Witam serdecznie,
Jestem w trakcie kapitalnego remontu silnika Ursus 2812 (MF235), zakupiłem uszczelkę pod głowice firmy Ajusa i wraz z nią jest załączona instrukcja montażu, która mnie lekko zaskoczyła, a mianowicie, znalazłem na forum, że śruby głowicy należy dokręcić momentem 131 Nm, a instrukcja z Ajusa jest następującą:
1. Dokręcić śruby momentem 30Nm
2. Dokręcić śruby momentem 59Nm
3. Dokręcić śruby momentem 85Nm
4. Poluzować śruby o kąt 90 stopni, po czym znów dokręcić momentem 85Nm
5. Odpalić silnik do momentu otwarcia termostatu, po czym unieruchomić silnik i pozwolić mu ostygnąć przez co najmniej 4h ( z uniesiona maską i otwartym korkiem chłodnicy)
6. Poluzować śruby o kat 90 stopni, po czym znów dokręcić momentem 85Nm
Instrukcja informuje również by po przejechaniu 1 tysiąca kilometrów dokręcić śruby w sposób odkręcenia o 90 stopni i dociągnięcia do 85Nm
I teraz się zastanawiam skąd taką rozbieżność w samym momencie dokręcania, nie mówiąc już o samej procedurze. Czy jest to spowodowane samym materiałem uszczelki, gdyż oryginalna urususowska jest miedziana, natomiast ta z ajusa to jakiś kompozyt.
Miał ktoś styczność z tymi uszczelkami i może rzucić trochę światła na ten temat?
Z góry dziękuję i pozdrawiam