Sup321

problem z numerem ramy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sup321    13

Mam problem z przeglądem  w MTZ 82 TS. Problem jest taki, że diagnosta nie może znaleźć numeru ciągnika wbitego na ramie. Na tabliczce znamionowe jest ten numer, ale ponoć to za mało. Sprawdzałem gdzie ten numer być powinny w internecie i okazało się, że powinny być na ramie przy silniku. Niestety ta część została wymieniona już dawno i nie mam jej. Co zrobić z takim problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Jeżeli dobrze pamiętam to powinien być na lewej podłużnicy . Skoro wymieniona, to potrzebna jest opinia rzeczoznawcy ( o braku , zniszczeniu numeru ), nastepnie do WK po decyzję na nadanie  nowego numeru i tabliczki , i ostatecznie na diagnostykę na wykonanie.  Lepiej się z tym pospiesz bo wiosną będziesz musiał jechać z tym na stację wojewódzką. Myślę ,że właściwych informacji powinien udzielić Tobie diagnosta  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Wypadało by lekko odświeżyć farbą i trafić na innego diagnostę 

Edytowano przez jacek3773

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sup321    13

Dzięki za pomoc. Konstruktorzy MTZ nie mogli tych numerów umiejscowić w głupszym miejscu.Szkoda słów na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Czy ktoś się orientuje czy tabliczkę z kabiny mogę zastąpić naklejką? Bo tabliczka zerwana i zgubiona. 

I w bazie CEPiK widnieje data pierwszej rejestracji w Polsce, natomiast w dowodzie nie widnieje. 

Zawsze się tych dwóch rzeczy czepiają.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Mały rusek ma jeszcze na skrzyni biegów po prawej stronie na górze ,częściowo zasłania je ta pokrywa od wodzików 

W mtz też powinny być jeszcze gdzieś indziej niż tylko na pół ramie kiedyś widziałem na tylnym moście po prawej stronie obudowy wom. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Może  i ja się  podłącze do rozmowy o numerach ,jaka ma być wysokość cyfr numeratora dla przyczep rolniczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sup321    13
9 godzin temu, LTZ55a napisał:

Czy ktoś się orientuje czy tabliczkę z kabiny mogę zastąpić naklejką? Bo tabliczka zerwana i zgubiona. 

I w bazie CEPiK widnieje data pierwszej rejestracji w Polsce, natomiast w dowodzie nie widnieje. 

Zawsze się tych dwóch rzeczy czepiają.

U diagnosty dostaniesz kwit, który trzeba zanieść do powiatu , a potem do stacji kontroli, która ma uprawnienia do nabijania tabliczek. Mały koszt, ale trochę jeżdżenia. Miałem to kiedyś w samochodzie.

Co do numeru ciągnika umieszczonego na ramie to trzeba po zakupie nowej ramy zachować fakturę. W powiecie dziś mówili, że może obejdzie się bez rzeczoznawcy. Oczywiście trzeba do diagnosty po kwit jak wyżej.

7 godzin temu, robert983 napisał:

Mały rusek ma jeszcze na skrzyni biegów po prawej stronie na górze ,częściowo zasłania je ta pokrywa od wodzików 

W mtz też powinny być jeszcze gdzieś indziej niż tylko na pół ramie kiedyś widziałem na tylnym moście po prawej stronie obudowy wom. 

Niestety wszystko wskazuje, że nie ma drugiego miejsca . Ten numer o którym mówisz jest niestety inny.

gdzie szukać tabliczek: http://pronar.pl/pdf/instrukcje/18N_UM_MTZ1_11A_03_2012_PL.pdf

Edytowano przez Sup321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9262

Numerator 10 i numery są. To przecież nie kradzież, tylko uzupełnienie tego, czego nie ma, bo w MTZ to część zamienna

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Znajomy też ostatnio przebijał numery w C360 bo wymienił część na której były. Sam diagnosta mu to doradził. Tak jak wyżej, nie ukradłeś, tabliczkę masz, papiery masz, nabij numery tam gdzie trzeba i z głowy. Sam muszę sprawdzić czy w moim wszystko gra bo niedługo przegląd, bo do tej pory nie były aż tak szczegółowe :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

U mnie gra, tylko:

1. Czy Pan diagnosta podbije, jeśli podam mu datę pierwszej rej. w kraju z systemu CEPIK mając datę na kartce a nie w dowodzie?

2. Co jeśli sam zrobiłbym naklejkę zamiast tabliczki tej z tyłu przy tablicy rejestracyjnej?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9262

Z tabliczką to raczej cię skieruje na wyrobienie zastępczej. Robisz raz i masz spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

na alledrogo jest masę tabliczek znamionowych , poszukaj zadzwoń i będziesz miał gotową nawet z numerami jak się dogadasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9262

Aluminiową tabliczkę można potraktować kilka razy elektrolitem i po 2-3 zabiegach wygląda jak 20to letnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049
5 minut temu, jahooo napisał:

Aluminiową tabliczkę można potraktować kilka razy elektrolitem i po 2-3 zabiegach wygląda jak 20to letnia

A umiesz zrobić to samo w drugą strone (np. z partnerem/partnerką) ? 😂

  • Haha 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1458
11 godzin temu, LTZ55a napisał:

/?U mnie gra, tylko:

1. Czy Pan diagnosta podbije, jeśli podam mu datę pierwszej rej. w kraju z systemu CEPIK mając datę na kartce a nie w dowodzie?

2. Co jeśli sam zrobiłbym naklejkę zamiast tabliczki tej z tyłu przy tablicy rejestracyjnej?

Ad. 1 To diagnosta nie ma dostępu do CEPIK? Czy ma jakoś ograniczony podgląd danych, że z kartką chcesz do niego latać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829
11 godzin temu, LTZ55a napisał:

U mnie gra, tylko:

1. Czy Pan diagnosta podbije, jeśli podam mu datę pierwszej rej. w kraju z systemu CEPIK mając datę na kartce a nie w dowodzie?

2. Co jeśli sam zrobiłbym naklejkę zamiast tabliczki tej z tyłu przy tablicy rejestracyjnej?

A co Ty chcesz diagnoście podawać ? Diagnosta wejdzie w CEPIK i tam znajdzie dane jakie będzie potrzebował, jak wyłapie błędy czy będzie brakowało danych czy nawet jak nie znajdzie pojazdu robi badanie w trybie awaryjnym i wysyła wniosek/zgłoszenie do ministerstwa cyfryzacji z prawidłowymi danymi pojazdu jakie ustalił widząc pojazd, dowód rejestracyjny czy nawet po ustaleniu ich w katalogu ITS. Tak samo jak w dowodzie będzie brakowało da kwit o przeprowadzonym badaniu z ustaleniem danych idziesz do WK i tam albo wyrabiasz nowy dowód lub robią w adnotacjach wpisy. Tylko płacisz już więcej za badanie bo ustalenie danych ileś tam kosztuje nia pamiętam już

Co do tabliczki radzę podjechać kilka dni wcześniej do diagnosty jak byś chciał robić badanie powiesz mu że nie masz tabliczki i chcesz zrobić zastępczą bo po prosty się zgubiła i za dzień czy dwa wpadniesz na badanie i od razu chciałbyś aby ją nabił wtedy nie pamiętam już czy da papier czy wyśle do WK, tam dostaniesz papier i z tym papierem stawiasz się na badanie oczywiście na takiej stacji która ma uprawnienia do nabijania tabliczek i od razu przy badaniu diagnosta nabija dane na nowej tabliczce i ją przynituje do pojazdu. Na tabliczce nabija tylko podstawowe dane jak Marka, Typ/Model, numer VIN oraz numer stacji co wybijała tabliczkę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelfrr
      Witam wszystkich posiadaczy mf. Moje pytanie jest takie, gdzie szukać numerów nadwozia czy nadbudowy czyli tych wybijanych dokładnie w mf 3070 z 1987 r. Kupuje taki model i słyszałem od posiadaczy ferdków że mogą się znajdować w różnych miejscach takich jak pod alternatorem czy z tyłu obok podnośnika pod prawym ramieniem.
      Jeżeli posiadacie takie ciągniki napiszcie gdzie jeszcze trzeba zaglądnąć.
    • Przez bizonzo56user
      Witam własnie przygotowuje przyczepę autosan d 47 i mam pytanie jak i czym zdjąć górną rame razem z podłogą i jak wy je ściągaliście w swoich przyczepach bo kompletnie nie wiem czym bo nikt w okolicy nie ma tura o udzwigu powyzej 500 kg i ile ona może wazyc
    • Przez Jackassiu
      Witam
      Mam zamiar kupić przyczepę z SANOKA D 45( najprawdopodobniej) wywrot na 2 str, ładowność 3,5t. Po prawej stronie nad tylnym kołem znajduje sie tabliczka znamionowa a z lewej str tej tabliczki jest jeszcze jakiś "aluminiowy pasek" (obydwie te tabliczki są nie czytelne-jakiś nalot+farba). Moje pytanie jest następujące: gdzie szukać nr nadwozia-ramy?
      Odnowienie tych numerów kosztuje "TYLKO" ok 310 zł
    • Przez stek98
      Witam
      Przeprowadzam remont przyczepy d-47 (3 strony wywrotu). Chce zrobić do niej nadstawki 30 cm tak aby weszło na nią ok.5 ton max 6. Czy musze wzmacniać rame aby nie popęłakła? Jeśli tak to w jakich miejscach?
    • Przez deymonnn
      witam
      Kupiłem pług obrotowy kverneland 4 skiby 14 cali. Jedna część ramy była wygięta i spawana(drugi element) z tego co widziałem w ogłoszeniach dużo tych pługów ma właśnie taką wadę. Ponieważ chcę kupić inny fragment ramy (bez napraw) chciałbym się dowiedzieć czy pękanie ram to jakaś norma i czy od razu nie wzmocnić elementu zamiast go później naprawiać.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj