PuZ

Members
  • Ilość treści

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O PuZ

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

1106 wyświetleń profilu
  1. Witam serdecznie, Jestem w trakcie kapitalnego remontu silnika Ursus 2812 (MF235), zakupiłem uszczelkę pod głowice firmy Ajusa i wraz z nią jest załączona instrukcja montażu, która mnie lekko zaskoczyła, a mianowicie, znalazłem na forum, że śruby głowicy należy dokręcić momentem 131 Nm, a instrukcja z Ajusa jest następującą: 1. Dokręcić śruby momentem 30Nm 2. Dokręcić śruby momentem 59Nm 3. Dokręcić śruby momentem 85Nm 4. Poluzować śruby o kąt 90 stopni, po czym znów dokręcić momentem 85Nm 5. Odpalić silnik do momentu otwarcia termostatu, po czym unieruchomić silnik i pozwolić mu ostygnąć przez co najmniej 4h ( z uniesiona maską i otwartym korkiem chłodnicy) 6. Poluzować śruby o kat 90 stopni, po czym znów dokręcić momentem 85Nm Instrukcja informuje również by po przejechaniu 1 tysiąca kilometrów dokręcić śruby w sposób odkręcenia o 90 stopni i dociągnięcia do 85Nm I teraz się zastanawiam skąd taką rozbieżność w samym momencie dokręcania, nie mówiąc już o samej procedurze. Czy jest to spowodowane samym materiałem uszczelki, gdyż oryginalna urususowska jest miedziana, natomiast ta z ajusa to jakiś kompozyt. Miał ktoś styczność z tymi uszczelkami i może rzucić trochę światła na ten temat? Z góry dziękuję i pozdrawiam
  2. Witam serdecznie, Mam w kombajnie silnik od traktora Fordson Major. Podczas żniw kompresja szła w miskę olejową i wyrzucało odmą dym i olej. Ściągnąłem głowicę i na 3 tłokach jest brązowy osad jakby śniedź. Czy ktoś się spotkał z takim czymś w silniku - czy to wina pierścieni czy też problem będzie leżał gdzieś indziej?
  3. Sam nie wiem - już drugi raz zerwało tą tulejkę wom na wałku pośrednim i pewnie siły działające w środku zrobiły swoje. Najbardziej zastanawia mnie jednak jak ten wałek wyciagnąc
  4. Witam, Mam problem z ciągnikiem Ursus 2812 - jest to odpowiednik MF 235 - urwało mi tuleje WOM i przy okazji urwało cześć wałka który wychodzi ze skrzyni biegów (zaznaczyłem na dołączonym zdjęciu na czerwono) - czy dobrze myślę, że jest to wałek sprzęgłowy I stopnia? I żeby go wyciągnąć to w którym miejscu rozpołowić sinik - pomiędzy sinikiem i skrzynią biegów czy tez pomiędzy skrzynia biegów i tylnym mostem? Wymieniał już ktoś taki wałek i może się podzielić jakimiś radami? Z góry dziękuje i pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj