matijas67

Czym smarowac teleskop ?

Polecane posty

matijas67    2

Witam

Mam ładowarkę teleskopowa new holland lm 430 od jakiegoś czasu i zaczęły mi piszczec rolki na teleskopie...

Nie wiem czy mogę posmarować smarem bo nie widzę żeby ktoś wcześniej tak smarowal..

Stąd pytanie czy mogę smarem przejechać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Najlepiej smarem grafitowym


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atarol    8

Najzwyklejszy smar . 

Grafitowy  smar służy do smarowania min łańcuchów  wszedzie tam  gdzie wystepuje nie jako zgniatanie smar

Kazdy smar mniej lub bardziej jest wodoodporny a właściwie  kazda substancja ropoopochodna jest w jakis stopniu odporna na dzialanie wody 

Edytowano przez atarol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CaseBizon    9

Gorzej jak się będzie kurzylo ostro na polu to kurz będzie się oblepiał do tego smaru i jeszcze gorzej będzie się wycierać moim zdaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matijas67    2

No właśnie.. A może tylko rolki olejem posmarować? 

Ale ciekawe czy nie będą się slizgac

Rolki tylko postrzymuja teleskop? A siłownik wypycha teleskop, tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Witam.

Czym smarować ślizgi w MLT 634-120 LSU ST3B?

Shell na swojej stronie proponuje Gadus S3 V460D 1.5 ale z tego co widać jest trudno dostępny w sklepach internetowych. Czy dobrym będą odpowiedniki z dwusiarczkiem molibdenu np. Mobilgrease XHP 222 Special czy też Orlen Greasen EP-23?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

Ja używam smaru teflonowego do ślizgów waxoyl. Jak wyschnie to nie przywiera do nie bród, a jak się zużyje to sam odpada i widać że trzeba znów posmarować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373

Ja kupiłem niby zamiennik Waxoyl. Tak jak kolega wyżej napisał, jak wyschnie to nie przywiera do niego brud, a coś tam pewnie smaruje. Widzę, że po 200h pracy już wymaga ponownego nałożenia na teleskop. Jakoś nie widzi mi się smarowanie zwykłymi smarami, gdzie na gospodarstwie zaraz więcej kurzu by było jak tego smaru. A w takie upały jak ostatnio, to pewnie cała ładowarka ubrudzona od zacieków smaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez coolman111
      Jak w temacie . Jeśli zalegają Wam jakieś siłowniki klapy bagażnika, które już nie trzymały klapy w Waszym samochodzie to chętnie je przygarnę. Siłowniki chcę zamontować w kabinie C 360, szyba nie jest duża więc nawet stare siłowniki utrzymają ją. Najlepsze byłyby od Poloneza bo te były najmocniejsze i nawet stare wysłużone bez problemu dadzą radę. Jeśli są to inne to nie mogą być dłuższe niż 30cm w stanie złożonym i 42cm rozłożone. Mniejsze jak najbardziej mogą być. Najlepiej jakby było to w Kujawsko-pomorskim to sprzedawca nie musiałby się trudzić z wysyłką- mogę podjechać.
      Info proszę kierować na PW lub maila: coolman111@wp.pl
       
       
       
      Data wystawienia: 19.04.2015
    • Przez mercurial2000
      Panowie i Panie,
       
      będzie to dość długi wywód ze szczegółowym wyjaśnieniem Mam dość duży dylemat dotyczący przyszłego zakupu maszyny. Mam ciągnik z turem (już mniejsza z tym jaki), chcę go sprzedać i zakupić maszynę do ładowania. I tu pojawia się problem, ponieważ maszyna ta będzie wykonywać dość dużo różnych czynności. Gospodarstwo z produkcją mleczną, więc zakres zadań następujący:
       
      - ładowanie obornika na płycie i polu,
      - ok. 700 balotów słomy i ok. 500 sianokiszonki do załadowania (przyczepa do słomy przerobiona z naczepy po kontenerach, więc dochodzi pneumatyka DWUOBWODOWA na hamulce i poduszki ) i ułożenia w stertę, bądź na owijarkę i znów na stertę,
      - ubijanie na pryzmie kiszonki z kukurydzy oraz okrywanie pryzmy i sterty słomy,
      - codzienny załadunek wozu paszowego,
      - wywożenie obornika spod wiaty (tutaj jest problem, bo prześwit drzwi i dachu do max. 2,9 m),
      - wszystkie inne czynności oparte na ładowaniu, tj. drzewo, czasami ewentualny załadunek ziemi, itp (dobrze wiecie, że takich zadań może być nawet kilkadziesiąt więcej).
       
      I teraz tak. Mam jeden ciągnik z ładowaczem (80 KM), zachodni ciągnik 100 KM z 2013 roku, polski traktor 60 KM z 97r. oraz małego fergusona. Ten nowy wykonuje aktualnie prawie wszystkie prace z maszynami, ten z ładowaczem to 90% obowiązków to prace przy turze. 
       
      Plusy i minusy nowego ciągnika z turem:
      + mógłby zastąpić w kilku pracach polowych lub zielonkowych tego 100 konnego,
      + zdecydowanie wygodniejszy, szybszy transport balotów (dochodzi obowiązkowa pneumatyka, lepsza skrzynia w ciągniku),
      + chyba dla mnie fajniejsza kwestia wizualna,
      - może być mało zwrotny w codziennych pracach,
      - może być trudno zmieścić się nim pod wiatą, chociaż na upartego coś by się wymyśliło, więc bez tragedii.
       
      Plusy i minusy ładowarki:
      + wyżej, więcej, dalej - kwestia ładowania bez porównania,
      + zwrotniejsza i gabarytowo zdecydowanie lepsza,
      - transport balotów - nie wiem jak wygląda sprawa z pneumatyką, ogólnie jazda na dalsze odległości (czasami zbiór słomy 20-30 km dalej od miejsca zamieszkania),
      - ograniczenie prac polowych i zielonkowych do jednej maszyny.
       
      No i na koniec najważniejsza kwestia: ciągnik z turem byłby NOWY i bardziej masywny, bo po 8 latach pracy starą maszyną wiem jak pracuje przedni most, przedni napęd, sprzęgło i wiele innych podzespołów, chodzi mi po głowie:
      - NH T6 120 (aktualnie w fajnym wyposażeniu z ElectroCommandem i pompą 113 l 210 tys. netto plus polski ładowacz 17 tys. netto) i ten starty ciągnik wzięlib ode mnie w rozliczeniu w RolService!!!,
      - w Chemirolu jest JD 6230 z 2012 r. 190 tys. netto, ale trochę spalanie mnie przeraża, chociaż rama jest kusząca,
      - NH T5 115?? w pół autoamcie, 190 tys. netto chociaż 3,4 l pojemności jakoś mnie nie przekonuje,
      - może JD 5100 chociaż tutaj dla mnie trochę za mała masa, gabaryt i skrzynia trochę zbyt uboga,
      - no i nowy Arion 410 jest bardzo kuszący, cena zbliżona do NH T6, no, może trochę wyższa
      aaa ładowarka:
      - NOWA - Merlo ta nowa 37.7 czy 33.7, coś takiego (była super 32.6, ale już jej nie produkują), Manitou 629 ale to już kwestia 245 netto wzwyż,
      - UŻYWANA - powiedzmy w okolicach JCB 531-70 wszystkie marki, zależy tylko od stanu technicznego.
       
      Jeszcze mógłbym coś dopisać, co jest dla mnie ważne lub nie, ale już dość bazgrolenia. Uważam, że na forum jest dużo fajnych, poważnych osób, które są mi w stanie pomóc, każda porada jak najbardziej miło widziana. 
      Pozdrawiam
       
    • Gość
      Przez Gość
      Witam , posiałem żyto na poplon i mam pytanie , na wiosnę czym mam zniszczyć poplon  ?
      Od razu przeorać czy może zjeździć gruberem ? po życie będę sadził tytoń 
      Proszę o podpowiedzi  
    • Przez Kisiel2386
      Witam. Chciałem kupić młode kurki i zastanawiam się która rasa jest lepsza i czym się różni Messa od Lohmana Brown.
    • Przez Hubert_02
      Od momentu pączkowania, liście na jednym gatunku chryzantem zaczęły żółknąć. Czym można to zwalczyć? Proszę o szybką pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj