gadget

Mf 235 wersja angielska , problem ze sprzęgłem

Polecane posty

gadget    1

Witam

Zdecydowałem się na założenie nowego tematu bo  problem jest raczej niestandardowy a biorąc pod wzgląd że mamy w Pl sporo ciągników w wersji angielskiej to być może ktoś zetknął się już z tym problemem

Otóż jest problem ze sprzęgłem w mf 235, jest to wersja angielska.

Kupiłem nowe tarcze produkcji Ursusa i problem jest taki że po złożeniu i ,,zjechaniu'' silnika nie ma sprzęgła ( dźwignia sprzęgła wpada w podłogę) tak jak by tarcze były za grube?? podczas skręcania obudowy sprzęgła z kołem zamachowym widać jak pieski w pewnym momencie się cofają pod wpływem działającej na nie siły, w przezierniku pod obudową  sprzęgła widać że łożysko oporowe ma sporą drogę do pokonania żeby mieć kontakt z pieskami a prawidłowo odległość powinna być nieznaczna

Po włożeniu starej tarczy jest nieźle ale nie tak jak trzeba, od kiedy go mam sprzęgło nie było rewelacyjne( jest zdecydowanie cieńsza  czyt. wyeksploatowana). Jest możliwe że tarcze w wersji angielskiej były węższe albo inne było koło zamachowe lub docisk i ktoś wymieniał jeden z powyższych elementów i teraz to się po prostu nie zgrywa?? zupełnie zaskoczyła mnie ta sytuacja i nie wiem co z tym zrobić, dodam tylko że jeśli skręcę  sprzęgło z kołem zamachowym tak że zostaje jakieś 2 mm luzu ( nie skręcam na maxa) to dźwignia sprzęgła jest twarda i wszystko ładnie się wysprzęgla. Wygląda na to że jeśli obie tarcze były by cieńsze lub pomiędzy obudową sprzęgła a kołem zamachowym były by jakieś podkładki ok 2-3 mm to wszystko by hulało tylko że raczej na pewno ich tam nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A chociaż łapki ustawiałeś po wymianie tarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gadget    1

Tak te śruby mające styczność z łożyskiem oporowym wykręcone są maxymalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaseton    10

To musisz łozysko oporowe pedałem sprzęgła przybliżyć do łapek. Też mam angielskiego mfa 70km i założylem polskie tarcze z ursusa i jest okej.

Edytowano przez kaseton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf235angol    7

Dołączam do tematu ze swym problemem posiadam mf 235 anglika i gdy ciągnołem  przyczepę z kiszonką  walneło mi sprzęgło a mianowicie biegi zmieniam jak pedał sprzęgła wcisnę do końca ale wom włancza się normalnie. Do pułowy jak wciskam pedał to drży.

Co mogło się tam stać co walnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez brzydal222
      Witam, mój problem polega na tym że ciągnik kiepsko jedzie do przodu a podczas orki staje , silnik pracuje normalnie. Podnośnik oraz wspomaganie działa normalnie, wcześniej było mało oleju w skrzyni po dolaniu dalej to samo. Co może być tego przyczyną? Proszę o odpowiedzi, pozdrawiam.
    • Przez Scoti
      Witam wymieniłem sprzęgło w moim mf tarczki od napedu no i chyba tyle a teraz problem który mam to ze sie zapowietrza troche popracował w polu i znów nie ciągnął jak odpowietrzyłem to ciągnął więc gdzie moze łapać powietrze jakieś rady ?
    • Przez PuZ
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem Ursus 2812 - jest to odpowiednik MF 235 - urwało mi tuleje WOM i przy okazji urwało cześć wałka który wychodzi ze skrzyni biegów (zaznaczyłem na dołączonym zdjęciu na czerwono) - czy dobrze myślę, że jest to wałek sprzęgłowy I stopnia?

      I żeby go wyciągnąć to w którym miejscu rozpołowić sinik - pomiędzy sinikiem i skrzynią biegów czy tez pomiędzy skrzynia biegów i tylnym mostem?
      Wymieniał już ktoś taki wałek i może się podzielić jakimiś radami?
      Z góry dziękuje i pozdrawiam

    • Przez Klimston
      witam chciałbym zrobić mocniejsze sprzęgło w c360 ponieważ założyłem juz drugą tarcze sprzęgła i znów po jakimś czasie sprzęgło się ślizga. sprzęgło było regulowane juz kilka razy
    • Przez grzegorzpudlo
      Witam, 
      Potrzebuję informacji na temat ustawienia sprzęgła w ciągniku Renault 651.4. Jak ustawić sprzęgło w tym modelu? Jaka powinna być odległość między łapkami a dociskami ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj