zasimex

Problemy hydrauliczne Ares 550 RZ

Polecane posty

zasimex    0

Witajcie,

Chciałbym zapytać o taką rzecz.

Mam Aresa 550RZ z 2001 roku.

Rewers elektrohydrauliczny.

Mam taki problem. Jakieś 2 tygodnie temu zaczęła mi pojawiać się kontrolka od sprzęgła/rewersu po rozgrzaniu i w momencie zmian kierunku jazdy lub przy ruszaniu - ta akumulator z piorunem. Ruszanie ze sprzęgła i rewersu przestało być płynne. Miałem wyciek z multizłącza od ładowacza więc po naprawie sprawdziłem poziom oleju i było trochę więcej niż minimum. Olej uzupełniłem i ogólnie problem ustąpił poza tym, że około 30% zmian kierunku jazdy i ruszania (czy to zimny czy rozgrzany) ciągnik na pół sekundy dosłownie piszczy i oczywiście kontrola STOP w połączeniu z kontrolką niskiego ciśnienia oleju w tym samym czasie. 

Ale dalej...

Dzień przedu uzupełnieniem oleju w skrzyni przestawał pokazywać mi prędkość jazdy. Na początku wskazania znikały na chwilę. Po przejechaniu kilku kilometrów, czyli rozgrzaniu, chwilę to włączał wskazania to wyłączał i wyłączył do końca dnia. Dodam, że w polu tego nie wyłapywałem ale na drodze słychać, że w momencie znikania wskazań zaczyna jakby mocniej coś wyć w skrzyni - pompa? W momencie włączenia się wskazań prędkości wycie cichnie. Nie jest to potężna różnica ale wyczuwalna. Z każdym dniem po pierwszym uruchomieniu na zimno czas działania wskazań jest coraz krótszy. Po zniknięciu wskazań prędkości widzę, że chyba przedni napęd jest spięty na stałe? Przy hamowaniu np hamuje ale kontrolka załączonego napędu się nie włącza co na zimnym ma miejsce...

Dodam, że półbiegi normalnie działają ale zauważyłem, że przy zmianie półbiegów skrzynia chodzi płynniej, bardziej miękko. Przy zmianie samych biegów z kolei również jest płynniej ale tak jakby po wrzuceniu wyższego biegu skrzynia reaguje z 1-2 sekundowym opóźnieniem. Olej Fuchs, ma około 700 godzin. Nie wiem czy to może mieć wpływ ale ubywa mi płynu hamulcowego i to pewnie ląduje w skrzyni a od wymiany oleju hydraulicznego dolałem łącznie jakieś 3-4 litry.

Przejrzałem tematy i wynikałoby z nich że moduł ale to wycie bardziej na problemy hydrauliczne nakierowuje no i półbiegi normalnie działają....

Przerabiał to ktoś? Czy dalszą jazda póki serwis nie będzie działała na niekorzyść? Najlepiej pewnie zmierzyć ciśnienia ale muszę zaopatrzyć się w sprzęt...

Pozdrawiam

 

Edytowano przez zasimex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7998

co do braku wskazań prędkości to jak przestaje Ci wskazywać to zapina przedni napęd, stąd wycie, na polu mała prędkość i miekkie podłoże i nie słychać, lepiej to ogarnij bo to nie zbyt zdrowe dla napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zasimex    0

Koledzy,

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Wszyscy zapewniali (łącznie z serwisem Claas), że nie może być to czujnik prędkości jazdy znajdujący się zaraz za rozdzielaczem hydrauliki zewnętrznej. Ich zdaniem jeżeli się zepsuje to nie działa w ogóle, okazało się, że winnym zamieszania był jednak owy czujnik. Po rozgrzaniu się przestawał odczytywać prędkość koła w skrzyni. Mierzony opór na zimnym powinien prawdopodobnie wskazywać 450 Ohm (według elektronika po rozgrzaniu ta wartość może wynosić +/-20%). Zamiennik kosztuje około 100, oryginał około 400 zł w serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam. Mam problem z półbiegami w renault Ares 710. Mianowicie ciągnik sam sobie zmienia półbiegi, czasem nie chce przerzucić półbiegu tylko musi się chwilę zastanowić, po czym zmieni na dwa półbiegi w dół lub w góre i po chwili zmieni na zadany pół bieg. Nie raz sam z siebie ni z tąd ni zowąd zmieni półbieg (zbije w dół po chwili wrzuci do góry lub na odwrót) Czym może być to spowodowane? Dodam jeszcze że nie raz fiksuje licznik na przykład jade z prędkością 8km po czym licznik  zaczyna wskazywać różne prędkości, dochodzących nawet do 80km/ha, czujnik prędkości napewno działa dobrze ponieważ nie wyłącza przy tym napędu. O co może chodzić z tym wszystkim? Domyślam się że coś z elektryką ale od czego zacząć? Sterowniki?  instalacja?
    • Przez Domek96
      Witam rozleciało mi się łożysko zwrotnicy renault75.14 nie mam numerów jakie łożysko tam powinno być może ktoś wie
    • Przez PiterParker
      Mam wyciek oleju że skrzyni a dokładnie jest pod skrzynią dekiel przykręcany na 4 śruby w który wchodzi rura ciągnące się po dole skrzyni w stronę mostu. W tym dekielku jest otwór i wystaje zawleczka. Po zawleczcze co jakiś czas spływa kropla oleju. Jest to malutki wyciek ale po dłuższym postoju ciągnika w jednym miejscu zauważalna jest plamka na betonie czy kostce. Czy ktoś orientuje się do czego jest w/w zawleczka ? Jak się do tego dobrać?   

    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj