panmino

1025 - pomiar mocy hamownią na WOM - jak interpretować wyniki?

Polecane posty

panmino    26

Czołem, 

miałem dzisiaj badanie mocy ciągnika. Od początku coś mi się za słaby ten 1025 zdawał, bo mam starszego i słabszego 82 i ten nowszy (2011r., 2500 mth) szału nie robi. 

No ale do rzeczy, hamownia pokazała 81KM, i teraz, czy to jest powód do zmartwień, czy nie powinno być przynajmniej 100KM???

Oleju nie bierze, może troszkę,  ale kopci i na niebiesko i na czarno pod obciążeniem, no i słaby...

pomiar mocy.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Na womie nie ślizga, tarczowy. Wtryski nowe, ale z tą pompą coś może być na rzeczy, bo membranę od dawki paliwa wymieniałem i tam było znać, że było dłubane. Dałem pompę do pompiarza, ale wydaje mi się, że sprawdził wszystko oprócz tego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

A co mówił  fachowiec od hamowni? Jesli to nie tylko obsługa, a też "stroiciel" to na oko pewnie coś juz widział i może coś podpowiadał. Widok na żywo daje zawsze wiecej niż nawet szczegółowy opis.

 

Pytanie też  czy to jest moc na WOM, czy jest to moc przeliczona na moc na wale silnika uwzględniająca straty na skrzyni w drodze na wałek WOM?

Wedlug tractordata dla silnika 100konnego na WOM mamy 92konie

 

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Nie uwzględnia strat w skrzyni, mówił o tym. Straty w skrzyni w każdym ciągniku inne. Mówił, żeby sprawdzić kąt wtrysku, podać większą dawkę paliwa, sprawdzić turbinę...Turbina była akurat sprawdzana, ale dawkę paliwa nie wiem, czy dobrze kręcę...

Pompa jest motorpal z ciśnieniowym korektorem dawki paliwa w zależności od doładowania. Tam było grzebane, pompiarz mówił, że pompa jest ok, ale jak mu powiedziałem, że w dalszym ciągu jest słabo, to kazał traktor przyprowadzić. Tak ostatecznie zrobię, ale teraz mam pilne prace i muszę jakoś funkcjonować. 

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Sam silnik w tej wersji powinien mieć 110koni/2200obrotow i 435Nm/1400 ?

Jak pompa będzie pewna, to można sprawdzić ciśnienie doładowania turbosprężarki, drożność przewodu do korektora ciśnienia, czy na pompe paliwo jest podawane jak trzeba, czy filtr, albo  coś w dolocie nie blokuje przepływu powietrza. Więcej pracy, ale dobrze byłoby sprawdzić oprócz kąta wtrysku również, czy rozrząd jest dobrze złożony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Akurat tak się składa, że rozrząd sprawdzałem, bo miałem tam rozebrane z innych powodów (przeróbka na Wom z koła pasowego silnika) i jest złożony poprawnie. Sprężarka była w warsztacie i jest ok. Sam też mierzyłem doładowanie manometrem na silniku i było przy dużym obciążeniu ok 8,5 bara, więc raczej dobrze.

Sprawdzę dzisiaj drożność przewodu korektora.

Wie ktoś, jak tą pompę Motorpal regulować? (dawkę paliwa znaczy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj