Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
stek98

wzmacnianie ramy w przyczepie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

stek98    69

Witam

Przeprowadzam remont przyczepy d-47 (3 strony wywrotu). Chce zrobić do niej nadstawki 30 cm tak aby weszło na nią ok.5 ton max 6. Czy musze wzmacniać rame aby nie popęłakła? Jeśli tak to w jakich miejscach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

20CBR12    51

jeśli będą to nadstawki 30 cm wysokie to nie ma takiej potrzeby jeśli przyczepa będzie wozić zboże to spokojnie oryginalna rama wytrzymie,chyba że chcesz wozić jakieś specjalne materiały i wyjątkowo ciężkie..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marekfarmer    4669

Ja w swojej mam zamknięty blachą ten dolny Ceownik, i tobie proponuje zrobić to samo koszt nie duży a dużo wytrzymalsza się robi rama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


stek98    69

Mam zamiar przewozić na niej tylko zboże no i czasami jakieś śmieci typu trociny wióry może troche gruzu (ale nie pełna przyczepe) oraz drzewo w klockach.

A jeśli chodzi o ten ceownik to kolega mówi o tym z tyłu. Jeśl tak to ja mam tam wspawany teownik dwustronny z tego względu że te ceownik był bardzo przegnity a ojciec miał tylko ten teownik i na dobrą sprawe jest on mocniejszy niż ten ceownik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomek73    188

Też myślę teraz remontować D47 i będę te ceowniki po długości zamykał. Dołożę blachę 4-5 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tespis17    21

Ja miałem D-47 i nadstawki 30. Nie miałem wzmacnianej ale też nie miałem jej zgnitej (spokojnie wytrzymywała 5T). Wyższych nastawek nie polecam zakładać. Jeżeli chodzi o wzmacnianie ramy tu masz firmie co robi to profesjonalnie.

http://tablica.pl/of...html#09a4c92ef7

Ja pojechałem zobaczyć jak wzmacniają i muszę przyznać że robią to dobrze ( nie oszczędzają na stali)

Zapomniałem dodać że one mają nie tylko słabe ramy ale tzw. kastę.

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lew908    207

Ja również miałem zrobione nastawki jednak tylko z desek i wchodziło mi na przyczepe 6 ton dopóki sąsiad nie połamał tych desek wszystko było fajnie. Jeżeli chcesz być pewniejszy możesz zrobić jakieś wzmocnienia ale ja osobiście zamiast nad wzmocnieniem ramy bym się zastanowił nad jakimiś lepszymi oponami jeżeli masz już nie pierwszej młodości :P

Edytowano przez lew908

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stek98    69

opony mam eleganckie 20

Czytając wacze opnie to nie bede jej wzmacniał a nadstawki dam 25 cm. Wspawam jedynie kilka wsporników do paki aby ją wzmocnić bo jest faktycznie troche licha.

Dzięki za wszystkie opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

20CBR12    51

do 6 t zapewniam cię że nic się nie dzieje ani ze skrzynią ani z zawieszeniem, czy też opony bez problemu taki ciężar wytrzymują- jednak wielu fachowców próbuje nadstawki montować do tej przyczepy 50cm uzasadniając to dla mnie w dość pokrętny sposób ,że przecież nie trzeba jej pełnej ładować a jak jest np. owies to wtedy całą obsypać można bo lekkie zboże- naprawdę nie polecam burt w tej przyczepie wyższych jak w sumie 80cm -bo wszystko ponad kończy się nadmierną eksploatacją resorów,opon i z własnych obserwacji jeszcze dodam, że osie nawet nie są przystosowane do wożenia większych ładunków jak 6t tą przyczepą- oczywiście ktoś zaraz powie że: ...ale bo ja wiozłem...i zaraz odpowiadam,że to prawda sam kiedyś woziłem po 8,5t pszenicy na D47 (pożyczona przyczepa :P ) i jechała tylko ,że nie szybciej niż 25km/h bo zwyczajnie było po niej widać że w każdej chwili coś może się urwać/pęknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Jak tylko zboże się będzei woziło to jak nasypie się z 7 t to jej nic nie będzie. Bo jak będzie się kiprować, to po otwarciu burty połowa spadnie. Chyba że do tyłu przez okienko, to trzeba uważać żeby równo stała.

Gorzej jak będzie woziło się ziemie, gruz, to może nawet nie podnieść.

Mi kiedyś nasypali 9 ton wapna, przywiozłem je z 50 km z prędkością 20 km/h, ale nie odważyłem się kiprować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lew908    207

No z tym kiprowaniem to trzeba uważać . Niestety moja przyczepą nie miała takiego szczęścia . Sasiad ją pożyczył i miał nasypane 6 t pszenicy i kiprowal do tylu niestety podniosl tylko ok metra i więcej nie mógł brak oleju. I z jednej strony sipa zaczął zrzucać i wtedy skrzywil mi ramę . Źle rozłożony ciezar .:(

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Ziomek1994
      Tak jak w temacie chce zamontowac swiatla bo z przyczepka jezdze do miasta i niewypada bez swiatel jezdzic.CHce zamontowac do niej dwie lampy LAMPA MF TYŁ URSUS PRZYCZEPA HIT PROMOCJA (825546846) - Aukcje internetowe Allegro i niewiem jak podlaczyc ktory kabel do ktorego. Przewod jest 7biegunowy
    • Przez bizonzo56user
      Witam własnie przygotowuje przyczepę autosan d 47 i mam pytanie jak i czym zdjąć górną rame razem z podłogą i jak wy je ściągaliście w swoich przyczepach bo kompletnie nie wiem czym bo nikt w okolicy nie ma tura o udzwigu powyzej 500 kg i ile ona może wazyc
    • Przez Legion178
      Kupiłem gotowy zestaw. Podłączałem i prawie wszystko działa. Mam problem ze światłami od hamulców. Jak wciskam to żarówka lekko świeci. Prosze o pomoc.
    • Przez Jackassiu
      Witam
      Mam zamiar kupić przyczepę z SANOKA D 45( najprawdopodobniej) wywrot na 2 str, ładowność 3,5t. Po prawej stronie nad tylnym kołem znajduje sie tabliczka znamionowa a z lewej str tej tabliczki jest jeszcze jakiś "aluminiowy pasek" (obydwie te tabliczki są nie czytelne-jakiś nalot+farba). Moje pytanie jest następujące: gdzie szukać nr nadwozia-ramy?
      Odnowienie tych numerów kosztuje "TYLKO" ok 310 zł
    • Przez stek98
      Witam.
      Jakie jest ciśnienie w układzie pneumatycznym (hamulcowym) w przyczepie d47
×