacji dla komputera, a ten myśląc, że jest na 540 również rozłączy mrugając.


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez chrap17
      Witam. Mf 6140 97r dynashift 
      Mam taki problem ze pompa hydrauliczna nie jest napedzana przez ten walek w srodku skrzyni. Jaka moze byc przyczyna??
      Czy sciety ten wielofrez na walku?
      Poprostu nie ma napedu z strony silnika.
    • Przez dereniek
      witam mam zamiar remontować polbieg ponieważ po włączeniu wyskakuje kontrolka od cisnienia, co trzeba tam wymienić? czy są tam jakieś uszczelniacze? prosze o poradę
    • Przez dawid1983
      witam mam pytanie czy to tuleje obudowy mozna zregenowac i czy ten walek nowy kupic czy kupic po regeneracji jezeli macie jakies propozycje piscie
    • Przez kubamaliszewski2
      Poszukuje serwisu który wykona serwis skrzyni 32x32 w mf 3060,ktoś coś poleci ?
      Najlepiej mazowieckie.
      Problem :Podczas chęci przełączenia z zółwia na zająca jest brak reakcji,jadąc na zającu na 4 biegu A w pewnym momencie zmuliło skrzynie do zera i zgasła kontrolka zająca,przerzuciły sie  biegi z zająca na zółwia i nie da rady przełączyc na zająca.Do tego prawdopodobnie wymiana rewers bo wyskakuje oraz inne naprawy .......
       
       mf 3060 skrzynia 32x32 rok 1990
    • Przez longer89
      Witam. Ostatnio ma coraz większy problem z przełączeniem rewesru w Massey Ferguson 3085 Dynashift, również też ciężko wchodzą biegi ale nie aż tak opornie jak rewers. Sprzęgło rozłącza skrzynie prawidłowo. Rewers też prawidłowo nie rozłącza biegu gdyż gdy dźwignia po rozłączeniu biegu niby jest w pozycji neutralnie lecz nadal bieg kierunku jazdy jest załączony.  Gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam.  
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj