Marcin7745T

Zetor 7745 turbo ciężki rozruch

Polecane posty

Marcin7745T    2
mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?


https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

Ustaw na znaki. Tylko nie dawaj mu gazu po zgaszeniu bo sie wtedy wtrysk wycofuje zeby ciagnik mial latwiej odpalic.I wtedy wychodza CI cuda

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2
nie moge ustawić bo chyba jest rozrząd przestawiony albo koło zamachowe z innego modelu, nie dodawałem gazu i dalej to samo zobacz filmy, wina będzie w czymś innym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

No to albo rozbieraj przod zeby zobaczyc rozrzad ale povbaw sie sprzegiełkiem zeby dalo sie ustawic wtrysk wg koła zamnachowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

ze sprzegielkiem kombinowałem ale nie w tym bedzie problem, pytałem sie Przemka z kanału Przemo Traktor powiedział że 4 mm moze być a on na filmie ustawił Zetora 7211 na 5 mm zaś podobno w instrukcji napraw pisze 4.5 mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

podkladki pod wtryski oryginal zetor czy podroba? Bo niestety podroba nie trzyma wymiaru i kolega tez mial niezle jaja po remoncie w 7211 i dopiero zalozyl ori i zaczelo chodzic dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

W tym ciagniku nie stosuje sie podkladek pod wtryski. Wtrysk ustawiaj na kąt a nie na mm

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

Jak jest podejrzenie problemów z umiejscowieniem znaków, to ciekawe czy wałek rozrządu jest ustawiony prawidłowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    441

ale na rozruch już tak

A jaki kąt ma ustawiony obecnie kolega to nie wiem, ale pisze ze próbował ustawień na 4mm, na 5mm i przed remontem palił z takimi ustawieniami lepiej. 

Jeszcze pisze tu:

Można ewentualnie czujnikem zegarowym znaleźć GMP i po ilosci zębów na wieńcu kola zamachowego policzyc gdzie jest potrzebny kąt i sprawdzić, czy zgrywa sie to z samymi znakami na kole zamachowym. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

Przemo Traktor ustawiał Zetora 7211 na 5mm przed gmp, pytałem czy ustawić na 4 mm czy 6.5mm bo tyle mogłem wyciągnąć bez rozbierania przodu powiedział ze 4 może być, po dociśnięciu tuleji mam 5mm więc powinno być git, myślałem o sprawdzeniu czujnikiem zegarowym wałka rozrządu ale nie wiem w którym położeniu tłoka mają zaczynać otwierać i zamykać sie zawory, a jakby wałek rozrządu był źle to i na ciepłym pewnie by słabo palił i nie miał siły. dodam ze jak odpali i załapie dobrze to po zgaszeniu normalnie odpali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Nie ustawia sie zetora z gazem max bo się przestawia kąt na opóżniony a jak masz teraz na znaki to znaczy że jest za wczesny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2
krzysztofz14 napisał:

Nie ustawia sie zetora z gazem max bo się przestawia kąt na opóżniony a jak masz teraz na znaki to znaczy że jest za wczesny.

gazu dałem tylko troche moze 1/4 lub 1/3 całej dawki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

To dobrze ustawiasz.Te ciągniki ciężko palą na zimnym,duża komora w tłoku.Mogą pomóc uszczelki 1.2 pod głowicę i pompa może mięć małą dawkę rozruchową ustawioną.Ja zamontowałem sobie świece płomieniową i było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

stara uszczelka była 1.5 mm pompa nie przestawiana i palił, martwią mnie te pęknięcia w głowicach aż w trzech prędzej przy myciu ich nie widziałem, poszły do sprawdzenia i niby szczelne ale plyn to nie powietrze i kto wie czy przy wmontowanym wtryskiwaczu szczeli sie nie powiększa przez to spierdziela kompresja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Oryginalnie nie było podkładek pod wtryskami.Ja dałem od 360 i zaczął dymić na zimnym.Po zdjęciu kolektora sie okazało ze dymi tylko z pierwszego.Głowica była wadliwa za mało wystawał wtrysk po wyjęciu podkładki było lepiej.Jak dałeś nowe wtryski i ustawiłeś na większe ciśnienie to pompa może nie wyrabiać.Spróbuj bez podkładek bo wiadomo jakie dzisiaj są części .

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

Ja mam 7745, kupiliśmy go w 2007 i od zawsze jak jest zimno to odpalał jak stara lokomotywa, nigdy nie łapie na wszystkie cylindry od razu, jak już raz załapie na wszystkie to później już jest ok. Kilka lat temu wymieniliśmy jedną uszczelkę pod głowicą bo zaczęła się pocić. Przy okazji sprawdziliśmy wtryski to były Ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

bez podkładek nie bedzie szczelności w starym gniazdzie. 3 głowice pójdą nowe, nie założę z pęknięciami mimo ze mogą być szczelne, też myślę ze kompresja ucieka


yaro_1 napisał:

Ja mam 7745, kupiliśmy go w 2007 i od zawsze jak jest zimno to odpalał jak stara lokomotywa, nigdy nie łapie na wszystkie cylindry od razu, jak już raz załapie na wszystkie to później już jest ok. Kilka lat temu wymieniliśmy jedną uszczelkę pod głowicą bo zaczęła się pocić. Przy okazji sprawdziliśmy wtryski to były Ok.

ok jak zawsze było na minusie ale mi po remoncie nawet jak było kilka stopni na plusie to przy odpaleniu kupa dymu, obczaj linki które podałem na górze tak ci odpala ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

A jak na ciepło normalnie pali i ładnie chodzi a jak zimny to ma ciężko to nie pomyślał nikt że to może paliwo schodzi i się zapowietrza? Spróbuj go na zimnym przepompować pompką i może porządnie odpowietrz i zobacz czy będzie różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak , nie łapie od razu na wszyskie gary to , paliwo może schodzić , ja kiedy miałem 7045 , to zawsze pompowałem po dobie postoju 

Walczylem z tym schodzeniem paliwa , ale raz lepiej raz gorzej w koncu sobie dałem spokój , bo i tak mnie ten traktor irytował to w koncu poszedł pod młotek 

 , do tego miałem stary typ pompy z ręcznym podbiciem dawki 

warto tez skontrolowac rozrusznik i przewody , jak bedzie wolno kręcił to tylko biały dym i tyle  bedzie z tego 

Swoja drogą pewnie nie ma od swiecy żarowej , ani płomieniowej , dziwne rozwiazanie , ja w zachodnich mam w obu i mimo ze pala lekko to jak rozpale swiecę to juz wogóle dwa obroty bez białego dymu 

 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2

paliwo sie tyle cofnie ze 3 razy rusze ręczną pompką i idzie na przewal, tak samo było przed remontem, wstawie nowe głowice odpowietrze przy wtryskach i zobacze, rozrusznik i akumulator nowy mam nie całe 2 lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja bym jeszcze kompresje zmierzył , rózne rzeczy widziałem , nawet po remontach 

 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
    • Przez kamilkowgier
      Witam,
       
      Potrzebuje pomocy przy Zetorze Major 80. Mam problem z wyskakującą dzwignią wom. Po załączeniu i puszczenia sprzegla wałka, dzwignia wyskakuje  i wyłącza wałek. Czy powodem będzie uszkodzona zębatka czy jest na to jakis inny sposob? Jesli zębatka to w jaki sposob sie tam dostac? 
       
      Pozdrawiam
    • Przez mrc1005
      Witam,
       
      Info dla malkontentów, że Ursus jest składakiem. Zetor też będzie składakiem. Bo jak można Polski składak kupić, przecież to niedopuszczalne, przecież to wielki szajs ...
       
       
      "Od kilku dni wiadomo, że od 2015 roku, nowe ciągniki Zetor będą napędzane silnikami marki Deutz AG. Ta informacja wywołała spore dyskusje w branży techniki rolniczej. Rolnicy wymieniają się opiniami i dość burzliwie komentują nowe plany czeskiego producenta.
      Zetor tłumaczy swoją decyzję koniecznością spełnienia normy spalin Stage 4B. Jak podkreśla czeski producent, w ten sposób chce zagwarantować swoim klientom wysoką jakość oferowanych ciągników. Niemieckie silniki mają trafić do dwóch nowych modeli ciągników o mocy 60 - 80 KM. W nich zastosowane będą silniki 4-cylindrowe Deutz TCD 2.9 L4. Zetor planuje również premierę dwóch nowych modeli o mocy po wyżej 150 KM, które będą napędzane 6-cylindrowymi silnikami Deutz TCD 6.1 L6. Oznacza to, że silniki Deutz będą montowane przede wszystkim w ciągnikach nowych serii, które Zetor planuje wprowadzić do oferty w latach 2015 i 2016. Opinie rolników na temat planów Zetora są jak zwykle podzielone. Wśród wielu komentarzy na pierwszy plan wyłaniają się dwa nurty: miłośników starych, sprawdzonych konstrukcji oraz zwolenników nowych rozwiązań technologicznych. Urok kultowych modeli z lat 80-tych i 90-tych nie maleje i według wielu to najlepsze ciągniki w historii Zetora. Jednak świat idzie do przodu i czeski producent nie ma odwrotu w rozwoju swoich produktów. Nowe ciągniki muszą sprostać konkurencji i wymagającym normom spalin. Sympatycy nowoczesnych maszyn rolniczych wybór silników Deutz oceniają pozytywnie. Podkreślają, że jeśli Zetor chce wprowadzać na rynek nowoczesne ciągniki, szczególnie te o mocy po wyżej 150 KM, to kooperacja z tak doświadczoną i renomowaną firmą jak Deutz AG to mądra decyzja. Nie ma sensu dalszego rozwoju już i tak mocno „wyciśniętego” 4-cylindrowego silnika własnej produkcji a budowa nowej jednostki napędowej nie ma finansowego uzasadnienia. Podsumowując, sukces nowych modeli uzależniony jest od faktu, czy ciągniki Zetor z silnikami Deutz zachowają swój charakter i nie staną się po prostu kolejnym wcieleniem innych zachodnich ciągników np. Deutz-Fahr. Najwięcej obaw wzbudzają oczywiście ceny nowych Zetorów. Czy wyposażenie ich w jednostki napędowe Deutz nie spowodują znaczących podwyżek, co odbije się na atrakcyjności czeskich ciągników i dla wielu potencjalnych klientów staną się one nieosiągalne. Wierzymy, że tak doświadczona marka jak Zetor bardzo dokładnie przeanalizowała wszystkie aspekty swojej decyzji co przełoży się na dynamiczny rozwój firmy."     Źródło: http://www.agrofoto.pl/index.php/aktualnoci/2448-czy-silniki-deutz-rozpdz-zetora     Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj