Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Veq9    0

Witam wszystkich serdecznie,

 

Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.

Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.

A mianowicie:

—> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq

—> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 

—> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej

—> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 

—> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 

—> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    153

Predkosci na szybkiej skrzyni i oponach 18,4-34 (na wieksze opony sam sobie przelicz x1,065)

bez wzmacniacza

1 3,06

2 4,8

3 8,7

4 12,3

1 8,95

2 14,1

3 25,5

4 36,2

ze wzmacniaczem

1 2,3

2 3,6

3 6,5

4 9,2

1 6,7

2 10,5

3 19

4 26,7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Veq9    0
20 minut temu, nunu85 napisał:

Predkosci na szybkiej skrzyni i oponach 18,4-34 (na wieksze opony sam sobie przelicz x1,065)

bez wzmacniacza

1 3,06

2 4,8

3 8,7

4 12,3

1 8,95

2 14,1

3 25,5

4 36,2

ze wzmacniaczem

1 2,3

2 3,6

3 6,5

4 9,2

1 6,7

2 10,5

3 19

4 26,7

 A posiadasz może informacje dotyczące prędkości na  zwyklej skrzyni i o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 @nunu85

 

Edytowano przez Veq9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nunu85    153
23 minuty temu, Veq9 napisał:

 A posiadasz może informacje dotyczące prędkości na  zwyklej skrzyni i o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 @nunu85

 

to sa predkosci maksymalne poszczególnych skrzyn i one sie praktycznie niczym innym miedzy sobą nie rożnią niż bodajze 3 odmiennymi trybami.

Ja jak sie mozna domyslec podałem Ci dane dla tej najszybszej.

30-tka jest jakas mocno nieudana, bo ma miedzy dwoma biegami bardzo małą róznice predkosci, a miedzy dwoma kolejnymi ogromną, ale poszczególnych wartosci Ci nie podam.

A 25-tka to standard w prawie kazdym starszym ursusie poczawszy od c385.

predkosci, rowniez dla opon 18,4-34 moge CI napisac. Dla 18,4-38 musisz sobie przemnozyc przez 1,065 jak wyzej.

A ha, i jak sie domyslasz sa to predkosci z gazem praktycznie w podłoge

2,45

3,84

6.15

8,74

7,16

11,28

17,93

25,5

1,83

2,89

4,59

6,54

5,34

8,44

13,39

19,06

 

tak jeszcze przy okazji, znam osobiście człowieka, ktory sobie przerobił standardową 4 biegową skrzynie na skrzynie szybką w u1614 (tak jak napisałem wyzej, wymiana 3 trybów i juz), a po roku wrócił do poprzednich ustawien, bo sobie nie mógł dopasowac biegów do pracy w polu.

JA sobie z kolei w u1014 przerobiłem skrzynie na szybką i mi to pasuje, bo ja go uzywam do oprysków, nawozów etc, a czy w oraniu by mi to pasowało, sam nie wiem.

 

Inaczej mowiac, jak pola masz dosc blisko i traktora nie uzywasz do transportu na dalsze odległosci- wolna skrzynia daje wiekszy wybór przełozen.

Jesli natomiast zalezy cu na szybszej jezdzie po asfalcie bo masz sporo drogi do zrobienia- zakładaj szybką, tez powinno byc ok.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Veq9    0

@nunu85

dzieki za tak dokładne informacje

ja powiem tak mi jest potrzebna skrzynia która pozwoli mi przy obrotach około 1700-1800 osiągać 10km/h do orki No i pod brony i kultywator potrzebuje coś w granicach 12-14km/h stad zastanawiam się nad skrzynia szybka bo ma ona ta 4 polowa chyba w miarę odpowiednia. pola mam ze 500m od domu i do transportu nie używam 16stki. Chodzi mi o taka by mieć jak najwiecej przełożeń w zakresie 7km/h -14km/h.. 

a co do synchronizacji masz jakieś jakieś info ( czy można założyć do takiej która ich nie posiada ) ? 

 

++++ skąd wynika różnica w prędkości na 1,2 biegu skoro tylko 4 powinna być szybsza z powodu zmiany trybu 4 biegu

Z góry ci bardzo dziękuje 

Edytowano przez Veq9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    15

Gość niedaleko mnie w 1634 wywalał skrzynie 3 biegowe synchro i wstawiał zwykłe 4 bez synchro tylko z hamulcem jak w 1614. Z tego co wiem to w jednej zostawił wzmacniacz i dorobił jeszcze pod pedał sprzęgła 2 pompkę, która sterowała dołożony siłowniczek obsługujący hamulec synchronizujący skrzyni biegów. W drugiej wywalił całkowicie wzmacniacz i nie robił w ogóle tego hamulca. I podobno to mu śmiga już kilka lat. Sam muszę się do niego kiedyś wybrać bo chcę wymienić skrzynię u siebie w 1634 z 3 na 4 zwykłą i bez synchronizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Veq9    0

@samtech84

a orientujesz się może jak to jest z tym sprzęgłem hydraulicznym bo ja mam kupiona skrzynie ( taka starsza która nie posiada sprzęgła hydraulicznego ) a 1634 miały już sprzęgła hydraliczne i nie wiem czy wystarczy wymontować ten cały ostprzet hydrauliki streowania sprzęgłem od 3 biegowej i zamontować do tej nowej 4 czy musze coś przerabiać, kupować cokolwiek. 

A jeżeli nie wiesz to może masz jakiś kontakt do tego znajomego który możesz podesłać w prywatnym, niedługo musze zacząć przerabiać a nie mam pojęcia do końca :( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    15

Sprzęgło zostaje hydrauliczne, kwestia tego czy będziesz dorabiał hamulec skrzyni czy nie bo wówczas trzeba dorobić jakieś sterowanie tym hamulcem, inaczej mając wstawiony wzmacniacz będą zgrzyty przy zmianie biegów, w zasadzie takie same, jak są przy wyjechanych synchronizatorach, jak wzmacniacz się wyrzuci hamulec w zasadzie nie potrzebny i na pewno jakieś tam zgrzyty bardzo minimalne będą ale tego się nie uniknie nie mając synchronizatorów. 

Ja u siebie wzmacniacz wywalę i tak ktoś go zaspawał na stałe, Mi najbardziej brakuje biegu pomiędzy 2 i 3 terenową, a po wstawieniu skrzyni 4, 1 szosowa ma akurat prędkość taką, że wypada pomiędzy 2 a 3 terenową.

Numeru telefonu nie mam niestety, jak będę miał chwilę czasu to podjadę dowiedzieć się o szczegóły.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Veq9    0

@samtech84

 

z sprzęgłem jest tak ze pozostaje wraz ze skrzynia pośrednia.

Dzieki w takim razie, i jeżeli rzeczywiście znajdziesz trochę czasu to podeslij mi kontakt do niego bo widzę, ze to grubszy temat :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    15

Znalazłem numer do człowieka, który pracował jako mechanik gwarancyjny dla Ursusa, kiedyś z nim rozmawiałem na temat przeróbki skrzyni w 1634 i właśnie takiej przeróbki dokonał.

tel: 87 421 71 38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Veq9    0
Dnia 19.09.2018 o 22:53, samtech84 napisał:

Znalazłem numer do człowieka, który pracował jako mechanik gwarancyjny dla Ursusa, kiedyś z nim rozmawiałem na temat przeróbki skrzyni w 1634 i właśnie takiej przeróbki dokonał.

tel: 87 421 71 38

Bardzo dziękuje za tel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FantasticMrF
      Witam

      Mam problem z zablokowaną skrzynią w Zetorze 8045
      Lewarki zmiany biegów normalnie działają. Biegi wszystkie normalnie wchodzą, jednak nawet na luzie po puszczeniu sprzęgła silnik dostaję sporę obciążenie tak jakby zablokowały się biegi.
      Po zdjęciu pokrywy wszystko jest w porządku.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Elijah94
      Witam, poszukuję instrukcję napraw do w/w ciągnika lub zdjęcie schematu skrzyni biegów. :) 
    • Przez gospodarz1997
      Witam. Mam Ursusa 4011 skrzynia i silnik 355. W silniku lub skrzyni tak na środku łączenia skrzyni z silnikiem słychać szum dość głośny... Jak by śrutownik haha. Po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia. Biegi chodzą elegancko nawet nie zgrzytaja. Po włączeniu pompy hydraulicznej tak samo szumi nawet bardziej. Po wyłączeniu silnika wał odbija w druga stronę tak jak powinien ale silnik staje wraz. Tak jak by się ocieral o coś i go to zahamowało. Co to może być. W silniku jest do roboty pompa i wtryski. Był dzisiaj mechanik za 3tyg go weznie na warsztat. Chciałbym wiedzieć mniej więcej na co się przygotować  czy ktoś tak miał? Mam tez Ursus 360 i s porównaniu na siedzeniu słychać silnik a w tym praktycznie tylko ten szum... 
    • Przez RafZielak
      Witam,
      PILNA sprawa. Lokalizacja: Mszczonów, powiat żyrardowski, województwo mazowieckie. Poszukuję namiarów na jakiegoś kompetentnego i czasowego mechanika, który swoim fachowym okiem "zerknąłby" do ciągnika Ursus 5714 i sprawdził z jak poważną awarią mamy do czynienia i czy warto podejmować się naprawy. Wymagane by ów specjalista prowadził działalność gospodarczą i wystawiał faktury VAT.
      Ciągnik używany jedynie zimą do odśnieżania terenów wokół magazynu (pług śnieżny + posypywarka). W dniu wczorajszym nagle przestał opuszczać tylny TUZ. Opuszcza zaledwie kilka centymetrów, a każdy ruch TUZem jest nader gwałtowny. Dodatkowo pojawił się dziwny hałas z okolic tylnego mostu i pomp.
      Z poważaniem
      Rafał Zieliński
      Kontakt telefoniczny: 602706929.
    • Przez zolw
      Witam.
      Od roku jestem posiadaczem ciągnika JD 5515 z skrzynią 24/12 z rewersem elektro-hydraulicznym, skrzynia jest po całkowitym remoncie i ciągle jest z nią jeden problem, mianowicie do przodu dobrze jedzie tylko na przyspieszaczu, a do tyłu to rożnie czasem na zimnym oleju dobrze jedzie a czasami trzeba bardzo długo go grzać tak samo jest z biegami do przodu bez zająca, kiedy występują przymrozki trzeba nawet 30 min jeżdzić na zającu  aby bez niego płynnie jechał i ruszał. Jedyny błąd jaki występuje to : Code 00 (i ten nie zawsze). W ciągniku rozgrzewam olej w skrzyni zanim ruszę. Reszta osprzętu działająca na hydraulice chodzi bez zarzutu (podnośnik, wyjścia hydrauliczne czy wspomaganie)  Dzięki za wszelkie sugestie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.