Polecane posty

Witam. 

Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.

Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.

Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.

Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.

Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.

Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.

Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.

 

Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    96

Też kiedyś się szarpałem z rozpierakiem prawego koła. Czyszczony, smarowany i dalej blokowało. Zamieniłem z rozpierakiem z ręcznego i gra.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

robi57362 - tak to mtz .... 952.2 :) LTZ55a - rzeczywiscie z tymi rozpierakami ..... nie wpadlem na to dziękuję za podpowiedz zaraz sie biore do roboty .....

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

tylko w 952 nie zamienisz, od ręcznego jest mniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak racja ..... zapalony do pracy nowym pomyslem rozkrecilem i cóż...... skerecilem z powrotem tak jak bylo .... jutro lub po jutrze jade do sklepu po nowy rozpierak bo chyba inaczej nie zalatwie tego problemu .
  • Haha 1

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    169
klinuje się ta metalowa tarcza w obudowie. musisz naspawac te dłuższe prowadnice żeby nie klinowalo w obudowie i będą hamulce jak w samochodzie. ja w 1221 dopiero za 4 remontem hamulcow doszedłem o co kaman
tarcza z rozpierakami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma zadnej metalowej tarczy..... jest hmmmm obudowa korpusu potem tarcza - rozpierak - druga tarcza i obudowa hamulca roboczego ..... wsio


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kali2107    169
hmm z aplikacji nie umiem foto wstawić. być może masz trochę inne hamulce niż ja a ta część nazywa się dokładnie " Tarcza dociskowa pośrednia" i ona klinowala u mnie w bebnie. zobacz czy tarcze przesuwają się lekko po wałku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak przesuwaja sie swobodnie i wystarczy lekko skrzywic tarcze hamulcowa aby sie zaklinowala na wieloklinie ..... ale rozpierak ma miejsca na swoja prace ok 3 mm tyle zostaje po zlozeniu calego hamulca.

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    144

Są hamulce dwu i trzytarczowe. I właśnie w trzytarczowych jest tarcza pośrednia. 

Edytowano przez TomaszStach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    173
Mnie to też ostatnio dopadło i trochę mnie drażni. Najgorzej jak jadę z pełną przyczepą i złapie przed krzyżówką to drze oponę dopóki się nie zatrzyma. Czytałem o tym sporo i nikt jeszcze lekarstwa nie znalazł poza dokładnym czyszczeniem, co jak widac nie zawsze pomaga.
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    144

Ja mam tak, że mogę stanąć na pedale i nie hamuje, a czasem dotknę lekko nogą i pedały uciekają spod buta, a koła momentalnie zablokowane. Wsteczny, tarcze puszczą i znów można jechać. Jak to rozebrałem, to dwie tarcze są jak nowe, a trzecia to sama blacha została. Trochę pomogła wymiana sprężyn, ale na krótko. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    96

U mnie parę lat temu zawsze blokowało prawe koło. Jebut i szoruje po asfalcie. Wymienili my rozpierak i tarcze na nowe. Przez 2 lata było lux, potem pojawiła się taka przypadłość, że zimą rozpierak prawego koła nie odbija i też muszę cofnąć, żeby odbił, to zaraz ludzie się patrzą, co łon robi.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    252
Ja na taką przypadłość szlifuję gniazda kulek, żeby nie miały wyczuwalnych pod palcem nierówności, często to pomaga, no ale teraz u siebie wymieniłem na oryginał Belarus i zobaczymy w żniwa co będzie się działo.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez wytarłem papierkiem na gładziutko :) ponad to zeszlifowałem nieco występy na rozpieraku i zaokrągliłem brzegi bo zauważyłem że w niektórych miejscach są nawet jakieś wyrwy i ubytki w metalu i tak samo w obudowie hamulca szlifowałem miejsca w ktorych te występy rozpieraka sie stykają ze sobą.... Jutro zobacze czy cos pomoglo ..... a jak nie to trzeba będzie kupić nowe.


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    252
Jaki papier? Na gniazda tylko multiszlifierka z kulistą końcówką

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja tylko przetarłem pipierkiem 120 same te rowki w których kulki się poruszają żeby było ładnie równiotko i bez śladów rdzy i innego syfu ..... puki co jeżdżę i jest dobrze .... zobaczymy jak długo .......

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Wiesi0
      Internet plusa LTE
       

       

       
    • Przez Marcin9908
      Witam; z racji,  że nie znalazłem aktualnych informacji o członkostwie w PFHBiPM, chciałbym zapytać, jakie wymogi należy spełnić, ile należy posiadać krów mlecznych itp.. Proszę o odpowiedzi osoby które są członkami lub które wiedzą jak to wszystko wygląda. Pytam ponieważ, chciałbym mieć oborę pod oceną. Za wszystkie odpowiedzi i rady z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Przez mateusz7340T
      Witam, w zetorze 7340 mam założone nowe radio i to radio pali własny bezpiecznik 10A, za dojście prądu do radia jest również odpowiedzialny bezpiecznik 10A. Bezpiecznik pali się w momencie kiedy zostaje odcięty prąd bez względu na to czy zgasimy zapłon czy tylko odłączymy prąd idący do radia poprzez przełącznik, pali się nawet gdy zgaszę radio jego własnym wyłącznikiem. Gdy jest raz włączanie to nie ma różnicy ile czasu działa, bezpiecznik wtedy się nie pali. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe że to wina instalacji czy to coś jest nie tak z samym radiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.