Polecane posty

Witam. 

Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.

Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.

Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.

Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.

Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.

Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.

Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.

 

Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    93

Też kiedyś się szarpałem z rozpierakiem prawego koła. Czyszczony, smarowany i dalej blokowało. Zamieniłem z rozpierakiem z ręcznego i gra.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

robi57362 - tak to mtz .... 952.2 :) LTZ55a - rzeczywiscie z tymi rozpierakami ..... nie wpadlem na to dziękuję za podpowiedz zaraz sie biore do roboty .....

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

tylko w 952 nie zamienisz, od ręcznego jest mniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak racja ..... zapalony do pracy nowym pomyslem rozkrecilem i cóż...... skerecilem z powrotem tak jak bylo .... jutro lub po jutrze jade do sklepu po nowy rozpierak bo chyba inaczej nie zalatwie tego problemu .
  • Haha 1

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    115
klinuje się ta metalowa tarcza w obudowie. musisz naspawac te dłuższe prowadnice żeby nie klinowalo w obudowie i będą hamulce jak w samochodzie. ja w 1221 dopiero za 4 remontem hamulcow doszedłem o co kaman
tarcza z rozpierakami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma zadnej metalowej tarczy..... jest hmmmm obudowa korpusu potem tarcza - rozpierak - druga tarcza i obudowa hamulca roboczego ..... wsio


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    115
hmm z aplikacji nie umiem foto wstawić. być może masz trochę inne hamulce niż ja a ta część nazywa się dokładnie " Tarcza dociskowa pośrednia" i ona klinowala u mnie w bebnie. zobacz czy tarcze przesuwają się lekko po wałku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak przesuwaja sie swobodnie i wystarczy lekko skrzywic tarcze hamulcowa aby sie zaklinowala na wieloklinie ..... ale rozpierak ma miejsca na swoja prace ok 3 mm tyle zostaje po zlozeniu calego hamulca.

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    88
Napisano (edytowany)

Są hamulce dwu i trzytarczowe. I właśnie w trzytarczowych jest tarcza pośrednia. 

Edytowano przez TomaszStach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    151
Mnie to też ostatnio dopadło i trochę mnie drażni. Najgorzej jak jadę z pełną przyczepą i złapie przed krzyżówką to drze oponę dopóki się nie zatrzyma. Czytałem o tym sporo i nikt jeszcze lekarstwa nie znalazł poza dokładnym czyszczeniem, co jak widac nie zawsze pomaga.
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    88

Ja mam tak, że mogę stanąć na pedale i nie hamuje, a czasem dotknę lekko nogą i pedały uciekają spod buta, a koła momentalnie zablokowane. Wsteczny, tarcze puszczą i znów można jechać. Jak to rozebrałem, to dwie tarcze są jak nowe, a trzecia to sama blacha została. Trochę pomogła wymiana sprężyn, ale na krótko. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    93

U mnie parę lat temu zawsze blokowało prawe koło. Jebut i szoruje po asfalcie. Wymienili my rozpierak i tarcze na nowe. Przez 2 lata było lux, potem pojawiła się taka przypadłość, że zimą rozpierak prawego koła nie odbija i też muszę cofnąć, żeby odbił, to zaraz ludzie się patrzą, co łon robi.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220
Ja na taką przypadłość szlifuję gniazda kulek, żeby nie miały wyczuwalnych pod palcem nierówności, często to pomaga, no ale teraz u siebie wymieniłem na oryginał Belarus i zobaczymy w żniwa co będzie się działo.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez wytarłem papierkiem na gładziutko :) ponad to zeszlifowałem nieco występy na rozpieraku i zaokrągliłem brzegi bo zauważyłem że w niektórych miejscach są nawet jakieś wyrwy i ubytki w metalu i tak samo w obudowie hamulca szlifowałem miejsca w ktorych te występy rozpieraka sie stykają ze sobą.... Jutro zobacze czy cos pomoglo ..... a jak nie to trzeba będzie kupić nowe.


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220
Jaki papier? Na gniazda tylko multiszlifierka z kulistą końcówką

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja tylko przetarłem pipierkiem 120 same te rowki w których kulki się poruszają żeby było ładnie równiotko i bez śladów rdzy i innego syfu ..... puki co jeżdżę i jest dobrze .... zobaczymy jak długo .......

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TheXxKamilxX
      Siemka chciałbym się zapytać jak sie zabrać za pomalowanie takich plastików
      https://zapodaj.net/f270b95795aa8.jpg.html
      https://zapodaj.net/ee40f1eec4126.jpg.html
      https://zapodaj.net/5af9e6c035778.jpg.html
      Maska i błotniki straciły kolor po około 4 latach od zakupu
      Jaki rodzaj farby kupić bo w sumie nw co to za materiał  i jaki lakier 
      I ostatnie pytanie na to pęknięcie na błotniku wystarczy Żywica App i mata ?? 
      Wiem że może głupie pytanie ale jestem zielony w tym temacie
      Z góry dzięki za odp
       
    • Przez Rafaeloelo
      Witam potrzebuje pomocy okres orki pozyczyłem traktor od szefa, dzisiaj podnioslem pług zabezpieczylem żeby nie opadł i już nie chce podnosić jaka może być przyczyna? Poratujcie bo trzeba go oddać? Z gory dziękuję za zainteresowanie:)
    • Przez Pattyk9601
      Witam.
      Panowie mam do wyboru w bardzo podobnych pieniążkach zetora 7745 (90r) lub Belarusa 820 (2009r). O zetorze trochę wiem, jestem w stanie naprawiać jego wszelkie usterki, natomiast o Belarusie nie mam zielonego pojęcia. Chciałbym się dowiedzieć jak on stoi z awaryjnością, dostępem części i czy nie zedrą za nie ze mnie skóry, czy jest trudny w obsłudze, a także jak wygląda komfort pracy. Dodam że Ciągnik ma pracować na około 12ha z kierunkiem rozwoju. Ziemie są różne, od lekkich do ciężkich gliniastych. Teren dość pagórkowaty. Sprzet będę dopasowywał do ciągnika. Narazie posiadam c360 to za bogato nie ma
      Jeżeli podobny temat był, to wybaczcie widocznie przeoczyłem.
      Za pomoc serdecznie dziękuję. 
    • Przez the1mati1
      Witam. Otóż mam problem z rozrusznikiem przy Belarusie 820, rocznik 2011, rozrusznik jakiś szmelc białoruski siedzi tu od nowości. Otóż już drugi raz mi zblokowało bendiks. Ciągnik normalnie odpalany i gaszony, aż za którymś razem próbuję przekręcić kluczyk a tu słychać że tylko cewka wysunęła bendiks i żądnej reakcji. Wyciągnąłem rozrusznik a tu zblokowany bendiks, wysunięty i nie wrócił na swoje miejsce i nie da się go przekrecić. Z drugiej strony tam gdzie szczotkotrzymacz, rozsadziło całą obydowę i delikatnie przesuneło wirnik do tyłu. Jakieś dwa tygodnie temu podobna sytuacja, ale wymieniłem bendiks ( bo były delikatnie scięte frezy) , poskladałem to jakoś, też wysunłeo bendiks i go nie cofnęło i rozsadziło delikatnie obudowe, ale udało sie złożyć. W czym może być przyczyna że tak sie dzieję? Z cewką powinno byc raczej wszystko w porządku bo wymnieniana wiosną. GDzie szukać przyczyny?
    • Przez marcinkosmala_138048
      potrzebne drzwi do kabiny mtz ta kwadratowa oszklona drzwi otwierane do przodu sztarszy typ
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.