Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
akmaly    718

Jedna z najlepszych serii MF w historii. Co więcej chcesz wiedzieć?

Silnik znany i ceniony od lat czyli 6. cylindrowy Perkins A6.354, skrzynia 12+12 również udana ( ew. 18+6 lub starsza 12+4 )- może mała liczba przełożeń ale to zależy od pracy jaką ma wykonywać, tylny most stawia ten ciągnik w grupie pomocniczych - most podobny do MF 255, przy tej mocy potrafi półosie ukręcać, hamulce ok. Hydraulika i cała reszta jak najbardziej na plus ( niezależna z możliwością łączenia wydatków ), przedni most bardzo dobrej konstrukcji z wałem na boku dzięki czemu luzy z mocowania nie oddziaływają bezpośrednio na przekładnię. 

Wszystko zależy do czego ma służyć i czego oczekujesz po tym ciągniku, są to raczej maszyny do prac pomocniczych lub jako główny na mniejsze gospodarstwa ( mimo ok 100 KM jest to ciągnik na podzespołach ciągników z przedziału 47-90 KM ).

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol5    0

Dziękuję za tak obszerną odp miałby to być ciągnik główny na małym gospodarstwie pracował by rocznie ok 150mth zastąpił by Zetora 10145. 

Dnia 6.08.2019 o 15:02, akmaly napisał:

Jedna z najlepszych serii MF w historii. Co więcej chcesz wiedzieć?

Silnik znany i ceniony od lat czyli 6. cylindrowy Perkins A6.354, skrzynia 12+12 również udana ( ew. 18+6 lub starsza 12+4 )- może mała liczba przełożeń ale to zależy od pracy jaką ma wykonywać, tylny most stawia ten ciągnik w grupie pomocniczych - most podobny do MF 255, przy tej mocy potrafi półosie ukręcać, hamulce ok. Hydraulika i cała reszta jak najbardziej na plus ( niezależna z możliwością łączenia wydatków ), przedni most bardzo dobrej konstrukcji z wałem na boku dzięki czemu luzy z mocowania nie oddziaływają bezpośrednio na przekładnię. 

Wszystko zależy do czego ma służyć i czego oczekujesz po tym ciągniku, są to raczej maszyny do prac pomocniczych lub jako główny na mniejsze gospodarstwa ( mimo ok 100 KM jest to ciągnik na podzespołach ciągników z przedziału 47-90 KM ).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4691
Dnia 6.08.2019 o 15:02, akmaly napisał:

Jedna z najlepszych serii MF w historii. Co więcej chcesz wiedzieć?

Silnik znany i ceniony od lat czyli 6. cylindrowy Perkins A6.354, skrzynia 12+12 również udana ( ew. 18+6 lub starsza 12+4 )- może mała liczba przełożeń ale to zależy od pracy jaką ma wykonywać, tylny most stawia ten ciągnik w grupie pomocniczych - most podobny do MF 255, przy tej mocy potrafi półosie ukręcać, hamulce ok. Hydraulika i cała reszta jak najbardziej na plus ( niezależna z możliwością łączenia wydatków ), przedni most bardzo dobrej konstrukcji z wałem na boku dzięki czemu luzy z mocowania nie oddziaływają bezpośrednio na przekładnię. 

Wszystko zależy do czego ma służyć i czego oczekujesz po tym ciągniku, są to raczej maszyny do prac pomocniczych lub jako główny na mniejsze gospodarstwa ( mimo ok 100 KM jest to ciągnik na podzespołach ciągników z przedziału 47-90 KM ).

A może to te ciągniki z przedziału 47 - 90 KM są na podzespołąch ciągnika 100 KM. Widziałeś na żywo półoś w serii 300? Ja mam 390 i uszczelniałem jedną ze zwrotnic i półoś to naprawdę solidny kawał żelastwa.

Seria 300 nie ma w zasadzie słabych punktów. Jedynym słabym punktem może być wiek a przez to zużycie eksploatacyjne. Jest to ciągnik bardzo zbliżony konstrukcyjnie do licencyjnych ursusów 4x4 i bardzo wiele cześć można kupić i zamontować od ursusa. Więc naprawy będą tańsze. Seria 300 była oczywiście lżejszą serią cięższą była seria 3000.

PS nie patrz na kształt tylnego mostu. Liczy się to co jest w środku. Miałem 4255. Dokupiłem cały zaczep transportowy wraz z płytami od 255. Wszystko pasował. Ale czy to oznacza, że w 4255 są takie same półosie jak w 255? W 42 70 też mam most jak w 255 koła 520/38 i nic nie ukręca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bamberszol
      Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni biegów swojego mf255. Przez otwór spustowy zauważyłem jakiś kawałek metalu co to może być? Ciągnik był rozpolawiany 7lat temu pamiętam że ciężko nam coś wskoczył na frezy i wtedy coś jakby strzelilo. Okazało się że pękła tarcza sprzęgła walka wom i trzeba było rozjeżdżać na nowo.Biegi chodzą perfekcyjnie.. Co to może być za element?

    • Przez andrev1822
      Witam. Panowie stoję przed zakupem Massey Ferguson 690 z 1984. Ciągnik ok. Właściciel mówi że ogółem oleju nie bierze ale jak dostanie w d*pę to potrafi cytuje "setkę na 2 ha wziąć" w ciągniku wymienione są 2 pompy zębata i tloczkowa(jak źle napisałem to poprawcie) pompa wody itd itp. Trochę doinwestowany ogólem. Przy zapalaniu dyma nie puścił nie był odpalany wcześniej. Przy przejażdżce wszystko ok "zbiera "się przy przygazowaniu nie widać żeby puszczał bąka czy jakoś obficie dymił. Jest czym się przejmować? Ogółem dodam że nie posiadam sprzętu do mierzenia ciśnienia silnika. Według licznika niecałe 7tys mth
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez biszu
      Witam
      Tak jak w temacie robił to ktoś już u siebie w MF 698t i na co zwrócić uwagę przy demontażu montażu głowicy i innych elementów. 
      Pozdrawiam.
    • Przez Maksol
      Witam posiadam od dawna MF 255 i chciałbym zapytać czy opłaca się zwiększać dawkę paliwa w nim? Czy w ogóle wystąpi jakikolwiek przyrost mocy? Czy będzie tylko mocniej kopcił ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj