Misiu1994

Twarda praca silnika.

Polecane posty

Misiu1994    0

Witam. Mam problem z moim wladimircem. Oddałem pompę wtryskową do regeneracji. Po odebraniu zamontowałem ją na silnik i tu problem. Koło pasowe ustawiłem na znak t1, następnie kręcąc wałkiem pompy (tam, gdzie jest tak dużo otworów :) ) wyłapałem drgnięcie paliwa i zakręciłem śruby. Po odpaleniu silnik pracował bardzo, bardzo twardo i metalicznie. Opóźniłem nieco ,,zapłon" i była znaczna poprawa ale jeszcze nie ideał. Po kolejnej próbie już pracuje trochę lepiej. Silnik pracuje już przyjemnie ale teraz zaczęły dość głośno i twardo klekotać zawory, mimo że są prawidłowo ustawione. Ciągnik ma moc, pali od strzała ale mocno grzechotają zawory i dość mocno się grzeje. Co mam robić dalej? Czy to dzwonienie zaworów i grzanie się to oznaka, że kąt wtrysku nadal jest za wczesny? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
10 minut temu, Misiu1994 napisał:

Witam. Mam problem z moim wladimircem. Oddałem pompę wtryskową do regeneracji. Po odebraniu zamontowałem ją na silnik i tu problem. Koło pasowe ustawiłem na znak t1, następnie kręcąc wałkiem pompy (tam, gdzie jest tak dużo otworów :) ) wyłapałem drgnięcie paliwa i zakręciłem śruby. Po odpaleniu silnik pracował bardzo, bardzo twardo i metalicznie. Opóźniłem nieco ,,zapłon" i była znaczna poprawa ale jeszcze nie ideał. Po kolejnej próbie już pracuje trochę lepiej. Silnik pracuje już przyjemnie ale teraz zaczęły dość głośno i twardo klekotać zawory, mimo że są prawidłowo ustawione. Ciągnik ma moc, pali od strzała ale mocno grzechotają zawory i dość mocno się grzeje. Co mam robić dalej? Czy to dzwonienie zaworów i grzanie się to oznaka, że kąt wtrysku nadal jest za wczesny? Pozdrawiam

Hej kolego, może głupie pytanie - ale jak ustawiłeś to koło na znak to na pierwszym cylindrze obydwa zawory były zamknięte?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

Wiesz co, dekla zaworow nie sciagałem. Zrobiłem tak jak bylo napisane w instrukcji, że znacznik ma się pokrywać z  ,,t1,, na kole pasowym. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No tak tylko tłok musi być w suwie sprężania jak ten znak ustawiasz - czyli obydwa zawory zamknięte i wtedy początek wtrysku. Jak obrócisz o jeden obrót koło pasowe to tłok będzie w suwie wydechu a koło będzie też na znaku t1. Generalnie nie powinien zapalić gdybyś o jeden obrót wałem źle ustawił ale kto go tam wie - lepiej sprawdzić. Dodatkowo jak ustawiasz początek wtrysku to sobie skręć te dwie tarczki wielootworowe i obróć dwa razy wałem i sprawdź czy jak drgnie paliwo to ten znak jest tam gdzie być powinien - tylko bardzo powoli obracaj wałem. Ustawianie na pompie jest niby zgodne z instrukcją ale ja jak mtz-ta tak ustawiłem to musiałem stodołe wietrzyć bo po skreceniu sie okazało że za późno zapłon - ta metoda jest mało dokładna i nie uwzględnia luzów na kołach rozrządu. Ja zawsze sprawdzam obracając wał i jak drgnie paliwo to patrze wtedy na znaki i poprawiam jak trzeba. Wiecej roboty ale dokładniej i silnik cyka jak złoto.

Pozdrawiam i powodzenia.

Daj znać jak ogarniesz

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

Po wielu próbach ustawiania doszedłem do wniosku, że lepiej nie będzie. Silnik na zimno pracuje idealnie ale jak już się nagrzeje to zaczynają głośno pracować zawory i silnik chodzi bardziej twardo tylko na wolnych obrotach. Siłę ma, pali na dotyk tylko jak się nagrzeje to zaczyna twardziej pracować. Co go jeszcze  może bolec bo ręce opadają?

Edytowano przez Misiu1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Chmm, no z tego co piszesz to opcja jest tylko jedna - źle ustawione zawory. Gdyby problem tkwił w układzie zasilania to by też twardo chodził na zimno. Skoro praca sie zmienia po rozgrzaniu silnika to ja stawiam na zbyt mały luz na zaworach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

A wtryski coś mogą mieszać też? Mogą też klepać albo złe ciśnienie mieć? Co wtedy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Napisano (edytowany)

No jak za wysokie ciśnienie bedziesz miał na wtryskach to może twardo chodzić, ale dziwne, że jak zimny to chodzi dobrze a jak ciepły to klepie. Ale jak robiłeś regeneracje pompy to wtryski też bym sprawdził czy nie leją i ciśnienie wyregulował nawey dla świętego spokoju.

Kolego a jakie masz ciśnienie oleju na tych wolnych obrotach na zagrzanym silniku - tobie napewno zawory grają?

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

Na zimnym silniku ciśnienie na wolnych 4 bary A na rozgrzanym tak 3,8/3,7 bara. Wtryski wyciągnąłem  wyczyscilem i przejechałem się kilometr. Po ponownym wymontowaniu wyglądały jak na zdjęciu. Na pierwszym zaczal robic sie nagar. Oleju nie bierze.

20200501_164930.jpg

20200501_164857.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Coś mi się wydaje że problemem będzie chszczone paliwo i dlatego takie cuda się dzieją. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Napisano (edytowany)

Spawdzałeś czy nie leją i ciśnienie otwarcia? Ciśnienie powinno być 170-175 barów. Bo mi z koleji sie widzi że leją

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

W poniedziałek zawiozę na stół probierczy i się dowiem. A przy lejących wtryskach by nie kopcil na wolnych obrotach?  Chociaż przed remontem pompy pokapcał na niebiesko na zimnym, a po regeneracji pompy ustalo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

U mnie w mtzcie jak podpiołem pod aparat wtryski to mi sie paliwo w skarpety nalało 😉 a ciągnik na wolnych obrotach i jak miał lekko to nie kopcił. Ale jak dodałem gazu to nie widziałem gdzie mi sie rura kończy tak dymił, ale u mnie i pompa dawała za dużą dawke - jak zawiozłem do regulacji to sie okazało że dawka była x2 🙉. Wymieniłem końcówki i wyregulowałem początek wtrysku to teraz dymka nie puści. Ale zwykle troche przydymia jak wtryski leją - sprawdź dla świętego spokoju i tyle - koszt to pewnie ze 20 zł za dwa a sprawdzone i w paliwie sie zwróci jak coś nie tak. Myśle cały czas o tym twoim klepaniu i to żeczywiście może wtryski słychać jak problem sie pojawił po wymianie pompy. Nic, jak sprawdzisz to daj znać czy sie coś poprawiło, a jak by Ci pszysło koncówki zmieniać to WZM załóż bo w miare dobre są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

Wtryski sprawdzone na stole probierczym.  Dają po 130 bar ciśnienia i leją. Zobaczymy czy po wymianie będzie jakaś zmiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Jak lały i 130 bar to napewno praca silnika sie poprawi - pytanie tylko czy to stukanie ustąpi (jak to końcówki było słychać to powinno). Daj znać jaki finał. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

A nie licząc już lania, bo to wiadomo że kopcenie Ale jak samo obniżone ciśnienie się objawia? Tak z czystej ciekawości.  Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Jak wtryski nie leją to szczerze mówiąc chyba trudno to wyhaczyć. Ja zimno to trudniej pali i mocniej przydymia bo słabiej rozpyla ale takie objawy mogą być też z innych przyczyn także trzeba eliminować i sprawdzać po kolei. Jak cieżko pali i nietypowo dymi to standard do sprawdzenia zawory, wtryski, początek tłoczenia paliwa i pompa. Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    328

Mi ostatnio t25 zaczął wywalac olej kolektorem po zdjeciu głowic też dałem wtryski do sprawdzenia .Co sie okazało cisnienie ok 120 otworki zabite nagarem. Nowe końcówki rosyjskie ustawione na 170 .Nowe zawory i prowadnice zawory ustawione i chodzi bardziej twardo jak przed .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

Po regeneracji wtryskow nie kopci w ogóle. I tak dźwięk silnika jest trochę inny, może dlatego że tlumik wyprowadzilem nad kabinę. Pali od strzala,  ma noc, nic już nie kombinuje. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No to jak pali od strzała, ma moc i nie dymi i jeszcze zmieniłeś tłumnik, to może on teraz chodzi jak powinien, a wcześniej mulił i po naprawie masz wrazenie że klekocze 😉. Gratulacje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiu1994    0

Panowie, nie chcę zakładać nowego tematu. Chcę zmienić akumulator we władku. Obecnie mam samochodowy 12v 75 ah 480 a, ale jak zrobi się trochę chłodniej to już nie pali. Jaki byście mi polecili? Oczywiście 12 v. Myślalem nad 12v 125ah 1000a co Wy na to? Rozrusznik z przekładnią. Tylko czy alternator od poloneza mi doładuje taki? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj