klajcper

wzmacniacz momentu zetor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pitraszek1    1

Wzmacniacz momentu to taki "Power Shift dla ubogich" w Zetorach tej serii odbywa się to w ten sposób że jadąc np. na jedynce wciskasz pedał wzmacniacza bez wyciskania sprzęgła i ciągnik zwalnia o 30% i tym samym jego moc wzrasta. Jeżeli zwiększony opór ustąpi puszczasz pedał i ciągnik powraca do normalnego biegu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Zależy co ci nie działa. Przy sprzęgle masz jeden siłownik pneumatyczny, w skrzyni biegów jest drugi. Do tego sterowanie pneumatyką oraz możliwe mechaniczne uszkodzenia w skrzyni. Czy jest jakaś reakcja gdy próbujesz użyć wzmacniacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klajcper    0

gdy naciskam pedał wzmacniacza to siłownik próbuje pociągnąć sprzęgło, ale powietrze cieknie. gdy nacisnę sprzęgło i pedał wzmacniacza to działa i zwalnia, ale po chwili zatrzymuje się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Stawiam na wyciek powietrza z siłownika przy sprzęgle. Wg mnie nie ma on odpowiedniej mocy żeby wycisnąć sprzęgło skoro po naciśnięciu noga wszystko działa a późniejsze zaprzestanie działania związane jest ze zbyt dużym spadkiem ciśnienia w układzie. Nad butla jest zawór który umożliwia działanie wzmacniacza wyłącznie po osiągnięciu określonego ciśnienia i przy spadku odcina całkowicie dopływ na dodatkowe akcesoria pneumatyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klajcper    0

sprawdzę siłownik, jeśli będzie dobrze to napiszę. :)

a w przypadku awarii w skrzyni co się psuje ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Tylko do tego siłownika żeby dojść to chyba trzeba rozpoławiac. W skrzyni też jest siłownik który takie sprzęgło kłowe przesuwa więc kilka elementów może się zepsuc. U mnie na razie wszystko jako tako działa więc konkretnie się nie wypowiem na temat co się psuje. Po objawach w twoim ciągniku stwierdzam jak wyżej ale to tylko przypuszczenie więc musisz po kolei dochodzić gdzie tkwi problem. Zasadę działania znasz więc do dzieła 😉

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klajcper    0

Po uszczelnieniu siłownik nie cieknie, a wzmacniacz działa, aby się do niego dostać wystarczyło odkręcić pedał sprzęgła i pokrywę z przodu kabiny mocowaną na 4 śruby. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

To ten siłownik jest nad obudowa sprzęgła a nie wewnątrz? Nigdy się nie przyglądałem gdzie on dokładnie jest. Jak go uszczelniles? Są jakieś zestawy do tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klajcper    0
17 minut temu, koper88 napisał:

To ten siłownik jest nad obudowa sprzęgła a nie wewnątrz? Nigdy się nie przyglądałem gdzie on dokładnie jest. Jak go uszczelniles? Są jakieś zestawy do tego?

Do wzmacniacza tak jak wiesz są 2 siłowniki podłączone jednym przewodem jeden jest w skrzyni a drugi przy pedale sprzęgła. Sprzęgło przykręcone jest z kabiny 4 śrubami właśnie do tego siłownika, pręt który wciskasz pedałem sprzęgła idący do pompy sprzęgła przechodzi przez niego luźno. A z kolei pompa przykręcona jest do tego siłownika. A te kołnierze uszczelniające kosztowały 9,50 w mizarze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

A to już rozumiem. Ty masz hydrauliczne sprzęgło i pewnie stąd wynika różnica umiejscowienia siłownika. Ja mam zetora 7045, mam sprzęgło na linkę i wydaje mi się że siłownik od wzmacniacza mam wewnątrz obudowy ale nie jestem w tym momencie w stanie tego sprawdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Siłownik wzmacniacza jest w środku skrzyni w każdym modelu. Szkoda tego rozbierać tylko do wzmacniacza tym bardziej że jego żywotność i charakterystyka jest znikoma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Czyli sugerujesz że przedmówca uroił sobie ze wymienił jakieś uszczelnienia i że wcześniej nie działało a potem działa, tak? Siłownik od sprzęgła klowego jest wewnątrz ale siłownik od wysprzeglania może być na wierzchu. A jeśli chodzi o żywotność i charakterystykę to u mnie na ten przykład wszystko książkowo działa i używam go dosyć często w ciężkich pracach bo mając koła 34 z tyłu zetorek jest dosyć szybki i brakuje niekiedy przełożeń w kryzysowych sytuacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matik5
      Witam mam problem z zetorem majorem cl 80. Na zaświeca się mu na czerwono stóp i błąd DTC   111/01 
      Ktoś się oriętuje co może być przyczyną ? Dodam że żadnych objawów nie ma 
    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj